Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Aktív témák
-
-NoVa-
őstag
Csak az értelmetlen dolgokat szólom le. Streetelgetni, trialozni nem kell 16 kilós bringa. Legfeljebb, ha olyan durván műveled, amit itt senkiről nem feltételezek. Gondolom egyikőtök sincs igazán 70 kiló fölött. Az acél váz, acél hajtómű, acél alkatrészek tényleg nagyon durva körülményeket kell, hogy túléljenek. Majd ha már rendszeresen törtök PolarX szintű vázakat, vagy akár Napalmot, jöhet a Heavy Tools Pitbull, PlanetX, vagy épp Author Cro-mo váz, addig csak 1 kiló pluszsúly. Ha már a hajtókar gyorsabban fogy, mint a ropi, akkor jöhet az 1 kilóval nehezebb cro-mo hajtómű. Addig meg csak a kedvedet veszi el, hogy nem tudsz olyan magasat ugrani, nehezebben emeled a bringát, stb. Nem egyértelmű?
Ha meg csak egy igazán brutális lejtőző überbrutál valami kell, akkor vegyél rollert:
Ennél durvább, erősebb szerkezetet úgysem tudnak bringából gyártani. Én ezt ajánlom .
Egyebekre, bringát kiválasztani meg ott a net, ha tudod, mit szeretnél. Legrosszabb esetben pl www.google.co.hu -
-NoVa-
őstag
De hogy konkrétabb legyek, kb hogy lehetne egy 13 kilós dirt bringát kihozni az author exe-ből:
Váltás le a 3.14tsába (az alivio úgyis csak hetekig húzza az ilyen terheléseket), csúszópapucsos a váz, ideális single speednek. Ugrálni, városi ökörködésre a legjobb. Agynak befűzni egy ss tárcsás agyat, a küllőket kicserélni DT, vagy Sapim küllőkre, ezzel már legalább 2.5 kiló lejött. Dirtre a teló helyett be egy Kona Jump, vagy jobb merevvillát, tulajdonképpen streetre is az lenne az ideális. Egy telónak úgyis csak kinyírja a szimmeringjeit hosszú távon a sok nose manual, csőrös érkezés, és még 1 kilótól megszabadult a bringa, könnyebben rakosgatható az eleje, és a lekönnyített hátulját már nem olyan nehéz utána tépni. Ha nem acél vázzal, és acél alkatrészekkel lenne, akkor ugyanez már 11 kiló környékén járna, az alá nem feltétlenül érdemes menni a tartósság miatt. Nem kell bonyolítani, ami felesleges, előbb utóbb úgyis letörik. -
SuBeR53_
tag
néztétek már a konaworld.com-on a 2005-ös bbringákat, a stab supreme nagyon gagyiDD
-
HaroWerks
senior tag
Igazán remekre sikerült a mai bringázás, a 12. kilóméter megtétele után szépen kidurrant a hátsó kerék.2 és fél órát toltam hazafele a bringát, majdnem felrobbanok olyan ideges vagyok.A sok átkozott meg az auchan-os bringákkal vígan elvan.
Tököm televan, veszek egy kis pumpát és 2 darab belsőt ami mindig nállam lesz valami kis vázra rakható táskában.
A hátsó külső is teljesen el van már kopva, gyakorlatilag slick gumi lett a Ritchey ZED 2.1-ből.
-
-NoVa-
őstag
Eddig nem hordtál pótbelsőt? Bátor . Ragasztó + 4 folt és 1 belső mindig jól jön, pumpa is hasznos, bár benzinkút mindig van 1-2 km-en belül, de biztos, ami biztos.
-
golyani
addikt
én eccer elmetnem tekerni(csak itt afaluba+szántófőd) oszt amikor mentem fel a dombon asszidtem h rámentem vmi siklóra mer vadul kezdett sziszegni hát ez egy 2 centis tüskesikló volt. aztán kimentem a műútra és kb 20-szal hazamentem.otthon volt még a gumiba kb 0,005bar.de hazamentem és a felnim is egybe maradt.
-
TexT-BoY
addikt
na fejlemény: ugy tüniksikerül megvenni majd Bazsinak a Polar-x-ért
és trebron Mz comp-ját(ha kell egyáltalán teló lehet jobban kijövök egy jo mervvel)
tehát a többi alkatrészre várnék töled (és másoktol is akár) ütleteket mit kéne venni
felhasználási terület: iskloba járás (7km legalább 30km/h-val kéne bezuzni) és strett (egykerekezés, munyihopp...
nagyon érdekesnek találom ezt a signle speedet szal ihatnál konkreet megoldást ráHAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
B.Kox
tag
válasz TexT-BoY #959 üzenetére
SZVSZ hogy olyan bringát építs amivel egyszerre lehet durvulni is meg 30 Km/h -s átlagot repeszteni suliba menet ahhoz mindenképpen valami kompromisszumot kell kötnöd. A polar-x aligha alkalmas arra hogy hosszabb távon és gyorsan tekerj vele. Az Author meg a 12 colos vázával és 17 kg -jáva még kevésbeé. Szal sztem vegyél egy maszívabb cc bringát, rakjál bele valami sokat mozgó telót és cseréld le a kormányt valami széles hajlított freeride cuccra, meg a kormányszárat rövidebbre. Ha nem akarsz 5m -es letöréseken leugrálni akkor bírni fogja. A gyors tekeréssel meg nem lesz baj hiszen van hozzá áttételed is + még a bringa is viszonylag könnyű.
OO =[][]= OO <---- Bayerische Kraft! BMW rulz! *** „Kizárt dolog, hogy magánemberek computereket akarjanak vásárolni, abból a célból, hogy azt lakásukban használják!” Ken Olson a DEC alapítója 1977-ben
-
TexT-BoY
addikt
kompromisszum:
polar-xet épitek majd
és most pedig azt a fekete brinyiglit amit láttál (nauzer mistral +santour teló) venni kell midnent a vázon és a telón kivül de nem lesznek rajta olyan jó cuccok és máris királyHAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
-
HaroWerks
senior tag
Most halásztam ki egy üvegszilánkot a külsőből.
Vágott egy fél centis lyukat a belsőn, nem csoda, hogy 5 másodperc alatt leengedett szerencsétlen.
Tanultam a hibámból, mostantól viszek magammal egy zsák felszerelést.
[Szerkesztve] -
-
HaroWerks
senior tag
Más:
Kellene nekem egy kis segítség, le akarom cserélni a hátul a külsőt mert totál ekopott, mit ajánlotok? (kb 80%-ban városi, 20% erdei használatra) Erre max 3-4-5 ezret akarok költeni.
Továbbá szintén hátra kell egy brutálisan erős fék, mindenképpen tárcsa, erre van max 30.000 forint keretem. (azt is vegyük figyelembe, hogy 83 kiló vagyok + a bringa, tényleg erős fék kell )
Én egy hidraulikus Deore-t (BR-M525) szúrtam ki, erről mik a vélemények (vagy van a Deore BR-M556 ez 7 ezerrel drágább, mennyivel jobb ez a BR-M525-nél?)?
[Szerkesztve] -
B.Kox
tag
válasz HaroWerks #965 üzenetére
Én egyszer egy 100as szögtől kaptam defektet, beleált a gumiba, majd beakadt a lancvillába és blokkolta a kerekt. Persze a gumi menta kukába.
OO =[][]= OO <---- Bayerische Kraft! BMW rulz! *** „Kizárt dolog, hogy magánemberek computereket akarjanak vásárolni, abból a célból, hogy azt lakásukban használják!” Ken Olson a DEC alapítója 1977-ben
-
bbazsy
őstag
válasz HaroWerks #969 üzenetére
sokmindenre használhato a mobiltelefon, ajánlom próbáld ki
különben tényleg szar, ennél már csak a láncszakadás szarabb
[nem azért, mert lassabban érsz haza, hanem mert lehet fel sem tudsz kelni a buktától, meg valószínűtlenebb h van nálad láncbontó, mint hogy defektjavítókészlet... nade én már beszereztem, mióta kb egy ilyen esés óta haver így néz ki: meg a nike szabadidő is kukába + apróságok ]..
-
m-bazsi
tag
Nova: de nekem bicó kell nem roller
-
TexT-BoY
addikt
válasz HaroWerks #978 üzenetére
a lejobb a defekt javitó hab!!!
én azzal mentme régen erdöbe és jó cucc kilukad a cucc akor fel lehet ezzel a cuccal fujni és estig vigan elmész vele... meg a szifons pumpa is komoly fél perc alatt felnyomod a ekreket veleHAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
-NoVa-
őstag
Na, legalább már ezt eldöntötted, csak így tovább. De ne mástól várd el, hogy mondjon neked bringát, kinézel valamit, aztán megkérdezed, jó-e.
Belső:
Ha már pénz... Tesco, Auchan&Társai. Úgy terjednek, mint a penész, de legalább tartanak belsőt, és még vasárnap délután is nyitva vannak. 3-400 ft egy noame kínai belső, hazáig kitart. Annyit meg a bejáratnál fél óra alatt összekoldulsz, ha van hozzá arcod. Kényszerhelyzetben mindent, csak merd kinyitni a szád. -
-NoVa-
őstag
válasz HaroWerks #981 üzenetére
Külső: Ricsi Zed WCS. Ugyan 7-10 pénz (boltfüggő) darabja, de egyszerűen kb ez a jó külső. Tartós, elég deffektálló, jól gurul aszfalton is, terepen, sárban, porban is elmegy. A kevlárperem miatt viszonylag könnyű is. A conti twister pro dual race külsők után ezeket fogom feltenni, a contik ugyan 400 grammosak, a legkönnyebb xc külsők közé tartozik, de cserébe ~3 hónap az élettartama.
Használtam viszont majdnem 1 évig Ritchey Innovader külsőket, ez inkább aszfaltra való az alacsony, rámpázott háromszögmintázat miatt, de elmegy még földutakon is. Murván már ideges, homokban sem nagyon tart, de egy általános gumitól mást nem várok.
Másik javaslat, ha rászánsz egy kicsit több pénzt és energiát: Veszel egy pár Schwalbe Big Apple slicket (Vagy Marathon Plus-t, ha nagyon eleged van a defektekből, azon még egy rajzszög nem megy át, csak cserébe nehéz), és mellé egy pár terepgumit, aztán ha épp hegyekbe mész, cserélsz külsőt. Belsőnek Continental, valahol 1 pénz körül lehetnek, nehezebben kapsz velük defektet. 2 napja egy másfél centis szöget piszkáltam ki a külsőmből, de nem okozott defektet!!! Kicsit ferdén ment be, csak megkarcolta a belsőt. A másik kerekemből egy 3mm-es tüskével és más belsővel már nem volt ilyen szerencsém. -
HaroWerks
senior tag
Köszi!
Egyébként a ZED WCS és a ZED Comp között mi a külömbség?
Képek alapján egyforma a mintázat (és itt még hozzá tenném azt is, hogy a mostani ZED 2.1 PRO gumimnak is ugyan ilyen a mintázata) és a Comp fele annyiba kerül.
Egész pontosan erről a képről beszélek:
A Big Apple-t én is néztem csak nagyon vékonynak tűnik, egy kis valami simán átszúrhatja, nem?
Nekem annyira a súly nem fontos, inkább az, hogy kibírja a sok bizbaszt, mint a mai üvegszilánkot és ne menjen tönkre fél év alatt és jó legyen a tapadása a lehető legtöbb helyen (A ZED 2.1 PRO gumim például kifejezetten szarul viseli az esőt, rohadtul csúszik kanyarodás közben ha vizes az út, jóformán használhatatlan normális tempó mellett).
A belső idáig Schwalbe volt, azt is 1k pénzért vettem, de lassan azt is cserélehetem mert már meg van foltozva 3 helyen
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
-NoVa-
őstag
válasz HaroWerks #984 üzenetére
A big apple, és a Michelin Wildgripper City elég jól tapadnak vizes úton, a negatív bordázat kinyomja a vizet. Üvegszikánkok, és átlag városi defektokozók nagyjából megúszhatók velük. Persze egyik sem terepgumi. A Contim is nagyon jól tapadt esőben, de annyira nem mertem megdönteni kanyarokban, hogy az oldalsó, puhább anyagon fusson, szerintem az csúszik vizesen. Nem csak a gumi vastagságán múlik a defektállóság, van még egy TPI érték (szál / inch), minél nagyobb, annál defektállóbb a cucc.
A ZED WCS és a Comp között egyrészt ez a TPI érték különbözik, elvileg más anyagból is készültek, azt nem tudom, hogy a comp kevlárperemes-e (ha hajtogatható, akkor igen).
Nem zárnám ki, hogy a Comp tartósabb, keményebb gumikeverék, ezért csúszik vizesen. -
-NoVa-
őstag
Abban nem nyilatkozom. Ha tárcsa, akkor Avid mechanikus, Avid fékkarokkal. Egyszerűen A tökéletes fék .
-
HaroWerks
senior tag
Szóval ezt ajánlod:
Megnéztem pár boltot, 31.000Ft-ért osztogatják.
Én is sok jót hallottam az Avidról, hogy a mech. tárcsafékek között a legjobb de vajon jobb a hidraulikus fékeknél is?
Szóval, ez 31 ezer, ennyiért lehet venni Deore BR-M556 féket is.
Melyik a jobb?
Plusz még egy kérdés, mit befolyásol a tárcsa mérete?
Van 3 méret, 160mm, 185mm, 200mm (nekem 160mm-es az első tárcsa, 180 a hátsó) -
-NoVa-
őstag
-
HaroWerks
senior tag
Elöl Deore BR-M515 mech. tárcsafék van, 160mm-es tárcsával (ehez csak ilyen van).
A teló Rock Shox Judy XC.
Hátul egy egyszerűbb mech. tárcsafék van, Diatech (4 éve volt 13 ezer), 180mm-es tárcsával, jól beállítva sem fog valami jól.
Így néz ki: Bővebben: link
Mindkét fékkar Avid.
83 kiló vagyok (185cm magasság).
Az esetek többségében városi rohanásra használom (majdnem minden nap megyek bringázni, idáig a napi táv kb 30 kilóméter volt, most megemeltem 50-re) és néha felmegyünk az erdőbe is száguldozni.
Azt még hozzátenném, hogy az első Deore-t kb 2 hónapja vettem, 1 hónap alatt valami úgy meghalt benne, hogy most nem fog abszolút semmit, állítottam már mindenhogy a bowdent de semmi változás.
Hallgatlak
[Szerkesztve] -
Ranger^41
aktív tag
Esetleg ha a féknek nincs olyan jó teljesítménye 160as tárcsán (pl 1esek szerint mech. deore) akkor 203as tárcsával már szépen fog azis nem? (súlyt nemnézzük most )
-
Ranger^41
aktív tag
Hmm Nikolai
Bővebben: link -
-NoVa-
őstag
válasz HaroWerks #993 üzenetére
160-as első tárcsaméret jó, hátul vagy 160-as, vagy 140-es, de rendes fékkel. 83 kilóhoz ez elég, elöl ha növeled, csak a telódat teszed tönkre nagyon hamar.
Az első Deore fékpofatávolságát után kéne állítanod, nézd meg, elvileg most a jobb, fix fékpofa a tárcsa közelében van, viszont a mozgó pofa távolabb került, ez a legáltalánosabb probléma 2-3 hónapos mecha fékeknél. Ha utánállítod, lehet, hogy nem is kell lecserélned, vagy átteszed hátra, előre pedig veszel egy Avidot. Esetleg fékpofacsere, volt már rá példa, hogy a gyári betétek 3 hónapot húztak ki. Legrosszabb esetben olajos lett a betét, akkor vagy csere, vagy kisütöd sütőben. Az egyetlen hátránya a mechanikus fékeknek, mármint a jobbaknak, hogy nincs meg a fékolaj hőelvezető hatása, szóval hamarabb felhevül. Ezt nem nagyon fogod észrevenni, mivel nincs az országban akkora hegy, ahol ez problémát jelentene . Viszont fékbowdent bárhol kapsz, ha gond lenne, fékolajat már nehezebben, légteleníteni sem tudnak minden kis vidéki boltban, amerre tekersz. De ebben nem kötelező rám hallgatni, én minimalista nézeteket vallok egy bringánál: Minimál súly, minél kevesebb fölösleges alkatrész, minél egyszerűbb látható működés (ami lehet nagyon bonyolult belülről, mint egy rohloff speedhub, de szétszedni sosem kell), Valahogy így: Bővebben: link -
HaroWerks
senior tag
Oké, akkor az első féket holnap kicsit kezelésbe veszem, megnézem mi a baj.
Hátra tehát 160mm-es tárcsa, ez idáig oké, de a fék milyen legyen?
Az Avid csoda vagy a hidraulikus Deore BR-M525 (25k) vagy M556 (32k), melyik a jobb (olyan erős legyen, hogy egy tehervonatot is megállítson )?
Vagy rakjam át az első tárcsaféket hátulra és előre vegyem az újat?
Melyik a legjobb megoldás? -
-NoVa-
őstag
Mondom, előre vedd az újat. Hogy milyet, az már ízlés kérdése, de ha már rá tudsz szánni 30 fölötti összeget, az olcsóbb deore-t felejtsd el, és döntsd el, hogy avid, vagy deore. A fékolajcsőhöz ritkábban kell nyúlni, évente olajcsere + légtelenítés, a másikon sűrűbben bowden+bowdenházcsere, de mindkettő összességében kb ugyanannyiba kerül. A hidraulikus egy idő után levegősödik, azért változik a fékhatás, a mechanikusnál sarasodik a bowdenház, azért. A döntés a tiéd.
Aktív témák
- OpenWRT topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Telekom mobilszolgáltatások
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hardcore café
- iPhone topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!