Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    őstag

    válasz Busterftw #62050 üzenetére

    > Ha egy 4090-nél gyorsabb GPU kerülne a konzolba,
    > akkor is a GPU bottleneck lesz nem CPU.

    Nem minden játék ( ~ játék engine ) egyforma, és léteznek CPU heavy játékok is,
    valamint
    Továbbá fontos figyelembe venni, hogy nem szabad csak az elmúlt öt év játékainak tendenciái alapján megjósolnunk a következő öt évben megjelenő játékok processzor igényeit. A technológia, és ezen belül a játékipar is, gyorsan fejlődik, ami azt jelenti, hogy a játékok hardverigényei is változnak.

    És még hozzá kell tenni, hogy a játékok egy része gyakran nem optimálisan van megtervezve a hardver erőforrások kihasználása szempontjából. Ez azt jelenti, hogy több erőforrást használnak, mint amennyi valójában szükséges lenne. Ha a játékfejlesztők több időt tudnának szánni a játékok optimalizálására, az csökkentené a processzorigényt. Azonban ez gyakran időigényes és költséges folyamat, és gyakran gazdasági okok miatt kerülnek mellőzésre ezek a lépések. Emellett a játékosok is elégedettebbek, ha a játékuk gyorsabban, akadások nélkül fut, ami gyakran nagyobb processzorigényt eredményez. Ezért a jövő konzoljainak processzoraival kapcsolatban fontos szem előtt tartani, hogy képesek legyenek kezelni ezeket a nem optimális helyzeteket is.

    Nem véletlen, hogy amikor a Sony megkérdezte a fejlesztőket,
    a fejlesztők egy része eleve 16 magos procit szeretett volna a PS5-be [1],
    és a jelenlegi 8 CPU mag már egy kompromisszum eredménye, az APU miatt.
    [1] "How PlayStation 5 Was Built (feat. Mark Cerny) | WIRED"
    https://youtu.be/cJkx-OLgLzo?t=298

    Amúgy a CPU sok helyen be tud segíteni, pl.
    - mesterséges intelligencia,
    - animáció,
    - fizikai modellezés,
    - szimuláció terén

    A PS5 ~ Ryzen 3700 -nek feleltethető meg, persze fontos megjegyezni, hogy eléggé kibelezett a vektoros FP -je , mivel a teljesítménye ~ fele a zen2/zen3-nak.

    "In an update from @Nemez (benchmark data from @ashilling), it appears that the FPU on the PS5 (using the 4700S which is basically the same SKU) is significantly slower than the Zen 2 and Zen 3 FPUs powering the Ryzen 3000 and 5000 CPUs, respectively. The vanilla Zen 2/Zen 3 chips are twice as fast as the 4700S (PS5) across most vector FP operations such as AVX256_float, SSE128_float, including add, div, sub, mul, and div." ( forrás )

    Vagyis szerintem legalább egy dupla erős mag nem árt a PS5 PRO -ba. :R
    és a dupla erős mag -> nagyobb single core teljesítmény,
    ami kell is az UE5-höz, mivel a Ryzen 3600 már jelenleg is CPU limites.

    " This suggests that UE5 performance is more reliant on single-core speed as opposed to exploiting the many cores and threads in a modern PC processor.
    ...
    So where does all of this leave mid-range PCs? Right now at least, the mainstream favourite - the Ryzen 5 3600 - is severely CPU limited, averaging 30fps in static scenes but falling much lower when in movement. With that in mind, how did Epic get the console versions to run better? Well, let's bear in mind that even with specific optimisations, we're still far from a locked 30fps but even so, it seems that Epic's TSR upscaler doesn't deliver quite the same quality level as the PC rendition - meaning either a lower quality TSR or a lower base resolution."
    ( forrás )

    Mottó: "A verseny jó!"

Új hozzászólás Aktív témák