Hirdetés

Reneszánszukat élik a játékos monitorok

2018-ben megduplázódott a leszállított gaming megjelenítők száma, és az ívelt kijelzők piaci részesedése is elérte az 50 százalékot a játékosok körében.

A rendkívül népszerű, kompetitív jellegű játékok – például a PlayerUnknown's Battlegrounds vagy a Fortnite – milliós tömegekhez való eljutásukkal még inkább a felhasználók fülébe ültették a bogarat a megnövekedett képfrissítés kétségbevonhatatlan hasznosságát illetően, és ez igazi fejlesztési őrületet váltott ki a kínai internetkávézók tulajdonosainak körében, akik a 144/165/240 Hz-es kijelzők hadrendbe állításával próbálták kuncsaftjaik számát gyarapítani a 60/75 Hz-es megoldásokat használó versenytársakkal szemben.

Helyezés 2017 2018
1. ASUS ASUS
2. Acer Acer
3. BenQ AOC/Philips
4. AOC/Philips Samsung
Leszállított monitorok száma 2,5 millió darab 5,1 millió darab

A TrendForce jelentése szerint a szegmens vezető értékesítőjének jelenleg az ASUS számít, mely céget az Acer követ a harmadik helyen állomásozó AOC/Philips párost megelőzve, és a fokozódó kereslet robbanásszerű növekedést hozott a leszállított gaming-grade (vagy ilyennek kozmetikázott) monitorok számát tekintve, mintegy megduplázva a tavalyi év hasonszőrű adatait. A szóban forgó jelentés hozzáteszi, hogy főleg a gyártók versenyében negyedikként célba érő Samsung érdeme az ívelt megjelenítők térnyerése, és leginkább a kínai igények kiszolgálására való törekvésnek köszönhető, hogy mára 50 százalékos szeletet tudhatnak magukénak a játékosoknak szánt monitorok halmazában.

Előzmények

Hirdetés