A rendkívül népszerű, kompetitív jellegű játékok – például a PlayerUnknown's Battlegrounds vagy a Fortnite – milliós tömegekhez való eljutásukkal még inkább a felhasználók fülébe ültették a bogarat a megnövekedett képfrissítés kétségbevonhatatlan hasznosságát illetően, és ez igazi fejlesztési őrületet váltott ki a kínai internetkávézók tulajdonosainak körében, akik a 144/165/240 Hz-es kijelzők hadrendbe állításával próbálták kuncsaftjaik számát gyarapítani a 60/75 Hz-es megoldásokat használó versenytársakkal szemben.
Helyezés | 2017 | 2018 |
---|---|---|
1. | ASUS | ASUS |
2. | Acer | Acer |
3. | BenQ | AOC/Philips |
4. | AOC/Philips | Samsung |
Leszállított monitorok száma | 2,5 millió darab | 5,1 millió darab |
A TrendForce jelentése szerint a szegmens vezető értékesítőjének jelenleg az ASUS számít, mely céget az Acer követ a harmadik helyen állomásozó AOC/Philips párost megelőzve, és a fokozódó kereslet robbanásszerű növekedést hozott a leszállított gaming-grade (vagy ilyennek kozmetikázott) monitorok számát tekintve, mintegy megduplázva a tavalyi év hasonszőrű adatait. A szóban forgó jelentés hozzáteszi, hogy főleg a gyártók versenyében negyedikként célba érő Samsung érdeme az ívelt megjelenítők térnyerése, és leginkább a kínai igények kiszolgálására való törekvésnek köszönhető, hogy mára 50 százalékos szeletet tudhatnak magukénak a játékosoknak szánt monitorok halmazában.