- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
divot
veterán
Hát én már nagyon rég nem néztem fogyasztást, mert minek. Amióta rászoktam a magasabb fordulatszámtartományokra, úgy sem nálam lesz a legtakarékosabb adat.
Egyébként amikor eleinte nagyon finoman mendegéltünk, amúgy öregecskedően, akkoriban tényleg ki tudott jönni az átlag (fele város, fele országút) még 7 liter alá is. De ehhez tényleg nagyon anti-Swiftesen kellett vezetni. -
nagyúr
könyörgöm, haggyad már ezt a nyomatékgörbét, mert sikítok!
a nyomatékgörbének semmi köze az autópályás fogyasztáshoz...
---------------------------------
nem értem a problémádat. 130 fölött minden autónak exponenciálisan kezd nőni a légellenállása, és így a fogyasztása. Ajánlom, hogy próbáld ki egyszer : teletank, 200 km autópálya 100-zal, új tankolás, fogyasztás lemérése,
majd ugyanúgy visszafele 160. tanjkolás, fogyasztás mérése. meg fogsz lepődni, minimum másfélszer annyi lesz az érték.
egyébként értelemszerűen egy kisautót nem arra terveztek, hogy 160-170-nel menjenek vele, bár azt is lehet. csak hát egy kisautó nem olyan áramvonalas, mint egy sedan, ezért nagy sebességnél jóval többet fogyaszt.
Ui. a BMW 190-es tempónál 15 literes pillanatnyi fogyasztást ír ki.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Sytex
tag
És szerinted a nyomatékgörbét azért ''csinálják'' olyanra amilyen, hogy figyelembe veszik, hogy hol fogják használni a kocsit??? Na meg azt csak úgy ''csinálják''!!!
A nyomatékgörbe úgy jön ki hogy elkezdik fejleszteni a computerbe a programot, felprogramozzák hogy melyik szenzor, milyen értékénél, mennyi benzint, mekkora előgyújtásszöggel kell beadni/elégetni. Igy kapsz egy faxa bivaly erős programot. Aztán elkezdik méregetni mindenféle terhelésnél, mindenféle fordulaton a kibocsájtott gáz összetételét. És mivel mindenféle Euro2/3/4/5/6/7 szabványoknak meg kell feleni, utána belekerülnek az un. Eco programok/tiltások. Így szépen zuhan lefele a teljesítmény és a nyomaték görbe bizonyos részeken. (Kevesebb füst akkor van ha kevesebb a benzin,ha kevesebb a benzin akkor kisebb a teljesítmény, ez örök szabály, még a mai agyoncumputerizát mai autóknál is így van) Ennek a végeredménye lesz az a motor/computer amit te megveszel az autódba.
Összefoglalva: Nem olyan a nyomatékgörbe, hogy ez város kocsi lesz akkor ilyet írunk bele, ez száguldozós, akkor ebbe ilyet.
UI: Korábban már leírtam: én se szólok bele a női dolgokba, mert nem értek hozzá.
UUI: Bocs a hosszúságért!
UUUI: Tele van biztos elgépeléssel, ezért is bocs!
UUUUI: Tildy, nem leugatni akarlak, csak azt szeretném hogy tisztán lásd ezeket a dolgokat, én ne tévhitekben élj!- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
SzalaiG
addikt
#2010
-
Dare2Live
nagyúr
válasz mynames #2044 üzenetére
....diesel produkál ilyet vagy volt egy 80km/h hátszele Tildynek vagy beáltak egy 150km/hval menő kamion mögé vagy elnézte.
matiz 90km/hnál többet eszik mint 5.1 nemhogy megpakolvan meg 150el. Esetleg ha diesel matiz és 80km/h hátszél és kamion mögé beállva vagy kamu.....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
tildy
nagyúr
válasz Dare2Live #2059 üzenetére
Nekunk nem matizunk van, es nem kamion moge beallva mentunk.
Es mitn irtam , nem folyamatos 150el evett annyit, hanem kb egesz utra atlagolva, aminek jo resze, kb 70%a autopalya , mikor epp milyen sebessegel, de 120-150 kozt.
Mindegy, le lesz ez meg merve megint .
sytex: akkor csak egy kerdes: miert van az a suzinal, hogy alacsony fordulaton nincs benne kraft? Mert szerintem amiatt, hogy ne fogyasszon sokat, mikor dugozol.
Ha tevednek es hulyeseget irnek, kerlek javits ki."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
spirit007
senior tag
Szegény Tildy ...
Komolyan mondom egy biztos : van fantáziád !
Tudom , pusztán szócséplés és nálad eddig sem használt , de először bizonyos tapasztalatra kéne szer tenned és utána okoskoni .
Addig csak annyit érnek a hozzászólásaid , mint amikor az óvodások beszélgetnek a homokozóban az orgazmusról . -
hobizoli
nagyúr
Pont a ilyen ide-oda valtozo sebesseggel nem lehet ilyen ''alomfogysztast'' elerni, ugyanaz a story, mint varosi kozlekedes, lassulas-gyorsitas-lassulas-gyorsitas es ez tobb energiaba kerul, mint egy valoban konstans sebesseg...az energiahordozo pedig a benzin.
A szivo benzines motor fajlagos uzemanyagfogyasztasa legrosszabb(!) a ma hasznalt belso egesu motorok kozul, ennel kerul a legkisebb teljesitmeny valtozas is a legtobb energiaba.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
Sytex
tag
Tudsz olvasni?
Leirtam hogy azért mert ''ilyenre sikerült'' a programja a környezetvédelmi normák szerint. Amugy mutass már egy (széria) autót ami alacsony fordulaton is ugy húz mint fennt.
De ha nagyon bele akarsz mélyedni tessék, így megy ez kis fordulaton:
A levegőt érzékelő szenzor kevés szívóhatást érzékel (MAP vagy MAF szenzor, attól függ melyik motortípusról beszélünk), tehát a computer tudja hogy kevés levegőt kap a motor.
A gyújtás jeladó beadja a computernek hogy kicsi a fordulat. Ezért kevés benzint ad a motornak (lásd előző hozzászólásom, ha nincs benzin, nincs teléjesítmény), egyrészt mert ha sokat kapna akkor megfulladna a motor, másrészt mert a kevés levegő/sok benzin túlzott károsanyagkibocsájtáshoz vezet.
Ilyenkor még annyi módosulás lehet, hogy ha a TPS szenzor (gázpedálszenzor) érzékeli hogy padlót nyomsz, akkor az előgyújtásszöget megnöveli, így jobb lesz az égés, és hamarabb tudod feltornázni magasabb fordulatra.
Ezt legjobb eddigi ismereteim alapján írtam le, ha valaki jobban tudja nálam akkor megköszönöm ha kijavít!- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
mynames
senior tag
Lenne egy pár kérdésem:
- Ez melyik befecskendező rendszer?
- MAP és MAF és TPS mit rövidít?
és:
''A gyújtás jeladó beadja a computernek hogy kicsi a fordulat'' A mot.vez. komp. midig tudja hogy mennyi a fordulat, de azt ált. a szöghelyzetadó modja meg neki...Vagy hogy érted ezt? -
Sytex
tag
válasz mynames #2068 üzenetére
Ez egy álltalános séma.
MAP: Manifold Air Pressure (Ebben nem vagyok biztos)
MAF: Mass Air Flow (magyarul ezt hívják légtömegmérőnek)
TPS: Throttle Position Senzor
A suzukiknál (A GTI-n biztos) nincs külön jeladó a főtengelyen, az osztófejben lévő HALL szenzor küldi a jelet minden főtengelyfordulatnál, innen tudja az ECU hogy mennyi a fordulat. Szöghelyzetadó (mondjuk itt csak sejtésem van hogy mire gondolhatsz, gondolom valami olyasmire ami a röpsúly helyzetét figyeli) nincs a suziban, mert nem mechanikusan (röpsúllyal), hanem elektronikusan van szabályozva az előgyújtásszög. Sőt a magyar 16V-s motoron már osztófej sincs.... itt asszem a vezértengelyen van egy jeladó.
Persze van még vizhőmérséklet szenzor, lambda szomda, stb, de ezek csak korrekciókat hajtranak végre, A konkrét befecskendezést/gyújtást a MAP/MAF, TPS, fordulatszám adja meg.
[Szerkesztve]- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
raczger
őstag
[link]
gondolom ismeritek
A suzuki nem tud sokáig a víz felszínén maradni
Nem kétéltűwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Sytex
tag
-
tildy
nagyúr
Oké. Akkor azt kérdem, miért gyorsul a mienk jobban a suzinál alacsony fordulaton ? (benzinesünk van)
Amiéknban pedig elvileg 6 pcival kevesebb van.
Hobizoli: gyöngyösig 120 kb. gyorsítással , lassítással sajnos,utána pedig , mivel karácsony votl és kevesen voltak , ott már konstans 150 ... A 31esen emg lelek nem volt , ott lehetett 90el menni, kiveve a varosokat.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
bobsys
addikt
Azért amit az előbb Sytex elmagyarázott neked. Mert így jött ki a nyomaték. Nem minden azonos hengerűrtartalmú autónak ua. az adatai. Ráadásul a swift már újabb normákat is teljesít míg a tietek nem.
Áááááááááááá, szeva raczger: a kérdésedre elmondom a választ ha végre te is válaszolsz és nem tűnsz el megint 1-2 napra. Szal akkor, hogy is van ez a ''mindent én veszek magamnak'' ?
szerk: azért sytex gondolj bele, elsüllyed ez a szarfos verda a vízben, dob ki kurva gyorsan a tiedet is és vegyél vmi mást (este be is mutatom az enyémnek a 25kilós Samu kalapácsunkat ). Raczger kollega biztos tud ajánlani vmi fain autót, mert ott van a témában, hisz már 4 évesen látott WagonR-t
[Szerkesztve]Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Agostino
addikt
válasz raczger #2074 üzenetére
Még mindig jobb mint buszozni. : )) (poen volt, nem kell nekem ugrani ; ) )
Komolyra fordítva a szót : lehet, hogy nem a legnagyobb márka preszitzst tekintve, de akkor is kocsi. Van négy kerek, van benne motor, fűtés, kényelmes ülések. Akkor indul amikor az ember akarja, oda megy ahova az ember akarja. Nem volt Suzukim bevallom, Volkswagenes családba születtem, magam is egy Polot nyüstölök, de pl a mostani Swift tetszik.
Véleményem szerintem egyik autora sem lehet azt mondani, hogy ennek ennyi meg annyi pozitiv értéke van. Ez szubjektiv ugyanugy, mint ahogy minden anyuka meg apuka szerint a saját kisfia/kislánya a legszebb a világon.hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
divot
veterán
Tildy, szerinten valami egészen torz kép van a fejetekben erről az egész ügyről. Nem tudom, hogy mennyi az Accent gyorsulása, de valószínűleg csak tizedmásodpercek lehetnek a két autó között.
Szerk: ha itt szétnézel [link], akkor láthatod, hogy gyárilag rosszabb adatok vannak megadva, mint a Swiftnél. (Az enyémre 11s-t ad meg a gyár.)
[Szerkesztve] -
bobsys
addikt
Meg ugye az sem mindegy, hogy a célvonalon melyik autó is meg át. Tildy gondolom te is láttál már olyat hogy egy autó hiába volt pár méterrel előrébb a gyorsulás egy szakaszán mégis vesztett.
Például én is legyorsulok egy 2.0literes verdát pirosnál 1esben.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
tildy
nagyúr
Persze, hogy láttam.. Bobsys: na amit utoljára írtál, valami ilyenre gondoltam én is.
Tegnap megnéztük , hogy a mienket kettesben meddig lehet kihúzatni.. Hát kb 80ig.
Divot ez ugyanaz amit kipróbáláskskor mondtunk: az , hoyg jobban ''ugrik'', még nem jelenti azt, hogy jobban is fogja bírni a 100ig gyorsulást. (Pl. lehet a mienk hamarabb van 0-ról 40en, de a tietek ekkor ''húz'' bele, jól... És ha jobban belegondolsz ez meglátszik a fogyasztásban is... Szvsz. )
Divot ne a 100ig gyorsítást nézd, 100nál hol van neked alacsony fordulat gyorsításkor?
Mert én arról beszéltem. Városban amúgysem mész annyival. Én nem erről beszéltem. Mind1.Nézd mondjuk 50ig. Várom válaszod.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Agostino
addikt
Félreértettél. : )
Az alatt, hogy ''akkor indul amikor te akarod'' azt értettem, hogy nem a menetrendet kell lesned. Nem olyan mint egy busz. Nem kell attól paráznod, hogy istenem, elaludtam, lekéstem a buszt, fél óra mire jön, hanem beülsz a kocsiba, indítod aztan mész. Kötöttségmentes, ez lenne a jó szó. : )hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
bobsys
addikt
Na látod. A tied 80ig megy kettőben, tehát 70környékén nyomod a 3ast, én akkor még 2ben felmegyek 90-95ig és ott váltok. És utánna már csak a féklámpámat látjátok (nem szivatásból mondom). Fogyasztás: nem emlékszem a tietek mennyit eszik, de az enyém az 1.6-os motorral ha taposom mint az állat (erős versenyzési kényszer mindenkivel, mindenhol) akkor 8 literre jön ki.
busman köszönöm az elsimerő szavakat , szegény srác már megint elhúzott és másik topicban próbál szerencsét [link] (miért vezet mindenki úgy mint egy állat)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
burgatshow
veterán
azért nem ad akkor nyomatékot egy kisebb motor mint a nagyobbak, mert eleve kicsik és nagyon kell őket pörgetni. Nekünk is egy Daewoo Tacumánk van amiben gyárilag egy 1600-os (106 póni) motor van a kocsi 1440 kg-os önsúlyához. Megy meg minden, de ha gyorsulni akarsz vele, akkor sajna 3500 fölé kell pörgetni. És én itt mondtam azt, hogy egy 2000-es mocival kicsit dinamikusabb lenne.
3500 alatt csak elindul de nagyon lassan. Olyan királyosan lomha Amit nem túlzottan kedvelek előzésnél...
Ha 100-as tempónál előzni akarok, akkor bizony vissza kell váltanom 4-esbe hogy (esetenként 3-asba) hogy elkezdjen a kocsi húzni.
Főleg, hogy a teljes nyomatékát 5200-őn adja le...
Szerk: múltkor elég neccesen kellett átmennem egy 4 sávos kereszteződésen, a kamionok meg csak özönlöttek, éljen mondom akkor padló, olyan jól elkezdett húzni, hogy a 4-ik sávban már a computer elvette a gázt mert 6500-re kihajtottam. Előszőr frankón megijedtem mert olyan hirtelen és brutális módon elkezdett lassulni, hog azt hittem valami gáz van.
De átértem.
[Szerkesztve] -
Sytex
tag
válasz raczger #2074 üzenetére
Hmm... nem is tudom hol kezdjem.
Elvisz suliba, dolgozni, bulizni, barátnőmhöz.
Télen meleg van benne nyáron hideg.
Akkor indul be mikor én akarom. (Most a nagy minuszokban is a 4 éves akksival indul)
És mióta nálam van a kötelező cseredarabokon kívül nem kellett költenem rá.
Nekem ennyire elég egy kocsi, nem tudom neked milyen igényeid vannak még.....
A súlyadó kevés mert könnyű, a kötelező kevés mert 1.3-as.
Az egy dolog hogy papírkasztnis, de nem kell törni. És nem kell jönni a ''nem mindig te vagy a hibás'' dumával, mert aki odafigyel rendesen a környezetére mikor közlekedik, azt nem törik össze. Bár ezt te nem tudhatod, mert csak 16 éves vagy és még nem vezetsz!!!- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
raczger
őstag
Ha ennyi kell, egy skoda 120l is megteszi, és még olcsóbb is, és szvsz erősebb
havernak -15 fokban gyenge aksival lazán beindult, és nem is került sokba az autó, és még a biztosítás se olyan sok!
mod: lehet, h nem egy mai darab a skoda, de jó szolgálatot tesz, némelyik 20-30 éves, és nemigazán rohad, egy suzukit megnéznék hol lenne 30 év múlva (igaz is, nincs benne fém, ami elrohadjon )
[Szerkesztve]www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Sytex
tag
válasz raczger #2089 üzenetére
Egy skoda 120-as erősebb??? Szerintem te akkor még nem ültél egyikben sem....de akkor meg minek jártatod itt a pofádat? Menj inkább kockulni a haverokkal, meg dicskedni hogy sikerült 1 MHz-et feljeb tornászni az órajelen.....
Az én suzukim 16 éves és nem rohad képzeld?
És nincs benne fém? Miért akkor miből van? Fából? Papírból? Akkor nem lenne benne hamutartó, mert kigyulladna....
Vagy írjál normálisan vagy húzz innen a búsba....
És miért nem 120-as skodám van? Mert ez megy is.... 103 Le, 7500 MAX RPM, 790 kilóra. Mondjuk összehasonlításképp az opel astra 2.0 GSI-t legyorsulom vele.
[Szerkesztve]- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
bobsys
addikt
válasz raczger #2089 üzenetére
erősebb lol, max a kasztni, de osztom sytex véleményét, hogy ha odafigyelsz nem fogod magadat összetörni
azért kiváncsi lennék, hogy egy 15-20 éves skodánál mi mindent kell bütykölni (bár lehet csak én találkozom állandóan olyan skodákkal amit mindig bütykölni kell a tulajnak)
én beülök és megy, mint írtam tavaly az összes szervízktg-m 70Kvol és ebbe elég sok minden belefért ráadásul 9éves a verda (na lépek kajálni)
Sytex nehogymár bedurcizzál
[Szerkesztve]Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
raczger
őstag
te nagyon felkapod a vizet...
Elég köztudott, hogy a suzuki gyenge (nem a most kijött suzukikról beszélek)
és így értettem azt, hogy nincs benne olyan sok fém mint egy más átlagkocsiban, így hát nem is nagyon tud elrohadni, érted?
A suzuki motorikusan viszont naná hogy erősebb, nem mondtam egy szóval sem hogy gyengébb, de a töréstesztben szvsz jobb a skoda
egyébként a bátyámnak télleg sikerült 1 Mhz-el felhózni az órajelet a procin, nem hiszed mert nem láttad mi?
Hiszed, hogy van 1 milliárd dollár? (szerintem igen, pedig nem is láttál még szvsz)
mod: előbb értelmezd normálisan a hsz-eimet, és utána nyugodtan írhatsz, amit akarsz
[Szerkesztve]www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Skipp
senior tag
válasz raczger #2089 üzenetére
Üdv.
Azért én megvédeném a mi kis ''légautónkat.''
2002es 1.3as GLX Swiftünk van.(márhogy anyuéknak én csak használom néha Előtte pont Skoda 120unk volt. Vezettem mindkettőt.
Azért sztem nem kell mondani h melyiket volt több kedvem elkérni...
Ahhoz képest, hogy nincs benne anyag érdekes, hogy lehet vele menni.
Amúgy tök mindegy, hogyan szidod Magyarországon sok van és sok lesz....
(amúgy a skodában azzztánn hejj de többb minden van, olyan a töréstesztje , hogy megkarcolódik amikor nekimegy egy kamion nem? ....)Légy pontos! Mérj mikromiliméterben, jelölj krétával, vágj baltával!
-
raczger
őstag
na, akkor a 30-adszor is leírom, és azért nagybetűkkel, hogy mindenki jól lássa!
A SUZUKI MOTORIKUSAN NAGYON JÓ, SŐT A KISAUTÓK KÖZÖTT A LEGJOBB, DE A KASZNIJA GYENGE, AMI AZÉRT VALLJUK BE FONTOS, MERT HIÁBA VIGYÁZUNK AZ AUTÓNKRA, DE LEHET, HOGY JÖN EGY HÜLYE ISZÁKOS SZEMBE A MERCIJÉVEL, NEKÜNKJÖN, ÉS NEM VEHETÜNK MÁR MÁS AUTÓT!!!!!!www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
bobsys
addikt
válasz raczger #2096 üzenetére
ÉN IS LEÍROM NAGY BETŰKKEL: IGAZ AMIT IRSZ, DE HA EGY SKODA 120BAN ÜLÖK AKKOR SEM FOGOK TUDNI GONDOLKODNI UTÁNNA, HOGY HEHE, SUZUKIBAN IS MEGDÖGLÖTTEM VOLNA !
SÖT AKKOR BASSZAMEG MINDENKI ÉS VESZEK EGY ÖNJÁRÓ LÖVEGET. VAGY NEKEM JÖN VAGY LELÖVÖM AZ ÚTRÓL MUHAHAHAHAHA
[Szerkesztve]Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Politika
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen