Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Márk

    senior tag

    Na, a dízel témához szólnék hozzá:

    Az igaz, hogy a dízel általában drágább, mint a benzines, de ez nem mindig van így, mert például a legújabb E osztályú Mercedes az E 220 CDI a legolcsóbb (150 LE, 340 NM, 4 henger). Az utána következő benzines árban az E 240 (177 LE, 240 NM, 6 henger). Tehát látható hogy a dízelnek 100 NM nyomatékelőnye van az utána következő benzineshez képest, ami rettentően sok, ráadásul a dízel olcsóbb a benzinesnél és sokkal kevesebbet is eszik nála. (Benzines fogyasztási átlag 100 KM-en:10,7l. Dízel fogyasztási átlag 100 KM-en:6,3l). Tehát a különbség a dízel javára az OLCSÓBB gázolajból 4,4 liter 100 kilóméterenként, ami a mai üzamanyagárak mellet igen nagy megtakarítás. Kérdem én: ez esetben miért venne valaki is benzines E osztályos Mercedest?

    2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666

  • Márk

    senior tag

    válasz Yutani #18 üzenetére

    Yutani!

    A 30.000 KM nem parasztvakítás, ugyanis nekünk is van egy Renault Master 1.9 DCI típusú tehergépkocsink, és ennek is 30.000 KM az olajcsereintervalluma. Azért lehetséges az olajcsereintervallum növelése, mert a mai korszerű dízelmotorok egyre tisztább üzeműek, egyre kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak az olajba. Egyébként pedig a legújabb DÍZEL Opel Vectra olajcsereintervalluma 50.000 KM lesz.

    Tételezzük fel, hogy veszel egy 30.000 KM olajcsereintervallumú autót újonnan, és akkor te 15.000 KM-nél bemennél a szervízbe, hogy kéremszépen cseréljék le az olajat? Nem hiszem...

    2009.08.: LG 42LH4000 ---> 2011.08.: PANASONIC TX-P42G20E ---> 2014.05.: PANASONIC TX-P50UT50E ---> 2017.05.: PIONEER 9G KURO PDP-LX5090 tuned by janos666

Aktív témák