Mi kell a DirectX 12 támogatásához?

A DirectX 12 alapfeltételei

A Microsoft az elmúlt héten mutatta be a DirectX 12-t, melynek eddig ismert képességeiről cikkben számoltunk be, de a hardverek támogatására vonatkozóan nem volt túl sok adat akkor még. A korábbi információ továbbra is áll abból a szempontból, hogy amelyik grafikus vezérlő támogatta a DirectX 11-et, képes támogatni a DirectX 12-t is. A friss adatok azonban ezt egy kicsit felforgatják, mivel megtudtuk, hogy az új API csak akkor működik hatékonyan, ha MMU (memória menedzsment egység) is található az adott grafikus vezérlőben. Maga a rendszer azonban kínál egy alternatív megközelítést, így az API-ban van egy úgynevezett soft MMU elérés, ami tulajdonképpen emulál egy MMU-t a régebbi grafikus vezérlők számára.

Hirdetés

Információink szerint a Microsoft a gyártókra bízta a végső döntést, hogy mely hardvereket támogatják a DirectX 12-höz készült meghajtókkal. Elvi szinten úgy van kialakítva az API, hogy az MMU-val rendelkező hardverek és az emulált MMU-s működés funkcionálisan ne különbözzön, tehát a program oldali kompatibilitás garantált, de az MMU emulálása sebességvesztéssel fog járni, esetenként nem is kevéssel. Jelen helyzetben tehát a DirectX 12-t hivatalos bejelentéssel támogató hardverek tekintetében az Intel Gen7.5, illetve az NVIDIA Fermi architektúrája korlátozott sebesség mellett fog működni, míg az MMU-val rendelkező NVIDIA Kepler és Maxwell, valamint AMD GCN architektúra, illetve a Qualcomm Adreno 400-as GPU IP családja a hardveres támogatásnak is megfelel, ami nagyobb tempót jelent majd.

A támogatással kapcsolatban az AMD a TeraScale 2 architektúrára vonatkozóan valószínűleg úgy gondolja, hogy az MMU emulálása túl nagy sebességvesztéssel jár, ez pedig nem érné meg a beleölt pénzt. Az Intel a Gen7 és Gen7+ IGP-kre szintén megoldhatná az új API kezelését, hiszen a soft MMU elérést támogató eszközillesztő a Gen7.5-re elkészül, de a következő év végére valószínűleg már az úgynevezett legacy szinten is befejezik az Ivy Bridge és a Bay Trail processzorgeneráció terméktámogatását.

A DirectX 12-vel kapcsolatban egyetlen lényeges információ hiányzik még. Azt tudni lehet, hogy a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 és D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szint megmarad, de a készülő új szintről nincs adat, illetve az érkező extra funkciókról sem lehet sokat tudni. Annyit az elmúlt héten kiderítettünk, hogy a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 szint pár funkcióval kiegészül, amit persze minden hardver képes majd támogatni, így tulajdonképpen ez a változás nem okoz majd problémát.

A D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szint extrái változatlanok maradnak, de érkezik egy új opcionális funkció, ami előzetesen a BAS (buffer access serialization) kódnevet viseli. Jelen információink szerint ezt az Intel Gen7.5-ös architektúrája esélyes, hogy támogatja, hiszen elvi szinten a PixelSync szabványosításáról van szó. A pufferek megfelelő sorrendben és időben történő elérése azonban mutex-alapú zárolási sémával is lehetséges, ami lényegében azt biztosítja, hogy több versengő folyamat közül csak az egyik férhessen hozzá az adott erőforráshoz. Ez már a DirectX 11 esetében is használható, de nem stabil és nem is biztonságos funkció, a DirectX 12-ben viszont erre vonatkozóan tovább lehet fejleszteni a rendszert. Nem mellesleg ezzel a módszerrel az Xbox One is támogathatja az újítást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények