Az új Kinect és az extrák
Az Xbox One elmaradhatatlan kelléke lesz az új Kinect 2.0-s szenzor, ami az új generációtól kezdve már nem opcionális kiegészítő, hanem a rendszer szerves része. Maga a hardver sokban hasonlít az aktuális verzióra, de a jobb működés érdekében szélesebb látószögű 1080p-s kamerát kapott, ami ráadásul másodpercenként 60 képet rögzít, továbbá speciális CMOS szenzort használ a maximális pontosság érdekében. A mélységérzékelés is sokat fejlődött, ami szintén komoly előrelépésnek mondható. Lényeges változás azonban a Kinect mögötti szoftver. Az Xbox 360 esetében a rendszer fő problémája az volt, hogy maga a konzol nem volt elég gyors, illetve a működés a központi processzormagokat terhelte, így a fejlesztőknek nagyon kellett ügyelni arra, hogy legyen kellő erőforrás a program futtatásához. Az Xbox One esetében az AMD konkrétan olyan hardvert tervezett, ami ideális a Kinecthez.
Hirdetés
A gyorsulás nagyon komoly lesz, hiszen a beérkező képadatok feldolgozását már nem a központi processzormagok, hanem a grafikus multiprocesszorok végzik. Ráadásul a GCN architektúra shader feldolgozói a képfolyamok feldolgozásában sűrűn használt SAD (sum of absolute differences) algoritmust egyetlen utasítással is megoldják, illetve lehetőség van QSAD utasítások használatára is, amivel még tovább gyorsítható a feldolgozás. A Kinect 2.0 ereje lényegében ebben rejlik; a beérkezett képadatok feldolgozására nagyságrendekkel több erőforrás áll rendelkezésre az új Xboxban. Ennek hála már nem csak egy egyszerű csontvázként érzékeli a hardver a felhasználót, hanem a végtagok orientációjára is odafigyel, képes következtetni az egyensúlyra, a karlendítések sebességéből az ütések erejét is elemzi, illetve a szívverésre vonatkozóan is kínál egy megközelítőleg pontos adatot.
A hang-, mozgás- és gesztusfelismerés az előbbiek fényében gyerekjáték, de meg kell jegyezni, hogy az Xbox One erre is képes. Sőt az egész rendszer működését úgy építették fel, hogy hanggal és mozgással lehessen vezérelni. Itt jön elő a konzol egy érdekes képessége, ami lényegében a feladatok közötti gyors váltást kínálja: csak egy karlendítésre van szükség, és a filmnézést azonnal felváltja a játék. Itt tényleg nem szükséges várni, a játék futhat a háttérben és azonnal elérhető. Ez egy fontos eleme a Microsoft jövőképének, ugyanis egy olyan rendszert szeretnének kínálni a nappaliba, ami gyakorlatilag ki tud váltani minden más szórakoztatóelektronikai eszközt. Az Xbox One tényleg képes erre. A tévén keresztül alkalmas az internetezésre, a filmek és a zenék lejátszása nem jelent neki problémát, ráadásul még vezérlőre sincs szükség – egyszerűen csak ki kell mondani a parancsot, és értelmezi azt.
A multimédia felé való erős nyitást jelzi, hogy a Microsoft komplett tévészolgáltatást is kínál az új konzolhoz, ami nem csak a népszerű csatornák elérésében nyilvánul meg, hanem megfelel napjaink elvárásainak is. Még többet is kínál, hiszen az éppen vetített filmről extra információk kérhetők, és ugyanez igaz a sporteseményekre is. A felhasználó kedvenc sorozatait vagy műsorait kategorizálhatja, így azokról gyorsan információkat lehet szerezni, hogy legközelebb mikor és hol kerülnek adásba, illetve egy nagyon érdekes szolgáltatása a Microsoftnak a trendek követése, aminek hála kiválaszthatók az Xbox felhasználók legnépszerűbb műsorai.
A vállalat az exkluzív tartalmakra is gondolt. Erre lehetett számítani, hiszen a Hősök című népszerű sorozatról nemrég kiderült, hogy az új évadok csak Xboxon nézhetők. A Microsoft azonban olyat dob a mélyvízbe, amire kevesen gondoltak: a Halo-univerzum a könyvek és a játékok után a tévéképernyőkön is megelevenedik sorozat formájában, aminek elkészítésében Steven Spielberg is részt vesz. Természetesen ez exkluzív tartalom lesz az Xbox tulajdonosok számára. Az Egyesült Államokban rendkívül népszerű NFL (National Football League) is kiemelt szerepet kap a termék terjesztésében, itt is extrákat igényelt a szoftvercég felhasználói számára.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!