Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • c41r0^

    őstag

    Sziasztok!

    Tegnap került a gépbe egy ASUS GTX 1060 3GB VRAM-os kártya.

    konfig: 10700K@4.9 GHz, MSI Z490 MAG Tomahawk, 2 x 16 GB 3200 MHz CL16 RAM, Antec HCG-520 520 W-os táp, természetesen a 6 PIN-es PCI-e tápcsati a VGA-ra van dugva.

    Van viszont egy kissé furcsa jelenség, ilyen mikro-akadások, "micro stutter" game közben, benchmark közben nem vettem észre tegnap, csak "live" játék közben jön elő.

    FPS akkor nem esik le amikor ez a micro-stutter van egy pillanatra, a jelenség olyan, mintha a kép is megakadna 1 pillanatra, de mintha 1 pillanatra úgy megakadna minden.

    Monitorozom a VGA paramétereit GPU-Z / GPU sharkkal, és nem akkor "akad", amikor eléri a TDP limitet (120W) vagy a hőfok limitet (80-82 fok) vagy feszültség limitet (GPU vcore 1.05V) és visszavesz az órajelből, ill. nem a CPU szorzó váltáskor jön elő (az fix 49, mert 4.9 GHz-en jár), vagy ilyesmi. Hanem úgy random, valamikor 2 percig semmi, valamikor 1 percen belül 2-3 alkalommal.

    Win-es energiagazdálkodást módosítva pl. "teljesítmény" profilra váltva, vagy PCI-E energiagazdálkodás off, vagy VGA driverben 3D alkalmazásoknál "optimális" helyett "max. teljesítmény előnyben részesítése" beállítással próbálva, és az ASUS GPU Tweak-el a profilokat (game mode / OC mode / user mode - úgy, hogy 110%-ra a TDP limitet megemelem hogy csak 88 foknál throttlingoljon) váltogatva is előjön ez.

    Meg ha kikapcsolom a VGA driverben a másodlagos monitoromat (csak 1 monitorn játszom, az csak egy plussz kijelző), akkor is előjön.

    Nem az az akadás, amikor elfogy a VRAM és gyorsan új adatokat kell bele betöltenie és emiatt akad (ilyen YT GTX1060 VGA-t másikkal összehasonlító videókban látni), mert akkor az FPS is leesne egy pillanatra, hanem pl. Counter-Strike 1.6 alatt, ami kb. 1 GB VRAM-ot sem foglal, is előjön, illetve CS:GO alatt is, ami kb. 2-2,5 GB VRAM-ot foglal futáskor.

    Az nVIDIA VGA driver és Win10 OS a legfrissebb. Ugyan nV kártya volt előtte is, azért egy clean VGA driver reinstallt csináltam (tiszta telepítés).

    Vannak fórumbejegyzések erről a jelenségről GTX1060 esetén, még körülnézek neten azért.
    Remélem nem valami hw hibára visszavezethető gond, hanem szoftveres, lehet, hogy kicsit bele kell piszkálni a VGA profiljaiba, TDP limitet kicsit emelni még, vagy kicsit a GPU vcore-on, mert lehet, hogy mégis valami gyors órajel-váltás vagy ilyesmi hozza elő, amit a throttling idéz elő, csak a GPU-Z kiírni sem tudja, olyan gyors. Még majd próbálgatom.

    Vannak UAD DSP kártyák, mégpedig az összes PCI-E slot így emiatt el van foglalva, lehet amiatt is esetleg, ezeket még nem szedtem ki, így még nem próbáltam, de meg fogom nézni ezt is, de sok reményt nem fűzök hozzá, hogy ettől lenne. Az elsődleges PCI-E slot, amiben a kártya van, x16 sebességen és GEN3 módban fut, azt írja rá minden diag program, és az előd VGA-val, egy GTX 750 Ti-al ilyen gond nem volt (csak a VGA lett cserélve, minden más maradt a konfigban) szóval egyelőre ez érdekes jelenség...

    Ha van tippetek, szívesen veszem, köszi!

  • c41r0^

    őstag

    válasz c41r0^ #79339 üzenetére

    Meglett a megoldás, a monitorom (Dell U2518P) elektronikája 59,95 Hz-en hajtja a panelt alapból 2560x1440@60 Hz felbontásban, ezek az EDID infók vannak a monitor fw-jében megadva, ezért az nV VGA driver ezt olvassa ki belőle és ezt alkalmazza (GTX 1060 és GTX 750 Ti esetében is). Eztért van micro-lag, mert a VGA és a megjelenítő panel frissítési frekije nincs szinkronban így. Ez olyan jellegű mikro-lag vagy frame-drop, mint amikor pl. egy 24p videót (23.976 fps render) 24 Hz-en (24.000 Hz) néz az ember 23 Hz (23.976 Hz) helyett és egy kicsit megröccen a kép, amikor a két frissítési freki miatti különbség kijön egy idő után. Csak live game alatt (FPS-ben nagyon érezhető) ez úgy néz ki, mintha egy pillanatra megakadna az egész játék, míg egy filmnézésnél az ember nem is biztos, hogy észreveszi ezt a frame-akadást a fenti esetben, amikor ilyen pár század Hz aszinkronitás van a kijelző képfrissítési frekije és a kiadott VGA jel között.

    Win vezérlőpult kijelző beállításainál ("Speciális megjelenítő beállítások / Frissítési időköz"-nél ill. "Adapter / Üzemmódok" beálításban csekkolható ez) hiába van 59 Hz és 60 Hz állítási lehetőség is, ha átállítom 60 Hz-re, mindig visszaáll 59 Hz-re az nV kártyával. Az nV driverben pedig csak a 60 Hz beállítási lehetőség van ezen felbontásnál (2560x1440). HDMI/DVI-D/DP porton is ez a szitu.

    Integrált HD 630-amat beüzemelve és megnézve a monitorral, az Intel driverben állítható az 59p/60p mód (így 59,95Hz / 60.00 Hz-en megy) minden felbontáson, míg nV driverben nem, nem is értem, hogy miért... Az nV driverben nem lehetett külön egyedi felbontás profilt sem csinálni (Felbontás módosítása / Testreszabás / Egyedi felbontás létrehozása), amivel felkerekítem pontos 60 Hz-re, mert "már létezik ilyen felbontás profil"-al nem engedi.

    A megoldás itt olvasható.

    előtte

    utána

    Így nincs mikrolag sem.

    Érdekes, hogy az nV driverben a 1920x1080@60 Hz gyári felbontás profilnál ott a 60 Hz az viszont tényleg 60.000 Hz-en járatja a monitoromat. Pontosabban, a VGA 60 Hze-es frissítési frekis jelet ad a monitornak, és a monitor panelje pedig kerek 60 Hz-en jár.

    Azt gondolom, hogy akinek "NTSC 60 Hz" szabványon (59.98 Hz) megy a kijelző panelje, ott ez a fenti hiba nem jön elő. De ez a 59,95 Hz egy speciális eset, nem is értem, hogy ebben a monitorban miért így lett megadva az EDID infó a fw-ben. De nem hiszem, hogy ez egyedi eset, több monitornál is így van valószínűleg.

    Certain monitors report a TV-compatibility timing of 59.94Hz.

    MS szerint "No action is needed." Aha, akkor MS-nek jó szaggatást kívánok game alatt :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák