Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jack@l

    veterán

    válasz Petykemano #34400 üzenetére

    A pro piacban elég szerény lóvé van a gamerhez képest. (ha nem 50 db-ot gyártanak havonta)

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • válasz Petykemano #34400 üzenetére

    A Vegával az a fő probléma, hogy nem vérpistibarát. Játékban épphogy beéri az 1080-at, A Ti-től meg lemarad. De compute terén meg igen erős, bár az FP64 nem a barátja, valószínűleg emiatt jön a Vega 20, hogy a V100-zal felvehesse a versenyt.

    A Fiji shrinket hülyeségnek tartom, ez nagyon nem az. Két GCN generáció van a kettő között, rengeteg minden van a Vegában, ami a Fiji-ben nincs. Az NGG meg DSBR persze besült, általános használat terén. A fogyasztásról tudjuk, hogy sokkal jobb lehetne, csak szénnéhúzták 1080 szintre, még nagyobb pofáraesés lett volna, ha még azt se hozza.

    A HBC egy komoly valami, csak nem a Vegához, hanem pl a Vega 32-höz meg a Kaby Lake-G-hez. Minden bizonnyal az AMD-nek is lesz saját Kaby Lake-G-je, csak nem hülyék. Ezzel egyébként értelmét veszti a hatalmas APU koncepciója, szerintem oka van annak, hogy azt a projektet lelőtték. Összedrótoznak közvetlenül egy CPU-t egy nagy GPU-val közös címtérrel, de a GPU mellett ott lesz a HBM cache, hogy meglegyen a sávszél is. Ez gamer szempontból is jó. Illetve ezen felül még lehet SSD is a pró piacra.

    Ami viszont aggasztó, az a GCN skálázhatósága. Már a Fiji-vel is falba ütköztek, ezért a Polarisból nem készült nagy chip. Erre eljátsszák ugyanezt a Vegával. A wunderfeature-ök talán emiatt jöttek, hogy gamer piacra hátha ütős lesz, de ha mégse, akkor ott a pro meg a mobil szegmens, úgyis az utóbbi a menő, lásd NV Max-Q.

    A csúszás szerintem a szoftver reszelése miatt volt. Meg akarták csinálni a DSBR-t (erről utólag derült csak ki, hogy sikerült) meg az NGG-t, hogy majd az... csak hát nagyon nem jött össze, feladták. Nem véletlen, hogy két hónappal előbb jelent meg a félprofi változat a játékos változat előtt, valamit kellett villantaniuk, hogy hahó, itt a Vega. De eközben hangsúlyozták, hogy a driver nagyon nem végleges, s nem tényleg nem volt az, az első RX driver valami 10-20%-ot hozott a Frontierhez képest.

    Navitól lehet szerintem várni érdemi ugrást, esetleg valami áttervezett Vegától, pl több ROP-pal, hátha attól megtáltosodik.

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • HSM

    félisten

    válasz Petykemano #34400 üzenetére

    Amúgy szvsz jópár erős pontja van a Vega-nak. HBCC nagyon jó lett, az új CU-k jók lettek, lásd pl. Dirt, nagyon bírja az übershadereket is, az órajeleket is sikerült növelni.

    Ami baj viszont, hogy a DSBR mintha nem hozna annyit, mint kéne, a raszter erő, illetve memória hatékonyság még mindig úgy tűnik nincs a zöldek szintjén (elfogy a sávszél pl.), ez pedig erősen korlátoz kb. mindent.

    A primitive shaderben még mindig látok fantáziát, bár tény, hogy erősen kérdéses, ebben a formában hányan és hogyan fogják használni. Könnyen megmaradhat a dolog egyfajta technikai érdekességnek. :(

    (#34403) lezso6: Én úgy látom, frontendből kéne valamivel erősebb (bár a 1080 szint így is szvsz egész korrekt) illetve a memória sávszélességgel kéne takarékosabban bánni, hogy ne csak 1080 szintre fussa majd 500GB/s-ből...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák