- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mini-ITX
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HDD probléma (nem adatmentés)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Mostantól Switch-en is elérhető a DarkStar One
gp Alig tizennyolc évvel az eredeti kiadás után a Nintendo hibrid konzoljára is megjelent a játék.
-
A játéktelefonokat is megbabonázza az AI
ma Remélhetőleg a mesterséges intelligencia ránéz a Red Magic 9S Pro hőkezelésére.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz
Csaby25 #200440 üzenetére
Én a benzinest venném... A Peti által mondottakon túl érdemes átböngészni a spritmonitort is. Én nem tettem most, de a japán dízel jellemzően nem fogyaszt annyival kevesebbet a japán szívóbenzinnél, mint amennyire az európai példák alapján várná az ember... Dízelből inkább európait szvsz.
-
ngaba
aktív tag
válasz
captainnemo #200688 üzenetére
Generációt / évjáratot nem írtál (J Astra vagy K Astra pl.?), de ezek közül Laguna vagy Astra (abból is inkább J).
Az 1.6 THP híresen rosszul sikerült motor (talán a PSA topicban meg tudják mondani, hogy mikortól javították, ha egyáltalán). Peugeot-t inkább dízellel, azzal viszont ajánlott. Mondjuk nekem a 3008 nagyon nem jön be, de ez magánügy.
Az 1.6 gdi nem vészes (i40-be szerintem már kevés lehet), csak kokszolódik. Én nem venném. (Inkább 1.6 mpi-t, ha problémamentes technikát akarok, vagy valami turbóst, ha erősebbet.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz
gabikiraly2 #200874 üzenetére
Grand C4 Picasso 2.0 HDI-t mondanék ebből a keretből, ha tetszik. (Minél újabbat. Az 1.6 HDI is vállalható, ha elég akkora.)
-
ngaba
aktív tag
Akkor vegyen franciát.
Sajnos ez pont az a keret, ami lutri, bármit is vesz.
Ennyiből egy faceliftes Peugeot 307 kombit talán ki lehet fogni, ebből elvileg a benzines és a dízel is OK. (Kicsit lehetne könnyebb, más kifogásom nem volt vele, amikor nézegettem. A facelift előtti kerülendő.)
A szintén rossz hírű Megane2 is elvileg valamikortól már megbízhatóbb, de azt nem tudom. -
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur #201237 üzenetére
Nekem a hobbim volt a tömegközlekedés (szinte rendszám szinten ismertem a Kapos Volán buszállományát stb. - ami egyébként nem nehéz, mert sok az egymás utáni rendszám), úgyhogy tőlem talán hiteles, hogy Magyarországon az autóval max a budapesti / agglós tömegközlekedés veheti fel a versenyt háztól - házig eljutási időben (a dugók miatt). A környezetvédelmen túl fel lehet hozni pár érvet a tömegközlekedés mellett még (lehet dolgozni/pihenni közben, lehet előtte alkoholt inni, egy gyakorlatlan sofőrhöz képest biztonságosabb a hivatásos sofőr + nagy jármű), de alapvetően pénztárca szempont / rákényszerülés / elhivatottság kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz
KRISSTUS #201516 üzenetére
Ecoboostot ne!
Hobizoli megmondta a választ: A turbósok közül az 1.4 t-jet jobb ezeknél.
Szívóból én legalább 1.8-ast néznék (Opel, Toyota, Mazda), de azt így kapásól nem tudom, hogy mi maradt meg 2013 után. Igazából a LE/tömeg arányt érdemes nézni, nem a LE-t önmagában, amikor a 86 LE-höz hasonlítasz. (Meg a nyomatékgörbét is pl.) Sajnos a mai kocsik nehezebbek... -
ngaba
aktív tag
válasz
Vismajor01 #201859 üzenetére
Szvsz vegyél dízelt vagy turbós benzint. Kicsit túl van ez a dízel parázva. Fele város - fele pályába nem fog belehalni. (Vagy a pálya csak rövidtáv lenne? Akkor kicsit más azért.) Én erre nem is vennék hibridet, csak jóval nagyobb város aránynál.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Vismajor01 #201868 üzenetére
Szegedi vagyok, és dízel autóm van. Képzelheted, mekkora távolságokat megyek városon belül. És ezzel nem vagyok egyedül. (Városon kívül viszont 180 km a minimum, rokonlátogatáskor.)
Ha félsz a kitiltástól, akkor marad a benzin. A hibrid többletárából marad tartalék bőven. -
ngaba
aktív tag
válasz
tboldi #202228 üzenetére
"A Fordok meg igazából egyikünket sem hoznak lázba."
Mármint Téged és apukádat?
Szerintem erre a felhasználásra, amire anyukádnak kell (meg eleve, "melós autónak"), túl pénzpazarló igényeitek vannak. Persze ezen a fórumon autókedvelők vannak, nem "vádlón" írtam, csak megállapítottam. Nem tudom, hogy mikor érne meg nekem 1 millió ft befektetést, hogy eljussak a rosszul fizető munkahelyemre (sőt, nem is oda, hanem csak a vasútállomásra)...
Ha tényleg közlekedő edény kell, akkor megvesztek bármi nem szétrohadt szívó tucatautót minél olcsóbban (Clio, 206, Astra, vagy ami szembejön), aztán csókolom.[ Szerkesztve ]
-
-
ngaba
aktív tag
válasz
Vismajor01 #202277 üzenetére
Add el tboldinak. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur #202279 üzenetére
A Peugeot-kat minden nő szereti (saját autónak).
A mai világban inkább a klíma hiánya szokott a showstopper lenni, de erre a 2x3 km az is felesleges... -
ngaba
aktív tag
válasz
Vismajor01 #202283 üzenetére
Kuponkód: "Nem Lancia, hanem francia." :)
De itt elvileg üzletelni nem szabad, szóval szerintem ezt tekintsük átbeszéltnek.
Tboldi pedig arra költi a pénzét, amire jól esik neki. Reméljük, valami jót talál. :) -
ngaba
aktív tag
válasz
Luck Dragon #202299 üzenetére
Egyébként szerintem a japán autók elsősorban elektronikában jobbak a többieknél. (Ahogy úgy általában elektronikában nagyon jók a japánok.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
acsati #202298 üzenetére
Szerintem ebből a keretből jó választás lehet egy H Astra. (Persze meg kell nézni.)
Leginkább azt szokták a szemére vetni, hogy nehéz (és emiatt nem a legtakarékosabb). Illetve az 1.6 Ecotec motorról azt tartja a népnyelv, hogy olajevő, de úgy tudom, hogy ez a H Astrára már nem igazán jellemző, a 2008 utánira meg főleg. (De ha mondasz motorkódot, akkor majd megmondják az opeles fórumtársak.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
tboy93 #202360 üzenetére
"A minősége meg sem közelíti a Honda Accordomat, az ajto csukodasa, a műanyagok, a fényezés sokkal gagyibbnak hat"
Régen nagy "japán" autó fan voltam, de európai autók után én szinte minden japán autónál ezt érzem, meg hogy "nincs bennük anyag". Plusz a legtöbb nem is tetszik. Talán a Honda épp kivétel, de az megfizethetlen. :) Meg a Mazdák bejönnek, csak hát...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz
BigBlackDog #202366 üzenetére
Végre valaki nem isteníti a Rav4-et. :D
-
ngaba
aktív tag
válasz
Bdanyy #202589 üzenetére
Én az ilyen "kuplungolástól fájó bal láb - rossz üléstől fájó derék" hozzászólásokat értetlenül szoktam olvasni, mert ahogy a menyasszonyom szokta mondani, nekem hiányoznak a fájdalomérző receptoraim.
(focvisnak: Nem vagyok sem különösebben sportos, sem különösebben ironman ember. A fájdalomérzet szerintem szubjektív [alkati / gyerekkorfüggő + fáradtságfüggő dolog].)
Erre viszont válaszolok.
Valahogy az 1.6crtdi 5 sebességes vw motornál kényelmetlen hogy sokkal többet kell váltogatni
Nekem is ilyen van. Egyszerűen nem illik ahhoz a motorhoz (ilyen áttételezésű) ötsebességes váltó... -
ngaba
aktív tag
válasz
Markizmark #202808 üzenetére
C-maxból meg inkább 1.6 100 LE.
-
ngaba
aktív tag
-
-
ngaba
aktív tag
Haverom autót venne, keret kb. 3 millió. Városi vagy alsóközép ötajtós, vegyes felhasználásra, 2 főre. Csak benzin. Ő városikat nézett eddig (Yaris és Corsa), de Veszprém-Fehérvár közötti ingázásra (+ hosszabb utak alkalmanként) inkább lebeszéltem erről.
Informatikus, neki ez használati tárgy, kényelem/minőség/szépség nem különösebben érdekli. Inkább legyen olcsó a fenntartása, és legyen megbízható. (Nem kell molnarpeter módon extrém kioptimalizálni azért.) Szerintem nem sokat vezetett eddig, nem tudom, hogy szívó elég lenne-e neki, kérnék turbós javaslatot is. Majd kipróbál többfélét.
Én elsőre i30-ra gondoltam (valahogy az szerintem passzolna hozzá), de nem tudom, hogy mikortól megbízhatók a szívók, illetve milyen a fenntartási költségük.
Bármi jöhet. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #203528 üzenetére
Beszéltem vele újra. Az ingázás kicsit pontatlan fogalmazás volt, heti kétszer megy csak át ténylegesen. Városban (helyben) biciklizik, szerinte ott nem használná sokat a kocsit. Rokonok messze laknak. Ja, első autó, ezt nem mondtam, így az éves km-t (használási szokásokat) nem fogja jól megbecsülni, de nem fog évi 30 ezret belerakni, az biztos. De mondtam, nem az a lényeg, hogy a fogyasztást stb.kioptimalizáljuk. Egy összességében korrekt megbízhatóságú / alkatrészárú / szervizelhetőségű "átlagautót" keresünk. Kinek mi jut erről eszébe?
Szerk.: Az Auris hibridet továbbítottam, de inkább szerinte ne legyen az.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #203530 üzenetére
Tényleg, a Swiftet el is felejtettem (én nem szeretem). Köszi. Szóval akkor ajánljon bárki. Nekem ez az árkategória homályos, nem vagyok ilyen gazdag. :D
-
ngaba
aktív tag
válasz
Balázs_a_laz #203537 üzenetére
Szerintem is Sharan/Touran 2.0 CRTDI.
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur #204598 üzenetére
Ha szinte csak főút + pálya, akkor simán jó lehet. Annyira érdemes lecsekkolni valahogy a dízeles nyűgöket, h ne nálad jöjjön össze minden egyszerre megvétel után.
Egyébként a K Astra 1.4T motorjáról vegyes dolgokat olvasni (főleg a széria elejéről), érdemes jobban utánanézni.
A szíjas 1.4TSI jobb hírű, csak drága.Az automata váltókról nem tudok semmit.
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur #204687 üzenetére
Ha nem zavar a túlsúly, meg tetszik az autó, akkor akár. Szerintem a J Astra mondjuk csúnya, talán épp a sedan néz ki valahogy, de pont itt írták, hogy rosszabb minőségű, mint az 5 ajtós / kombi, mert igénytelenebb piacra készülnek ma már a sedanok.
A J Astrában lévő 1.4T motor megbízhatóbb, de szomjasabb, mint ami a K-ban van. (Ha még ugyanaz van benne.)
Illetve engem úgy általában érdekelne, hogy a PSA-felvásárlás után milyen lesz az alkatrészellátás a régi Opelekhez mondjuk 10 év múlva.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz
footy #204697 üzenetére
es erzik rajta a kor
Mivel vzsryl is írt hasonlót, legyen itt egy ellenvélemény is: Én kimondottan szeretem a sokáig gyártott szériák utolsó darabjait. Addigra már jól kiforrott ugyanis.
És mi az, amiben olyan nagyon fejlődött a technika, hogy automatikusabban az újabbat kellene venni? A motorok egyre szarabbak a környezetvédelmi normák miatt, és nem tudom, hogy milyen egyéb főegységben történt forradalmi fejlődés az elmúlt tizenpár évben. Inkább a spórolást érzem mindenhol. Egyre több elektromos kütyü van az autóban, érintőképernyő és hasonlók, ami nekem nem kell. (Egyedül az biztonsági rendszerek lehetnek érdekesek. De ha őszinte akarok lenni, engem az sem érdekel annyira.)Szóval a Seat Exeot nekem találták ki.
Mondom ezt úgy, hogy konkrétan soha nem vennék J Astrát a K ellenében. (A K Astra az egyetlen nem ősrégi Opel, amivel kapcsolatban legalább "akár kellene" érzésem van.) És OK, a tágasság egy objektív érv, de annak sem ahhoz van köze, hogy melyik újabb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Mini-ITX
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Anime filmek és sorozatok
- Politika
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Playseat challenge
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó