- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Vigneau #69151 üzenetére
Ugyanígy jártam én is, a GLX Vitara tükrét még éppen át lehet oktojálni valahogyan, hogy a komfort modul ne csak az ablakokat hanem a tükröket is csukja be, de a radaros tempomatot és a vészfékasszisztenst már nem lehet átteni az én GL+-omba. Sajnos.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
válasz Vigneau #69151 üzenetére
Megnyugtató lehetne egy vízhőmérő, de sajnos a mai autóban ha van is ilyen műszer, akkor nem sokat ér. Hiszen akármi történik ezek fixen középen állnak. Csak akkor mozdul ki ha tök hideg a motor vagy ha elfolyt a hűtőfolyadék és már kb mindegy is. Hogy ha van lehetőség valamilyen utólagos obd-s megoldásra, az jó lehet és az tényleg a valós hőfokot írja ki.
-
Gyöször
senior tag
válasz hemaka #69154 üzenetére
Mikor olajat cserélek (itthon) az első beindításkor a motor pár pillanatig csúnyácska hangot ad, mert még nem ér körbe a nedű, de az olajnyomás piros lámpa úgy kialszik mint a normál üzemben. Annyira gyorsan, hogy csak a videóban visszanézve látom. Mindig levideózom kívül kamerával, a műszerfalat meg mobillal. Ne kérdezd miért, csakúgy.
Speciel az eskrosszomban a vízhőfok az azt mutatja kábé ami a valóság lehet. a száz fokos csövet kézzel nem tudom megkülönböztetni a 120 fokostól :-) de a hideg motor bemelegedése az valami olyasmi ami az órán megjelenik.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
kertsa
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani odb hibakód olvasót, ami egy 2005ös swift-el kompatibilis?
-
kenguru99
aktív tag
válasz Qtya123 #69156 üzenetére
És ha állsz a hungária körúton júliusban 40 fokban a dugóban, akkor is középen fog állni. Miközben hallani hogy jár a hűtőventilátor. A tervezők szerint jobb ha nem idegesítjük a tulajt a vízhőmérő kalimpálásával. De akkor meg minek az egész? Ezt tudja egy piros kontroll lámpa is.
-
Qtya123
őstag
válasz kenguru99 #69159 üzenetére
Hát ja. Ez már az ős Swiftnél is így van. Volt olyan, hogy a hűtő lamelláinak a fele hiányzott, de a kánikulában a hőségben, akkor is szigorúan középen állt.
Bezzeg a Lada, főleg mikor combosabb motor volt benne. Ahogy jött az emelkedő, úgy mászott a hőfok is. Nyáron egy-egy hajtósabb Pécs-Komló esetén már igencsak magasan járt a mutató.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #69160 üzenetére
Mikor hoztuk haza a markoló felépítményt, mittomén 8-900 kg vasdarab utánfutón az 1es úton Biatorbágy mellett is már spórolósan kellett felfelé ballagni mert majdnem megsütötte a mutató hegyét a piros sáv a bigulátorban :-) na az mutató.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
bigdigit
addikt
Nem márka specifikus kérdés. Még sose volt akkumulátor töltőm.
Szóval kb 2 hónapja kivettem az autóból egy 12v aksit mert gyanús volt azóta egy Exide agm aksi van helyette. Gondoltam veszek egy töltőt és a régi talán még jó lesz csak rá vagy fel kell tölteni.Ez valami CMF 45L-DIN 45h 80RC 410CCA SAE. Fingom sincs ez milyen gyártmány.
Tegnap rátéve az intelligens töltőt 12.7v mutatott. Ment 12 órát a töltés 14.3v 5A töltve. Az állapot jelző a 4 csíkbol először csak 1 mutatott de valami rohadt gyorsan felment a max 4 csíkra viszont a töltés nem állt le. Elvileg magától leáll ha kész és kiirja FULL. A végén mikor lehettem mert nem akartam éjszakára is úgy hagyni 13.2v amit mutatott. Most kb 20 órával később gondolom folytatom és megint csak 12.7v amit mutat a mérő.Ilyenkor végül is mi van? Ez egy kuka aksi lenne?
