- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- iPad topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Apple notebookok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
PlayStationre is megjelent a Palworld
gp A szóbeszédek igaznak bizonyultak, mostantól a Sony konzolján is elérhető a teljes kiadás.
-
A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
ph Három Hall-effektusos kapcsolóval megpakolt jószággal gyarapodott a cég portfóliója, és az egyik vezetékmentes.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Van olyan játék, ami 40-60 FPS között megy, és van, ami 70 fölött. A beállításokkal tűrhetően be lehet terelni 90%-ban 50 és 75 közé, de kiugrálás mindig van ebből a range-ből. Minél tovább van a FS range lefelé és felfelé, annál nagyobb %-ban lesz remegés- / akadás-mentes.
(#38313) schawo: OK, chillt még nem próbáltam, de ránézek majd
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
Szó sincs őrületes nagy ugrásokról. A legtöbb játék elég széles FPS-tartományban működik, pályák vagy akár jelenetek között simán lehet 2x különbség. Ha belövöm az átlagot 60-70 FPS környékére, akkor simán lesznek részek 40-50 FPS-sel és 80-90 FPS-sel is. A variable sync megoldásnak ezeket nagyon is feladata kezelni - akkor is, ha a saját igényeid ennél megengedőbbek.
(#38324) HSM: ha adaptív sync alatt arra gondolsz, hogy refresh rate felett vsync on, akkor noplease De amúgy ha a chill és a custom resolution kombinálásával meg lehet oldani a dolgot, az frankó - miután én sosem hittem abban, hogy az async megoldások ingyen lesznek és mindent fognak tudni, az olcsó monitor és az olcsó kártya mellett van létjogosultsága némi hackelésnek
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
Igen, értem, hogy mások az igényeid - én inkább bekapcsolom az értelmes eye candy-t, ha nem túl drága FPS-ben.
A több 100ms késést nem tudom értelmezni, de kezdünk már nagyon off lenni..."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Yutani #38739 üzenetére
Jó lesz ezeket a számokat pontosan látni. Számít a sávszél, a Vega-nak fájt is, de ha +15% a core clock, akkor az átlagos teljesítmény nem igazán lesz +30%.
De amúgy ja, jó, hogy van a piros oldalon is versenyző a felső kategóriában. Jelen helyzetben az induló ár amúgy majdnem mindegy - ha 500-ért hirdetné az AMD, szerintem 600-650 alatt akkor sem lehetne megkapni, főleg az elején.(#38741) solfilo: az meglepne. Nyilatkoztak ilyet?
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Raymond #38745 üzenetére
Hoppá, erről lemaradtam - abban a hitben voltam, hogy shrink némi uarch update-tel. Alig akarom elhinni Pakoljanak mellé +2 SE-t, aztát hadd szóljon, mehet a 2080 Ti ellen.
(#38746) solfilo: igen, közben kiderítettem, hogy meg kell lepődnöm
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
Most akkor WTF van? Ez a verzió sokkal reálisabbnak tűnik, de akkor miért beszél egy csomó cikk 128 ROP-ról?
(#38748) Oliverda: nyilván. De jól festene, 450mm2 körüli mérettel a duplaakkora GT102-vel szemben
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38764 üzenetére
Műszakilag, vagy a renderelési folyamat tekintetében? Előbbiben tudtommal igen, utóbbiban nem.
(#38763) Yutani: nehéz szétválasztani a ROP és a sávszélesség hatását. Ha a megduplázott backendhez dupla raszter is járna, az sztem 30-40% extra teljesítményt simán hozna azonos órajel mellett is. Így a raszterizálók lesznek teljesen csúcsra hajtva - amennyi tartalék volt eddig bennük, annyival előrébb van a chip. Túl sok olyan workload nincs a jelenlegi motorokban, amihez több pixelművelet kell, mint raszter - míg az NVIDIA esetében a felezett blending miatt van értelme a több ROP-nak, itt még az sem játszik.
(#38765) Raymond: szerintem a -4CU hatása átlagos teljesítmény tekintetében kerekítési hiba - nézd meg a 64-es órajelre húzott Vega56 teszteket.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38769 üzenetére
Nézőpont kérdése, szerintem attól frontend, hogy a renderelési folyamat elejét csinálja. A raszter inkább a közepe.
A TU106 esetében van értelme a több ROP-nak egy bizonyos határig, mert ha nem csak sima color fillt csinál a ROP, hanem blendinget, akkor 2 clk egy művelet. Franc tudja, mik az arányok, de biztosan nem 100% a fill.(#38768) Raymond: persze, mert az 56 memória-órajele alacsonyabb. Azonos órajelen nézd meg.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Cathulhu #38851 üzenetére
Ezt a ROP dolgot kb. úgy képzeljétek el, mint az alábbi matekpélda:
Egy ember egy óra alatt 200 szöget ver be a falba.
a) Ha még egy embert beállítunk szögelni, akkor mennyi idő alatt végeznek 100 szöggel? (128 ROP és 128 raszter)
b) Hogyan változik az előző eredmény, ha a második embernek nem adunk kalapácsot? (128 ROP és 64 raszter)"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38896 üzenetére
Az ördög mindig a részletekben rejtőzködik.
A geometria szerepe nehéz kérdés, igazából a franc tudja, mennyit számít a 2070 és a 2080 között, de a többi matek alapján néhány %-nál aligha többet - ezért is kételkedem egyébként abban, hogy a GCN-ben ez a rész komoly limit lehet.
A 2070 nem igazán limites raszterben, a 48 raszter + 64 ROP elég jó kombináció a felezett blending miatt. Ezzel szemben a 2080-ban a 96 raszter pont annyi, mint halottnak a csók.
A 2080 gyakorlati órajele 15-20%-kal magasabb, mint az 1080 Ti-é, ezért órajelre normálva 74-77 ROP áll szemben 88-cal, ami csak 15-20% különbség; memória terén szűk 10%-kal gyengébb a 2080. Ezt kompenzálja a Volta idejében felturbózott L1 cache, ami ennek a különbségnek akár jelentős részét eltüntetheti. És akkor a 2080-ban ott van a "csodafegyver", a duplázott (vagy igazából a szerver-vonalról lehozott) SM-infrastruktúra - az biztosan sokat hoz."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz füles_ #38916 üzenetére
Lentebb írtam, hogy amíg a raszter marad 64, addig sokat nem tudnak elérni több ROP-pal. Inkább az az érdekes kérdés, hogy miért nem látunk egyetlen chipet sem 4-nél több SE-vel.
Kíváncsi leszek amúgy, hogy fog ez a Vega VII viszonyulni a Fury X-hez - a unit config majdnem ugyanaz, órajelek terén pedig közel dupla mind a core, mind a mem. Talán valamivel okosabbak leszünk uarch erő téren is.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38919 üzenetére
Én nem azt látom A 2070 és a 2080 között 22-25% különbséget számoltam, ha a GPC-ket nem veszem figyelembe, ehhez képest közel 30% van. Azért az nem zéró.
A felezett blending nem a 2070-nél van, hanem az összes NVIDIA chipnél a Fermi óta.
Az órajeleket a tesztekben mértek szerint néztem, computerbase-en. Az 1080 Ti 1600 körül vagy alatt muzsikál átlagosan, a 2080 meg 1860 környékén. Mire gondolsz pontosan kiegyensúlyozatlanság alatt?
A VS topikban nehéz lenne erről eszmét cserélni, mert az nem olvasom"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38925 üzenetére
Aha, más teszteket nézünk, meg egyéb differenciák is vannak Sorban:
- 2080-nál a boost clock minden bizonnyal úgy, hogy cherry picked változatok mentek egyes reviewereknek, vagy szimplán szerencséjük volt. Nézd meg a computerbase tesztjét, ott vannak az órajelek monitorozva.
- A 70 és a 80 közötti különbséget is a cb tesztben néztem, az FE változatok között - ott 29%. Lehet, a TPU gyengébb 2080-ast vagy erősebb 2070-est használt, sajnos ők nem monitorozzák az órajeleket.
- A felezett blending nem változott a Maxwellel - check (meg amúgy a linkelt cikk sem ír ilyesmit). Annyi pontosítás, hogy INT8 format esetén teljes sebességű a blending, de tudtommal ez a formátum már nem túl domináns.
- A 37% gondolom úgy jött ki, hogy az ALU/TEX előnyt felszoroztad az órajel-differenciával. Viszont ez így nagyon szélsőséges, átlagos játékmix mellett az ALU/TEX előny azonos backend mellett a GFlops differencia 50-60%-ánál többet nem hoz. Ld. pl. 1080 és 1070.Szóval nekem túl sok furcsaság nincs a számokban - a Turing architektúrás előrelépése meglepő, de a duplázott SM-infrastruktúra biztosan sokat ér. Abban meg igazad van, hogy fogalmunk sincs, mit jelent ez számszerűen - én az egyszerűség kedvéért úgy tekintem, hogy ez meg az L1 cache felel az előrelépés nagy részéért.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
Érzelmeskedés helyett inkább nézzük, mit is mondott Huang (és ne a félrefordításból):
The performance is lousy and there’s nothing new
Tények nélküli minősítés, irreleváns.[There’s] no ray tracing
RT-vel kapcsolatban Jensen továbbra is álomvilágban él, a világ gamerei nem erre recskázva alszanak el esténként. Jó lesz amúgy, csak még nem tartunk ott.no AI
Ummm... what? Mert az RTX-eken fut valamilyen AI játékok közben? IdeveleIt’s 7nm with HBM memory that barely keeps up with a 2080
Ez bizony így van.And if we turn on DLSS we’ll crush it.
A DLSS-re sem tűnik elalélni a gamer társadalom.And if we turn on ray tracing we’ll crush it.
Miután a Radeonban nincs, az RTX-en meg szignifikánsan csökkenti az FPS-t, ennek a kommentnek nincs értelme.(FreeSync) was never proven to work.
Hülyeség.As you know, we invented the area of adaptive sync.
Hazugság.The truth is most of the FreeSync monitors do not work. They do not even work with AMD’s graphics cards.
Über hülyeség.Szóval összességében van egy megalapozott állítás az AMD technológiai hátrányával kapcsolatban, a többi meg csak sales-es ködösítés és hazudozás. Pont arra jó, hogy a fanboy-társadalom érzelmeit felszítsa, információértéke szinte 0.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38951 üzenetére
Igen, most nézem, hogy a CB tesztben valóban nem FE 2070 van (gondolom, ezért erősebb a TPU-s mérés), viszont látszanak az in-game órajelek. Ha jól látom, az összevetésben 8% órajel-differenciával számoltál - valójában a CB tesztben ennyi az órajelek különbsége, tehát a felsorolt kapacitás-különbségek 29% különbséget hoznak, nem 20%-ot. A raszter nem ér sokat a ROP nélkül, a többiből meg egész jól összeáll a 2080 előnye. Az amúgy lehet, hogy a 2080 kicsit ROP-limites, de nem durván.
Hogy a Radeonnál miért kevés a ROP? Azért, mert ha műszakilag nézzük a kategóriákat, és nem fogyasztói szemmel, akkor a Vega 64-nek az 1080 Ti-vel kellene versenyezni, nem az 1080-nal. TFlops terén ott is van. Pixel terén - nagyon nincs. Sajnos arról nincs még csak közelítő adat sem, hogy mennyivel esik az effektív ROP throughput NVIDIA oldalon a felezett blending miatt, de vélelmezem, hogy nem lehet drámaian sok, mert akkor arra találtak volna valami orvosságot.
(#38954) Yutani: szerintem ennél bonyolultabb kérdés ez. Nekem nem maga az uarch tűnik a fő problémának (legalábbis nem az ALU rész, ahol az univerzalitás lecsapódik), hanem egyrészt az órajel, másrészt az SE-k száma körüli rejtély.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38956 üzenetére
A GPU-knál messze nem ennyire karcos a szűk keresztmetszet téma, ezért nem lehet kijelenteni, hogy a ROP a limit. Igen, ha rátolnál 30% ROP-ot (és sávszélt, mert abban nincs különbség), akkor gyorsabb lenne további 10-15%-kal - de ha rátolnál 30% SM-et, az is hozna +15% körül.
Ugye a Vega (meg a Polaris, meg a Fury) esetében annyiban más a helyzet, hogy a harvestelt chip alig lassabb a teljesnél, ott már lehet mondani, hogy van valami durva szűk keresztmetszet. NVIDIA oldalon ezt eddig sehol nem láttam."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38982 üzenetére
Én biztos vagyok benne, hogy elég jól kiszámíthatóan nőne - +15-20%-ig tuti, utána valóban kérdésesebb.
Nem tudom, van-e bármi akadálya, hogy egy SE-ben megduplázzák a raszter szélességét. Amúgy a Polaris-os 8 pix / clk info honnan van? Nem tudom, mekkora a rasztermotorok helyigénye, de könnyen lehet, hogy nem szarakodtak, és minden chipben ugyanaz a 16 széles cucc van.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz lezso6 #38985 üzenetére
hw.fr-en is csak a pixel throughputból következtetnek a raszterizációra, szóval attól tartok, nincs ilyen mérés. Ha kevesebb a raszter, mint a ROP, azt még körbe lehet lövöldözni olyan adattípusokkal, amik kettő vagy több ciklust igényelnek a ROP-on. A több rasztert nem is tudom, ki lehet-e egyáltalán mérni.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz gaborw #39412 üzenetére
Volt elég sok olyan Radeon kártya, amelyik a "párjánál" relatíve jobban teljesített 4K-ban, mint fullHD-ben. Ez általában pár %-os elmozdulás volt, de 1-2 esetben volt 10-15% is. Nyilván hiba a szélsőségeket általánosítva jóslásra használni, de nem teljesen megalapozatlan a dolog.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Raymond #39615 üzenetére
Nem tudom, ki tesztelt retail kártyával és ki tesztelt cherry picked sample-lel. Ahogy a computerbase UV tesztjéből látszik, benne van a potenciál, hogy kevesebbet egyen a 2080-nál, de gondolom a retail kártyák a kihozatal miatt magasra vannak feszelve.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Raymond #39619 üzenetére
Persze, a tesztek a felhasználóknak készülnek, akik nagy része nem nyúl a feszültségekhez - ezért én is a többség eredményeit tekintem mérvadónak.
Azt viszont nem hiszem, hogy az NVIDIA kártyákon 70W-ot lehetne fogni UV-tal, még megközelítőleg sem."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Raymond #39625 üzenetére
Nem, egyenlőség nincs, bár sztem kevesebb lenne a diff. De ennek csak fogyasztói szempontból van jelentősége, ott meg kevésbé számít pár 10W - technológiailag továbbra sincs verseny.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Televan74 #39846 üzenetére
Az NVIDIA már régóta komoly technológiai előnyben van, és az olló évről évre nyílik. Ettől függetlenül az árazás általában úgy alakul, hogy a legtöbb AMD kártya fogyasztói szemmel rendben van - vagy megállnak független szemmel is a lábukon, vagy csak annyival rosszabb ajánlatok, hogy egy enyhe AMD-preferencia már el tudja billenteni a mérleget.
A két legutóbbi kísérletük (590, VII) mondjuk nem sikerült annyira jól.(#39845) Devid_81: kell a magas fesz ahhoz, hogy a target órajeleket minél több chip teljesítse.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz schawo #39853 üzenetére
Nem is azt írtam, hogy hűdejó ajánlatok, hanem azt, hogy rendben vannak - nem gyengébbek ár / értékben, mint az ellenpárjuk. Sajnos az odab***ós ajánlatoknak valóban harangoztak már jó régen.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Petykemano #40007 üzenetére
Amíg van az 570-re a játékos akció, addig ez a kártya 40e-ért is csapnivaló vétel...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #40095 üzenetére
Hát az mondjuk tudott dolog az Intelről, hogy van olyan vállfaja az újságírásnak, amit többre tartanak az elfogulatlannál
(#40094) awexco: könnyen lehet. Húszévesen, függetlenül könnyű magasztos célokba fektetni az ember idejét, amik alig hoznak pénzt. Hússzal később néhány gyerek és fajsúlyos mortgage mellett sokkal több benne a kihívás.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Raymond #40097 üzenetére
Igen, és ennek önmagában még lehetne is örülni, hiszen olyan szakemberek mennek ezzel az adott cégekhez, akik hosszú évek függetlenül megszerzett tapasztalatával tudnak segíteni abban, hogy jobb, a felhasználók igényeihez közelebb álló termékek szülessenek. Ez Dave Baumann esetében teljes siker is volt, a többiek viszont mindenféle műszaki marketing pozíciókba kerültek, és azóta nem hallottam hírüket. Utánpótlásuk meg nemigen van - Beyond3D kaputt, hardware.fr kaputt, hardocp kaputt, techreport shadow of its former self, az anandtech meg CPU fronton még jó (amíg Ian Cutress-t is el nem halássza valaki), de a VGA-s cikkeik annak ellenére lefelé tartanak, hogy Ryan Smith elvileg valamennyire részt vesz bennük. Szóval a felhasználók nem nyernek, miközben az online sajtó leépül. Hurrá...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Yutani #40100 üzenetére
... és cain69: nem kétlem, hogy vannak még jó, hiteles oldalak, de az utóbbi pár évben igencsak megfogyatkoztak. Nekem a hw.fr fáj a legjobban, Damien egy csomó olyan háttérdolgot is megmért / kielemzett, amit más nem.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Petykemano #40107 üzenetére
Pontosan. Az lett volna az ideális, ha csinál egy topikot "AMD Radeon találgatás 12 éven aluliaknak" címmel, és akkor ez a topik maradt volna elég sivár, de legalább szakmai, játszóterezni meg lehetett volna menni a másikba, ha valakinek éppen arra szottyant kedve.
A véleményalkotás és a zokon vevés egy érdekes kérdés. Az elmúlt egy évben több idi... akarom mondani kedves fórumtárssal találkoztam, aki halálosan megsértődött egy szimpla véleménnyilvánítástól. Nyilván ez baromi idegesítő, de ennek nem kellene visszatartania bárkit attól, hogy elmondja, amit gondol. Mi a fenének fórumozik az ember, ha még a véleményét sem tudja elmondani?
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Yutani #40283 üzenetére
Én jópár játékkal találkoztam, ahol a sztori / forgatókönyv érdekes, maga a játékmenet meg irritáló vagy szimplán szar. Legkiválóbb példa a Telltale Walking Dead sorozata. Ezeket mind inkább megnézem, minthogy kínlódjak velük.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz Pécsi gyerek #40437 üzenetére
GTX 1660?
Amúgy szerintem nem jó ötlet ebbe az irányba találgatni. Az árazás nagyon esetleges, ezer faktor befolyásolja, és ami júliusban teljesen szilárd, reális elképzelésnek tűnik, az szeptemberre teljes zagyvasággá válhat.
A hszben várt kártya várhatóan lesz, sztem a leírtnál jobb teljesítmény / fogyasztás-mutatóval, de az árról max. vágyálmok szintjén lehet beszélni."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
A fogyasztáson kívül gondja van a sávszélesség kihasználásával és az ALU-utilizációval is - legalábbis a konkurenciával összevetve, ld. Polaris 10 vs GP 106. Lenne itt min javítani.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
válasz sutyi^ #40477 üzenetére
Tudom, mi volt az eredendő elgondolás. Kiderült, hogy nem versenyképes - egyre kevésbé az. Változtatni kell, ha nem akarnak eltűnni a süllyesztőben.
(#40479) SECTORnooB: mindenkinek számít a fogyasztás, aki szeretne versenyképes AMD high end kártyát. Max nem tudja magáról
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
Igazából az optimális eset egészen jó. Nézzük a következőt:
Van egy 100Mbit/s-es, 10ms-os RTT-vel rendelkező kapcsolatod a szerverhez, és 30Mbit/s-es streamen jön a game, 60 FPS-sel. A következőképpen fest a késleltetés:
- Player input: 5ms (RTT / 2), amíg felmegy a szerverre
- Képkocka render: 16.6ms (ugye 60 FPS)
- Tömörítés: 2ms (sacc)
- Leküldés a kliensre: 10ms = 5ms (RTT / 2) + 5ms (a képkocka mérete miatt)
- Kitmörítés: 2ms (sacc)
- Kliens oldali késleltetés (normális monitorral): 10ms
- 2 képkocka buffer: 33.3msEz összesen 79ms, ebből 19ms az, ami nem jelentkezik lokális játék esetén. Ez single playerben még kb. elfogadható, erős multiban minden bizonnyal fáj a +19ms is. És ez az ideális eset.
Érdemes amúgy megfigyelni, hogy a net átviteli sebessége önmagában nem igazán kritikus faktor - a RTT már inkább.A való világban a sérülékeny rész a player input és a leküldés. Az elsőre minden bizonnyal lehet normális áron QoS-t csinálni, mert az gyakorlatilag csak signalling, viszont a második 100Mbit/s körüli netnél szerintem problémás, mert a teljes sávszélesség 30%-át garantáltan biztosítani, ráadásul úgy, hogy egy másodpercen belül 60 külön-külön garantált nagyméretű csomag van, az biztosan nem olcsó móka. 0.5-1Gbit-es net esetén lehet, hogy lehet normális megoldást adni, de garantált sebesség szerintem akkor sem lesz.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
Igen, ismerem az anandos cikket, alapmű
A QoS-nél számos gond van, az egyik az, amit leírtál (minden láncszem...), a másik az, hogy a szolgáltatók tudják adni (egy darabig), de ugye a best effort VS garantált témában óriási az árkülönbség, ha pedig elkezdenek szaturálódni priorizált csomagokkal a vonalak, akkor elkezdenek panaszkodni azok, akik nem priorizáltak, aztán meg ezek a helyzetek szülnek további olyan gondokat, amire most nem is gondol senki. Gyanítom, hogy ha nagy a hálózati terheltség, akkor a kiszolgáló a stream minőségébe is belenyúl, de ez is csak elodázza a gondot.
Szóval ja, egy darabig menni fog a dolog (anno próbáltam az egyik ilyet, csúnya volt, de nem volt vészes a lag), aztán ha nagy lesz a takeup, akkor orral földbe. Aztán vagy lesz nagyságrendi változás az ISP-k oldalán (ahogy a video felfutásánál is lett), vagy nem.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Posta, csomagküldés
- Előrendelői előzetesen a LEGO Horizon Adventures
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-roller topik
- Politika
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen