- OLED TV topic
- SSD kibeszélő
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
ph A cég terméke ránézésre egy apró pendrive-nak tűnik, de valójában nem az.
-
Miben segít Kevin O'Buckley az Intelnek?
it Igazi veteránnak számít a chipgyártó üzletágban Kevin O'Buckley, aki innentől kezdve az Intel Foundry Services részlegét vezeti.
-
Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
ma Az EU-ban webről is telepíthetők ezzel appok, illetve bővül a nyomkövetőkre való figyelmeztető rendszer.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz kalozhun100 #17629 üzenetére
Szia! Igen, mi a kerdes?
-
nagyúr
válasz szakallasgy1 #17769 üzenetére
Vezérlés mikor volt cserélve? Ha 6 éve akkor cseréld le, most. 5-6 év alatt elöregszik állásban is. Ennyi idő alatt elöregedik a szíj és ha szakad akkor nagy gázok lesznek. Olajcsere ugye 1év vagy 10.000km után, szűrőkkel együtt. Az olajfolt sok mindentől lehet, pl. elöregedhetett egy tömítés is akár, el kell vinni szerelőhöz, lemossa, és megnézi hol folyik (nekem pl. az O gyűrűnél folyt...).
Benzinszűrőre, gyertyákra nézzetek rá, ha klímás tisztíttasd ki azt is, töltesd fel. Gumikat nézd meg, 8 év után azok is mehetnek a süllyesztőbe. Váltó olaj 40.000 km után cserélendő, én cserélném azt is ha nem tudod mikor volt utoljára. Fékeket is nézesd meg.
Feküdj alá, ha rohad, látni fogjátok. Egy korrekt alvázvédelem lakatolás nélkül (kvázi megelőzésként) kb. 60k.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz roberto211 #17909 üzenetére
Ha élmény kell, akkor inkább egy honda vagy egy egyes fóka, annak is zseniális a futóműve Swift inkább racionális döntés.
-
nagyúr
válasz Mercutio_ #17911 üzenetére
Uuuu igen, az megint egy más kategória 1-1.1M körül meg már vannak egész jó darabok.
roberto211 Foka futóműve zsír, csak eggyel nagyobb motor kell bele mint egy civicbe és akkor egész jól megy
Jó a stift2, kis családi autónak. Az 1.6 meg már megyeget is, csak azzal meg az a baj, hogy majdnem annyiba kerül mint egy 7g TypeR.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz roberto211 #17914 üzenetére
Persze kinek mi A hondát jóval drágább szervizelni sajnos, viszont jobb is. Az 1.5 suzuki is megy szépen, nem azt mondom, csak ha kifejezetten élményautót keresnél/keresnék akkor nem az jutna eszembe
Egyébként a focus nekem sem jön be, a beltere szerintem iszonyat, de van amiben nagyon jó az a ford
-
nagyúr
válasz roberto211 #18049 üzenetére
Alapvetően mindenkinek 0 vagy 5w-t javasolnék, 10 vagy 15w helyett. Ennek a legfőbb oka, hogy mondjuk az 5w40 szintetikus olaj hideg oldali viszkozitása sokkal jobb mint egy 10w40-es olajé. A meleg oldal ugyan olyan, üzemmeleg állapotban megegyezik a két olaj vastagsága, de hidegjárat alatt sokkal jobb egy 0 vagy 5w olaj kenése, kevésbé kopik a motor. Azt ugye érdemes tudni, hogy a motor a kopásának 90%-át hidegindítás és hidegjárat alatt szenvedi el, ergo az a cél, hogy a kritikus időszakban minél gyorsabban biztosítani tudjuk a megfelelő kenést a motornak, amire a könnyen szivattyúzható 5w teljesen megfelelő (és amire egy 10w olaj sajnos nem jó).
A probléma azzal szokott lenni, hogy mivel sok autó az első pillanattól fogva 10-15w-t kap, azért hidegjárat alatt szépen kopik a motor és amire beletesznek 150k km-t addigra már azt is csipegetni fogja. Ilyenkor jönnek azzal, hogy egy 10 éves autóba nem lehet 0 vagy 5w-t rakni, merthogy' az már régi és eszi az olajat. Hát azért eszi mert szar olaj volt beletöltve vagy nem időben lett lecserélve... Aztán ha már a 10w-ből is 1L fogy 1000 km alatt akkor meg 15w megy bele, mert az "vastagabb és akkor tuti jobb" Lol
Én azt mondanám 5w40-et rakj bele, de ha eddig 10w volt benne lehet csipegetni fogja, a kérdés az, hogy melyik a jobb ha tovább romlik a motor állapota vagy ha eszi az olajat...
Persze a 10w olajnak is megvan a maga helye, ott van a motul 300v 10w versenyolaj, tökéletes pályázásra, ahol melegen üzemel a legtöbbet a motor és kevés a hidegindítás.
Eneos, motul, castrol, shell hyper, total mehet bele
A 14 éves hondám 10.000 km alatt kb. 3-5dl-t eszik az 5w40 eneos sustinából ami a specifikációk alapján viszkozitásban inkább közelebb áll egy 0w20-as olajhoz.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz meroly #18124 üzenetére
Szia! Az előző verdámon, faterén és anyukámén is csak téli gumi volt mindig.
Pro:
- nem kell nyári gumit venniKontra:
- szarabb féktáv
- jobban kopik a téli nyáron
- felkeményedik a melegtőlFogyiban kb semmi különbség nincs. Én 5 évet mentem el a zsír új téliekkel télennyáron, aztán az elsők elkoptak, a hátsó még jó volt. Ez kb 30k km-t jelent.
-
nagyúr
válasz roberto211 #18279 üzenetére
+1 a Swiftre
-
nagyúr
Sziasztok! Anyu 2002-es 1.0 swiftjeben kuplungot kene cserelni. Az az igazsag, hogy nem tudjuk mennyi ideig lesz meg nalunk az auto, igy nem feltetlenul a legjobb markat keresem, inkabb egy jo ar-ertek aranyu szett kene nekunk. Ezek kozul melyik ajanlhato? Luk, valeo, sachs. Tudom, hogy az exedy a best, de a legdragabb is.
Koszike
-
nagyúr
válasz negroo #18529 üzenetére
Most erre mondjam azt, hogy mindket szulom ugy szenvedett balesetet, hogy allo helyzetben belejuk jottek hatulrol? Fater megallt a zebranal, hatulrol kis dobozos seggbetolta, f astra kombi, kb 40-50km/h becsapodas, faternak nem lett baja es a kocsit is relativ konnyen helyre tudtuk allitani. Anya all a piros lampanal, mogotte all egy dobozos auto, amogott meg jon egy barom, 50-60-al fekezes nelkul beleszalad, ratolja anyamra a dobozost 1.0 5 ajtos swift hatulja mint a papir osszecsuklik, anyam ulese kiszakad a helyerol, radio kirepul(!). Olyan nyaki gerincservet kapott, hogy egy eletre viselni fogja a kovetkezmenyeit, nem birja felemelni normalisan a karjat, nem forog rendesen a nyaka (a biztosito 1 azaz 1 év utan tobbszoros herce-hurca utan kiszurta a szemunket 70.000 Ft-al a szemelyi serules miatt...), a dobozos amibe beleszaladt az idiota annak elfolyt a hutovize + megrepedt a lokose, ennyi. Hatul horog volt, ott nem lett baja. Na ilyenkor mondom en, hogy lehetsz Te barmilyen korultekinto, vezethetsz az utviszonyoknak megfeleloen, de ha utoler a baj, akkor inkabb ulok egy normalis, biztonsagos, korszeru autoban, mint egy regi 90-2000-es evekbeliben.
Jah, most jut eszembe, ugy latszik ez nalunk csaladi vonas, apum unokahuga is kb. 2 hete szenvedett balesetet, fiat seicento, piros lampanal seggbekaptak szintugy 50-60 korul. A legzsak eltorte a karjat, auto -> roncstelep.
-
nagyúr
Szia! 6gen civic vti-t ilyen arban necces venni, 100% hogy kolteni kell ra. Hatso ivek szoktak rohadni, ha meg nem, akkor fognak. Motorfelujitas siman esedekes lehet, sok fasz tulaj van, aki hidegen rugja es szar olajat tolt bele. Egy korrekt motorfelujitas 300-350k korul mozog. Valtora szintugy erdemes figyelni, a boyracerek azt is gallyra vagjak gyorsan. En tavaly akartam 6gen-t venni, 700-750-ert nem volt olyan 1.4 amit megvettem volna, mindegyik korbe van torve, roncsok. Patika 1.4 az millio folott van, 1.6 vti az meg inkabb 1.3-1.5 korul. Persze vannak ritka jo vetelek, csak ahhoz tenyleg bazi nagy mak kell. Nagy a hype a honda korul, racionalis ember nem vesz ilyet, csak aki bele van bolondulva A vti nagyon megy, a hangja pedig ratesz meg egy lapattal, futomu is korrekt, nagyon lehet elvezni azt az autot.
A 7 gen mar mas teszta, kenyelmesebb, biztonsagosabb, nyomatekosabb, nagyobb, de nem olyan nyers mint a 6gen. A 7g 1.6 pedig kozelebe nem er a 6gen 1.6 vti-nek. 7g-bol ha elvezet kell akkor typeR, 200le, de ez inkabb 2-2.5M korul mozog.
En vegul 7g 1.4-et vettem, ezek a legolcsobb 7g-k, fiatalabbak es kb ugyan annyiba kerulnek mint egy 6g. Az 1.6 kaposabb, dragabb, de 0.9-1.2M kozott mar lehet kapni epkezlab darabot. Az osszes 7g-nel figyelni kell az elso futomure, nem nagyon birjak a magyar utakat es valami mindig kopog, illetve a nyelestengely csapagy tonkre mehet a valtoban, ami szinten nem olcso mulatsag.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Swift2 es 7g civic kozott azert van egy lepcso, 7g mas kategoria Nagyobb, elvezetesebb vezetni. Abban viszont igazad van, hogy a swift olcsobb es fiatalabb. Km engem sosem erdekelt, hasznalt autonal allapotot veszunk.
Roberto: Swiftben nem sok sportossag van, porogni porog, de a futomu eleg gatya alatta (atlagos, nem elvezetes). Szetszedese b@szott egyszeru, meg is voltam rajta lepodve. A regi swiftemmel sokkal tobbet szivtam pl. az ajtokarpit leszedesevel.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz roberto211 #18625 üzenetére
1.4 4d 11.3sec, 1.5 vvt 10.2(?)sec, hasonlo dinamika, nem megy jobban a civic az tuti Magasabb sulypont, mas eloszlas, kicsit hajos a swift a civichez kepest, nem feszul be ugy kanyarban, a swift egy kis varosi auto. A civic tengelytavja nagyobb, szelesebb is az auto. Mindket auto jo, van akinek ez jon be, van akinek amaz.
1.6 sport swifttel az a bajom, hogy az mar tenyleg majdnem annyiba kerul mint egy 7g typeR, ami azert mas kategoria Egyebkent fasza gep az is. Muternak gondolkodas nelkul a swiftet vennem.
Ami meg tetszik nekem az az e12 corolla TS.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen