Hirdetés

Aktív témák

  • priti

    addikt

    Én nem a képességeit vitatom a roma gyereknek, szó sincs róla. Egyszerűen arra a tényre mutattam rá a putrik említésével, hogy a fegyelem és a ''szabályok'' szerinti élet teljes hiánya megnehezíti minden roma gyerek beilleszkedését az iskolai miliőbe és emiatt az egyébként (főként a fegyelem és a szorgalom és csak másodsorban a képességek, hisz általánaos iskola) természetesen is jelentkező tudásszint beli differenciálódás nő, így a roma gyerekek többsége sokkal kevesebb tudással érkezik meg a középoktatásba (ha egyáltalán megérkezik) és óriási hiba egy csoportba tenni egy szorgalmas diákkal, mert zavarja, hátráltatja a képzését a puszta jelenléte is. Azért, mert ha nem érti, akkor rosszalkodik, ha érti az meg azt jelenti, hogy sokkal lassabban haladnak, mint ahogy a szorgalmas diák haladni tudna 1 az 1000-ből aki képes lenne felzárkózni fél év alatt, és a szorgalmas diák szülei joggal kérnék számon még azt a fél évet is egy sikertelen egyetemi felvételit követően a gimnáziumtól. A pedagógus is számottevő az oktatásban, persze a szerepe épp a felzárkózásban lenne számottevő. Nem attól erősebb az egyik gimnázium a másiknál, mert az ''erősebben'' egyszer elmondja a tanár az anyagot és ha nem érted akkor az a válasza, hogy válts egy gyengébb gimire... Sajnos erre is van példa, de ez is csak engem erősít, mert ha léteznek ilyen pedagógusok, akik nem tudnak tanítani vagy az anyag akkora , hogy csak egyszer tudják elmondani, azok pláne mit kezdenek egy, a többivel megegyező képességű, de gyenge tudású gyerekkel... gondolj csak bele. Semmit, megutálják a szakmát és annál a tanárnál nincs rosszabb, mint aki utál tanítani. A nézőpontok eredője, hogy a színvonal romlik. Nem kicsit, nagyon !
    Minden tárgyból nehezen taníthatók, amit úgy tanítanak, hogy az otthon létező fegyelmében történő gyakorlást, tanulást feltételeznek. Magyarul a házi feladat megoldását, az anyag elolvasását, ismétlést. (minimum) A roma gyerekek problémája az otthon, a meglévő rendszerben szerintem a napközi idejének meghosszabbításával, amolyan a bentlakásoshoz hasonló általános iskolák létrehozásával lehetne megoldani. Addig legyen ott, amíg meg nem tanulja, amit kell. A nagy szájtépős roma színesfém vállakozók a fene nagy vagyonukból meg hozzanak létre alapítványokat és támogassák, ne csak pofázzanak az államra. Lássam, hogy hány iskolát alakítanak át, milyen eredményeket érnek el és akkor majd nem szólok egy büdös szót se , ha kapnak hozzá állami támogatást is. Lássam ! Most mi a frászt csináljon az állam, ha nincs több pénze? Betuszkolja a roma gyereket a többi közé. Nyilván ez a megoldás. A szülők dögöljenek bele a munkába, hogy ki tudják venni a gyereket a cigány mellől, és magániskolába járathassák. ...úgy is ez lesz, ta hagynád a fiadat, hogy ellinkeskedje az életét azáltal, hogy az osztályátlagot követve állítsa maga elé a magával szemben támasztott elvárásait? Pofázhatsz te , mint szülő, ha azt látja hogy mindenki ennyit tanul, még téged fog utálni, hogy mekkora zsarnok vagy.

    (#4869) rdi válasza priti (#4856) üzenetére

    Ne haragudj, de honnan veszed, hogy a putriból érkező cigánygyereknek nincsenek meg a képességei középiskolára? Én egyáltalán nem ezt tapasztalom. azt tapasztalatom, hogy a hozott tudásuk kevés, gyakorlatilag már az általános iskola 2-3 osztályára eldől a sorsuk: a családi problémáik, az otthoni helytelen szocializációjuk a többségi társadalom enyhe utálatával, jobb esetben közönyével. Ehhez járulnak még hozzá a pedagógusok .
    A homogén csoportok (iskolák, osztályok) pedig azoknak a pedáknak fontosak, akik szeretnek minél kevesebb munkával minél egyszerűbb oktatást végezni. Gyakorlatilag kiállni a tábla elé, és nyomni a szöveget.

    Két területen tűnik nekem úgy, hogy nehezen taníthatók: ez a matematika és az idegen nyelvek.
    Nagyon sokuknak diszkalkulációja van.
    De pl. egészen jók informatikából.

    Hardverlesen

Aktív témák