Egyelőre erősen limitált a HoloLens tudása

A Microsoft nagyjából egy éve mutatta be HoloLens nevű terméket, amelyet például a Unity támogatni is fog, és már elérhető az első fejlesztői verzió is, amelynek persze elég borsos az ára.

A Microsoft a HoloLens eszközzel kapcsolatban Tel-Avivban tartott egy rendezvényt, ahol Bruce Harris, a vállalat technikai szakértője elárult pár apró részletet a fejlesztői verzióról. Mivel jelenleg ez egy fejlesztőknek szánt eszköz, így a gyártó nyíltan vállalhatja a gyenge pontjait, hiszen a kereskedelmi forgalmazás előtt ezek javulhatnak. Ez alapján az aktuális HoloLens csomag bizonyos terülteken eléggé limitált. Többek között maximum öt és fél óráig bírja az akkumulátora, erősebb terhelésnél viszont ez az időtartam két és fél órára csökkenhet.

Ennél is nagyobb problémát jelent a látótér. Bruce Harris szerint a HoloLens aktuális verziója által biztosított élmény jelenleg nagyjából olyan, mintha két méterről nézne a felhasználó egy 15 hüvelykes kijelzőt. Ez az ügynevezett aktív megjelenítési terület, amin belül a HoloLens biztosítja a kiterjesztett valóságot, vagyis képes a hologrammok megjelenítésére. Minden olyan virtuális tárgy, ami kívül esik ezen a területen már kivágásra kerül. Ezt a jelenséget a hivatalos videók nem igazán adják át, de ez egy olyan probléma, aminek a megoldásán a Microsoft dolgozik, mivel a nagyobb aktív megjelenítési terület biztosítása alapvetően szükséges.

A Microsoft egyébként az aktuálisan elérhető fejlesztői verzióra nem igazán koncentrál. Ez arra kell, hogy a fejlesztők megismerjék a rendszer lehetőségeit és elkezdhessék a felkészülést a megfelelő applikációk kidolgozására. A vállalat az erőforrásait az új verziók hardveres fejlesztésekbe öli, amelyek a mostaninál jobb élményt biztosíthatnak.

Fontos megjegyezni, hogy a fejlesztők a Microsoft New York-i üzletében kipróbálhatják a rendszert anélkül, hogy ki kellene fizetniük a borsos vételárat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés