Lehullott a lepel a Nintendo 3DS GPU-járól

A Nintendo 3DS az elmúlt héten mutatkozott be, de a technika iránt érdeklődő körökben sok kérdés merült fel a rendszer alatt dübörgő hardverrel kapcsolatban. A kijelzőt a Sharp fogja szállítani, mivel az utóbbi gyártó rendelkezik egyedül olyan technológiával, ami szemüveg nélkül képes 3D-s megjelenítésre. Az alkalmazott panel a látószöggel korlátozza a fény útját, így a megfelelő szemhez jutnak el az adott tartalmak. Természetesen a vezérlés hatására a 800 pixeles függőeleges felbontás 3D-s módban megfeleződik, továbbá a megfelelő hatás csak az ideális pozícióban érhető el, azaz a LED-es háttérvilágítással rendelkező megjelenítőt merőlegesen kell nézni többnyire állandó távolságból.

Természetesen a grafikát is ki kell rajzolni a képernyőre, így egy kellően erős, de mégis megfelelő fogyasztású grafikus magra is szükség van. A Nintendo egy japán céget választott a DMP (Digital Media Professionals) személyében. A vállalat a PICA200 jelzésű szabadalmat alkalmazza a MAESTRO modullal kiegészítve. Az architektúra az OpenGL ES 1.1-et támogatja, és képes bilineáris szűrésre, valamint a kétmintás élsimításra, továbbá támogatja a 24 bites Z illetve a 8 bites stencil buffert. A rendszer 200 MHz-es órajel mellett másodpercenként 15,3 millió háromszöget dolgoz fel, a pixelkitöltési sebessége pedig 800 MPixel/s. Arról persze nincs információ, hogy a PICA200 milyen frekvencián ketyeg majd a Nintendo 3DS-ben. A hivatalos dokumentumok szerint a rendszer 400 MHz-en is üzemképes, de ennek magasabb teljesítményfelvétel az ára, ami egy kézikonzolnál fontos szempont.

A MAESTRO modulnak is fontos szerepe van, hiszen ez a rész kezelheti a per-pixel megvilágítást, a procedurális textúrázást, az árnyékok számítását és a részecskeeffektek megjelenítését. A mai rendszerek esetében ezek kalkulálását a shader processzorok végzik, így nagynak mondható a programozó szabadsága. A PICA200 más elvet követ, hiszen a MAESTRO modul számos dedikált részegységet használ az eljárások megvalósítására, azaz a rendszer bedrótozott algoritmusokat alkalmaz. Ez az alkotói szabadság rovására megy, hiszen a programozhatóság konkrétan minimálisra csökken, cserébe a hardveres implementáció rendkívül gyors, sőt a fogyasztás is alacsonyabb az általánosan programozható felépítésekhez viszonyítva.

A PICA200 lényegében jó választásnak tűnik, a rendszer kifejezetten a kézikonzolok követelményeinek felel meg, és még teljesítmény is van mögötte. Érdemes megnézni a grafikus mag erődemonstrációjaként számon tartott technikai videót, ami kifejezetten szépre sikerült még a PC-s grafikához szokott szem számára is. A Nintendo 3DS egyébként az új információk szerint nem fog megérkezni az ünnepi szezonra, ami fájó pont lehet az érdeklődők számára. A start 2011 márciusára van időzítve, és az előzetes dizájn is megváltozhat, hiszen a Nintendo nagyon figyeli a felhasználói visszajelzéseket az E3-on tartott bemutatóval kapcsolatban.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés