Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Silεncε #14 üzenetére

    Szerintem VR szinten nem Mac-en gondolkoznak, hanem iOS-en. Esetleg ki tudja nincs-e valami saját VR eszköz fejlesztésük, ami iOS-t fog futtatni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Silεncε #14 üzenetére

    1. VR fejlesztésnél nem csak kódolás létezik, hanem level design, 3d modellezés, textúrázás, videó vágás és kompozitálás, hangkeverés, stb. A mac-ek VR támogatásával a kreatívoknak nem kell a VR miatt windowsra váltaniuk.
    2. A windows eleve kisebbségnek számít a VR piacon: jelenleg kb. fél millió Oculus Rift és Vive van forgalomban, miközben SteamVR-ból eladtak 4-5 milliót, PSVR-ból meg másfelet, azaz a VR címek jelentős részénél a fejlesztő és a célplatform eleve nem azonos.
    3. Nem csak VR játékok léteznek a világon, hanem pl. építészeti látványtervezés, 360-as videók, stb. Ezek létrehozása eleve nem platform függő.
    4. A VR támogatás nem csak VR tartalomgyártásnál jöhet jól, hanem a hagyományos kreatív szoftvereknél is. Gyakorlatilag minden, ami 3D szerkesztést igényel sokkal intuitívabban működik VR-ben, pusztán attól, hogy érzékeled a teret és nem a 2 dimenziós vetületét nézed. Előbb-utóbb a nagy kreatív szoftvereket fejlesztő cégek is beépítik a VR támogatást a termékeikbe, az apple tehát nem teheti meg, hogy figyelmen kívül hagyja a technológiát, ha nem akar piacot veszteni.
    5. A fejlesztői konferencián demózták a következő iOS AR lehetőségeit, azaz az iOS hamarosan AR célplatform is lesz. Alapvető tehát, hogy a tartalomfejlesztő eszközöknek (értsd: mac-ek) is fel kell nőniük a feladathoz.

Új hozzászólás Aktív témák