- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Monitor hiba topik
- Lamborghini – Lian Li együttműködés
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Home server / házi szerver építése
- Vezetékes FEJhallgatók
- eGPU tapasztalatok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Picit erősít a tempón az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5590-es, WHQL aláírással rendelkező csomag két új profilt is kínál.
-
Final Fantasy XIV Online - Befutott a Dawntrail utolsó előzetese
gp Jövő hónap második napján érkezik a kiegészítő, az előrendelők azonban már június végén belevághatnak az új kalandokba.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Jól gondolom, hogy ennek a rendbetételéhez bőven a piaci árat rá kéne még locsolni? Vagy mi miatt van ennyire alacsony áron?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Még az eredeti kérdéshez; XC90-ből 2M Hufért nem fogsz épkézláb példányt találni szerintem sem. Első szervizre inkább 1M Hufot tennék félre (ha nem igazolható, hibamentes példány a kinézett). Gumigarnitúra általában mindig szokott kelleni, azt szinte mindig lespórolják az eladók és egy ekkora batár dögre nem 20-25e Huf egy jó gumi. Aztán a 8-10 évesen cserélendő apróságoknak is van ára. Például "csak" egy S60-hoz a nem márkaszerviz néhány alkatrészára; motortartó bak darabja ~20-30e Huf (3 db kell belőle), hátsó kipufogódob ~70e Huf, motorháztető teleszkóp ~25e Huf. És akkor még nagyobb tétel nem is halt meg. XC90-ek meg ilyen korban már azért futottak rendesen. Városban, benzines motorral azért fogyasztásra is inkább 14 litertől számolnék.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #160626 üzenetére
"azt szinte mindig lespórolják az eladók" (nem azt állítottam, hogy mindig)
Saját tapasztalat alapján mondtam és igen, ez lemaradt. 10-ből 8 eladó autónál a gumik 6-8 évesek voltak legalább. Minta volt rajtuk, de soknál már repedezett volt az oldalfal. Ha volt hozzá másik évszakos garnitúra is, akkor általában azok is kukák voltak. És annyit pontosítanék, hogy eddig leginkább 8-12 éves használt autókat nézegettünk és ezeknél éreztem egyre inkább jellemzőnek ezt. Persze, volt olyan is, ahol 1-2 éves gumit adott hozzá az eladó.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #160634 üzenetére
Nem, nem így van. Valószínűleg elbeszélünk egymás mellett.
De lehet, sőt esélyes is, hogy 1-2 évesnél öregebb tartozékok, kopó-fogyó (és nem kopó-fogyó) alkatrészek lesznek benn. De én számolnék ezzel és akkor nincs meglepetés, nagy gond. A korábbi hozzászólásomban pont erre hívtam fel a kérdező figyelmét (írván, hogy én félretennék egy jelentősebb összeget pl. gumigarnitúrára is). Nincs ezzel probléma véleményem szerint, csak számítani kell rá, hogy nem új autót vesz az ember.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szőröscica #160942 üzenetére
Suzukinál azt mondták, hogy alanyi jogon senki nem kaphat nagy kedvezményt, alapvetően a listaár az érvényes (fentről, gyártó felől jött "utasítás"). Viszont, ha bemutatsz egy forgalmit, ami a nevedre szól, rögtön kapsz kb. 2-3e Hufos kedvezményt. Ezt hívják náluk használtautó csere programnak. De én sem értem, hogyan éri meg nekik.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
kisza25 #161144 üzenetére
Pedig pont, hogy megvan a szépsége szerintem a használtautónak és a használtautó keresésnek. Ha úgy van, akkor megtanulod egy életre, hogy a "belső értékek" a fontosabbak a külsővel szemben.
Viszont szerencsés esetben nagyon örülni fogsz, hogy szerencséd volt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
IreN!CuS #161161 üzenetére
Pár hete én is bejártam az utat, az első körös ajánlatok alapján legolcsóbban 4,65M Hufért adták volna oda az 1.4T GL+ S-Cross (Nyíregyházi kereskedésben). Jó árat adott még talán a Kövesdán, az esztergomi Suzuki világ és a Tafák. Ha van még kérdés, akkor dobj nyugodtan egy pü-t!
De ebbe navi kártya nem volt bent. Véleményem szerint, ha van Androidos/almás okostelefon, akkor felesleges a gyári navi, a telefoné úgyis gyakrabban frissül és online is. Ráadásul az autó kijelzőjére is kirakható pl. a Waze.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
Vajon egy benzines Subaru Legacy/Outback/Forester mit tudhat a mostani S60-hoz képest?
El-el gondolkozok, hogy mire váltanék, ha benzines kéne a mostani D5 helyett. 10-12 évnél fiatalabb, benzines S60/V70/XC70/S80 szinte nincs (négy hengernél többel). Ezeken kívül meg egyelőre nem nagyon találok -számomra racionálisnak tűnő- alternatívát a fenti hármast leszámítva. Tribeca is fent volt a listán, de feleslegesen nagynak érzem és nem is túl gyakori (alkatrész ellátottság miatt aggódnék). Vajon mennyire lehet nyűgös, elhasznált/lelakott 2.5-ös, vagy 3.0-ás motorral egy ilyen Subaru 8-12 évesen?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
footy #161260 üzenetére
Na igen, pont ilyen szempontból félek kicsit.
Bár nekem az "igénytelen", zörgős UFO Civic belterével sem volt gond minőség terén, elviseltem, megszoktam. Szóval, legyen csendes, kényelmes és azért tudjon menni és mindezt hozza pályán is. Meg ne kelljen szervizbe rohangálni vele havonta. Úgy tűnik, hogy jelenleg tudja ezt az S60 is maradéktalanul, szóval a fantáziámat mozgatja a téma. Fogyasztás meg van, ha benzines, akkor több, ezzel tisztában vagyok.
outsiders: Köszi a tippet, dobtam egy pü-t neki.
És, ha már így említetted, jó lenne az automata.
(#161262) Qru: Meg kéne nézned párat... > Na igen, az lenne a biztos, de még nem akarok annyira "előreszaladni".
-
BigBlackDog
veterán
válasz
xEon1337 #161270 üzenetére
Ez már jó ideje fent van. Szvsz irreálisan magas az ár, azért annyira keveset nem futott és kora is van már az árhoz képest. A felszereltség viszont egész jó, de fekete bőr azért "veszélyes" tud lenni tippre. Kérdés, hogy a mostani tulaj első, vagy második és mennyire követhető le az előélet. Egyébként hibát nem találtam benne nagyon, de a telefonig nem jutottam még el.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Johnny_vT #161273 üzenetére
Ha németből vennéd, akkor szerintem 2.4 benzines, 2004 (facelift) utáni S60/V70 is belefér a keretbe. Az teljesítené véleményem szerint az elvárásaidat. Esetleg S40/V50, ha kisebb is elég, de én csakis öthengeressel venném a leírásod alapján.
Mondjuk a minél fiatalabb kijelentést nem biztos, hogy jól értelmeztem.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
stickermajom #161300 üzenetére
Én, mikor 2 hónap S60 után beültem egy munkásautó F Astrába, akkor indulás után elkezdtem nézegetni és kérdezni, hogy melyik ajtó maradt nyitva. Nem értették a problémám.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hülyegyerek #161655 üzenetére
A Suzukinál a váltóakadozásra többen is panaszkodtam, váltóolajcsere szokott segíteni. Azt sikerült hallanom, hogy a gyári töltet a tapasztalatok szerint váltóolajhoz képest nagyon híg folyadékból áll.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szabonagyur #161871 üzenetére
+1, én is így látom. Az még rendben van, hogy az alkatrészár esetleg lejjebb van egy régebbi és/vagy egyszerűbb autóhoz, de a munka óradíja általában ugyanannyi típustól függetlenül adott szerelőnél. Szóval 300e Huf mondjuk tényleg nem kevés pénz egy ilyen idős autóra, de nem is mondanám nagy kiadásnak egy ilyen (=használt) autónál.
(#161872) batai15: Lehet, hogy ennél pont most jött ki úgy a lépés, hogy ezeket az alkatrészeket cserélni kell. Lehet, hogy aztán más nem fog megkotlani benne a következő 4-5 évben. Aztán persze ez sem garantált.
Klíma valamennyire előre jósolható, bár ha működött egy héttel ezelőt, most meg nem, akkor sokat nem tudtál volna látni előre sem. Kormánymű, lengéscsillapítók ilyen idősen azért esélyesek lehetnek a cserére, ha az elmúlt néhány évben nem nyúltak hozzájuk (bár azért egy állapotfelmérés valószínűleg kidobná már hónapokkal korábban is, ha cserések).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
focvis #161882 üzenetére
Értem az érvelésed, de csak akkor, ha gazdaságilag tekintünk az ügylet tárgyára.
De! És ez csak a saját véleményem. Ha
1. tetszik neki a gépsárkány és örül, hogy beleülhet,
2. továbbá nincs mondjuk 2-3-szor nagyobb összeg egy újabb használt autóra (hogy más ársávban lévők, tehát fiatalabb autók között tudjon válogatni),
akkor jó eséllyel vagy hónapokig keresgélni fog, vagy még nagyobb kiadással járó használt autót fog venni meglátásom szerint, ha vált. Mondjuk az is egy szempont, hogy egy alaposabb szakmai vélemény alapján azért ne nagyon legyen véres torka még egy-két másik helyen az Audinak, vagy különben instant pénztemető lesz "jóslatom" alapján.
Viszont az szerintem is tény, hogy viszontlátni nem fogja ezt az összeget szvsz (annyira nem szempont, mert ha jól értettem, akkor hosszabb távra tervez) és bármikor előjöhet újabb nagyobb kiadás.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Azért ilyen hosszú leírást is ritkán látok.
-
BigBlackDog
veterán
Milyen útra lenne érdemes lépni, ha az ember relatív problémamentes autót akar? Jelen esetben ez azt jelentené, hogy minél kevesebbet és minél kevesebbszer álljon szerelőnél az autó, illetve ha probléma van, akkor se lerobbanás legyen a következmény. Cserébe viszont elvárja az ember bizonyos szinten a komfortot és nem fáj, ha picivel nagyobb összegek is elmennek a fenntartásra. Méret nem számít, kicsi, vagy nagy, jöhet minden.
Ilyenkor azt gondolnám, hogy mégha kisebb is, de minél újabb autó lenne a fontos, mer' hát az nem romlik (még) el. Viszont vajon logikus-e az, ha ugyanabban az ársávban, de inkább pár kategóriával feljebb és 4-6 évvel idősebb autót választana az ember bízván abban, hogy a magasabb kategóriából kifolyólag tartósabb is az autó?
-
BigBlackDog
veterán
+ (#161931) diegho:
Igen, valahogy én is így látom az újabb autókkal kapcsolatban a helyzetet, csak innen-onnan jönnek más vélemények is. Mondjuk, ha nagyon kéne valami kényelmes, jó dög, ami biztos technika is, akkor valószínűleg 8gen Accordot néznék kétliteres benyával (esetleg automatával). Bár ahhoz a pénz mellett még türelem is kell, gondolom nem egy tüzes jószág.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Johnny_vT #161944 üzenetére
Kicsit más korral, de kb. hasonló a gondolatmenetem.
Újabb alatt 2-6 éves autókat értek (pl. 2-3 éves Swift, Polo, vagy picit idősebb Golf, Astra, Focus, Jetta, Jazz, Civic), a régebbi alatt pedig 8-12 éves kor közöttire gondoltam (pl. S60, IS250, Lega, Accord).
Az újabbak, kisautóknál a pici méret nem probléma, felszereltség terén is már általában a közepes csomagban benne van minden, ami kell. Viszont kérdés, hogy zajszigetelés, kényelem témában mit tudnak úgy általánosságban. Meg aztán a motorok között is vagy tartósat, de gyengét választ az ember, vagy dinamikusabbat, cserébe hosszabb távon kérdéses megbízhatóságút.
A régebbi, nagyobb vasak esetén van tartalék és tartósak is a motorok, viszont jöhetnek elő a nyűgök a korból kifolyólag. Legalábbis ez a mondás.Egyelőre az S60 nálam eléggé bejött, viszont ha cserélni akarnám majd, nem sok ötletem van, hogy mire.
Subaru és 8gen Accord játszana talán, de utóbbinál a problémamentes benzinmotorok választéka eléggé szűk.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
stickermajom #161946 üzenetére
2.4-es benzin szerintem problémás (olajzabálásról írtak nem egy esetben, amit -ha jól tudom- a Honda motorcserével orvosolt).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
rbalint88 #161962 üzenetére
Ha jót veszel, akkor igen. Csak a lényeg, hogy jót kell választani.
(#161964) joamilestoné: Az ok, hogy garis még, csak ne legyen nyűgje. Ha a szervizben áll 1 hétig garanciális javításon, akkor hiába nem kell fizetnem, attól még 1 hétig nincs autó. De mondjuk tény, hogy használtak között relatív jó választás lehet az árkategóriájában.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Matska #161967 üzenetére
Sok mindenre érdemes figyelni.
Érdemes elolvasni az összefoglalóban lévő irományokat, illetve itt korábban összeírtam néhány tapasztalatom a témában.
Tippre, ha Te magad adnád el, jobb árat kapnál érte, mint amennyit a kereskedő fog ajánlani. Mindenesetre, ha jövőre lesz csak esedékes, akkor még nem izgulnék, addig még véleményem szerint változhat azért a piac (pl. dízelek kimennek a "divatból" és mindenki hibridet akar).
(#161966) joamilestoné: Leafeket nézegettem, pár hónappal ezelőtt pont taxiztam egyet egy olyannal. Kellemes meglepetés volt. Annak ellenére, hogy japános kisautóra számítottam, a beltere nagy volt, az anyagok minőségét is kellemesnek éreztem, zörgést nem hallottam és városban különösen csendes volt. Csak, hát az ára...
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
bitpork #161976 üzenetére
Ha gyárilag jön ki állófűtéssel, akkor is ugyanez a hardver van benne (akkumulátor is ugyanekkora), csak egy szoftveres funkció ez, legalábbis S60-nál. Vagy nem értem, hogy mire értetted az utólag okosítást.
És igen, a gyári kezelési útmutatóban valóban írnak annyit róla, hogy legalább annyit legyen használva a kocsi, amennyit ment az állófűtés is, de 15 perc alatt már érezhetően kellemes hőmérsékletet (de még nem meleget) csinál -5 fokos kinti hőmérséklet mellett is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hülyegyerek #162055 üzenetére
Hangban milyen az 1.0? Hangszigetelés, kényelem?
-
BigBlackDog
veterán
Milyen automata váltós, benzines típust érdemes nézni, amiből;
- van azért választék
- van hozzá szerelő, alkatrész
- alapvetően nagy nyűg nem várható vele
- menésben azért hozza egy 1.4 TSI szintjét
- 6-8 évnél fiatalabb példányok is vannak belőle
- és 3-3.5M Hufig van választék is azért?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
footy #162114 üzenetére
Hát, J Astra... Sok szempontból szimpatikus, de vannak hátrányai is (számomra).
Mondjuk, ha már így előjött, milyen az az Alfa, mennyire nyűgős a fenntartása összességében? Őszintén bevallom, hogy bármennyire is ódzkodok az olasz-francia vonaltól, valamiért szimpatikus a Giulietta. Kívül-belül tetszetős, felszereltség is jó, motorokból a leggyengébb is elegendő már akár.
(#162112) molnarpeter:
Az elmúlt napokban már nézegettem Priusokat. Egyelőre még nem vitt rá a lélek, hogy komolyabban foglalkozzak velük, bár ténynek tartom, hogy eléggé racionális választásnak minősülnek manapság. Egyedül a hosszabb autópályázás során nyújtott "képességeire" lennék kíváncsi (fogyasztás, teljesítmény, zaj, kényelem).