Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -v-

    addikt

    válasz Bati0501 #107183 üzenetére

    h lökettérfogat le,teljesítmény "drasztikusan" fel,akkor lehet agyalni,h meddig fogja ez bírni gyári állapotában.

    Ahh ...értsd már meg, ez ilyen régi berögződés. Egy szívónál a lökettérfogat meghatározza kb. mekkora teljesítményt tudsz kihozni belőle. Ha több lóerő kell növeled a hengerűrtartalmat, meg a fordulatot. Utóbbit nem lehet a végtelenségig, tehát ha akarsz egy 500 lovas motort ahhoz buzi sok köbcenti és sok henger kell... ezért van, hogy mindenki megszokta az erős motor a nagy motort jelenti.
    Sok lóhoz sok levegő és sok benya kell. Szívónál sok levegőt csak úgy tudsz csinálni, ha nagyobb a térfogat.
    A turbónál nem így van, mert nagyobb nyomással akármennyi levegőt be tudsz tolni ... "fölösleges" bizonyos szintig meg határok között növelni a térfogatot (nyilván karakterisztika meg egyéb dolgok szempontjából nem az de az most mindegy), mert simán tudsz több teljesítményt kihozni belőle úgy is. Miért bírná kevesebb ideig ha kisebb térfogatból feltöltéssel hozod ki azt a teljesítményt? Tőled is megkérdezem, mit értesz az alatt, hogy "nem bírja"? Mi nem bírja? Kettétörik a főtengely? :U

    Ismét mondom ha nem bírja az nem azért lesz, mert turbós vagy mert "túl van húzva", hanem mert bonyolult, meg nem az örökkévalóságnak tervezik, nem megfelelően tartják karban stb. De ez már más dolog.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák