- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Idén mutatkozhat be a MediaTek és az NVIDIA PC-s rendszerchipje
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Mini-ITX
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amazon Fire TV stick/box
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Az EPYC 9005 CPU-sorozatba érkezik az AMD Zen 5
ph A Turin platform hivatalos termékjelzése a SATA-IO adatbázisában tűnt fel.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #15479 üzenetére
A plusz tranyó elvileg a teljesítményét dobja meg legalább 1,5x-ére, de nyilván nem csak a hasznos jelet, hanem a torzítást is növeli, ezért is érdeklődtem a minőségéről, hogy belefér e még plusz két tranyós teljesítmény növelés (található neten ilyen kapcsolás BD tranyó párral) !
Üdv. és köszi !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #15603 üzenetére
Pontosan, én sem akartam diódát a plusz veszteségek miatt, de csak jobb egy pici veszteség, mint esetleg 700Ft-ért megint egy IC-t venni !
A Schottkyt pedig azért választottam, mert kb. fele akkora a feszültség esése, mint a nomrál diódának, így több fesz. jut az erősítőnek, mivel amúgy sem sok neki a 12V akkutáplálás !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #15591 üzenetére
Kézi nyákkészítéshez tudom ajánlani a modell festékeket, mind az akril, mind az oldószeres változatokat, nem szedi le se a vasklorid, se a sósav !
Az akrilt még könnyebb is eltávolítani, elég hozzá egy kis ultra, vagy egy kis lúgod súrolószer és a rézfólia is csillogni fog után !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez sem rossz ötlet, köszi !!
A kapcsolásomba alapban nem tettem biztostosítékot, ha tettem volna, lehet az is megvédte volna, mivel a puffer kondi is egészen biztosan a sokszorosát vette fel fordítva táplálva (azonnal forrni kezdett), ami kioldotta volna a biztosítékot hamar, persze kérdés, elég hamar e.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #15655 üzenetére
A vastag drótos szekunder részt tényleg nehéz elképzelni, hogy bármi baja legyen, mivel teljesen maukáltalan a kinézete és az nem olvad el egykönyen, vagy ég el egy ponton, csak a vékony drót, tehát ebben az esetben legfeljebb a primer !
Valahogyan csak kellene ellenállást mérjél, valamelyik két vezeték között, barkóbázd végig az összes variációs lehetőséget !
A vastag vezeték max. törtni tud, esetleg valamelyik kivezetés lehet tőből törött, akkor produkálhat ilyet, de akkor könnyen mozod a kivezetés a szigetelőben, azt lehet érezni !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #15674 üzenetére
Jah, látom már, ... csak lassan olvasok !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #15672 üzenetére
Node addig a 30V-osról beszéltél nem ?
Azzal mi van ?Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
De lehet készíteni multimétert házilag is egyszerűen a 7106, vagy 7107-es IC-vel (egy régi mérőmben is ez van) és akkor olyan strapabíró alkatrészekkel egészíted ki, ami akár a 100A-t is kibírja rövid ideig, de akár ennyit is mérhet, ha olyan söntöt építesz be neki !!
Adatlap: [link]
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #15696 üzenetére
A kapcsoló tényleg problematikus, de házilag legalább garantáltan jó minőségű, akár túlméretezett alkatrészekből is el lehet készíteni, akkor pedig nem probléma, ha néha kicsit félre kapcsolunk.
Vannak neten kész multiméter kapcsolások is ezekkel ai IC-kkel, az alapján könnyebb a tervezés.
Már nekem is megfordutl e fejemben, hogy gyártok egyet, valami nagy méretű sönttel, hogy 20, vagy akár 50A-t is le tudjak mérni egyenáramban !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #15730 üzenetére
A minősége és hangereje nem túl nagy !
Csináltam belőle híd kapcsolást, de elég kicsi a teljesítménye és 2/3 gőztől felfelé szerintem igen zavaróan torzít !
Szólóban valszeg jobb, de valamivel kisebb teljesítménnyel.Én ugyan 12V-on használtam (akkuról), de 20V-ra emelve a tápot sem lett érzékelhetően több a max. teljesítmény, csak talán egy hajszállal tisztább volt a hang max. közelében is.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
24V-ból akarok stabilizálni 19V-ot, ehhez kellene valami stab. kocka !
Én az LM138-at találtam, mint 5A-es lineáris szabályozót, és van még az LM 2678-as, mint step down kapcsolóüzemű táp IC-t.
Ez utóbbihoz már volt szerncsém, de sajnos akáhogy mesterkedtem, csak 3A-t sierült belőle kiszednem stabilan, igaz a 3,3V-os fix változattal.Tud valaki jobbat, mást ajánlani, netán külső FETes kapvsolóüzemű vezrélő IC-t, amit nem túl nehéz összeépíteni és nem beszerezhetetlenek hozzá a FETek ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tud valaki ajánlani egy egyszerűbb DC-DC step down konverter IC-t, ami MOSFET meghajtó, tehát nekem kell hozzá még csatlakoztatnom megfelelő FETet ?
(lehetőleg nem szimmetrikus FETes, csak egy FETtel megy)Olyan kellene, aminek 20-30V (vagy tágabb) a bemeneti fesz tartománya és megfelelő külső FETtel legalább 5A-t tud stabilan leadni 19V-on !
5A-esben még találtam több kokmpakt, FETet is tartalmazó, sőt egy abszolút kompakt, FETet, és diódát és talán még az induktivitást is egy tokban tartalmazó kapcsolóüzemű step down ICt- de ezekben valahogy nem bízom, mióta kipróbáltam az LM2678-asat, amiből csak max. 3A-t sikerüólt kiszednem 3,3V-on (fix változat).
Szóval olyan kellene, ami olyan FETeket is tud meghajtani, amivel akár 10A-es tápot is tudok készíteni !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tegnap gondolkodtam, hogy az itthon lévő LM317T stab kockákból hogyan lehet nagyobb áramot kiszedni ?
Utána néztem a dokumentációjában, hogy ír el erre valamit.
Van plusz tranyós megoldás.
Én arra gondolta, hogy párhuzamosan össze lehetne kötni több IC-t, hátha együtt képesek nagyobb áramra !
De konkrétan ilyen kapcsolást nem találtam, csak olyat a dokumentációban, hogy asszem LM301-es műveleti erősítővel megfűszerezve működik közösen 3 IC és így tud vagy 3A-t.Összekötöttem kiváncsiságból kettőt párhuzamosan, és működik !
Míg egy IC nem volt képes műlködtetni egy 12V-os 55W-os ízzót, addig a két IC már igen, és átfolyt az ízzón 3,7A 12V mellett !
Ugyanez a két IC 19V-on 4,2A-t is képes volt leadni 18,7V-os fesz mellett !Aztán kipróbáltam, hogy még egy IC-t bekötök párhuzamosan, mivel összesen 5A-t szerettem volna elérni, de ekkor már megváltoztak a feszültség értékek, az addigi 12,2V-os beállítás mellett már 15V-oto adott le, Átállítottam a potmétert 12V-ra megint, viszont ízzóval terhelve lement a feszültség 9V körülre.
Felcsavartam a potmétert, így felment 12V-ra, de üresjárásban megint 15V-ra ment fel.Nem tudom, 3 IC párhuzamos kapcsolása esetén miért bolondul meg a feszültség ??
Mondjuk egy dolgot elfelejtettem, az tápon üresjárásban semmilyen terhelés sem volt, egy lehet nem tud helyesen működni, bár egy és két IC esetén ez nem volt gond !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #16374 üzenetére
A második kapcsolásba két kondi is kéne a tranyók után, hogy stabil legyen a tápfesz !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #16384 üzenetére
Szevasz
Igen, ezt a kapcsolást én is megtaláltam a dokumentációban, de nem világos számomra, hogy mire kell benne a műveleti erősítő ??
Használtam a két IC-t együtt, egy bordára szerelve, tehát hőkontaktusban is vannak, eddig nem volt semmi bajuk.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #16387 üzenetére
Szevasz
Szerencsére nekem nem ennyire rossz a tapasztalatom, a kettő IC együtt 3,3A terhelés mellett a beállított 19,2V-ról 18,7V-ta csökkent, ez még elfogadható, de a 4,2A-es terhelésnél is csak 18,5V-ig esett, pedig már a 3,3A is túl van a 2x1,5A max.értéken !!
De korábban sem volt problémám, egyéb áramköröknél, amikor csak egy IC-t használtam satbilizálásnak nehány zsáz milliampernél.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #16388 üzenetére
Én általában 390ohmos ellenállással csatlom vissza a tápot az IC vezérlő lábára és ezt szabályozom egy 5-10K-os potival földelve.
Ezt a kettő és a három IC-nél együtt is így csináltam, de az ellenállás osztó is közös volt, mindegyik IC ugyanazt a fesz értéket kapta.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #16388 üzenetére
Alát tudom támasztani Lompos kollega érvelését, megfelelően kell hűteni, én mindíg szép bordára teszem, amit fel is fűt rendesen, ha megterhelem, de akkor semmi gond, és a fesz értékekre is figyelni kell.
A stabilizálni kívánt értéknél (OUT) minimum 3V-tal magasabb kell legyen a bemeneti feszültség (IN), és az IC-n eldisszipálamdó teljesítményt plusz a fogasztó teljesítményénél is nagyobb kell legyen a feszültség forrás (trafó) feszültsége, legalább vagy 10-15% akkor garantáltan tud stabilizálni !Pár száz milliamper esetében nekem csak max egy-két tized volt e fesz esés, de lehet még annyi sem, 100mA alatt egészen biztosan pár millivolton belüli az fesz esés !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #16401 üzenetére
Szevasz
Én kerestem, meg is találtam, csak nem akartam venni, hanem inkább megpróbálni a már amúgy is meglevő táp ICimből valami többet kihúzni.
Ezen felül, azért megérdeklődtem a boltban, hogy mennyi lenne egy LM338, a fickó csak valami német kereskedésben találta meg, ott valami 11, vagy 13 ezer Ft lett volna !!!
a magyar kereskedéseknél pedig az volt írva, hogy ez már kifutott széria.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A legújabb kísérletemben összeházasítottam egy LM317-est egy BD 246-os tranyóval és az eredmény nagyon jó volt !!!
Simán teljesítette az 5A-t és csak 0,11V volt a fesz. esése terhelten a beállítotthoz képest !!!Nagyon meg voltam vele légedve, amíg véletlenül ki nem sikerült végeznem a tranyót, egy pillanatnyi rövidzár miatt, de a 12Ah-ás zselés akkukbólez alatt is olyan ára jött, hogy még füstölni sem volt ideje a tranyónak, csak összeolvadhatott belül, vezet mindenfele.
Vettem ma egy másik tranyót, de ezzel sajnos megvan 0,26V is a fesz esés, ugyanolyan terhelésen.
A tönkrement példány az C-s volt ez meg B-s !
Nem gondoltam, hogy a max. feszültségen kívül ekkora különbség lesz közöttük.
Gondolom a C-snek jobb az erősítése is, és ezért viselkedhetett jobban, vagy esetleg még az eltérő gyártmány is lehet az oka.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Még egy kérdés:
LM3914-es IC-t hogyan lehet 24V-os akku feszültségének figyelésére használni, mivel az IC-nek max. 25V lehet a tépfeszültsége ??
Arra gondoltam, hogy egy stabilizálatlan tranyós geszültségosztóval csökkentem a feszültséget, mondjuk a felére, aminek a fesz.változása arányos marad az akku fesz. változásával és akkor már tudja mérni az ICvel felépített kapcsolás.
A jel bemenete viszont fogad 35V-ig jelet, tehát úgy is gondolnám, hogy az IC tápfeszt leveszem, mondjuk egy fesz stab.-bal, de a jel bemenetet, azt rákötöm az akku feszültségére,csak akkor nem tudom, hogy a feszültség érzékelését, a referencia feszültségét hogyan állítsam be !?
Van a dokumentációban egy magasabb feszültségre alkalmazott kapcsolás, de az meg nem igazán világos számomra, hogy hogyan működik és hogyan tudnám én azt az akku feszültségének a LEDes kijezésére felhasználni ?
Ez a kapcsolás a tápfesz ellátást mutatja magasabb feszültségről, de a jel bemenetet nem tudom, hogyan kellen ilyenkor a céljaimnak megfelelően bekötni ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #16434 üzenetére
Szevasz
Tehát akkor a SIGN jel bemenethez a 24V akku feszültségemet le kel csökkentenem 1,2V-ra, úgy, hogy a kb. max. 26V-os feszültség legyen az 1,28V, jól értem ?
Viszont ha 1,28V és föld között mér, akkor a skálámat, tehát azt a tartományt, amit mérni szeretnék ebbe a tartományba kellene betennem, amit mérni szeretnék az pedig 26 és 21V között van, tehát a töltött üresjárási és a max. megengedett kisütési fesz köszöb között !
Tehát ezt az 5V-ot kellene igazából a jelbemenet 0 és 1,28V-os tartományának megfeleletetni, nem ?De ez még nem teljesen világos száőmomra hogy hogyan tegyem !
Arra gondolok, hogy a referencia földet és az ellenállás létra földet egy virtuális földre kellene tenni, ami valójában 21V-os akku feszültségnél van.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha egy műveleti erősítővel építek egy komparátor áramkört, mondjuk alacsony feszültség lekapcsolásra, a műveleti erősítő vajon hírtelen, átmenet nélkül billen át egyikből másik állapotba a kimenetén, vagy folyamatos átmenettel ?
(gondolom, átmenettel)
A hivatalos komparátor áramkörökben (LM339, LM393) van valami plusz áramkör is, ami a hírtelen állapoz vátozást, a kimenet átbillenését előidézi (mondjuk egy schmitt trigger)Láttam 555-ös IC felhasználásával is ilyen kapcsolást, aminél úgy tánük a kapcsolásból, hogy állítható ki és bekapcsolási szint, miközben az 555-be az van "bekódolva" hogy 1/3 és 2/3 tápfesz között billen a kimenete !??
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #16481 üzenetére
Szevasz
Igen, én is gondoltam rá, hogy a legalacsonyabb feszültséget jelző LED kimenetről vezéreljek egy beavatkozó áramkört, mihelyst az utolsó LED is elalszik, azonnal lekalcsol a tápegység !
Arra gondoltam, hogy valahogyan megpróbálom az LM317-es ADJ lábára jutó pozitívot lenullázni, vagy úgy, hogy egy tranyóval leföldelem, vagy úgy, hogy egy tranyóval lekapcsolom a pozitívot, csak azt nem tudom, hogy ebben az esetben is kiadja a 317-es a min. 1,25V-ot, vagy sem ?
Ha igen, akkor még meg tudom esetleg szakítani a 317-eshez csatolt DB246-os bázisáramát, vagy marad a szilárdtest relé a tápágba.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Igen, a hiszterézisnek az op ampnál utánanéztem, és természetesen szándékoztam betenni, mivel anélkül tényleg lebeg, de az LM339, mivel készítettem vele olyan kapcsolást, amibe nem tettem hiszterézist és kapcsolgatott rendesen a váltási feszültségen.
Ez eddig nem esett le nekem, hogy a hiszterézis maga a schmott trigger, de jobban meggondolva tényleg !
Köszi !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #16486 üzenetére
Nem a bemenetre, hanem az ADJ lábra adott pozitív visszacsatolást szüntetném meg egy tranyóval, vagy úgy, hogy leföldelném, vagy pedig úgy, hogy lekapcsolnám, megszakítanám a tranyóval !
Azt nem tudom, hogy ha az ADJ láb pozitív ellátását megszüntetem, akkor is adja az IC az 1,25V-ot, vagy akkor nem ?
Hogyan lehet logikai kapcsolót tenni az áramkörébe (ha már gyárilag nem rendelkezik vele) ?Nem akarnék plusz fogyasztót a kapcsolásba tenni, mint pl. egy relé, azért gondolkodom logikai megoldáson, kapcsolón !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Az LM3914-el felépített 12V-os akku monitor kapcsolásom elé beiktattam egy BD243-as tranyóval és ellenállással felépített feszültség osztót, amiben stabilizálás nincs és leosztottam a 24V-ot 12V-ra, ehhez beállítottam a kapcsolást és szépen jelzi a 24V-os tápforrás feszültségének alakulását !
"Low voltage cut off" jelforrásnak viszont sajnos nem jó, mert mihelyst a legalacsinyabb feszültséget jelző LED meggyullad és lekapcsolna a beavatkozó szerkezet, azonnal feljebb ugrik a feszültség és visszakpocsol a szerkezet, ami oszcilációt eredményez, mivel nincsen hiszterézis a kapcsolásban.
Így csak kell egy külön kapcsolás.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz atesss #16571 üzenetére
14,1V a vízbontás határfeszültsége az ólom-savas akkuknál, e felett erősteljesen megindul a vízbomlás, melegedés, gázképződés, szóval, minden ami káros, ami tönkre teszi az akkut !
A gondozás mentes akku, különösen az ólom-kálcium vegyületesek, kicsi vízbontással jellemezhetőek normál körülmények között, kicsi az önkisülésük, gyorsan veszik fel az áramot, azért nem kell vízutánpótlás, ritkább töltéssel is megelégszenek és a normál módon keletkező gáz jórészt vagy teljesen gázrekombináció útján visszaalakul vízzé.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tupacamaru #16715 üzenetére
Szevasz
Egyet értek PHM kollégával !
Nekem is volt gondom ugyan ilyen kapcslással.
Tényleg nagyon érzékeny a gyújtóra, arra hogy milyen fajta és hogy mennyire használt !Gyxújtónak, ha garantáltan meg akarsz győződni, hogy kis teljesítményú csövekhez is jó (alacsonyabb feszültségű), akkor nézdd meg magát a glimm lámpát benne, ha az egy csepp alakú, hosszúkás cső és a tetején van egy csepp formájú nyúlványban beforrasztva és rózsaszínes fénnyel világít, és még nem fekete, az a jó gyújtó cső Neked !
A másik fajta az egy vastagabb, hosszúkás, lapos végű cső, kevéssé feketedik és határozottan kékes-lilás fénnyel világít, az jóval nagyobb feszültségű, nem jó.Az ellenállásos rásegítés is jó lehet, és vastag, akár tömör vezetékeket használj, hogy a gyújtáskor a trafóból érkező, nagy feszültségű áram lökés minél kisebb csillapítással érjen el a csövekig !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Mivel ólom-akku topic nincs, így ide írom kérdésem !
Van nekem kettő darab 12V, 12Ah-ás kötött elektrolitos akkum, 3A-es terhelésnél kb. 1 órát bírnak ki, de azt is úgy, hogy a feszültségük már indulásnál 12V alatt van !!
10,5V-ig engedem a merülni az akkukat.
A két akkut sorba kötve használom, 24V-os forrásként, tölteni persze külön töltöm őket, töltöttséget figyelő töltővel.Nem merülnek ezek kissé túl hamar ??
Ha mondjuk 12A-t egy órán keresztül nem is kellene leadniuk, mert ezek nem erre lettek tervezve, és eleve az egy órás kisütés kisebb felhasználható kapacitást jelentene, de azért a 3A-es fogyasztást már rendesen kellene szerintem bírnia, vagy 3 órán át, ez majndem egy K5-ös kisütés !
Addig rendben van, hogy ezeket nem nagy terhelésre, végképp nem indító akkunak szánják, de pl. szünetmentesbe igen, ahol pedig rövid időn keresztül szükség lehet nagy áram leadására, mert akár több 100W-ot is kell vinnie, tehát kellene bírnia !Az akkuk régiek (kb. 4-5év), az egyik volt már hosszabb ideig mélykisülve (melőtt hozzám került), a másikat viszont mindíg töltve tartottam és sok ciklust nem élt meg, ez utobbinak kb. 1 tizeddel magasabb a feszültsége rendszerint üresjárásban és kisütéskor is, de nagy külömbség nincsen közöttük.
Kérdésem, hogy csak "elaludtak", leszulfátosodtak kissé és egy regenerálás kellene nekik, vagy ezek már ilyenek maradnak, akármit is csinálok velük ??
Olvastam olyan ólom akku regenerálást, hogy a töltés folyamatos töltés-kisütés impulzusok formájában valósul meg, kb. 20kH-ez, csak a kettő idő aránya változik a töltés folyamán, és ez leoldja a lemezekről a szulfátot, újra aktív lesz a lemez nagy része és visszajön a kapacitása az eredeti közelébe !
Már egy ideje gondolkodom, hogy kellene egy ilyen gyógy töltőt készíteni, de még nem fogtam neki. Meg lehetene oldani szerintem egy 555-össel a váltogatást és a töltés figyelést, aztán töltés periódusban az áram forrásra kapcsolná az akkut, kisütéskor pedig egy vagy 50W-os ízzóra. A kapcsoló elem pedig lehetne FET, mint kis veszteségű kapcsoló elem.
Csak az alkatrészek értékei, a beállítás a nehéz, hogy minden pontosan úgy működjön, ahogy kell.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz DonThomasino #16884 üzenetére
Nem lepődök meg.
Manapság sajnos már nem jellemző, sőt sokkal inkább titkolják, bár amúgyis sokesetben nehéz lenne utánépíteni, mivel többszőr cél IC-vel oldják meg a dolgokat, amiket nem lehet beszerezni !Régen (70-80-as évek) még a rádiók, TV-k és sok egyéb hiradástechnikai cucc kapcs. rajza is többnyire elérhető volt könyvekben, vagy hivatalosan kiadott formában.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Igen, tudom, hogy a csepptöltés is fontos, mivel a folyamatos töltés alatt az akkuk kb. 75-80%-ra töltődnek csak, éppen ezért én is rajta szoktam hagyni, többszőr újra is indul a töltés, mivel az üresjárási feszültsége még túlságosan leesik,
pár óra után, viszont már stabil minden, teljesen töltöttnek minősíti a töltő, de teljesen mindegy, mert így sem tud lényegesen többet, legfeljebb 10 percet.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz moha21 #16921 üzenetére
Van egy 300W-os inverterem, ha arról hajtom a laptopom adapterét, akkor az cicecereg, míg normál hlózatról semmi hangja, szóval az sem szereti ezeket a módosított szinuszokat, vagy másképpen fogalmazva szinusz imitációkat, kísérletezgetéseket !
Önmagában, hogy cicereg, még nem érdekelne, csak félek tőle, hogy valami tönkre is megy benne, ha sokat hajtom így !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
-
Batman2
őstag
válasz moha21 #16928 üzenetére
Huh, sominden van ott, nézegettem, de már beleuntam.
Szerintem egy fesz osztót és áramkorlátozó, csatoló ellenállást, plusz természetesen mindkét irányú védő diódát kell használni, akor nem mehet tönkre a hangkártya.
A jelnek pedig mindíg 0,7V alá kell esnie, mert különben a védő diódák bekapcsolnak és vágják a jel felső részét, akkor pedig már nem az eredeti jel alakot fogjuk látni a progi képén !
Még a kondis csatolást sem tartom jónak, mert az csak impulzusokat visz át, a folyamatos egyenáramot nem, már pedig a mérendő jelnek olyan része is lehet, és azt kiszürné, lsd. a szünetmentes jelformáját !
Vajon a Nero wave editorja is jó erre a feladatra ?
Az audacityt azt letöltöttem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Mi az, rákötötted magad a szünetmentesre ?!
Viccet félretéve a képek a hangkártyán sz.géppel készített oszcillogrammok, vagy rendes oszcilloszkóp ?
A 230V-os hálózati kép nem stimmel, itt biztosan meghaladta az ellenállás osztod a hangkártya max. bemeneti feszültségét, mivel a szinusz hullám csúcsai le vannak vágva !
Védődióda van a kapcsolásban ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz 14adam #16945 üzenetére
Mik ezek, valami régi ruszki számítógép alkatrészek ??
Tréfát félre téve egybként tényleg így nézett ki egy régi, ruszki IC-kel szerelt "kártyám", csak bizonyára nem PC-be volt való, és legfeljebb ha pár bit tárolásárása lehetett képes, vagy egy-két logikai művelet elvégzésére. Ránézésre logikai kapukkal volt tele + még egy akármilyen IC.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Call of Duty: Warzone
- Summer Game Fest - A 2K legnagyobb és legkedveltebb franchise-a is felbukkan
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Nintendo Switch
- Elden Ring
- Revolut
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- További aktív témák...
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független gyönyörű állapot új akku!!
- ÁRON ALUL ELADÓ GAMING, STREAMING PC KONFIG! AJÁNDÉKOKKAL!
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen