A DDR4-es Kingston Value RAM, a Skylake és a memóriatuning

Gyakorlati alkalmazások

Elsőként két fájltömörítő alkalmazást teszteltünk, amik közismerten érzékenyek a memória sebességére, ha más korlátba nem futnak. A 7zip és a WinRAR programokkal vizsgálódtunk, és itt kaptuk a tesztsorozat leginkább elkülönülő eredményeit is.

Ugyan 7zip alatt semmi különöset nem tapasztaltunk, az erő- és a frekvenciaviszonyok megegyeztek. Az értékek elemzésekor gondolkodtunk el azon, hogy lehet, hogy nagyobb címtárat beállítva differenciáltabb értékeket kapunk. Utólag persze könnyű ezt bölcsen kijelenteni, de legközelebb kipróbáljuk.

A WinRAR mutatta meg a szélsebes memória igazi oroszlánkarmait. Nyoma nem volt a legnagyobb frekvenciás beállítás AIDA64 alatti gyengélkedésének, megmutatta, ki az úr. A többiek az órajelük arányában sorakoztak fel. Ebben a tesztben igen nagy eltéréseket lehetett kimérni, látható, mennyire szereti a gyors RAM-ot.

Szinte mindegyik teszt tartogatott eddig meglepetést, nincs ez másként a HEVC dekódolási tempó mérése során sem. A 2133 MHz-es eredmények és a 2666 MHz XMP-s egy csokorba tömörültek, de a 3 GHz-es hirtelen elhúzott. Érthetetlen, hogy a 2800-as Value RAM még őt is megverte, lehet, hogy nem Enhanced Stability beállítással a 3000 MHz-es érték még magasabb lenne? Ha indult volna enélkül a rendszer, már tudnánk.

A H.265 kódolás úgy látszik, csak keveset profitál a gyors RAM-ból, alig mutatható ki némi eltérés, így ott a nyers CPU erő többet számít. A nagyon kicentizett RAM tuning viszont visszafogja a processzorét, így ott inkább mérsékelt memóriafrekvencia mellett érdemes maximumra hajszolni a másikat, azzal jobban járunk.

IGP

Noha ismeretes, hogy az AMD APU-k sokkalta érzékenyebbek a memória sávszélességére az Intelekhez képest – és ez már meglehetősen régóta van így – abban reménykedtünk, a Skylake IGP-jét munkára fogva kimérhetünk valami hasznosat a RAM-ok tekintetében is. Két játékot indítottunk, nagyjából játszható FPS-t produkáló, reális beállításokkal. Úgy tűnik, nem alaptalanul tettük.

Dirt Rally alatt az alapórajeles szereplők értékéhez képest kb. 4%-kal volt jobb futási teljesítmény XMP-t beállítva a Fury, vagy 2800 MHz-es tuningot alkalmazva a Value RAM esetén. A 3 GHz-es stabilitáshoz esetünkben nélkülözhetetlen beállítás itt láthatóan visszavetett, az alapórajeles eredményeknél is gyengébb FPS-t produkálva.

Tomb Raider alatt szinte ugyanez a helyzet, egyetlen eltéréssel: a 3 GHz-re tuningolt HyperX Fury kitnek nem kell a legalsó helyen szégyenkeznie.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés