- Steam Deck
- Vezetékes FEJhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fujifilm X
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Billentyűzet gondom van
- Hobby elektronika
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
Hirdetés
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
[link]
B@szki mennyit kereshetnek a hitelen, ha új robogót adnak ajándékba a kocsi mellé?De az üzletpolitika tetszik... A hitelre úgyis kifizetsz annyit, hogy a kocsit tankolni se tudod. Kapsz egy új kínai fost, ami megy 3-4 évig, addig legalább eljutsz A-ból B-be
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5469 üzenetére
Ki mondta, hogy képbe jön?
Csak nézegettem a kínálatot, és találtam egy érdekességet.szerk.: Egyébként apám a felbujtó... Hosszú történet, és még nem is biztos, hogy lesz belőle valami, de lehet, hogy átvariálódnak az autók a családban... Ennyi a lényeg.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5508 üzenetére
Azért a meggyógyult erős kifejezés...
Ha épp olyan kedve van, akkor jó. Hazafelé úgy jöttem, hogy nem volt hajlandó balra indexelni egy kereszteződésben, ahol szemből is hatalmas kocsisor, meg mögöttem is, ezért elmentem egyenesen
Mindjárt lemegyek, és adok WD40-et a kapcsolónak.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na a szívatós kérdés eléggé szívatós... Valamiért a bontott csak hosszabb út végére (vagy még akkor sem) zár rendesen. A hibásat szétszedtem (I love Yamaha), és roncsolás nélkül cserélhető a törött műanyag:
Holnap szétszedem a másik szívatót is, kicserélem... Illetve szóltam pár ismerősnek, ha van rossz szívatója, gondoljon rám.
Hálás köszönet DigitXT-nek a muffért, kicsit elvoltam vele, egy előtte-utána kép, még menthetőnek tűnik:
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Kis Majával tényleg sok szopás volt... De ha megnézed mivel kapcsolatban?? Kurvasok km, nem megfelelő szervizelés, szakbarbár szerelők... Ez okozza a legtöbb szopást... Ha a motor felújítása meglesz, akkor össze kell, hogy álljon...
Ugye a csapágyak elkopása... sok km, szar utak...
A szíj szkadás, ugye a hézagoló miatt volt, vitte magával a szabadon futót.
Gumik elkoptak, 4 évesek voltak, csere.
A kipufogó megrepedt, robogó, nagy rugózatlan tömeg, benne van a pakliban... A szerelők odabaxtak neki, megtépték a csavarokat, ezért nem lehetett rendesen rögzíteni... szopás, lengőkarcsere.A szívató szétesése a tegnap mutatott műanyag xar törése miatt, azt mi okozta, passz...
Index elmenetele kérdéses, majd kiderül, ma szétszedem.
Néha jó, néha nem, kontakthibára gyanakodnék...Ülés kiszakadása, no comment.
Eddig úton még nem hagyott, lelke van... Olajszintet figyelni kell, mert eszi... viszont amikor szerelő tanácsára olajjal próbálták javítani, hát... rontott az állapotokon. Amióta gyári előírású olaj van benne, az olajfogyasztás felére csökkent.... A generált meg kell csinálni, de szétesni nem fog a motor.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #5552 üzenetére
Tudod, kéne még szopóroller...
Ma utána néztem az index parának... Szétszedtem a kapcsolót, pók benne, és iszonyatos retek. Kitakarítottam, közben két csapágygolyó szerű sz.rt elhagytam, mert kilőtte, és nem találtam meg. EZ felel a kapcsolók kitámasztásáért, mozgatásáért. DigitXT mondta, hogy a régi kapcsoló megvan még... Félek, nem ez lesz a hiba oka. Ugyanis tesztelés során, megtisztítva is jött a hiba.
szerk.: Ezen az elb@száson felbuzdulva a szívatónak nem álltam neki. 4,3-at fogyasztott így, még egy napig kibírom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz longwild #5571 üzenetére
Ha veszel újat, mindenképp azt vidd szerintem. Ha tényleg ovális, akkor nem jó. Ha nagyon kopott, akkor meg lehet sz.pás vele. Tapasztalat nélkül mondom, csak végiggondoltam:
Beállítják mondjuk úgy, hogy legyen 2mm a távolság. Veszel egy új harangot, ami nem kopott, ott csak 1,5mm lesz.
Persze ha hülyeséget írtam a többiek kijavítanak. Ez csak egy vélemény volt.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #5614 üzenetére
nem tudom, hogy van-e olyan, aminél megtalálom ezt a praktikusságot, mint a CVT-s társaknál
Röviden: Nincs. Fel lehet dobozolni, oldalra, hátra, tankra táska egy 'motort' (most maradjunk a motor és robogó elnevezéseknél) is, és egy robogót is. De ha kis kerekűeket nézel (12" körül) akkor ott marad hely a csomagtartónak, ennyivel többet tudsz pakolni.
A nagy kerekű robogóknál (pl Scarabeo, Liberty...) már elveszi a helyet a csomagtartótól, ott szintén a dobozolás marad.
Mindegyiknek van előnye-hátránya. Magyar utakon nagy kerék jobban bírja. 12"-lal el lehet lenni, de kényelmesebb a nagyobb.
Majából 150 vagy 250 lenne az ajánlott, de ha jó állapotú 180-as van, azt is meg szabad venni, ezt már kifejtettem privátban.Robogóval viszont ne nagyon akarj kanyarvadászni. Lehet, de farnehéz, nagy a rugózatlan tömeg, egy motorral sokkal jobb élmény. Ettől függetlenül néha én is megkergettem Maját Dobogókő felé.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5652 üzenetére
Nem is kevés motiváció kell hozzá, érdekes módon mostanában nincs kedvem csavarogni. Nem olyan az idő... Mondjuk egy csaj azért tud motiváló tényező lenni, hogy inkább felpattanjak a motorra.
De tény ami tény: ha két személlyel túráznék, nem Maja lenne az ideális. Inkább egy GS500, vagy CB400F... De mivel a ~3500km alatt 50km volt az utassal túrázás...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5655 üzenetére
Ott az igazság... Úgy néz ki, Majával megvolt az uccsó km... Generál előtt... Jöttem haza, fordulok be az utcába csúnya csörgés... Minden előjel nélkül... Motor felől hallottam, most feljöttem kajálni, utána megnézem... Plusz hívom a szerelőt...
Szerk.: Ja és pont fékezésnél durrant egy nagyot, utána jött a csörgés...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nos... Megnéztem a csörgés okát... Kurvajó kérdés, passzolom... Lementem pöcc-röff, semmi csörgés (betettem a hangtompítót). Igaz, hogy az olaj félről 0-ra lement 50km alatt, ezt pótoltam. Érdekes, hogy teliről félre több, mint 500km kellett neki. Mindegy, most pótoltam. Szerintem hamarosan megy generálra, nem húzom...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #5672 üzenetére
De azt azért tegyük hozzá, hogy a 3xxk kategóriás robogók 99%-a külföldi, max már volt itthon 1-2-z tulaja, és azért van rendszáma.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #5708 üzenetére
Igen, így csak 550 üzenetnél tartunk.
A generálról Majánál holnap tudok nyilatkozni... Ismerős ismerőse a szerelő, akihez viszem, azt mondták, korrekt, nem lehúzós...
Tömítés szett 7k (megvan)
Vezérműlánc 5k (következő rendelésnél megveszem)
Ha fúrni kell, Gergő azt mondta, hogy olyan 25K minőségi dugóval.
Emellé jönnek az apróságok, szilentek, szimeringek, csapágyak... stb
Valamint a munkadíj...Remélem azért 60k+ a tömítés szett fedezi.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na elmentem ZH-zni, hazafelé motort tesztelés. Index ugyanúgy fos, hol jó hol nem...
A motor visszadurrog, most betettem a tompítót, hogy halljak. Minden gázelvételnél durrog. Szívatót ki kéne cserélni. Valamint gázadásnál ott a csörgés, de valószínűleg a hajtásból jön...
Szóval most hívom a szerelőt, bejelentem, és intézem a diák igazolványomat a BKVzáshoz.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #5738 üzenetére
Beszéltem a szerelővel... Azt mondja, hogy 54e km után már kérdéses, hogy megéri-e belevágni a generálba... 180-as ritka, ha az alkatrészt beszerzem, vállalja. De azt mondta, hogy ha olyan gond van, akkor bele mehet egy másik motor ára a generálba.
Mondtam, hogy kompót van benne, de ez szerinte nem sokat számít.
Mert ha felteszi az új láncot, akkor ha a fogaskerekek kopottak b@szhatjuk... Akkor meg vezérműtengely, főtengely... stb... Eléggé km fetisisztának tűnt, mert 54000km-nél kb GTK-zta Maját...
Azt mondta, keressek törött motort hozzá, ami keveset futott, és át kell tenni a blokkot. Ez a legolcsóbb módja. Ha már a csapágyak megkoptak, akkor a főtengely is kopik, ő nem cserélne csapágyazást...Azért én ezt egy kicsit túlzásnak tartanám... Nektek mi a véleményetek?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5741 üzenetére
Közölte, hogy ha rendes motorgenerált akarok, akkor ha nem volt fúrva a henger, és létezik túlméretes dugó hozzá (hozzáteszem nem láttam még, de gondolom aki fúr, annak van) akkor is 100as nagyságrend...
Faszom, a vége az lesz, hogy én döntöm szét... Komolyan mondom.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5745 üzenetére
A szívató bekerülése óta ~400km-t mentem a motorral így. Megjegyezném, az elején még jó volt. Kb 200km óta hol jó hol nem... Még ma szétszedem, kicserélem a régire... Nyugodt lehetsz, az üzletre a szavamat adtam, nem hátrálok ki belőle, bármekkora is a szopóroller.
Nem ezzel a szerelővel fogom megcsináltatni. Mosquito kit is ajánlottál? Neki nem mentettem el az elérhetőségét.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5776 üzenetére
Én is felháborodtam, és eltanácstalanodtam...
Lehet, hogy ez nem jött át az írásomon... De azok a szövegek, hogy ha a főtengely csapágy kuka, cseréljek főtengelyt mert 54k alatt megkopik az is...
Vazzeg, oké, hogy nem 1 hengeres, de Golfban 300k után gyűrűztek, és szevasz, mert minden más jó volt... Bontás nélkül miért kell leírni az egészet? Semmi bajom nem lett volna, ha úgy mondja:
Figyelj, ha a tömítés+szimering elég 10k. Ha minden fos rajta 300k... Nem látta, jogosnak tartom. De amikor közölte, hogy lényegében blokkház maradhat, minden más csere... 54k utána futóművéhez is hozzá kell nyúlni... Erre mondtam neki, hogy nem, zsír új gumik, fasza rugózás, egyenes futás rendben... Erre csend...Pedig bíztam benne, hogy normális hozzáállása lesz...
Értem én, ha mindent kicserélek, akkor tuti, hogy minden új... De akkor bemegyek Yamahához, és elhozom az új Majesty-t nem? Nem ez lenne a célom, csak egy fasza, használható motor, megnézve, hogy mi az ami cserés, és azt szétkapni...www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5778 üzenetére
Mondtam neki... Hogy az is volt már cserélve, gumik is újak, nem csörög/zörög... Külön lementem a hívás után megnéztem azt amit mondott, nem produkálja a motor... (Főtengely ha kopott csattog. Amikor alapjáraton odahúzod a gázt odab@sz a rendszernek). Külön odafigyelve megnéztem, ilyen nincs...
És azért szerény véleményem, hogy a csapágy hamarabb lesz kukás mint a főtengely... Plusz a vezetők/ fogaskerekek is jobban bírják, mint a lánc... (Kérdés, hogy ebben van-e vezető).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Köszönöm mindenkinek a tippeket.
Tegnap beszéltem egy másik szerelővel... Januárra tudja vállalni. INGYENES bevizsgálás, INGYENES ajánlattétel... És utána dönthetek. Leírásból mondta, hogy sok dolog lehet, a tömítés cserétől a komplett motor cseréjéig. Nyilván nem látta, nem tudhatja, de azt mondta, hogy ha a rezonancia amit Gergő mondott tényleg van, azt általában a főtengely kopása (hajtókar főleg) okozza. Azt meg főtengellyel együtt cserélni nem kis összeg...
De azt mondta, hogy meg kell nézni, rá kell mérni, és utána minden kiderül... Ugye Gergő sem szedte szét, csak mondott egy tippet... Tehát ha nem az, megúszom.
Más: Szívató téma... Szétszedtem a motort, és tádááám a bontott szívató nem szétszedhető. Szóval beszoptam... Vehetek még egyet... De jó lesz nekem hibás is, csak azt a hülye műanyagot tudjam kiszedni belőle.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5803 üzenetére
Bár képem nincs róla, de egy Enduro és egy VW karambolozott a Szépvölgyi úton. A tűzoltók nyúlkáltak a motorba, a motoros már nem volt a helyszínen, csak egy bukó sisak...
Más: Úgy néz ki, egyre rosszabb az indexem... Persze amikor nekiesnék multiméterrel mindig megjavul.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Index relét mi alapján kell választani? Citybikenál nézelődtem 800-3500Ft-ig van minden féle... Ami érdekesség: a legtöbb 3 lábú... A jelenlegi viszont csak két vezetékes.
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen