Többet tud az Xbox One ESRAM-ja, mint gondoltuk?

Napvilágot látott egy igen érdekes beszámoló a Digital Foundry jóvoltából. A linkelt cikk egy megbízható forrásra hivatkozva leírja, hogy az Xbox One nevű konzolba tervezett lapka képességei túlmutatnak azon, amit a Microsoft korábban közölt. Nevezetesen a 32 MB-os ESRAM-ról van szó, mellyel kapcsolatban a redmondi óriáscég 102,4 GB/s-os adatátviteli tempót specifikált olvasásnál vagy írásnál. Ez egy elméleti számítás eredménye ugyanis a 128 bájtos blokkokat felszorozták a grafikus vezérlő órajelével, és az előbbi adat ki is jött.

A 102,4 GB/s nem áll messze a valóságtól. Sőt, konkréten ez az elméleti adatátviteli tempót írásnál vagy olvasásnál, a Microsoft viszont a legújabb revízió tesztelésénél felfedezte, hogy képesek egyidejűleg írni és olvasni az ESRAM-ot, így a vártnál jobban teljesít a lapka. A gyakorlatban az ESRAM elméleti sebességéből 133 GB/s nagyon jól abszolválható a blending operációk során.

Felmerülhet a kérdés, hogy a Microsoft mégis hogyan specifikálhatta rosszul a konzolt a fejlesztők felé. Nos, valószínűleg az volt a probléma, hogy az AMD a speciális APU esetében nem jelezte a cégnek, hogy a lapkában található ESRAM egyidejűleg írható és olvasható is. Az AMD minden bizonnyal úgy gondolta, hogy ezt a Microsoft szakemberei képesek kikövetkeztetni, de nem így történt, így a redmondi óriáscég a rosszabbik eshetőséget feltételezte, miszerint az ESRAM nem rendelkezik két külön adatbusszal. A valóság azonban az, hogy van több kétirányú adatbusza.

Mosolyogtató helyzettel állunk szemben, de igazából még jól is jár vele mindenki, hiszen az eredeti specifikációkhoz képest az ESRAM jóval gyorsabban dolgozik a gyakorlatban, vagyis az egész félreértés nem jelent majd problémát. A végtermékek gyártását egyébként hamarosan be kell indítani, ha a Microsoft tartani szeretné az ünnepi szezonra tervezett rajtot.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés