Tesztek - DirectX I.
A régi jó Unreal Tournament 2004 már csak hagyományból van benn a tesztek között, bár az NVIDIA még tartozott nekünk egy fényes eredménnyel, mert legutóbb a GeForce 6800 GS a szűrős tesztekben alaposan lemaradt. Most a 7600 GT némileg kiköszörülte a csorbát. Ugyan az X1600 XT-t nem sikerült megelőznie, de a 6800 GS-nél 25 és 30, a 6600 GT-nél 58 és 90 százalékkal volt gyorsabb. Érdekes, hogy a nagyobb felbontásban volt a nagyobb eltérés.
Half Life 2-ben ismét a Radeonok diadalmaskodtak, ráadásul szűrőkkel még a GeForce 6800 GS is megelőzte a 7600 GT-t. Látványjavítókkal a Radeon X800 GTO2 toronymagasan vezetett, a GeForce 6600 GT uralta az ötödik pozíciót, a többiek pedig szoros bolyt alkottak középen.
Far Cry-ban is az ATI-nak állt a zászló, de csak szűrőkkel. A 7600 GT ismét a megszokott mértékben volt a márkatársai előtt, az X1600 XT pedig – szokás szerint – kevés vizet zavart.
A Battlefield 2 csataterén visszavágott az NVIDIA. A GeForce 7600 GT magabiztosan vert mindent, amit eddig a középkategóriába soroltunk. A megszokottnál jelentősen nagyobb előny gyanús, pedig a szűrés pontos beállítására is kifejezetten ügyeltünk. Valószínűleg a béta állapotú meghajtó lehet a ludas, mert más weboldalak korábbi (84.17-es) béta meghajtókkal még a várható, 20 százalék körüli előnyt mérték a 6800 GS ellenében. Szintén furcsa, hogy az X1600 XT szűrők nélkül lemaradt, szűrőkkel viszont nagyon jól szerepelt. A furcsa állapot többszöri újratesztelés után is megmaradt. Kár, hogy ez a sokak által közkedvelt on-line játék ennyi galibát okoz. Talán a GPU-gyártók megkülönböztetett figyelmének köszönhető ez a zavar.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!