Error üzenet nincs mert elvileg ha valami baja lenne neki error üzenetek kellene lennie. -
dobolan
senior tag
Sziasztok.
2022-es s-cross
Összetörték a szervízben a jobb hátsó lökhárító elemet. Azt a kicsi fényezettet, ami kb. a kerékjárat felett van.
Ki szeretném szedni javításra. Fellelhető valahol neten egy leírás a bontásra? Az biztos, hogy a hátsó kerékjárat műanyag elemet le kell szedni először, meg csomagtartó fedél alatt a csavart kiszedni, de jó lenne egy leírás, vagy csak néhány kép. Ha van esetleg valakinek. -
beef
őstag
válasz bigdigit #69162 üzenetére
A 12.7V önmagában még nem gond. Sajnos a töltőkben nincs terheléses teszt. Így megállapítani sem tudja, hogy mennyire használható még.
Aliexpressen szokott lenni ilyen készülék, kérdés, hogy mennyire megbízható. -
dobolan
senior tag
válasz burgatshow #69166 üzenetére
Már ott észrevettem, vissza se kellett volna vinni. Nyilván nem ismerték el. Nekem meg nincs bizonyítékom, hogy ott történt.
Persze a szervizkönyvbe "sérülésmentes" a bejegyzés (2éves kötelező szerviz volt)
Erre a válaszuk az volt, hogy az csak a fémelemekre vonatkozik...
Kértem, hogy nézzük meg a kamera felvételeket. Természetesen az sincs. End of story[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz bigdigit #69165 üzenetére
Nekem van 3 lidis töltőm, az első még kijelző nélküli.
Teljesen normális amit írsz, az úgy van jól. Akksi üresjárati feszültségre esik vissza amikor leveszed a töltőt. Az lehet 12,7 pld. ez rosszat nem jelent.
Attól függetlenül az akksi lehet kuka is. Nem ez a lidis töltő fogja megjavítani.
2 nap töltés után szokta abbahagyni a csepptöltést jó akksinál is. Éjjel nappal értendő.
A próbaterhelés meg annyi, hogy beteszed egy kocsiba az akksit és elfordítod a slusszkulcsot /ha van/ ha indít akkor jó volt akkor az akksi. Ez nem jelenti azt, hogy a következő indításnál is jó lesz. 1 éves motorakksi pld hogyott ott éjjel egy benzinkúton, ami aznap 28adik indítása lett volna. 27et gond nélkül abszolvált, hiba nem mutatkozott menet közben sem.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dobolan
senior tag
válasz hemaka #69170 üzenetére
Volt ott elég ember. Sajnos sietnem kellett a gyerekért, így nem tudtam sokáig velük vitázni, de úgy gondolom semmi értelme nem lett volna. Jegyzőkönyv -pontosabban panaszkönyv- lett felvéve, azzal tovább megyek, ha tudok. Én is úgy gondolom, ha ők átvesznek egy kocsit, onnantól ők felelnek érte, szóval az ő érdekük átnézni előtte, és ha valahol törött, akkor velem egyeztetni, még mielőtt egyáltalán beleülnek...
Ilyen nem történt, sőt a szervizkönyvbe is bejegyezték, hogy sérülésmentes. Amikor erre mutattam, azt mondták, az csak a fém elemekre vonatkozik. -
hemaka
nagyúr
válasz dobolan #69171 üzenetére
szep markaszerviz mondhatom, melyik ez? Csak hogy mas ne is vigye meg a kornyekre sem; az a legnagyobb buntetes az ilyeneknek, mert ugyis abbol elnek foleg.
Nalunk (nem suzuki), a munkafelvevo bele sem ul, amig teljesen korbe nem fotozza, felniket kulon meg minden. Mert itt epp az ellenkezo story szokott elofordulni, foleg a sved cserediakok koreben. 😂 -
Qtya123
őstag
Múltkor volt szó a szerelőkről, meg hogy valamennyire nem árt, ha képben van az ember és megnézi.
Az autót olaj+szűrőcserékkel szerelőhöz szoktam vinni. Azért nem magam csinálom, mert úgy vettem, hogy végig volt vezetve az első tulajnál is a szervizkönyv és folytatni akartam, hogyha eladásra kerül a sor, akkor talán számít valamit, hogy végig dokumentálva van (bár lehet túlgondolom és semmi piaci előnyt nem ad eladáskor, fene tudja).
Szóval a bélyegző+bejegyzések miatt szerelőhöz szokott menni. Kollégám ajánlott egyet, amelyikhez ő már 8 éve hordja a Vitaráját, plusz a másik autóját és az anyja autóját is. Elmondása szerint jó szerelő és dolgozik hozott anyaggal.
Na megvolt az olaj+szűrők csere. Utána persze átnéztem. A pollenszűrőt fordítva rakta be, az AIRFLOW felirat mellett van egy nyíl, az áramlás irányát jelölve. Annak lefelé kell nézni, na ő felfelé álló nyíllal tette be.
Az autó alján a műanyag burkolat csavarjait is megnéztem, egyet nem rakott vissza, azt pótoltam, meg egyet nem húzott meg, csak rá volt kapatva.Plusz mondta, hogy feltöltötte a kiegyenlítőt 1-2 decivel, mert szerinte alacsony volt a szint. Nem volt alacsony, a Min és Full között volt pont. Na ő felnyomta FULL fölé. Mondom desztvizet használt? Nem, fagyállót....
Köszi bazzeg, de ki tudja milyet raktál bele, nem akarom keverni... Hazamentem, kidobtam a kiegyenlítőből a folyadékot és feltöltöttem a gyári fagyállóval, volt még itthon. Szerintem a rövid út alatt a kiegyenlítőből nem valószínű, hogy ment a rendszerbe is, mert nem volt még akkora nyomás, hogy a sapka szelepe nyisson. A kiegyenlítőben még hideg víz volt, így nem keveredett a meleggel szerintem.Jó, ezek nem eget verő hibák, de na. Nem igényes.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #69176 üzenetére
Miután én is cseréltettem kényszerből 2 abroncsot egy oldalon egy ilyen elhagyott lemezcsavar miatt, azóta nálam is. Van külön doboz ha szerelek, abba dobálom amit kiszedek és így nem marad ki egy sem. A meghúzást pedig mindig két lépésben csinálom...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #69176 üzenetére
Nem először fordul elő, több szerelő is eljátszotta már ezt. Valahogy a műanyag burkolat az alján mumus nekik. Sajnos sok esetben kihagynak 1-2 csavart a sokból, vagy elfelejtik meghúzni.
Gondolom sietnek, aztán mivel jellemzően sok csavarral rögzül a hanyag sietségben kimarad nekik.
Ez akkor gáz, ha nem olyan helyen marad ki 1-1, ahol 10 csavar fog 1 műanyag lapot, hanem mondjuk a féknél...
Elég szomorú amúgy, hogy ilyen alap dolgok nem mennek. De nem egy ember járt már úgy is, hogy a gumis nem minden kerékcsavart húzott meg. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #69179 üzenetére
Részben osztom a véleményed. Igaz olyan szempontból hogy mivel terheletlenül húzzák meg (aki cserélt már kereket az tudja miket makogok, a többieknek meg ilyen Discovery Channel jelleggel ), tehát fog lazulni amint elkezd forogni a kerék, bár a legtöbb kerékcsavar kúppal zár = pozíciónál is, de ez most mindegy.
Nem értek veled egyet olyan szempontból, hogy figyeljünk már oda arra amit csinálunk könyörgöm, vagy akkor menjen el virágkötőnek, ott nem követelhet a trehánysága emberéletet. (bár van az a családonbelüli nézeteltérés )
Ezt nem csak az autószerelőkre, hanem minden szakmára értem, figyeljünk oda arra amit csinálunk és a munkáltatóknak üzenem hogyha valaki nem képes elvégezni az adott feladatot akkor meg kell tőle válni, nem évekig pátyolgatni az életre is alkalmatlan balfékeket... Legyen az akár buszsofőr, akár takarítónő, van egy munkaköri leírása, ha azt nem iskerül megugrani akkor meg kell válni tőle.
Tudom hogy munkaerőhiány van, értem hogy nincsen jó szakember, csak ne adjuk el pro-nak azt aki nem az. Én is hibáztam már (mielőtt ez jönne), kockás inghez vettem fel csíkos nyakkendőt, megégettem a paprikát a pörköltben, de nem felejtek el meghúzni egy csavart... Hidd el, ha én elfelejtek meghúzni egy csavart, akkor azt este lehozza a híradó és az összes bulvársajtó... (Ex II, Ex III terek, szélerőmű, ívolvasztókemence, gyógyszergyártás, stb.)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Vigneau
félisten
válasz burgatshow #69179 üzenetére
Anno a C4 Coupe-m 10m után térdelt le majdnem, mert csak rárakták a csavarokat a jobb első kerékre. Nem voltam annyira vidám...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
hemaka
nagyúr
válasz burgatshow #69183 üzenetére
kb senki nem nezegeti, en sem szoktam. Egy no alapbol nem nezi, a gazdag vagy jomodu azt se tudja mivel kene meghuzni. Raadasul ha olyan verdad van a csavarok rejtve vannak valamilyen kupakkal, ami csak celszerszammal veheto le.
-
burgatshow
veterán
válasz hemaka #69184 üzenetére
Én ezt nem tudom elfogadni bocs exkuzálásnak. Szerintem kivétel nélkül le van írva minden kocsi kézikönyvében, hogy ellenőrizni kell kerékcsere után. Az, hogy nem teszed, az a te felelősséged.
Ha arra a speciális szerszámra gondolsz, ami egy drótdarab amivel le tudod húzni a műanyag kupakot a csavarfejről, azt azért nem nevezném speciális szerszámnak.
Oké, ha kerékagyas csavarral rögzített Porsche-d van akkor nem szóltam.
De ez most nem okoskodás, ezért írtam, hogy az embereknek is kellene ellenőrizni.
A feleségnek meg van pasija/férje/apukája (vagy olyan hímnemű ismerőse akit ha akar erre megkérhet), csinálja meg. Én is megcsinálom a nejem kocsiján. Vettem hozzá méregdrága LIDL-s nyomatékkulcsot, nyócezeré'! Évente 2x a két kocsin tökéletesen muzsikál.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #69183 üzenetére
Ismerek olyan nőt aki megveszi a tescoban a téli szélvédőmosót és elmegy a Pappasba hogy öntsék neki bele.
De olyat is aki nagy őzike szemekkel nézett amikor az olajcserére kérdeztem. Tudod mi volt a válasz? Múltkor töltöttek rá a kúton, a csávó megnézte, azt mondta kevés benne...
A szomszéd papa vett a celeriora valami alsópolcos gumit 10 éve, azóta azt isteniti ha meglát kereket cserélni. Folytassam? Szerinted hányan olvassák el azt a könyvet?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz hemaka #69184 üzenetére
Én magamnak cserélem itthon a téli nyári szettet és mikor kész vagyok szépen bekerül a csomitartóba a nyomatékkulcs ha első út messzire visz. Útközben vagy megérkezéskor húzok rá és nem szoktam meglepődni, hogy 1/8 -1/6od fordulatokat ráteker a kulcs ugyan arra a nyomatékra állítva.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
burgatshow
veterán
Na megvolt a váltóolaj csere. Sajnos nem tudták géppel mert nincs hozzá csatlakozó, de így is a ¾-ét sikerült, úgyhogy összességében elégedett vagyok.
Szerintem full placebo, apámmal is ezt beszéltük, hogy az lesz, de szerintem szebben vált. Láttam a régi és az új olajat, nagyon nagy érdemi különbség nem volt. TMK jellege volt a dolognak, nem tűzoltás.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz burgatshow #69189 üzenetére
Egy párhuzamos univerzumba csöppenhettem, mert hogy itthon tudja valaki mit jelent a TMK...
Megyek, megfejem a gömbteheneket."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
Innen látszik, h szemtelenül fiatalok vagytok!!
Joe
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Segítséget kérnék. Tudja valaki, h a Splash-be mennyi váltóolaj kell??
Cserés lesz és nemtom mennyit vegyek. (1,2-es)
THX!!Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest