Játék mellett növeli az üzemidőt a LucidLogix

A LucidLogix az elmúlt években rengeteg érdekes technológiát fejlesztett, de igazából egyikre sem mutatkozott tömeges igény, így a vállalat még mindig az áttörés után kutat. A nemrég bejelentett GameXtend technológia azonban egy olyan problémára próbál válaszolni, ami tényleg lényegesnek tekinthető manapság, és a Samsung már be is vetette a rendszert a Galaxy Note 3 nevű készülékben. Utóbbi tény általános bizalmat kölcsönzött a GameXtendnek, hiszen ha a Samsung licencelte, akkor valamit tényleg tudhat, viszont a szoftver működése máig titoknak számít.

Az elmúlt hetekben rengeteg gyártót felkerestünk, hogy megtudjuk a titkolt részleteket, hiszen csak úgy a semmitől nem lesz hosszabb 3-4 órával egy mobil termék üzemideje játék mellett, főleg annak tudatában, hogy a LucidLogix elárulta számunkra, hogy a GameXtend a képminőség csökkentése nélkül éri el a kívánt hatást. Ez nagyon felcsigázott minket, így aztán tényleg tudni akartuk, hogy hol a titok, és végre meg is szereztük a szükséges információkat.

A GameXtend nem csodaprogram, amit már az elején sejtettünk, tehát ha a képminőség szempontjából nem is kell kompromisszumot kötni, máshol erre mindenképp szükség lesz. A LucidLogix rendszere ugyanis annyit tesz, hogy figyeli az adott szoftver által kifejtett terhelést, leméri a futtatási sebességet és kialakít egy olyan feldolgozást, hogy a program végig tartson egy olyan tempót, ami a cég szerint játszható kategóriába tartozik. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az adott program sebességét 30 képkocka/másodperc körüli értékre lövi be. Ez persze külső szoftverként nem olyan egyszerű elérni, így a GameXtend folyamatosan monitorozza a terhelést, és a következő képkocka számításának kezdetét az előző képkocka elkészültéhez szükséges idő alapján határozza meg. Ezt alapvetően egyszerűen meg tudja tenni, mivel a GameXtend egy virtualizált réteg is, ami az adott grafikus vezérlő driverét próbálja meg kontrollálni.

Nyilván a GameXtend alapötlete nem rossz, mivel a megcélzott 30 képkocka/másodperc körüli sebesség elég szokott lenni, és ha ezzel üzemidőt spórol a felhasználó, akkor az még jobb. Ugyanakkor a működésből eredően sokat számít a futtatott applikáció is. Ha egy játék eleve nem futna 30 képkocka/másodpercnél lényegesen nagyobb sebességgel, akkor a GameXtend képtelen üzemidőt nyerni, hiszen a szükségesnél több tempót nem áldoz fel. Mindenesetre a LucidLogix több száz népszerű androidos játékkal tesztelte a rendszerét, és az átlagos eredmények kedvezők voltak.

A LucidLogix a GameXtendet egyelőre Androidhoz licencelhető, elsősorban a 4.3-as vagy újabb verziókhoz, de nem kizárt, hogy működik a régebbiekkel is. Később más operációs rendszerekhez is készülhet támogatás, de egyelőre erről még nincs adat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés