Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Videós, mozgóképes topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Gaming notebook topik
- Objektívek topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Az X100 is nagyot zuhant. 200k áron szórták ki a végén, használt darabok 130-150k körül vannak most. Az X-E1 esetét említetted. De nézd meg most az X10-et, már az X30 érkezése előtt lement 70k-ra egy új példány ára, pedig ez is 200k körül nyitott anno.
Ezek teljesen átlagos áresések, akár egy Canon vagy Nikon gép esetén. Szóval ezen a téren nem sikerült megidézni a Leica szellemét, csak átlagot hoz.
De ez szerintem nem baj, nem is azért mondtam.
-
Stauffenberg
nagyúr
Fog az még esni mikor már az X100s csúszik le idáig, muszáj lesz neki. De ugye a felvetés nem az volt, hogy tavaly óta mennyit változott, az eredeti árának kevesebb mint a feléért hozzá lehet már jutni, pedig annyira nem öreg, csak 4 éves (vagy annyi sem, mert 2011 tavaszától vásárolható).
Ez persze leginkább annak köszönhető, hogy hamar megjött a váltás az X100s személyében, de az sem lesz hosszú életű ha már annak is bemutatkozik a váltása a Photokinán pár nap múlva.
Ilyen termékciklusok mellett persze, hogy nem tartja hosszan az értékét.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudom, hogy csak erre a típusra jellemző-e ez a minőségi szórás, de én eddig több Samyang objektívet is használtam és semmi baj nem volt velük. A 35mm f/1.4 és a 85mm f/1.4 kifejezetten kedvelt objektívek, de azoknak csak FF vázon van értelme, korpos szenzor elé rakva eltűnik a lényeg.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tempus_fugit #4424 üzenetére
Én sem látom értelmét, még egy-egy jobb Leica vagy Zeiss objektív elé még elmegy, mert azoknak a több ezer dolláros árához képest ez az adapter nem egy őrületes összeg, de én biztos előbb borítanám bele egy Fuji XF üvegbe a pénzt, minthogy ilyen felemás megoldásokkal boldogítsam magam.
Hiába no... ez nem azoknak készült akik spórolásból hajtanak MF objektíveket.
-
Stauffenberg
nagyúr
Valahogy így. Bár nekem DOF ügyileg a 35mm f/1.4 és a 23mm f/1.4 is teljesen kielégítő.
Na nem akarom én ezt a speedbooster koncepciót hülyeségnek nevezni, mert nem az. Egy 0,7x-es szorzó pont jó arra, hogy APS-C vázon visszakapd a régi legendás objektíveid képét. Ha nem bírod nézni, hogy a régi kedvenceiden gyűlik a por, akkor vagy eladod őket gondos új gazdának, vagy veszel hozzá egy speedboostert.
De annak én sem sok értelmét látom, hogy valaki beleugrik az X rendszerbe és azzal indít, hogy nagyon drágán kezd manuálozni, mert csak egy kis matek kell hozzá, hogy rájöjjünk, ez így nagyon nem éri meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Freddy76 #4461 üzenetére
Egy Pana AF tényleg lehet sokkal gyorsabb, de ez is olyan dolog, hogy valakinek szüksége van rá, másnak meg nem. Én nem szeretek a RAW-ban elmerülni könyékig, hogy csúszkák hadával szembeszállva kutyuljam ki a megfelelő fotókat. Ezt még azzal tudom megfejelni, hogy a villámcsapás sebességét leköröző AF nekem egyáltalán nem fontos.
De persze tök lényegtelen, mindenkinek mások az igényei. Én Panát csak videózni vennék, ott még kifejezetten előnyös is a lapos, jellegtelen, unalmas szín- és tónusvilág.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tempus_fugit #4494 üzenetére
Túl sokat nem használtam, mert Androidra még nem adták ki, csak a céges iPad-en tapogattam. Nem rossz, de nem sok olyat tud amire a Snapseed (NIK Software, a Capture NX fejlesztője, illetve most már a Google tulajdona) ne lenne alkalmas. Ráadásul a LR Mobile csak az asztali LR egy meghosszabbítása, nem önálló app. Ugyan megy távol a gépedtől is, de igazából a táblagépen/mobilon csak egy preview képet szerkesztesz, nem a valódi fájlt.
Én a részemről tökéletesen megvagyok a Snapseed mellett is, igaz RAW-ot nem tud konvertálni, de a fasza JPEG bemenetből fasza JPEG kimenetet gyárt. Ennyi pont elég is nekem amikor útközben szerkesztek fotókat a Nexus 7-esemen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #4496 üzenetére
Jóval olcsóbb egy Nexus 7 (2013), aminek már príma Full HD kijelzője van és egy 103% sRGB színteret fedő IPS képernyővel már a fotó feldolgozás sem gáz. Sajnos ezek gyárilag kicsit ergyán vannak kalibrálva (nem vészes, de azért ha egy kalibrált monitor mellé teszed, akkor látszik, hogy hűvösebb az optimálisnál, ezért az ember hajlamos túlhúzni a fotót a meleg színek irányába), de néhány hónapja már "kalibrálható" X-Rite műszerekkel. Ez nem jelenti, hogy a kijelző a kalibrált állapotban is marad, csak a saját X-Rite appban van lehetőség a fotók színhelyes ellenőrzésére (meg vannak különféle nyomdai, proof szimulációk is, de azok talán nem érdekelnek majd).
Az iPad Air nagyon jó cucc, nálunk még eggyel régebbi retina iPad van céges gépként (a srácok fejlesztenek rá appokat meg webes dolgokat), tényleg jó gép, nagyon príma fotó feldolgozó alkalmazásokkal. De ha neked túl drága, akkor kisebb, 7" méretben ott a Nexus 7.
Sajnos ez még mindig egy mostoha terület, mert mindegyik tablet (vagy mobil) kaka módon van kalibrálva, de ez az X-Rite megoldás szerintem nagyon hatásos, még ha kicsit idegesítő is, hogy ha már csak ott derül ki, hogy elszúrtál valamit és léphetsz vissza a Snapseed-be.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Sőt! Dinamikában szerintem inkább még gyengébb is (nem véletlenül van a szoftveres DR hókuszpókusz). Nem biztos, hogy a DxO nem akarja tesztelni, meglehet, hogy a Fujifilm zárkózik el ettől, mert az ő hírnevüket eddig is a bloggerek és a fórumozók alakították ki, az egy marketing szeppuku lenne ha a híresen DxO fetisiszta nyugati piacokon azzal dobálóznának (teljesen feleslegesen), hogy mennyire leszerepeltek ezek a szenzorok. A DxO jelenlegi mérési gyakorlata szerint igen jó valószínűsége van annak, hogy az X-Trans szenzorok eléggé hátulra kerülnének a listán ami ugye hülyeség, de nem mindenkinek Canon a neve, aki letojhatja, hogy miket méricskélnek egy laborban.
-
Stauffenberg
nagyúr
Átfogalmazom: Nem véletlenül fektettek ekkora hangsúlyt egy jól működő szoftveres DR hókuszpókuszra. Nekem eddig a többi gyártóé nagyon nem tetszett, itt viszont tényleg jó.
De egyébként a dinamikát nem érzem sokkal szélesebbek, mint mondjuk az 5DmkIII esetében, ami még a 12 EV-t sem éri el. Bajom egyébként ezzel sincs, amúgy is csípem az Ödönt. Szerintem ez már bőven használható bármire. Aki azt hiszi, hogy csak 14 EV felett van élet, azt csak sajnálni tudom.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #4511 üzenetére
Így van, ezért van, hogy csúcsfényekhez igazítom mindig az expozíciót, mert a feketék felől szépen fel lehet nyomni utólag. Bár ez nálam inkább már ösztönös, mert ez egy bevett gyakorlat a videózásban, filmezésben. Az viszont nagyon jó, hogy a Fujifilm gyönyörűen asszisztál ehhez, sok tartalék van a látszólag elveszett feketékben is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #4518 üzenetére
Sokszor van fixen DR100-on a gép, de igazság szerint a DR200 és DR400 arra is jó, hogy bátrabban rá tudsz lépni a csúcsfényekre.
Egyébként Nexus 7-re visszatérve: Már a 2012-es modellben is volt NFC, ez nem csak az újabb kiadás sajátja.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Túlélesítésről jut eszembe: Valahol le lehet tiltani, hogy a Flickr agyonvágja a feltöltött fotók alacsonyabb felbontású verzióit? Olyan szinten túlélesít, hogy hányok tőle, ezét nem használtam soha igazán, csak hébe-hóba raktam fel valamit, aztán gyorsan be is zártam mikor megláttam a monitor méretű kisképet.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Hajajj és jön még jövőre az X-Pro 2 is. Az X-T1 nem igazán top váz, mert az X-Pro "sorozat" tölti be ezt a szerepet. Az más kérdés, hogy az X-Pro 2 érkezéséig az X-T1, vagy izé... az X-T1GS a top váz.
Mondjuk nem tudom, hogy most az X-T1 mennyire lesz használhatatlan azért mert itt a GS verzió, szerintem semennyire, nem vettek el belőle semmit, gyanítom a piacról sem futtatják ki, szóval nincs értelme 9 hónapos ciklusról beszélni.
Na meg azt sem tudom, hogy mitől jobb az ha nem 9 hanem mondjuk 18 hónap után jön ütősebb új váz. Ígyis úgyis jön, törődni vele meg nem kötelező, csak kimenni és fotózni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Bár ugye látatlanba csúnya dolog hőbörögni, de megelőlegezem, hogy az XF 56 APD nem azért lesz 500 dolcsival drágább, mert egy apodizációs filter ér ennyit, hanem mert ezt sokkal alacsonyabb példányszámban fogják gyártani (mint a D800 - D800E viszonya). De persze meglátjuk mennyivel lesz jobb minőségű, mint a 15 dolláros anyagköltséget jelentő DIY megoldás, amit még el is tudsz távolítani mikor nincs rá szükséged.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #4568 üzenetére
Jól érted.
X-T1-ből jön egy új szín (nagyon vadállat lesz ez a grafit szín, nem rikít majd mint az ezüst).
Az új X-T1 már az új firmware-el jön.
A régi X-T1 megkapja az új firmware-t.
Azt aláírom, hogy valóban elég balf4sz módon mutatta be ezt a Fujifilm. Kevésbé értenék félre a szándékot, ha úgy mutatják be, hogy nesztek itt egy új színű X-T1, ja és egy új firmware mindkettőre. De ez már ugye csak szőrszálhasogatás.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gyorgyi84 #4570 üzenetére
Lényegében "special edition" szóval olyan lesz ez, mint anno az X100 esetében a spéci fekete kiadás. Azt hiszem a doboza is más volt, meg valamivel többe került (kevesebbet is gyártottak belőle).
Ilyen a szpesöl edísönök sorsa, azok általában drágábbak. Itt 500-600 dolcsival, Leicánál meg 15000-25000 dollárral.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Két XF 56mm f/1.2 R APD bemutató:
Bár mindketten óvatosan fogalmaznak (hiszen Fuji X fotósok), de két olyan vélemény, mely szerint nem feltétlenül éri meg a sima 56-ot az APD verzióra cserélni.
Az összehasonlító fotókban én sem látom azt a hű de nagy csodát amiért megéri nyitott rekesznél feladni majdnem egy egész fényértéket (igaz f/5.6-ig fokozatosan csökken a fényveszteség mértéke), na meg kifizetni ennyivel többet érte.
-
Stauffenberg
nagyúr
Pont ezen töprengtem amikor az X100T újdonságait olvastam. Van itt megint egy új MF segéd, de vajon kit érdekel ez igazán? Ki fogja ezt tényleg használni? Mert szó se róla, legyen MF segéd ebben a gépben is, de ott van a liveview belenagyítás, a focus peaking, a split focus és most már ez is. Remélem még három másikat beletesznek a következő generációkba, mert még nincs elég. Ez majd biztosan segít az AF fejlődésén.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem meg úgy az egész gépre ráfért volna kicsit több fejlesztés.
Az X100 és X100s között volt sok érdemi változás. Új szenzor, harapósabb AF, gyorsabb általános működés, számos idegesítő hiba javítása (meg egy tucatnyi meghagyása). Úgy összességében érezhető volt az előrelépés. Ha lett volna X100-am, még nem váltottam volna, de ha ott álltam volna átlagos nyugati vásárlóként, hogy mos akkor melyikkel ugorjak bele az X-rendszerbe, akkor már biztosan az újat vettem volna.
Az X100T esetében már nem ennyire egyértelmű, sőt inkább venném az olcsóbb X100s-t és akkor belefér még mellé egy 50mm-es előtét lencse.
-
Stauffenberg
nagyúr
Bár elismerem, hogy az RX1 is nagyon jó gép, de én még azzal szemben is inkább valamelyik X100-at vinném. Az RX1 kissé nagyobb orrban és kereső sincs. Meg annyira ez a fullfrémesdi sem nyűgöz le.
Nekem 400-500k nagyon sok egy ilyen jellegű gépért (és ez még csak a használt ár). Még az aktuális X100 modell bolti árát sem fizetném meg. Közben meg nagyon patent első generációs X100-ak kaphatók 150k körül, ami mondjuk indokolatlanul sok, mehetne még lejjebb, de így is egy nagyon jó vétel. Majd ha már X100S lesz ennyi pénzért, akkor meg főleg.
(#4627) lenan: Ezért (is) értek egyet abban, hogy jöhetett volna az X100T-be egy 24 megapixeles X-Trans szenzor, abból is lehetne ilyen in-camera cropokat csinálni. Mondjuk ilyen úgysem lesz, mert az megölné a kiegészítőként kapható 50mm előtét lencsét.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem meg echte germán design. A korszak távmérős gépeinek küllemét leginkább a német fényképezőgép gyártás határozta meg. Ezt utánozták a japánok, kínaiak meg úgy nagyjából a fél világ. A ruszkikról meg elég annyit tudni, hogy háborús jóvátétel címén komplett gyártósorokat vittek Krasznogorszkba, úgyhogy elég sok olcsó Leica koppintás röppent szét a Szovjetunióban különböző nevek alatt, igaz ezek minőségben legalább elérték a használható szintet.
A szovjet érdekszférában kapható fényképezőgépek másik nagy epicentruma Hong Kong volt, ahol meg aztán végképp orrba-szájba nyomták a germán típusok (Leica, Zeiss, Voigtländer, Pentacon, Rolleiflex, AGFA, stb) másolatait, sokszor csak taknyolva, nagyon silány utánzatokkal előállva (most ezeket támasztja fel sorra a Lomography), ezek a nyugati piacokra kerülve csak "toy camera" címszó alatt voltak kaphatók, hozzánk viszont a kissé túlmagasztalt "turistakamera" megtisztelő jelzővel érkeztek.
BTW a Fujifilm nem a ruszki gépeket utánozza a X sorozattal, hanem visszanyúlik a saját gyökereihez, amikor a japán designerek még csak annyit tettek, hogy koppintottak a német mérnökökről. Nekem egy X100-ról sosem jutna eszembe a ruszki kamera gyártás, sokkal inkább a német.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mert a belépő vázakból hiányzik több filmszim. mód is és nem véletlenül, szegmentál a Fuji. Meg ugye szokás (joggal) szidni az post-X-E1 módokat, hogy csúnyábbak, darálnak a fekete végen, a régiek finomabbak voltak. Simán elképzelhető, hogy jön majd az X-Pro 2 és az majd visszakapja a régieket és az X-Pro sorozat kiváltsága lesz majd ez.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #4722 üzenetére
Ez a teszt most, hogyan kapcsolódik ahhoz, amibe a többiek belekötöttek? Nem mintha bele akarnék most ebbe folyni, de kissé idegesítő az a szokásod, hogy ha valamit kritizálnak a posztjaidban, akkor baromira másról kezdesz beszélni.
Régen azt hittem csak én vagyok a puding, hogy nem tudlak követni, de amikor már oldalakat olvasok vissza, hogy mégis miről beszélsz, akkor rájövök, hogy ez nevetséges.
Szóval mi köze van az X100s vs. 23mm f/1.4 bokeh összehasonlításához az X-Trans vs. Bayer vitának?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #4730 üzenetére
Mindig akkor jut eszedbe tök másról írni és elterelni a témát, mikor valamilyen posztodba belekötnek.
Én nem folyok bele az általad feldobott témába és nem szavazok a fotókra sem, amiket utólag még meg is vágtál, mert rajtuk van egy olyan stílusjegy amiből leszűrhető, hogy melyik melyik (mert ugye egy X-Trans vs. Bayer témában egyedül csak a zöld csatorna a kritikus... persze, ez megint az összehasonlítás sajátos, szelektív módja, hogy valami olyat domboríts ki belőle amit csak akarsz). Szóval engedelmeddel nem szavaznék, csak értetlenkedtem azon, hogy miért kell (már megint) elterelned a témát. Előbb még a bokehről volt szó kiragadott példákkal, majd rögtön jött belőle az X-Trans - Bayer téma, azt is elég sajátosan értelmezve.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MC Pite #4733 üzenetére
Fáj valami?
Nagyon megtisztelő a rajongásod, hogy ilyen pontosan tudod idézni a szavaimat, mondjuk az akkor vizsgált fotókat is mellé rakhatnád.
De elismétlem újra: Nem érdekel a szenzorokat összehasonlító házifeladatod, ami egyben azt is jelenti, hogy nem erősítem meg, és nem is cáfolom amit állítasz. Főleg mivel nem is arról volt szó. De a részemről kiszálltam, mindig elkövetem azt a hibát, hogy veled leállok vitatkozni. Remélem egyszer találsz magadnak egy takaros kis topikot, amiben tök egyedül legózhatsz majd és senki sem mond ellent neked. Mindenkinek jobb lesz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Gondwana #4735 üzenetére
Noh, gondoltam indítok egy dedikált Photokina topikot, ahol nem off megvitatni az összes olyan cuccot, amiről Laca még nem tudott írni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #4742 üzenetére
Ha a 24mm f/1.7-et simán vissza kell rekeszelni f/2.8 környékére, hogy ne egy CA tengeres langy fos legyen, akkor egyenesen semmi értelme ennyi pénzért, inkább egy Fuji XF 27mm f/2.8, ami a harmatos fényerő ellenére, legalább szépen borotvál nyitva is.
Na meg az olcsóbbik is közel 300 USD, az mire ideér már közel 100k lesz. Kicsivel többért ott a 35mm f/1.4, ami meg ezer százalékra biztosan oda-vissza megalázza mindenben.
Azért nem olyan olcsók ezek...
-
Stauffenberg
nagyúr
A vicc az, hogy messzire sem kell menni, a magyar hirdetős oldalakon is van bőséggel 20-30 ezer forintos régi manuál üveg ami simán hozza ezeknek a vackoknak a minőségét. Szerintem pont Csizmás úrnak nem kell őket bemutatni.
Ennél magasabb árban gyakorlatilag csak a Samyang fixek vannak amik megérik a pénzüket és nagyjából vége is a sornak.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mintha valaki mondta volna múltkor, hogy Panát már nem is forgalmaz az MM (Pentaxot viszont egészen biztosan nem).
Nem tudom mivel közlekedsz, de a Pólustól nincs messze a Tripont, nemrég átköltöztek a 13. kerületbe, közel Újpesthez. Ott általában teljes Fujifilm kínálatot lehet tapizni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #4830 üzenetére
A Fujifilm valami veszettül jó optikai képstabilizátorokat fejleszt. A 16-50mm-nél is csak pislogtam az első napokban, hogy olyanokat tartok ki kézből bemozdulás nélkül, amit eddig még nem (na jó, az OM-D több tengelyes szenzor stabilizálása továbbra is etalon, de ez is a legjobbak közül való).
Persze ettől még a gyenge fényerő, gyenge fényerő marad.
-
Stauffenberg
nagyúr
Enyém, majd ha lecserélésre kerül, szerintem barátnőmé lesz. Eddig az összes tükrös csodámat utálta, az X-A1-et meg szereti. Annyira bezuhant a használt piaci ára, hogy nincs értelme eladni.
De egyelőre marad. Akkor cserélnék ha majd lesz jó áron X-T1 vagy dönthető kijelzős X-E3.
-
Stauffenberg
nagyúr
Rohadt idegesítő amúgy, hogy a beépített vaku kompenzációját csak menüből kotorva lehet elérni. Az tök jó, hogy egy átlagos nappalit mennyezetről derítve be lehet durrantani vele, de idegesítő, mikor túl sok vagy túl kevés a fény, neked meg a menüben kotorászva kell állítanod a teljesítményét.
-
Stauffenberg
nagyúr
Igen, korábban is írtam, hogy egy FW frissítésben igazán elérhetővé tennék, hogy az Fn gombra programozzam.
Annyira triviális, hogy az emberenk erre szüksége szokott lenni, hogy nem is értem miért nem lehet még mindig. A megjelenés óta már 3 db FW frissítést adtak ki (igaz ezek közül egyik sem hozott új funkciót, csak egy-két bugot javítottak, meg a szokásos objektív kompatibilitás jött).
Úgy tűnik a KaiZen is csak a felsőbb kategóriák kiváltsága. Legalább egy X100 kell hozzá.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #4949 üzenetére
Néha mind belefutunk abba a pofonba, hogy komolyan vesszük Pite ilyen kijelentéseit. Általában mindenki helyett jobban tudja, hogy mi kell neki. Ezeket a részeket már olvasás közben cenzúrázd automatikusan és akkor nem robban megint ki egy kiadós flamewar.
Ja és ne reagálj majd arra amit erre repostol. Hoz majd egy komplett kiselőadást, linkeket, méret táblázatokat, hogy elmagyarázza tulajdonképpen miért tudja jobban nálad.
BTW szerintem is a világ egyik (ha nem legjobb) utcai fotós gépe a Fujifilm X100 (meg leszármazottai).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Aldaris #4978 üzenetére
Csúnyát fogok mondani, de az X-trans fotóban még így is több hasznos képi információ van, mint abban a Bayeres Canonban. A fotó viszont Arn ízlése szerint van feldolgozva, ez nem jelent semmit.
Amúgy meg le kellene szállni erről a vízfesték dumáról, ez inkább olajfestmény!
Szerintem tölts le egy tucatnyi szűz RAW-ot, dobd be néhány RAW konverterbe és nézd meg, hogy mit lehet belőle kihozni. Nem csak az Adobe létezik a világon. A Fuji rendszere egyre népszerűbb, most már összedolgoznak az Adobe fejlesztőivel is, így várható, hogy idővel sokat javítanak majd a feldolgozás minőségén, addig is vannak alternatívák amikkel ki lehet húzni.
Másrészt meg ha ennyire ragaszkodsz a Fujifilmhez mint rendszerhez, akkor bagóért mérik a használt X-A1 vázakat (mondták már páran, 45k körül mennek mostanság), ez töredéke az X-E2-nek és tökéletes másodgép. Teljesen klasszikus Bayer szenzor van benne.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #4998 üzenetére
Még jó, ezek friss fejlesztések, baromi jó felbontóképességgel. Bírni fogják még a felbontás növelést. Ez olyan mint amikor a fotósok rettegve szemlélték azt amikor először megjelentek a 10 megapixeles APS-C szenzorok és siránkoztak, hogy "jajj, jajj, elég a 6 megapixel, az objektíveknek már túl sok lesz a 10 megapixel". Aztán nem csak 10, hanem 12, 14, 16, 18, 20, 24 megapixeleket is ráeresztettek már ezekre, de mégsem olyan drámai a helyzet. Szerencsére nem egyenes arányosság van a növekvő pixelsűrűség és a "túl sok már ez az objektívnek" feladványban.
Ha megnézem az 24 megapixeles APS-C Nikonok fotóit, egyáltalán nem tudom azt mondani, hogy 100% nagyításban olyan rosszak lennének, mint ahogy a rinyapicsa fórumozók jóslatai alapján lenniük kellene. Ha meg ráadásul visszaméretezel 16 megapixelre, rátolsz egy hangyapöcsnyi élesítést, akkor olyan részletgazdag fotót kapsz, amire az eleve 16 megapixeles kimenettel nem vagy képes.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én azzal a felütéssel választottam az X-A1-et anno, hogy az X-Trans nem ér nekem akkora felárat (X-M1 még +80k volt akkoriban), na meg különben is majd jól jön a Bayer mikor a természetben fotózok. Na ez annyira összejött, hogy azóta is csak utcán használtam a gépet. Azóta csak X-Trans Fujit használó tájképelők beszámolóit olvasgatom és nekem nem úgy tűnik, hogy megbánták, legfeljebb leszoktak a Lightroomról.
Teljesen jól használható tájfotóra is az X-Trans, csak az eddigi beidegződéseket kell elfelejteni. Erre pedig nagyon jó példa az a számtalan X-Trans tájfotós, akik remek fényképeket készítenek és mégsem panaszkodnak.
Persze én nem vagyok tájfotós, nem tudom átérezni ezt a pixelkukkolós hevületet, mert engem ez sosem érdekelt, csak a fotó egésze. Szoktam fotózni középformátumra is, igaz csak analógot, de nem igazán volt rá példa, hogy a nagyméretű nagyításnak nekiestem volna egy lupével, hogy az utolsó fűszál is a helyén van-e. Ugyan így vagyok a digitális printekkel is, van egy elég jó Pixmám amivel galéria minőségben tudok 300 DPI-vel A4-ig nyomtatni. Ha ezen hibátlan valami, az nekem tökéletesen megfelel. De nem egy fotóm van ami D800E-vel készült, megcsináltunk a benti proof masinával őket A2 méretben, de engem csak a puszta méret nyűgözött le, nem az, hogy mit látok 5 centire belehajolva a nyomatba.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Dupla markolatos válltámaszos stabilizátor szett follow focus-al és mate boxal
- DJI Action 2 Power Combo + Ulanzi alumínium védőtok
- DJI Osmo Action 4 Standard Combo akciókamera - hibátlan állapotban +ND filterek +Care Refresh
- Sony FE 35 mm F1.8 (SEL35F18F)
- Sony SEL 35mm F/1,8 OSS APSC Objektív Újszerű Hibátlan állapotban
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen