Nyílt specifikációjú VR platformszabványt fejleszt a Khronos Group

A konzorcium szerint ma VR-re fejleszteni igazi rémálom, és a piacon kialakult töredezettséget meg kell szüntetni.

A Khronos Group hivatalosan is bejelentette, hogy elkezdtek dolgozni egy nyílt specifikációjú VR platformszabványon, amely reményeik szerint megoldja a VR-piac aktuális teljes széttöredezettségét. Kritikus fontosságú lenne ugyanis egy olyan közös futtatási környezet, amely támogatja a piacon kapható összes VR headsetet.

Az aktuális helyzet ennél sokkal lehangolóbb, ugyanis a ma elérhető és a már bejelentett, később érkező headsetek szinte mindegyike eltérő futtatási környezetet használ. Az Oculus Rift például az Oculus, a HTC Vive az OpenVR, a Razer HDK az OSVR, a Samsung GearVR az Oculus Mobile, a Daydream View a Daydream, míg a StarVR HMD a StarVR runtime-ot használja. Hogy ez miért baj? Nos, ha egy fejlesztő a lehető legtöbb headsetet akarja támogatni, akkor legalább három-négy futtatási környezetre el kell készítenie az adott programot, ami nem kevés többletmunka. Többek között ide vezethető vissza az is, ha a PC-piacon valamelyik játék csak Oculus Rift vagy HTC Vive headsettel üzemképes, egyszerűen csak az egyik eszköz szoftveres alapja van beépítve.


[+]

Vicces azonban a történetben, hogy ezek a szoftveres alapok nem különböznek annyira egymástól. Tulajdonképpen ugyanaz érhető el a felkínált API-kban, illetve a hozzájuk tartozó futtatási környezetekben, tehát bőven szabványosítható lenne az egész. A Khronos Group tulajdonképpen ezt teszi éppen. A konzorcium kínálni fog egy szabványos VR API-t, amihez tartozik egy szabványos VR futtatási környezet, és ezek alá kínálhatnak meghajtókat az eszközök gyártói. Végeredményben arról lesz tehát szó, hogy elég a készülő, nyílt specifikációjú VR platformszabványt megcéloznia az alkalmazások fejlesztőinek, és a program az összes olyan VR eszközön futni fog, amelyhez elérhető a szükséges meghajtó.

A Khronos Group friss kezdeményezését egyelőre az AMD, az ARM, az Epic Games, a Google, az Intel, a LunarG, az NVIDIA, a Razer, a Sensics, a Tobii, az Oculus, a Valve és a VeriSilicon támogatja, de a konzorcium várja a további iparági szereplőket a készülő VR platformszabvány mielőbbi elkészülése és elterjesztése érdekében.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés