- Intel Core i3 / i5 / i7 6xxx "Skylake" és 7xxx "Kaby Lake" (LGA1151)
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- Home server / házi szerver építése
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Hobby elektronika
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autóhifi
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Gigabyte VGA keskenyebb házakhoz (is)
ph Az új RTX 4070 Ti Super Windforce Max nem felfelé, hanem oldalirányban viseli 12HPWR csatlakozóját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
_q
addikt
Ja hogy ez az oka, nem is értettem eddig miért nem működik kb. 5 fok alatt. Logikus már a magyarázat alapján köszi. G astra, manuális klímáról van szó. A 2010 utáni autóknál már elektromosan van megoldva a fűtés? Mondjuk amíg nem meleg a motor addig elektromos, utána meg kombinálva van?
-
_q
addikt
válasz diegho #181952 üzenetére
Mind a két autó új autó vagy használt? Én most épp használtan nézek 4 millió körül hybridet és már is nem akkor a különbség, ami simán bejön. Tehát ha egy nem túl régi prius 3 vagy auris-t nézünk, az nem sokkal drágább mint egy hasonló benzines, nem muszáj 6 millióért venni hibridet.
-
_q
addikt
Hogy kerek legyen a történet, én nem csak az üzemanyag költséget vettem figyelembe, hanem az elromolni képes, ismert hibák miatti szervizköltséget egy turbo benzines(2.5M) autót és egy hibrid (4M) között.
A kalkulációm úgy nézett ki, hogy évi 10-15 ezer km, 70% város, többi országúti használat lenne. 150 ezer km-t futott autók esetén 5 év alatt számításba jöhető szervizköltségekkel együtt számoltam. Azzal nem számoltam, hogy mennyi lenne az eladási ár (pedig ez szerintem a hibrid felé tolná a mércét). Csináltam egy optimista és egy pesszimista becslést. Ha a hibrid pesszimista becslést vetem össze a turbo benzines optimista becslésével, akkor 500 ezer Ft-al lett drágább a hibrid 5 év után. Ha mind a kettő esetén optimista becslést végeztem, akkor durván 100 ezer Ft-al jött ki kevesebbre a hibrit, ha pedig mind a kettő esetben pesszimistán számoltam, azaz minden ismert hiba miatti szervizköltséget feljegyeztem ami egy 200-250 ezer km-t futott autó esetén előfordulhat, akkor 500 ezer Ft-al jött ki kevesebbre a hibrid autó fenntartása.
Emellett vannak a hibrid felszereltségéből adódó komfortbeli különbségek és egyéb pénzben nem, életvitelben viszont mérhető különbségek.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz szabonagyur #182075 üzenetére
Nem, már teljesen kivezették a J-t és már csak K-t lehet kapni, abból is már csak év végéig van a "régi" motor, jövőre a szigorítások miatt 3 hengeressel lehet majd kapni. Ezt az infót kaptam, amikor az egyik opel márkakereskedést felhívtam, mert tesztvezetésre akartam menni.
-
_q
addikt
.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Hogy érted a 250-300 ezres élettartamot? Motor tönkremegy?, aksit kell felújítani? Elég sok prius 2 és auris megy 250-400 ezer körül vagy magasabb futással. A motor tudtommal minden gond nélkül szokta tudni az igen magas futást, az aksit kell maximum felújítani, cserélni a rossz cellákat.
-
_q
addikt
Igen a 3-asról olvastam ilyeneket, de a prius 2 és auris, amit írtam, azokról nem hallani sok rosszat. Hűtőközt kell tisztítani és megfelelő időben a vízpumpát cserélni (ezt ugye bármelyik másik használt autónál is javasolt szokott lenni a vezérléssel együtt, hsd-nél viszont a vezérlés részét jóval később kell csak), akkor nem lesz hengerfejes, inverter erősített, cellát pedig azokban lehet cserélni. Tehát akkor marad a p3, mint rosszul sikerült konstrukció, a többi viszont a mai turbo, részecskeszűrő világában szerintem elég jó választás.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Igen ezt olvastam. A hűtőközt pedig csak ki kell tisztítani+vízpumpát cserélni ha cserérett már és nem lesz elméletileg hengerfejes. Amúgy p3-ból is rengeteg van taxi módban 300ezer km fölött és még sincs akkora baj. Tehát szerintem "sokakat" nem érinti, inkább úgy mondanám, hogy olyan mint a többi használt autó. Ott se tudni, hogy épp a turbo, részecskeszűrő, nagynyomású, kettőstömegű milyen állapotban van (aki diagozik az tudja, de a többség nem fogja tudni mikor megveszi). Úgy mint más autónál is, tisztában kell lenni, hogy mik a típushibák, mire kell figyelni és rendben tartani.
Legalább is én ebben bízok, hogy ezeket betartva tényleg olyan tartós tud lenni mint ahogy azt a visszajelzések mutatják.Azért P2-ben gondolkozol még?
-
_q
addikt
válasz Doki16 #183194 üzenetére
Auris asszem 8 millió körül volt újonnan, 5 év múlva esett kb felére a használt ára. Ebből kiindulva a corolla ára a mostani 9-10 millió körüli árról nagyon soká fog felére esni. Külföldön is ha megvárják a 4-5 éves garanciás, meg támogatási időszak végét, akkor hasonló idővel lehet számolni, mire külföldi behozatal megindul.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz z-csongor #183285 üzenetére
Szerintem a felsoroltak közül a mondeo lenne jó. Szerintem a többinek is akkora lesz az értékvesztése, illetve kombihoz képest lehet kicsi a csomagtér, de az A4 se hiszem sokkal nagyobb, cserébe hibrid ami talán segít jobban tartani az árát, illetve ha jól tudom toyota konstrukció.
-
_q
addikt
válasz kisza25 #183837 üzenetére
Százezrekkel? Mert az ami plusz ezáltal van felhasználói oldalról tényleg nem ér 100 ezer Ft-nál többet. Gyártó oldalról van inkább haszna amit a felhasználókkal fizettetnek meg és ehhez pont passzol a most népszerű "hibrid" marketing, miközben nyomokban morzsáit tartalmazza csak.
-
_q
addikt
Szerintetek mostanában lassabban lehet a rossz idő miatt eladni autót? Várjak március-április körülig és akkor majd beindul jobban az eladás vagy csökkentsek az áron inkább?
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz SaNyEe #184015 üzenetére
98-as 1.4-es g astra 173 ezer km-el. Szerintem korához képest szép állapotú 700 ezer Ft-ért hirdetem január eleje óta és még egy érdeklődő se volt. Lehet elsőre kicsit magas az ár, de alig használt télig gumit is adok hozzá alu és acél felnivel. Elnézve a kínálatot szerintem így már árában adnám.
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz Mauzes #184017 üzenetére
Persze hirdetem azóta is, csak nem akarok abba a hibába esni, hogy most nagyon leviszem az árát, közben a jelenlegin is elkelne csak a jó időt kell megvárni.
400 ezer körül még 200 ezer + futott g astra van, ami ráadásul még legtöbb esetbe klímát és elektromos ablakot/tükröt se tartalmaz.
Akkor szerintetek mi a reális ár? Én a többi g astra-t néztem, km, felszereltség és + hozzáadott cuccokkal. Így nem tűnt elrugaszkodottnak annyira az ár.
(#184023) tboy93
Lemezfelnivel árulom, csak pont azon van a 2 éves téli gumi. A nyári már elég régi, az meg alufelnin. Tehát pont rossz kombináció részemről.[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
Annyi kiegészítés még, hogy bluetoothos rádió, alufelni, acelféleni téli nyári kerék, klíma, elektromos ablak, tükör, Kormányon nincs kiszakadva a duda, váltón a szoknyák cserélve. 500 ezer Ft fölött is a legtöbből ezek hiányoznak.
Tehát így mennyire lőjem be úgy, hogy még alkudható legyen az ár?
-
_q
addikt
Köszi mindenkinek a hasznos infót.
-
_q
addikt
válasz Core2duo6600 #184056 üzenetére
Azért az nagyon durva, egy 2010-es autóért. Oké, hogy dízel de azért akkor is többet ér, de ezek szerint még se. Mondjuk a km futás itthon sokat számít. 200 ezres futással biztos jobban vitték volna, pedig 300 ezer Ft ezért simán jó ár.
-
_q
addikt
válasz szabonagyur #184062 üzenetére
Jaa, úgy már értem. Levittem 600-ra én is most, most vagyok kb félúton ha a tiédből indulok ki.
-
_q
addikt
válasz tipuka #184142 üzenetére
Nem ott kell átnézetni ahol veszel, de nyilván annak van értelme. Ez a te döntésed hol nézeted át. Sőt át se kell nézetned, ez minden csak a saját megnyugtatásodért történik. Autót lehet így is venni és úgy, hogy odamész meg se nézed csak elhozod.
Amúgy szerintem egy 100 km-es körzetet nézz, mert csak városon belül kifogni olyat, ami tetszik és jó is annak elég kicsi az esélye. Szerintem ez a P3 ennyiért gyanúsan olcsó. A P3 egyébként inverter problémás lehet. A kitűzött árral én a helyedben P2-t néznék, abból a FL vagy előttit 2 millió körül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!