- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen monitort vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- LG LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
-
Íme a Valorant trófea/achievement listája
gp Nem sokkal a hivatalos bejelentés után máris felbukkantak a megszerezhető eredmények.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz TESCO-Zsömle #1912 üzenetére
Nem csak neked írom, hogy egy Fudzillás pletyka szerint nagyon hamar (2010 q3) jön az új Radeon, ami nem az r600 leszármazottja, és már MIMD tömböket használ.
Nem tuom, hogy igaz-e, és ha igen, akkor milyen következtetést érdemes levonni belőle, de a MIMD tömbök szerintem GPGPU felépítésre utalnak (A gt300 esetén ezt mondták), a korai megjelenés meg a Fermi várhatóan jó szereplését jelenthetik.
Kivéve, ha tévedek, vagy kama a hír.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Nem mondtam, hogy nem lesz gyorsabb, de el tudok képzelni olyan szituációt, hogy dx9 alatt elveri, de dx11-nél, bekapcsolt tesszelálásnál lemarad.
Nem tudom, hogy a dx11 megengedi-e, de örülnék, ha ha nem úgy próbálna az nV előnyre szert tenni, hogy az emulált funkciókat "optimalizálja", vagyis beáldozza a minőséget, mondván, hogy a fizika többet számít a kisebb látványbeli hátrányoknál...
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
A dx11 skálázódás + tesszelációs dologban részben tévedsz.
Nyilván, úgy fogják használni a tesszelációt, hogy a régi karikon is normálisan nézzen ki normal map használatával, ahogy eddig is.
Az ilyen lépcsős túlzásokra azért sincs szükség, mert mit ér, ha megspórolnak vele 30db polygont? Semmit. Ráadásul több pöcsölés megcsinálni a lépcsőzetes displacement map-et, mint polyból összedobni a lépcsőt.
A nagyobb körvonalakat meg lehet csinálni rendesen is, ettől nem lesz lassabb a játék. A régi karikon meg megy rá a normal map, a dx11-es karin meg tesszeláció + displacement.
Nem kell ettől megijedni - szerintem.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Véleményem szerint a driver gondokat meg fogják oldani, legalábbis a Quadro modellek esetén, mert így is sokan csesztetik őket a 64bites Vista/win7 Quadro driver minősége miatt.
Ha ezen nem változtatnak, akkor nagy bajban lesznek, mert bizonyos feladatokra a FirePro kártyák is vannak olyan jók, mint a Quadro modellek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Vajon mivel fogják rávenni az intelt, hogy adjon licenszt?
És akkor még ott van az x64, amit az AMD-től kell kisírni...
Vagyis akkor lesz az nV-nek x86-os CPU-ja, ha az intel, és az AMD is úgy akarja.
Ezt csak a VIA-val együttműködve tudják kikerülni.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Nem kell megvenni senkinek semmit.
Mondjuk lehetne úgy, hogy:
Az nV megtervezi a VIA-val közösen, VIA néven adják ki magát a procit, de csak nVidia lapkakészlettel műxik, és az nV, mint komplett CUDA kompatibilis rendszert reklámozza. Így nV néven fut, de maga a proci VIA márkajelzésű, vagyis nincs licensz-probléma.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
-
-
félisten
válasz Bj Brooklyn #2113 üzenetére
Ha az nV túlzásba viszi a letiltogatást, majd az intel és az AMD összebeszél, és mindketten letiltják az nV kártyákat.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Én konkrétan erre a lószarra vagyok kiváncsi.
Meg arra, hogy a GeForce változatokból soft-mod segítségével ki lehet-e majd hozni a Quadro/Tesla számítási teljesítményét, vagy annak nagy részét.
Ha túlzottan lebutítják, és nem lesz sokkal alkalmasabb renderelésre, mint az AMD kártyái, akkor inkább AMD-t veszek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Szerintem lesz akkora áttörés, mint amekkora a g80 volt, de nem biztos, hogy ezt a játékosok is fogják tapasztalni.
Viszont egy ideje motoszkál a búrámban, hogy a Compute Shader is része a dx11-nek, és bizonyos tesztprogram készítők dx11 bencsmárk címén teleszórhatják C.S.-rel működő cuccokkal a tesztet, ami valszeg az nV-nek fog jobban menni. Így esetleg javíthatnak az esetleges kevésbé jó dx11 szereplésen.
Ugyanezt eljátszhatják a játékfejlesztők is.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz janos666 #2152 üzenetére
Nekem ECC nem kell, csak olcsón minél nagyobb render-powa.
Sztem tuti lehet CS-rel tesszelálni, kérdés, hogy az adott kártya (gondolom gt200-ra gondoltál) többi része hogy boldogulna a tesszelált ojjektumokkal.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
-
félisten
Az a véleményem a tesszelációval kapcsolatban, hogy lesz itt még dx11.1 is, mert ebben a formában elég erőforrás-pazarló módon műxik. Ha a gyártók nem gyúrnak rá az eddigieknél sokkal jobban a tesszelátorra, akkor valami jobb megoldást kell kitalálni. Emlékszem, annak idején az élsimítás kezdetekor is padlóra vágott minden kártyát az AA, és emlékeim szerint ott is egy másik algoritmus hozott megoldást.
Én egyelőre abban látom a megoldást, hogy a tesszelációt csak a nagyobb domborulatokhoz kellene használni, akkor is ha nagyon muszáj, a kisebbekre maradhatna a normal map. Tök marhaság pl. az AvP-féle padlós polygon-pazarlás - szerintem.
Így nem kell annyira besűríteni a hálót, és a normal map megléte biztosítaná, hogy a régebbi kártyákon is élvezhető legyen a kép.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Igen, pont arra gondoltam, hogy ne csináljon fölös polykat.
Még annyi, hogy a legapróbb recéket felesleges tesszelációval csinálni, mert a modellek kontúrjainál ezek már alig számítanak, szemből meg a normal map is majdnem olyan jó.
Így további polykat lehetne spórolni, és az AA is kevesebb/egyszerűbb élen dolgozna, bár ennek működése nem nagyon tiszta számomra, lehet, hogy nem hozna sokat.(#2208) r1E3S3E7T: Ennek én is örülnék.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Közben egy jelentős piaci szereplő bejelentette legújabb eljárását, ami a B.S.M. névre hallgat. (Bici Subdivision Method)
A mellékelt illusztráció alapján látható, hogy a "Subdivision Map" tartalmazza, hogy hol kell elvágni az adott polygont. Az élek színei jelzik a felület módosításának mértékét.
A második és harmadik képen az eredmény látszik.A kép csak illusztráció, ez az erdmény kevesebb poly felhasználásával is elérhető, valamint a negatív felület módosításhoz közép-szürke színű alaprács szükséges - hogy lehessen sötétebb és világosabb is nála.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Utolsó bekezdés a kép alatt?
Egyébként rájöttem, hogy hatékonyabb lenne valami adatbázis szerű fájlban tárolni azt, hogy melyik edge-t hol kell elvágni, és az így létrejövő vertexekhez egy számot rendelni 0-255 között. Keveseb helyet foglalna, mint egy png, valszeg könnyebb lenne feldolgozni, és a mappolásból adódó pontatlanság sem okozna összekuszálódott hálót.
Még a végén írok rá egy progit... meg egy megjelenítőt OpenGL-ben...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
A Stalker-ben lévő ronda dolgok nagyrésze abból ered, hogy rusnyák a texturák, és néha el van csúszva a mappolás, vagyis a textura nem illeszkedik a modellre tökéletesen, vagy a normal map nem fedi a diffuse-t, vagy a normal map túl erősre van állítva és ezért kelt ronda érdes hatást a modell.
Ezek a modellezők, és a texturázók hibáiból adódnak, vagyis kb. semmi köze nincs a játék motorjához - hacsak nem a motor cseszi el ezeket, de ez inkább az X-aktákba illene.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz antikomcsi #2262 üzenetére
Ízlés dolga. Én pl Warcraft 1,2,3 mániás vagyok, én kormánnyal a kezemben alszom.
Az FPS-ek közül inkább az UT sorozat tetszik, mert pörgős. Persze az egyéb stílusú játékok is bejönnek, pl. Prince Of Persia, Dungeon Siege, és még a Braid is.
Viszont, a lopakodós, lesből támadós FPS-eken elalszom.
Nyilván, jobb, ha több műfajból van 1-1 dx11 játék az elején, minthogy egy stílus kedvelői kapnának 6-7 dx11 játékot, a többiek meg semmit.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz TESCO-Zsömle #2287 üzenetére
Áprilisban meg a kulás fermi...
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz theniel #2291 üzenetére
Ne szívd mellre, csak szóvicc volt. Én is Fermit veszek majd, feltéve, hogy softmoddolható lesz quadro-ra értelmes hatásfokkal.
A játékokban nyújtott teljesítmény nálam nem olyan fontos, a linux driver minősége viszont annál inkább.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Mennyire fog eltérni a csúcs-Geforce a megfelelő Quadro-tól? Menniyvel lesz kisebb a számítási kapacitása? GPGPU cuccok ugyanúgy fognak-e rajta futni?
Egyelőre ennyi érdekel.Köszi!!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz dangerzone #2470 üzenetére
Úúúbazzeeee...
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Gaboman #2489 üzenetére
Szerintem, a 6os széria még arrébb lesz. Asszem Q3-at mondtak, de gondolom, annak a legvége, tehát szeptember körül. Kivéve, ha tévedek.
Abu azt mondta, hogy az ATi is tick-tock szerű feljesztési ütemet tart, amiből az jön ki, hogy most kell nagyobb sebességugrásnak jönnie.
Ez azt jelenti szerintem, hogy nagyobb különbsgnek kell lennie, mint a hd4-hd5 között, ami legalább 2szerezést jelent. Ha tényleg 32nm-es lesz a hd6, akkor vagy erősen optimalizálnak, vagy nagyobb lesz a mag mérete. Máshogy nem tudom elképzelni, mert 40nm-32nm között nincs kétszeres területi különbség, ha jól számolom.Abu?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Kb. úgy képzeld el, mint az Unigine Heaven demóban a sárkányos részt.
Ott elég nagy a különbség a tesszeláció miatt.
Az AvP3-ban az alienek is nagy felbontásúak lesznek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Nem azt mondtam, hogy nem lesz lassú, hanem, hogy szép lesz, vagyis anélkül sztem jelentősen csúnyább. A dirt2-vel ellentétben.
Neten van több kép is a tesszelált alien-ről, abból látható, hogy milyen lesz.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Vertigo #2558 üzenetére
Elfelejted, hogy a dx11 nem csak tesszelációról szól.
Vannak egyéb újításai is, amik viszont azonos minőség mellett több fps-t eredményeznek.
A tesszelációtól eleinte nem azt kell várni, hogy minden tárgy super magas felbontású lesz, hanem annyit, hogy ahol szemet szút az alacsony polygon szám, ott hozzátegyen a látványhoz. Ha okosan hazsnálják, akkor szerintem meg fogja érni a sebességcsökkenést.Mindenkinek:
Én csak azt nem értem, hogy miért nem lehet egy objektumon belül meghatározni, hogy mi legyen tesszellálva, és mi nem. Lehetne valami "tessellation map", vagy ilyesmi.
Vagy nem is kell újabb map, hanem ahol a displacement map egyszínű, ott nem növeli a poly sűrűségét. Nem tudom, hogy ez megvalósítható-e. Gondolom, a Compute Shader a futószalag bármely pontján belenyúlhat a dolgokba, nem?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Politika
- Google Pixel topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- BestBuy topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...