Kifutott az Abit inteles zászlóshajója

Lassan hozzá kell szoknia a rajongóknak, hogy a nagy hírű tuningmester mostanában meglehetősen komótos tempóban szolgáltatja az újdonságokat. Ez persze nem feltétlenül baj, hiszen ez alapján feltételezhető, hogy az Abit egy ideje nagyobb hangsúlyt fektet a piaci megjelenést megelőző tesztfázisra. Vélhetően az alapos mérnököknek köszönhető tehát, hogy a cég csak most jelentette be az Intel kétmagos processzorai mellé szánt 955X lapkakészletre épülő alaplapját, az AW8-MAX-ot.


Sokadikként megjelenni egy platform szereplői között abból az egy szempontból talán mégsem szerencsés, hogy az új termék kevés igazi újdonsággal tud kecsegtetni a konkurencia hetekkel (esetenként hónapokkal) ezelőtt megjelent változataihoz képest. Ebből kifolyólag az Abit AW8-MAX paramétereinek felsorolásánál gyakorlatilag behelyettesíthető bármely más gyártó 955X lapkakészletre épülő alaplapjának adatai, így többek között a kétmagos processzorok, vagy a maximálisan 8 GB memória támogatása, a hat SATA csatoló és egy Ultra-ATA csatorna, vagy a dupla, gigabites Ethernet vezérlő (a teljes specifikációs lista hozzáférhető a termék weboldalán).

Az Abit azonban soha nem tartozott a szürkeségbe belevesző gyártók közé, így új alaplapját is felruházta olyan saját fejlesztésű technológiákkal, amelyek kiemelik azt a tömegből. Ilyen például a lapkakészlet északi hídját hűtő Silent OTES nevet viselő passzív hűtés, mely szakít az eddigi léghűtéses gyakorlattal. Az AW8-MAX természetszerűleg megkapta az Abit komplex rendszerfigyelő- és paraméterező rendszerét, a μGuru legújabb változatát.

Eme két megoldás mellett érdemes említést tenni az AudioMAX névre keresztelt hangvezérlő-panelről, amely új jelentést ad az „integrált hangkártya” fogalmának. Az eljárás – mely igazából nem is számít újdonságnak – lényege, hogy a hangkeltésért felelős áramkör, illetve kimenetek egy speciális bővítőkártyán kaptak helyet, így aki 7.1 csatornát kezelő, digitális csatolókkal ellátott gyári megoldásnál nagyobb tudású hangrendszerre vágyik, bármikor nyitva álla előtte az út; a nem használt kimenetek pedig nem fognak feleslegesen éktelenkedni a gép hátulján.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Abit

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés