Az AMD új VGA-val és játékdömpinggel ünnepelt

Szoftveres adalék is lesz az új termékhez

A bemutatón persze nem csak a Radeon R9 285 volt lényeges elem, hanem az előző évben bemutatott Mantle API eredményeiről is számot adott az AMD. A vállalat korábban is elismerte, hogy jelenleg több mint 70 fejlesztőstúdió ír Mantle-támogatást az általuk használt videojáték-motorba. Ezzel kapcsolatba John Kloetzli, a Firaxis Games motorprogramozója elmondta, hogy a Sid Meier's Civilization: Beyond Earth című játéknak lényeges eleme a Mantle, mivel nélküle szimplán nem lehet megoldani azt, hogy a játékos lássa a teljes térképet úgy, hogy még a sebesség is megmaradjon.

John Kloetzli elárulta, hogy a játékot megmutatta egy marketingesnek is, aki meglepődött azon, hogy a programban a térképre vonatkozó nagyítás és kicsinyítés után egyszerűen nem jelentkezik akadás, illetve nem lassul le a sebesség. Ehhez a jelenséghez a stratégiai játékok rajongói annyira hozzászoktak, hogy elsőre furcsának tarthatják a lassulások és akadások hiányát. Mint ismeretes, ez egy régóta létező, tisztán szoftveres eredetű probléma, amit még a legdrágább gépekkel sem lehetett megoldani. Az alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API-k ezt úgy orvosolják, hogy még az olcsóbb konfigurációkon is jó lesz a sebesség.

Hirdetés

Az Electronic Arts képviseletével megbízott Frank Vitz is részt vett a bemutatón. A Frostbite videojáték-motor kreatív igazgatója elmondta, hogy a Frostbite 3-mal kapcsolatos munkája újszerű, mivel igen komplexszé vált a rendszer fejlesztése azok után, hogy az Electronic Arts eldöntötte, hogy szinte mindegyik játékához ezt a technológiát használja. Ez abból a szempontból érdekes, hogy a belsőleg fejlesztett motorok esetében jellemző, hogy nem osztják meg a teljes kódbázist, így általában egy kiadó három-négy motort is fejleszt egymás mellett, melyek annyira különböznek, hogy külön technikai csapatot kell fenntartani hozzájuk.


Star Wars Battlefront

A piac legnagyobb kiadója azonban úgy döntött, hogy függetlenítik a DICE-tól a Frostbite Teamet, így mostantól csak a Frostbite fejlesztése, és a motort használó stúdiók segítése a feladatuk. Ezen belül Frank Vitz kitért arra, hogy az Star Wars játékok is a Frostbite 3-at használják, és ezen belül a Mantle API-t is támogatni fogják. Utóbbi egyébként minden olyan PC-s játékra igaz lesz, amit a Frostbite új verziója hajt, hiszen a leképző már be van építve a motorba, így azt technikailag csak engedélyezni kell.

Új játékdömping is lesz

Az AMD bejelentette, hogy megújítja a Never Settle promóciót is, mely az űrbe szeretné elkalauzolni a játékosokat. Nem véletlen, hogy a friss csomag a Space Edition nevet kapta. Az alapok nem változnak, így továbbra is arany, ezüst és bronz kuponok kerülnek a kártyák mellé, a kupon típusának megfelelően pedig a vásárló három, kettő vagy egy játékot választhat. Ennek menete sem módosul, így a kuponok továbbra is egy kódot tartalmaznak, amivel regisztrálni kell a Radeon Rewards oldalra, ott lehet beszerezni a kiválasztott játékok letöltéséhez szükséges kódokat.

Az AMD által támogatott (Alan Wake, Aliens vs. Predator, Sleeping Dogs, Deus Ex: Human Revolution - Director's Cut, Saints Row IV, Total War: SHOGUN 2) játékok mellé választhatók más új vagy régebbi klasszikus címek is (Supreme Commander Gold Edition, PayDay 2, Titan Quest Gold Edition, Dungeon Siege III, Darksiders, Darksiders 2, Just Cause 2, Total War: Napoleon, Company of Heroes 2). Ezeket azonban négy új érkező alkotás egészíti ki, amelyek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy Space Edition lett a mostani Never Settle promóció, hiszen mindegyik játék az űrhöz kapcsolódik. Ezek közül indie cím a Space Run és a HABITAT. Előbbi egy érdekes űrstratégiának tekinthető, ami a tower defense stílust bújtatja új bőrbe, míg utóbbi műfaja nehezen írható körül, leginkább stratégiai elemekkel tűzdelt űrszimulátor igen egyedi, sokszor vicces köntösbe bujtatva.

A komolyabb vizekre evezve a horrorjátékok szerelmesei az Alien: Isolation című alkotást is választhatják. Technikai szempontból ez lesz az első játék, amely használja az AMD új részecskeszimulációs koncepcióját. Utóbbi egyébként teljesen szabványos DirectX 11-es algoritmus, tehát bármilyen modernebb hardveren fut. Ez alapelvárás is, hiszen a hozzá kapcsolódó effekt ki sem kapcsolható.

Végül a nagy dobás a Star Citizen, amely valamilyen szinten része lesz a Never Settle promóciónak. Az említett program viszont modulokban érkezik, tehát hagyományos értelemben nem beszélhetünk teljes játékról. Az AMD az úgynevezett Arena Commander modult kínálja, és ezen belül egy olyan hajót, ami nem található meg a normál úton megvásárolható játékban. Ez egy módosított Mustang Omega variáns kifejezetten a nagy sebességre kigyúrva, így a játékon belüli Murray Cup Race Series versenysorozatban nagy hasznát lehet majd venni. Természetesen a hajót más modulokban is be lehet vetni, de ehhez az adott modult külön kell majd megvásárolni.


Star Citizen – Murray Cup Race Series versenysorozat

A Star Citizen kapcsán az AMD megmozdulása egyedi. Gyakorlatilag egy olyan exkluzív tartalomról, jelen esetben hajóról van szó, amelyet csak és kizárólag a Never Settle promóció részeként lehet beszerezni. Információink szerint, ha a megmozdulás sikeres lesz, akkor az AMD több pénzt fektet majd az érkező PC-s játékoknál az olyan exkluzív tartalmakba, amelyek a Never Settle részei lehetnek, ezzel kínálva valami igazán egyedit a potenciális vásárlóknak. Ez nem feltétlenül kedvező hír a PC-s platform számára, hiszen ebben a szegmensben a játékbeli tartalomra vonatkozó exkluzivitás nem megszokott. Üzletileg azonban logikus, ahogy az AMD gondolkodik, hiszen a konzoloknál az exkluzív, platformhoz kötött tartalom nagyon is bevált eszköz a felhasználók megnyerésére, így semmi sem indokolja, hogy ez a megmozdulás PC-n nem hozná a várt eredményt.

Star Citizen – Az AMD módosított Mustang Omega variánsa
Star Citizen – Az AMD módosított Mustang Omega variánsa [+]

Nyilván egyértelmű, hogy a Star Citizen rajongói számára ez az ajánlat igen érdekes lehet, hiszen mindenféle erőfeszítés nélkül kapnak egy olyan hajót, amellyel eléggé versenyképesek lesznek a Murray Cup Race Series versenysorozatban. Ha úgy vesszük, akkor az egy mód arra, hogy megvásárolják maguknak az online győzelmeket azokkal a játékosokkal szemben, akik nem a Never Settle promóció részeként szerezték be a Star Citizen Arena Commander modulját. Bár az AMD módosított Mustang Omega variánsa nem csodajármű, így lehetséges olyan hajót építeni a játékon belül is, ami elég gyors ahhoz, hogy felvegye vele a versenyt, viszont ehhez rengeteg időt kell befektetni. Kicsit hasonlít ez a modell a mikrotranzakciókra, azaz ha a vásárlónak nincs ideje versenyképessé tenni karakterét és járműveit, akkor kinyithatja a pénztárcáját és megvásárolhatja az áhított tartalmat. Ezúttal azonban ezt a lehetőséget nem a játék fejlesztője, hanem az AMD kínálja fel.

Az új Never Settle promóció egyébként az R9 VGA-kra terjed ki teljesen, míg az R7 VGA-k esetében nem mindegyik játék lesz elérhető. Emellett az AMD a mostantól szeptemberig vásárolt R9 sorozatú kártyák esetében nem kötelezi a vásárlókat, hogy még ebben a hónapban beváltsák az ezüst és arany kuponokat, így azok automatikusan megújulnak, vagyis részt vesznek a Never Settle: Space Edition promócióban.

Abu85

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények