Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    Cikk: "A gép lelke egy AMD-tól származó 8 magos Jaguar kódnevű processzor, és egy 1,84 TFLOPS számítási teljesítményre képes, Radeon GCN alapokra építkező GPU."

    Mint már más is említette, ez így pontatlan, illetve hiányos. Mivel ugye a két rész szoros együttműködésben dolgozik itt egy APU-ban, ami több, mint a részei összege.

    (#17) Stauffenberg: Kevés 8GB GDDR5? Hát, ez erősen relatív. Amúgy van megoldás: virtuális memóriás textúrakezelés. A HW tudja ezt.

    (#34) Tapsi: "Ne felejtsd el, hogy a PS3 Celljének is mindenki csodájára járt, a realitás viszont az volt, hogy a technikai problémák/nehézkes programozás miatt senki sem tudta kihasználni az erejét, ergo a végfelhasználó nem volt boldog."

    Ez nem felel meg a valóságnak. A legtöbb exklúzív játék elég jól kihasználja, de portokban is előfordul a spéci egységeit használata.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Tapsi #47 üzenetére

    Ez mindig is így volt, hogy évekbe telt, mire valamit igazán kihasználtak. Így volt a C64-nél (hogy csak egy jellemző példát írjak abból az időszakból), Amigával, PS2-vel (annak sem volt éppen egyszerű a felépítése).

    Azonban a programozók egyre jobban elszoktak az ilyesmitől. Pontosabban, a "nagy öregek" nem panaszkodnak, csak teszik a dolgukat, de egyre több az új kóder, akiknek ez már túl sok. Részben persze megérthető, ha nem akarnak ilyesmivel tökölni, ha lehetőség van ugyanazt sokkal egyszerűbben is megoldani. Azonban, a Cell célja nem az volt, hogy ugyanazt sokkal bonyibban legyen megoldható, hanem addig nem látott teljesítmény kihozása egy akkora lapkán, ami hagyományos módon töredék teljesítmény elérésére lett volna elég.

    APU téma: raw teljesítményben nyilván nem veheti fel a versenyt egy nagyobb lapkát elfoglaló diszkrét GPU-val, azonban itt nagyon szoros együttműködésre van lehetőség a CPU és a GPU rész között, ami új lehetőségek előtt nyitja ki az ajtót.

    Nem beszélve a korábban elhangzottakról az API-kat illetően, amik PC-n jelentős kerékkötők. (Plusz itt az optimizációval sem töltenek el annyi időt.)

    Szóval, nem (csak) a jelenlegi PC-s csúcsot kellene az új konzolokkal hasonlítgatni, hanem inkább azt kellene megnézni, mennyivel nagyobb teljesítményűek ezek (nem csak papíron, hanem előbb-utóbb a gyakorlatban is) az előző generációhoz képest. Hát sokkal...

  • dezz

    nagyúr

    válasz joysefke #53 üzenetére

    Elég érdekes dolgokat fognak még ebből kihozni, úgy igazán nekiesve (low-level)...

    (#55) joysefke: Ismertem már. De amúgy értetted a lényegét?

    (#49) janos666: De hogy is van az a dolog a Nvidia és AMD GPU-k eltérő textúramemória kezelésével kapcsolatban? Ha jól emlékszem, az első több példányban tartalmazza ugyanazt (minden ROP-hoz egy, vagy ilyesmi), miközben a másik mindenből egyet és minden ROP eléri a teljes memóriát. Hogy is van ez?

    Egyébként mi a véleményetek a virtuális textúramemória kezelésről, amit írtam? Szerintem nem kell egy egész város összes textúráját egyfolytában a memóriában tartani.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz joysefke #59 üzenetére

    Módosíthatta volna, csak nem akart belerondítani egy műremekbe. :)

    "Ennyit a némileg jobb optimalizáció nem ér meg."

    Az a némileg jobb sok esetben többszörös sebességet jelent!

    (#60) Mikeee89: Ezen nem múlik, legfeljebb betesznek egy komoly hűtést. A későbbiekben úgyis kisebb csíkszélességgel készül majd és egyre kevesebbet fog fogyasztani.

Új hozzászólás Aktív témák