- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Swift 1.2 CVT-vel van valakinek? Mennyire veszélyes ez a CVT?
Illetve még egy kérdés; vajon 2-4 év múlva egy közeljövőben újonnan vásárolt, megkímélt állapotú, de akkorra 40-60e kilométert futott 1.2-es, CVT-s Swift vajon mennyire lesz könnyen, alacsony veszteséggel eladható?
-
IreN!CuS
őstag
-
r.levente75
addikt
Megkérdeztem az utólagos klíma beszerelést.
Gyári eredeti beszerelése munkadíjjal 875000.-
Még alszok rá egyet. -
BigBlackDog
veterán
válasz r.levente75 #37356 üzenetére
Legalább vállalják.
-
HKorn
addikt
válasz r.levente75 #37356 üzenetére
Ennyiért szerintem inkább izzadni fogsz ebben az 1-2 hónapban
Run&Ride
-
Darksiders84
aktív tag
Sziasztok Suzuki vásárlás előtt vacilálva Splash 2008 vagy Swift 2006 ami érdekelne. Gondolom a Swift nagyon jól eltalált autó megbizható nyúzható olcsó fenntartású stb és van már rengeteg eladó ami aggaszt hogy valószínűleg sok a széthajtott is viszont Splash szinte alig van. Miért van ilyen kevés eladó Splash mert jobbak megbízhatóbbak vagy az ellenkezője és nem lett annyira elterjedt modell? Melyiket lenne érdemesebb? Kinézete és belső hely mérete nem szempont inkább fogyasztás megbízhatóság alkatrészárak hibásodási lehetsőségek típus hibák. Splash felé hajlok de előre is köszönök minden tapasztalatot és infot.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37359 üzenetére
A Splash szerintem egyszerűen csak nem terjedt el annyira, a Swift már csak a neve miatt is jobban fogyott, a régi "papír-Swift" megbízhatósága megalapozta neki a sikert.
Mindkét típusnál előfordulhat az ABS-kocka meghibásodása, amit a fékfolyadék rendszeres cseréjének elmulasztása okoz (a fékfolyadék magába szívja a levegő nedvességtartalmát, ezzel szétrohasztja belülről a szeleptömböt). Ennek következtében beeshet a pedál és nem nagyon lesz fékhatás. Ha rendszeresen (2, legfeljebb 3 évente) cserélték a fékfolyadékot, akkor nincs baj.
Az 1.3-as Swiftre még jellemző, hogy a váltó nyelestengelycsapágya elromlik, sajnos alulméretezték. Rendszeres (45k km-enkénti) váltóolajcserével ugyan valamennyire kinyújtható az élettartama, de előbb-utóbb be fog következni. Az 1.5-össel elvileg nincs ilyen probléma, illetve a Splash-ről sem hallottam még ilyesmit.
Továbbá a széria eleji gombóc-Swiftek rohadtak a pótkerék környékén, erre volt is gyári visszahívás, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
k12B motornál miért van az hogy mikor az olajban már van 7-8 ezer km.. sokszor hidegen beinditva van egykis szelephangja.. vagy a lánc zörög nem tudom...
de mikor olajat cserélek kb 6-7-8 ezer km-ig megint semmi hangját nem hallatja
ecstar 0-w20 olajat használok
-
Tibko8
senior tag
Nálam szintén ez a helyzet a régi swift 1.0 motorral G10A 39 kW-os.
6 000 km után egy jó ideig hallani a szelepeket. De ha bemelegedet rendesen semmi hangja. De csere után megint minden jó nincsen hangja - 10 fokban sem. 10W-40 Mannol Defender[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
tboldi
nagyúr
válasz Tibko8 #37367 üzenetére
Mondjuk a szelephézagot sem ártana ellenőrizni akkor. A Jazzemnek is teljesen finom hangja lett, amióta beállítottam az előírt legalsó értékekre. Igaz, előtte sem volt különösebb hangja használt olajjal sem.
[ Szerkesztve ]
-
Tomics
addikt
válasz tboldi #37368 üzenetére
Jó lenne beállítani, csak a szerviz elhajt vele ha ilyen kérésed van.
Sajnos nekem is csattog hidegen, főleg télen, de ez van. Legutóbb mikor mondtam ezt a szerviznek, kaptam egy vállvonást hogy ez ilyen nem lesz semmi baja. Legközelebb megpróbálok 5W-30 olajat (eddig 0W-20 volt, eneos és ecstar is)[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
tboldi
nagyúr
válasz Tomics #37369 üzenetére
Persze, hogy elhajtanak, mert elég szopóka tud lenni, a gyorsabb melókat (olajcsere, meg ilyenek) előbb elvállalják, mert akkor több a profit.
Milyen motor egyébként?(#37370) tboy93: Ha L-szériás motorod lenne, akkor tudnám.
Nekem a szelepfedéltömítést kellett cserélnem (obviously), az EGR-lap és a hengerfej közöttit, az EGR-lap és a szívósor közöttit, az EGR-csonkállvány és a hengerfej közöttit, valamint a csonkállvány és az EGR-szelep közöttit. Ez összesen 5 db. Az első 3 Victor Reinz, a 4. Ajusa (csak ilyet kaptam), az utolsó pedig kizárólag gyáriban létezik, cikkszám alapján lehet megrendelni (ez nagy valószínűséggel megegyezik a tiéddel, de azért keress rá - 18715-PB2-000).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #37377 üzenetére
Csak kellettek, már múlt idő. Szelephézag-állítást és EGR-pucolást csináltam egy hónappal ezelőtt a Jazzen.
-
r.levente75
addikt
Nincs autó nincs fotó. Nem vettem meg! Egy jót kirándultunk.
-
Tomics
addikt
igen, új kora óta. kivéve kb 8000 km-t amikor a szervíz a megkérdezésem nélkül valami 10W-30at rakott bele most van benne 95 ezer.
tboldi: K12B (2013-as Swift)
Lehet ma gyártok róla videót
Ja, egyébként megy a kicsike szervízbe, ajtócserére
Már másodszor kap új vezetőoldali ajtót. 4 éve beletolattak:Most egy vaddisznó gondolta úgy, hogy meg kell kicsit törni:
Még jó, hogy van cascom. 50k az önrész, de legalább újat kap.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz tboy93 #37382 üzenetére
szerencsére igen, láttam olyan eseteket hogy az árokba lökte az autót. az állatnak sem esett komolyabb baja, bár vihar volt és nem tudtam kiszállni megnézni, de a visszapillantóban láttam, hogy elbaktatott. mindig figyelek ezen az útszakaszon, kb 40-el mentem, de csak a buhanást észleltem, elkerülhetetlen volt.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
xmad
őstag
válasz Tomics #37381 üzenetére
oksi, várom
enyémbe 166 ezer
de megkell látogatnom suzuszakiékat váltó ügyben.
motorféknél 2000fordulat alatt (itt hallom) kerregő hangot ad a váltó.. minden fokozatban.. elég zavaró.
benyomom a kuplungot elhallgat.. sokszor sebesség váltások között mikor engedem fel a kuplungot akkor is hallani.de ha zenét hallgatok vagy lehúzott ablakkal megyek akkor nem hallom tehát úgy fasza
egy autószerelő szerint a difiben elment a foghézag és azt hallani...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tomics #37381 üzenetére
Sajnos nem találtam erre a motorra vonatkozóan semmilyen adatot, hogy kell-e szelephézagot állítani, és ha igen, mikor. Lehet, hogy ez már hidrotőkés? Ha igen, akkor nincs más dolgod, csak az előírt minőségű olajjal használni.
Az M13A-ban kellene időnként ellenőrizni a lapkákat, de a miénkben sem volt még soha. Mondjuk nincs is hangja.
A Jazz-nél meg 40k km-enként kell csekkolni, az még a hagyományos csavaros-kontraanyás verzió. -
tboldi
nagyúr
Most olvastam a fb-os S-Cross csoportban, hogy csak az egyliteres Boosterjet kap részecskeszűrőt, az 1.4-es viszont nem, mert anélkül is tudja az Euro 6.2-t. Remélem, tényleg így lesz.
Viszont várhatóan drágább lesz az S-Cross, mert a Vitara fölé akarják pozicionálni.
Ja, és van egy szoftverfrissítés a május 31. előtt gyártott 1.4-esekre, ami javít valami rángatást 2000-es fordulat környékén. Nincs rá visszahívási akció, csak annak frissítik a márkaszervizek, aki panaszkodik rá.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tboldi #37386 üzenetére
Ezt az 1,4-es nem kap részecskeszűrőt dolgot azért kíváncsian várom. Kb. ez lenne az egyetlen motor. Hondánál rákérdeztem jazz vásárlásnál, a civic mindkét turbósa (1,0 és 1,5) is kap részecskeszűrőt az értékesítő szerint.
Az scross áremelése kapcsán, anélkül ha csak a motorok változnak (turbós minden vitara) lehet hogy megfordulna az eladási arány... Keményen jött fel az scross, és felszereltség per ár aránya szerintem jobb volt. Az 1,6-os szívó motor választásának lehetősége azért itthon versenyelőny.
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #37387 üzenetére
Én is, sőt, az "örömhír" hallatára meg is fordult a fejemben, hogy mégiscsak bele kéne vágni egy új S-Cross-ba még az áremelés előtt. Abból a 4-500k-ből már meglenne egy szett fasza felni Michelin CrossClimate+-okkal.
Ha most megrendelném, akkor igaz, hogy szeptember előtt nem lenne autó, de akkor még a mostani áron kell, hogy adják. Még az év elején érdeklődtem a győri Suzuki Stabilnál, 5,2-t mondtak cakli-pakli a GLX 1,4T-ra manuális váltóval, elsőkerékkel, a Jazz-t meg 1,2 és 1,4 millió között számolnák be. De igazából a GL+ is tökéletesen megfelelne, az 4,7 millió.
————————
Most pedig megyek olajat cserélni a WagonR-ben.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tboldi #37390 üzenetére
Az annyiért kell részben azért nem lennék annyira biztos... Szerintem a szalont is érinti az új árlista nem igen hiszem hogy úgy menne hogy most mindenki vehet régi áron amíg nincs új árlista. Készletet kellene vadászni ha van.
A jazz-t meg inkább ad el maga ha odáig jutsz. Én az utóbbi időben 750 ezeret kerestem azzal hogy nem beszámítottam hanem magam eladtam (az i30 1 helyett 1,4, az iq 1,2 helyett 1,55 milláért ment el). Mindegyiket kb a 3-ik megnéző vitte el (drágán adom az új kortól nálam lévő autót, nepperek és AAA csak sms-eznek amit ignorálok).
Szerk: Győrieknek mintha még lenne hahu alapján 1.4 awd automatája több színben, ha rám hallgatsz azt veszel Csak a Jazz fogyasztást felejtsd el
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #37391 üzenetére
Fogyasztás nem érdekel, ahogy az automata sem.
A Jazzért meg nem kapnék sokkal többet magánforgalomban sem, talán maxi másfél milliót. Sajnos rengeteget behoztak és túlkínálat van, ha eladni szeretném és nem árulni, akkor nekem is engednem kell. A felniket (zsír új OZ Superturismo GT-k) persze külön adnám, mondjuk 200k-ért a CC+-okkal együtt.
-------------------------------------
Most a váltóolajcserénél történt egy kis malőr. Apum erre azt mondta viccelődve, hogy eladjuk a francba a WagonR-t és veszünk egy másik autót, én meg mondtam, hogy ő megkapja a Jazz-t, én meg rárepülnék erre.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tboldi #37392 üzenetére
Apropó milyen a CC+ jazz méretében (milyen méretű neked azon a felnin)? A scrosson király, de az malomkerék a jazzéhez képest (jazz 185/60/15).
Azért 1,2 és 1,5 között van különbség. Ha adnak 1,4-et akkor én sem szenvednék annyiért.
Aztán egy év múlva a casco kifizetésből vennél egy másik verdát (az SSS-t elégé viszik nem?)
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #37393 üzenetére
A GD-n csak 185/55R15 van.
Amúgy eddig meg vagyok elégedve velük teljes mértékben. Mivel március végén kerültek fel, egyelőre csak a nyári gumival (Hankook K425 Kinergy Eco) tudom összehasonlítani. Azt a teljesítményt simán hozza, sőt, megkockáztatom, hogy jobban is tapad annál száraz és nedves talajon is.Én talán még 1,3-ért sem vacakolnék az eladással.
"Szerencsére" itt, az ország ÉNy-i csücskében a biciklilopás a menő, autót nem szoktak.
(#37394) szabonagyur: Az új mivoltából adódó problémamentesség és az ezzel járó nyugalom miatt igen, megérné nekem.
-
tboldi
nagyúr
Végül is sikerült a műtét. Ha bárkinek hasonló problémája lenne, vegye ki a sebességjeladót a váltóból és onnan töltse be az olajat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen