Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Hát kb. 10 óra után részemről:

    +Az mindenképpen pozitív, hogy egy 3015-ös korszakú kvázi open world MechWarrior játékba belefogtak és elkészültek.
    +A szabadon való kószálás a Belső Szférában nagyon hangulatos, a különféle ellentétek, konfliktus zónák kidolgozottsága ha nem is túl jó, de azért adja a hangulatot.
    +A játékbéli grafika nem olyan rossz, nem 2019 csúcsa, de azért nem ronda.
    +Rengeteg küldetés, rengeteg fegyver, rengeteg Mech.
    +Nekem tetszik a Battletech személyreszabásának rákfenéjére (fegyvertömeg, slot arányok, illetve a Mech-ek elvben nem olyan könnyen átépíthetőek) adott válaszuk. Az adott Mech alváltozatnak small/medium/large ballistic/energy/missile slotjai vannak, ezekben viszont szabadon lehet kontárkodni, kisebb fegyvert belerakni.
    +Rombolható környezet. No nem túl szépen, de rombolható, ez nagyon nagy plusz.

    +/-: A játékegyensúly koránt sincs rendben. Az MWO-hoz képest egy fokkal lejjebb vették a páncélzat szorzóját (olyan 4x-esre), de hogy ez így jó-e a játékélmények, azt nem tudom. Az olyan "one kill" Mech-ek, mint az UM-R60 AC/10-el vagy HBK-4G AC/20-al korántsem tudnak olyan félelmetesek lenni, mert a fegyvereik egyszerűen nem bírnak olyan pusztító hatással. Ezt pedig nem ellensúlyozza az, hogy 4x annyi lőszert kapunk 1 tonnáért. Persze, értem, hogy sokan vonyítanának, ha egy szerencsétlen fejlövéstől meghalnának, de hát istenem, ez benne van a pakliban...

    -A karakterek grafikája kb. 10 évvel van elmaradva az aktuális színvonaltól.
    -Az AI rém buta. Beakadhatnak, olykor csak előre-hátra sétálnak. A városi terep vicces - sokszor a védők okozzák a legtöbb kárt a védendő objektumokban. Zéró taktikai érzéke van az AI-nak, és nem figyelnek semmire.
    -Ebből fakadóan ugyan ott vagyunk, ahol 1996-ban: hullámokban érkeznek az ellenfelek, mert azonos mennyiségű ellenfél ellen nincs kihívás, ha viszont egyszerre törne ránk az összes ellenség, akkor meg nem lenne esélyünk...
    -Az, hogy a semmiből jelennek meg az ellenfelek, oltári gáz 2019-ben. Azért nem értem ezt, mert ugyanakkor egy csomószor Leopard dropshipek szállnak le, és hozzák a Mech erősítést. Szóval lett volna mód másként csinálni, de nem...
    -A küldetések jó része eleve el van cseszerintve, szerintem nem volt rendesen kitesztelve ez sem. A Defense küldik jó részénél vért kell izzadni, hogy legalább befejezni esélyünk legyen, 40%-os értéken meg esélytelen megvédeni egy városrészt úgy, hogy olykor 500 méterre jelennek meg az ellenséges támadók, különböző irányból.
    -A fő küldetésszál... gyenge, egy picit sem tudok azonosulni vele, vagy legalább méltányolni.
    -Tele van még bugokkal. Ha szétlövöd egy Mech lábát, kb. 10 másodpercre lassul le, majd hirtelen Jézusi segédlettel újra teljes sebességgel fut tovább...
    -Nincsenek normálisan felépített ellenséges Lance-ek. Magányos járművek róják az útjukat, 2 tök különböző Mech jön erősítésként, és így tovább.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Staradder #7 üzenetére

    A Warzone, Defense missiokban adott hullámban jön ellenség aztán vége a küldetésnek.

    A Warzone-nál folyamatosan jönnek. Ha pedig a kimenekítési pont nem arra van, amerre készülsz, akkor még egy-két hullámon át kell vágnod magad. Ebben az a rohadt kínos, hogy a társaink ilyenkor sem képesek valami taktikai visszavonulásra, hiába szólok nekik, hogy kövessenek, folyton visszafordulnak az ellenfél felé, amiért azok utólérik őket, és folyik tovább a harc.

    Egy Lance pedig ugyan ne harcoljon már olykor 7-8x annyi ellenféllel...

    A taktika pedig a küldetésre kiállított mech-ek felszerelésében van, vagyis milyen típus, milyen fegyverrel, milyen sebbesség ami fontos.

    Ez akkor lenne jó, ha lenne értelmes AI. De nincs.
    Az nem "taktika", hogy mi egy gyors, de nagy épületromboló hatású AC fegyverrel felszerelt Mech-el rohangálunk, hogy a Demolition küldiknél leromboljuk a célt, aztán fussunk a kimentési zónába, amíg a társaink lefoglalják az ellenséget...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Killer01 #13 üzenetére

    Az MWO esetében Founder voltam, csináltam még rajongói oldalt is neki... aztán nagy csalódás lett.
    A beígért dolgok egy része csak 2-3 évvel később jött ki, az elején irtó gáz netkód, és folyamatos játékegyensúly-problémák.
    Időről-időre visszatértem, mert azért az online játék előnye az, hogy van olykor taktika és stratégia, de sajnos a játékegyensúly-problémák miatt ezek egyre kevésbé voltak tapasztalhatóak. Gauss-boatok, gyors Mech-ek MPL-el, aztán jöttek az ECM-ek és végül a klánok.

    Kár érte, mert amúgy az eredetileg felvázolt koncepció nagyon szép lett volna a frakció-harcokkal.

    A Salvage erősen véletlenszerű érzésem szerint is. Volt, hogy egy Mech sem pukkant el (nem volt ugye a kék gombafelhő), mégse kaptam egy Mech salvage-ot sem. Szóval nem tudom mi alapján számolja.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Dr.F.E.R.I. #20 üzenetére

    Erre senki se tud jó választ adni neked. Én például nem adnék érte 30 eurót. Pedig Battletech és Mechwarrior rajongó vagyok, aki már adott egyszer 60 dollárt a Piranha Games-nek az MWO Founders-ért. A miértek nagy része benne van a #9-es hozzászólásban.

    Van benne potenciál, az alapötlet, az időszakválasztás szerintem nagyon jó, és a megvalósításban is vannak pozitív dolgok (bejárható csillagtérkép, rengeteg Mech és alkatrész, amit kedvedre szerelhetsz, rombolható környezet, és a többi), de egyszerűen ordít róla, hogy még legalább fél, de inkább egy éves fejlesztési idő ráférne. Az NPC-k úgy állnak a Leopard dobóhajónk (a bázisunk) fedélzetén, mintha egy FPS játékfejlesztés v0.01-es változát látnánk. Ő itt például Fahad, a Tech, akik elvben a Mechjeinket javítja:

    Nem túl szép, ugye? Ehhez tegyük hozzá, hogy Fahad (ahogy a többi NPC) egy tapodtat se mozdul. Egy helyben áll, a szemeit és a száját mozgatja, mikor beszél. A több, mint 20 éves Half-Life játékban ennél már többre voltak képesek. De hogy az FPS nézet valami utólagos gány lehet a játékba az is jól példázza, hogy a beállításoknál a billentyűzet kiosztást átkonfigurálhatjuk, ám a küldetések közötti FPS nézetre ez nem vonatkozik - itt marad a WASD mozgásra és az E a használatra, bármit is csinálunk. Tök igényes, nem?

    Ehhez jön a játékmenet, amelyben a pozitívum, hogy sokféle bolygó van, és a pályák elvben procedurálisak, tehát (ismét elvben) mindig másképpen néznek ki. A probléma ezzel az, hogy ettől még a küldetések változatossága nem túl magas.

    A legfőbb játéktechnikai probléma a semmiből megjelenő ellenségek, és az irtó bénán megírt AI. Az irtó béna nem csak arra vonatkozik, hogy képtelenek egy városban kikerülni az épületeket, de ott is kilóg a lóláb, hogy amikor az egyik társam Mech-jére egy 1500 méter lőtávolságú ER PPC-t szereltem, akkor a másfél km-re a semmiből megjelent ellenséges VTOL-t (helikopter) egyből lelőtte. Úgy, hogy amúgy kb. 800 méternél kezdi el a GUI jelezni, hogy ott egy ellenség. Sasszem AI viszont instant le is lőtte...

    Szóval ilyen, a játékélményt azért eléggé romboló dolgok vannak benne.

    Hogy segítsek is azért tessék, itt van két kapaszkodó:

    1.: [Nézz meg Youtube videókat, például itt egy a játék vége feléről]
    2.: Tölsd le virágbolti verzióban, nem szép dolog, de tesztelési céllal megteszi, ha tetszik, megveszed gyáriban, ha nem tetszik, nem fogsz senkit sem utálni, hogy rávett 30 euró elköltésére.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    A Tier 9-10 küldiknél még egy kedves bugba rohantam: a salvage-nál kiválasztott Mech-ek egyszerűen nem jelennek meg a Mechjeink között, vagyis nem kapjuk meg őket. Nagyon aranyos... :(

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Killer01 #24 üzenetére

    A tárgyalás (negotitation) mindig elmegy nyaralni, ha restart mission-t nyomsz. Vicces vagy sem, de a visszatöltés az egyetlen megoldás erre... :(

    Az AI nem megy semmire, inkább a Mech-ek kialakítása olyan, hogy gáz felfegyverezni a legtöbbet. A HBK-4P (a soklézeres Hunchback) esetén például menetrend szerint elpusztul az AI társaknál a jobb test, benne a sok lézer ugye. A Rifleman, Jagermech, Catapult, stb. alapból felejtős, mert a karokon van a fegyverzet oroszlánrésze, ami sokszor le lesz lőve. Pont emiatt gáz egy csomó Mech.

    Én már alapból csak olyan Mech-ekkel megyek harcolni, ahol a testben van a fegyverzet nagy része - de a fenti HBK-4P példa mutatja, hogy az sem orvosság mindenre. :(

    Apropó, a másik kedvencemet ki ne hagyjam - az AI társaink picit sem törődnek azzal, hogy van-e valaki köztük és a célpont között, vagy sem. Amíg csak a védőfalakat lövik ripityára emiatt, nem zavarna de simán hátbalőnek téged is, és a társaidat is. Igencsak fogtam a fejem, amikor azt látom hogy az egyik társam 3x PPC-vel telibecsűrte a másik társamat. Így már megértem miért került bele a Co-Op... :P

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Killer01 #26 üzenetére

    Erre nagyon kell figyelni, ahol a fegyvert meg tudod venni, ott lehet mindig lőszert venni hozzá. Miután megvetted a fegyvert, és elhagytad a rendszert, a marketben lévő lőszer eltűnik.

    Szóval mindig vásárolj fel ilyenkor minden lőszert a marketből...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Killer01 #28 üzenetére

    Kinek mi jön be.
    Nálam a Thunderboltok (PPC, 3x MedLas és LRM10) és az Archer (2* LRM15, 2* MedLas)...
    A Warhammer jól néz ki, de a karjaiban vannak a nagy energia slotok. A Marauder dettó ugyanez. Ezek kiestek. A Catapult is, ugyanez miatt...

    Nekem a nagy kedvencem az Awesome. A Q 3x PPC vagy 2* PPC és LargeLas. Az R pedig 2* LRM20 és 2* MedLas. Lassú, de jól páncélozott és jól felfegyverezhető...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Killer01 #34 üzenetére

    A kedvencem az, amikor az LRM + PPC fegyverzetű társam *rohan* az ellenséges AC/20-al felszerelt Hunchback felé... :W

    Tök felesleges "role" fegyverzet, mert a teljesen LRM fegyverzetű Mech-ben ülő AI sem képes a legalapvetőbb taktikai döntésekre sem... :(

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Én múlt hétvégén vittem végig. Háááttttt....

    A kampány küldik 80%-a egy szinttel feljebb van a standard "generált" küldiknél, átgondoltabbak, élvezetesebbek, változatosabbak. Már amikor. Továbbra is a hajam tépem az olyanok miatt, amikor védeni kell egy (vagy több) objektumot, erre annak a közepére lerak 4 medium / heavy / assault Mech-et. Kampányban.
    :W
    Külön élvezetromboló, hogy nem lehet a peremvidékek utáni rendszerekben javítani. Tök jó, elugrom a kampányküldi helyszínére, lenyomom (valahogy), majd ugrálhatok vissza a Drakónis területre (akiknél amúgy Kill On Sight státuszban vagyok kb.) megjavítattni a rommá lőtt Mechjeimet.

    Ami viszont tetszett, hogy a kor előre haladtával jöttek az "új" techek és mechek. Highlander, ER PPC, ER Laser, Artemis IV-es indítók, sőt, AMS és Gauss. Kár, hogy mindezek többsége értelmetlen. Konkrétan maximális látótávolságnál sincs értelme 1000 méter feletti lőtávolságú fegyvereknek. Mert egyszerűen nem rajzolja ki a modelleket. Ennyit az ER PPC-ről meg a Gauss-ról.

    A történet valahol átgondolt, de továbbra se nyert meg. A novellák és a Battletech fluff szerint komoly újdonság volt a klánok létezése a Belső Szférának, ideértve az összes hírszerzőt is. Ahogy a "régi" elveszett Csillagligás Mech-ek is tényleg annyira ritkák voltak, hogy konkrétan nem látták őket évszázadok óta. Itt meg megvásárolhatjuk őket. Majdnem minden bolygón. Sőt, konkrétan egy ultraritka Csillagligás / klános Mech-el nyomulhatunk. Eőeőe....

    Ezzel együtt szomorú vagyok, mert továbbra is a kapkodás nyomai köpnek szemen. Vannak harctéri javítóépületek. Összesen két kampány küldetésben. Az egyik az elején, a másik a legvégén. Kösz B+. Ennél már csak az jobb, hogy a játék elején megtanítják hogy tudunk felvenni cuccokat. Amit soha többé nem használunk. Pazar.

    A végefőcímnél néztem, hogy azért kb. 25-30 ember fejlesztette a játékot. Hát nem tudom. A modellek jó része egy-az-egyben az MWO-ból érkezett. A szigorúan vett egyjátékos részt szvsz 7-8 ember hozta össze. Ezek alapján ennél sokkal több kellett volna.

    Kár a játékért. Nem rossz, de nem fogjuk visszasírni, mint a Mechwarrior 2-őt vagy a Mechwarrior2: Mercenaeries-t...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák