Hirdetés
Tesztek III.
A Need for Speed Shift maximális grafikai beállítások és 4x-es élsimítás mellett is jól futott a HD 5670-en, az olcsóbb kártyák közül pedig győztesen kerül ki. A DiRT 2-t a STALKER-hez hasonlóan kétféle módban teszteltük a HD 5670-en, DirectX 9-es és DirectX 11-es beállítás mellett. DX 11-et támogató VGA mellett a játék könyvtárában lévő XML fájlban kell a "forcedx9=false" sort "forcedx9=true"-ra átírni. Talán nem túl igazságos így a mérés, mert az átlagfelhasználó nem fogja a DiRT 2 konfigurációs fájljait átírkálni, de szerettük volna látni a sebességbeli különbséget a két API között. A DX9 és a DX11 közti differencia jórészt az „ambient occlusion” és a „post process” high állásának köszönhető. Amíg a DiRT 2-ben a DirectX 11 alkalmazása a látványon javít (és emiatt lassul tőle a játék), addig a Battleforge esetében a sebességen gyorsít a DX11-es támogató patch, itt is az „ambient occlusion”-ön van a hangsúly, az effektet számoló pixel shadereket compute shaderekre cserélték. A HD 5670 tehát itt sebességelőnyben van, de akárhogy is nézzük, bár az SSAO-t „high” állásba kapcsoltuk, a kártya a korábbi eredményekhez képest így sem húzott el jelentősen riválisa mellől.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!