- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crystalheart
senior tag
Miért? Akkor lenne csak igazán sok munka, talán a munkanélküliség is megszűnne. Elektromos áram nélkül megnő az emberi erőforrás értéke,a kétkezi munka felértékelődik és szükségessé is válik. A mezőgazdaság nagyobb, termelő része elektromosság nélkül megy, talán csak az időjárás-előrejelzéshez kell. A permetszerek jó része, különösen a réz, kén és olajos szerek előállíthatóak áram nélkül is, de amúgy is több évi adag áll felhalmozva.
Az lehet, hogy egyes országokban éheznének, de Magyarországon ekkora termőterülettel és ilyen népsűrűséggel biztosan nem volna olyan rossz a helyzet.
-
Dany007
veterán
Passzolok, de egy ilyen szituációban szerintem már az üzemanyag szivattyúzása is gondot okozna rövidtávon. Nem is beszélve annak szállításáról.
Egyébként lehet életszerűbb lenne egy brutális napkitöréssel számolni. Bár az talán nem tüntetne el minden elektromosságot. Ennek a hátterének utána kellene nézni rendesen.
-
djculture
félisten
Ja baj is ha zene hallgatás helyett végre emberekkel kell beszélgetni és nem facebookon meg a többi nyavaján keresztül. Egyébként maga a sorozat meg baromság mert úgy állítják be mintha középkorba zuhant volna a világ attól mert megszűnt az elektromosság. 1800-as évek előtt csak kísérletezések voltak az elektromossággal galvánelemekkel, akkor már nehogy középkorig zuhanna vissza az emberiség fejlettsége.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Van automata leállás. Múltkor volt egy hasonló dokfilm csak ott az volt az alapszitu hogy eltűnik az emberiség. És ugye ennek következménye hogy elmegy az áram is. Szóval van automata vészleállás gond nélkül. Elvileg.
Ami még érdekes, hogy a ponthegesztést és ívhegesztést amikhez áram kell hogy oldod meg? Azért a modern iparnak egy igen fontos eleme ez a fajta hegesztés...
-
Dany007
veterán
Jah én már olvastam, de nem emlékszem rá!
Majd átolvasom mégegyszer. De igen, ilyesmire gondoltam én is, mint realisztikusabb esemény.Egy érdekes idézet a cikkből:
" Például, sokan közülünk elképzelhetetlennek tartják, hogy fejlett és civilizált nagyvárosainkban fosztogatások kezdődjenek csak azért, mert áramszünet van.
Ez azonban szintén csúfos tévedésként dédelgetett illúzió - 1977-ben és 2003-ban New Yorkban ugyanis pontosan ez történt, amikor kialudtak a fények. Tíz perccel az áramszünet kezdete után törték be az első kirakatokat, amit több ezer üzlet kifosztása és szétverése követett.
Mindössze tíz perc kellett ahhoz - ráadásul a nyugati kultúra egyik központjában - hogy civilizáltnak hitt társadalmunk nem elhanyagolható hányada úgy érezze - a szabadrablás nem is olyan rossz dolog. A legrémisztőbb, hogy a fosztogatásokba olyanok is bekapcsolódtak, akik korábban soha, semmilyen törvényt nem szegtek meg; ám a feldúlt üzletek kirakataiból kilógó, "szabadon elvihető" plazmatévéknek még ők sem tudtak ellenállni."
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
"Ellopsz egy 52"-os led tv-t? "
Modern étkezőasztal lenne belőle!
Egyébkén jó meglátás. Ott nem az éhség vitte az embereket, hanem a sima rablás / vagyon szerzés.
És vajon meddig tartana ki a kaja egy átlagos 50-70 ezres városban? Nekünk mondjuk általában van otthon 1-2 hétre elegendő kajánk. Amit áram hiányában mondjuk tűzön meglehetne főzni / sütni.
De pl a húsok gyorsan megromlanának hűtés / fagyasztás hiányában. Sózás megoldás lehet erre vajon, ezt nem vágom. De van még kismillió másik élelmiszer amit hűteni kell...Az is reális lehetőség, hogy a boltosok saját maguknak fogják megtartani a készletet és ha van egy kis eszük gyorsan elhúznak vele jó messzire... A maradékot meg gyors kifosztják. Aztán jöhet a vadászat. Háziállatok, madarak stb...
-
djculture
félisten
Üzemzavar esetén a szabályozó rudak automatikusan beesnek az aktív zónába és13
másodperc alatt leállítják a láncreakciót. A reaktorban maradt radioaktív hasadványok
bomlása miatt azonban továbbra is jelentős hő fejlődik, amely az első pillanatokban a
névleges teljesítmény 7,5%-át teszi ki, tehát hűtésre a reaktor leállítása után is szükség van.
Amennyiben az üzemzavart a hűtőrendszer sérülése jelenti, mindenképp gondoskodni kell
kiegészítő, üzemzavari hűtésről, még leállás után is. A hűtés nélkül maradt üzemanyag
megolvadása ugyanis a fűtőelemben lévő radioaktív hasadási termékek kikerülését
eredményezhetné, és ezt mindenképp meg kell akadályozni.
az aktív zóna hűtését a zóna üzemzavari hűtőrendszer (ZÜHR)látja el. A ZÜHR egy nagynyomású és egy kisnyomású részből áll. A kisnyomású szivattyúszükség esetén 7.2 bar nyomással 12 g/l bórsav koncentrációjú vizet nyom a reaktorba. A nagynyomású ZÜHR a normál üzemi hűtés helyreállítását segíti 132 bar nyomású, 40 g/lkoncentrációjú bóros víz bejuttatásával. Ezen kívül még egy villamos energiát nem igénylő, passzív ZÜHR is rendelkezésre áll.A biztonsági rendszerek többsége villamos energiát igényel, így felmerül a kérdés, hogy mi
történik a villamos energia ellátás kiesésekor. Minden reaktorblokkhoz 3 dízelgenerátort építettek, melyek súlyos üzemzavarok esetén automatikusan indulnak, és biztosítják a fontos fogyasztók áramellátását
.
Úgyhogy maga az elektromosság szükséges lenne mindenképpen mert a bórsavat szivattyúk nyomják be maga a passzív rendszer nem lenne képes egymaga hűteni az aktív zónát.[ Szerkesztve ]
-
djculture
félisten
Lásd fukusimát ott is ez lett a baj forrása, elektromos hálózat megszűnt a dízelmotorokat meg elárasztotta a majd 6 méteres árhullám... Ebböl lett az hogy 16 óra után az első reaktorban teljes zónaolvadás következett be, az olvadt üzemanyag lefolyt, és átégette a reaktortartályt. A kettes meg hármas 60 meg 100 órát bírt utána szintén leolvadtak. Utána mindhárom reaktorban a cirkoniumboritás a hűtővízzel keveredve robbanást okozott.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Persze hogy más. Csak egy példa volt, hogy "emberek" mikre nem képesek holmi olyan értelmetlen baromság miatt is, mint a sport.
Az 5km/h talán korrekt. De kérdés, hogy terepen vagy aszfaltozott úton? És komolyan képes lennél - vagy egy átlagember - 24 órán át folyamatosan megállás nélkül gyalogolni? Se pihenés, se alvás, se evés se wc szünet? Ezt azért nem hinném. Tehát ha hétfő reggel elindulsz, akkor szünet nélkül kedd reggelre lennél ott. Okés. De közben mondjuk kéne aludni egy picit, pihenni legalább evés közben... meg párszor megállni wc-re. Tehát olyan kedd este lennél ott szerintem kellemesen. Tereptől függ. Pest elég "magasan" van. Nem lenne könnyű. GPS, térkép nélkül mondjuk mehetnél az út mentén. Akkor már v.színűleg kedd este ott aludnál Pesten. Majd szerda reggel indulnál vissza Győrbe. Vagyis az odaútból kiindulva majd csak csütörtök este érnél vissza Győrbe. Ergo hétfő-kedd-szeda plusz csütörtök estig az út.
És ez még mindig csak Győr - Pest. Ami nem olyan vészes távolság.No, a lényeg csak annyi, hogy mivel nem edzett sportemberekről beszélünk - mint futár - hanem mezei átlagemberekről eléggé rá kell számolni a nettó menetidőre. Ami 24 óra alapból, arra rászámolunk még mondjuk 30 perc wc-t összesen, meg 30 perc kajaidőt, meg mondjuk 5-6 óra alvást hogy bírja az ember a fizikai megterhelést másnap is. Így összesen már olyan 6-7 óra plusz időt vesz igénybe az út. Vagyis 30-31 órát. Vagyis ha hétfő reggel mondjuk 9-kor elindulsz, akkor szerda délután 3-4 körül érsz oda.
És még figyelembe se vettük, hogy mivel nincs áram, éjszaka sötét van! Full sötét hacsak nem világít a hold. Ergo lehet menni se tudnál? Vinnél petróleumlámpát, okés. De azzal se látsz messzebb pár méternél. Vajon hogy miként gyalogolnál Pest felé korom sötétben? Mondjuk akkor kéne aludni.
Ergo valami hálózsák is kéne éjszakára hogy ne fagyj meg. Az meg többletsúly. Ami tovább lassítja a menetelést.Lóval már más tészta. De ahhoz ló is kell, meg némi lovagló tudás ha nem akarsz egész úton 5-tel sétálni a lóval, meg kaja a lónak / neked, alvás néha stb...
@djculture: és az akksi nem elég rá, hogy teljesen leálljon?
@Ygg: Okés. Nekem is furcsa volt. Írtam is egy ponton erről. De ha már gondolatkísérlet, elfogadom a feltételeket. Ezért is írtam, hogy egy napkitörés reálisabb lenne. Igaz más eredményekkel is.
[ Szerkesztve ]
-
Crystalheart
senior tag
Számtalanszor előfordult már hasonlóan súlyos krízis Európában, amit mindig megoldottak. Igaz, nem volt tartós állapot egyik sem, de olyankor nem igazán számolnak előre az átlagemberek, csak megpróbálják kihúzni. Ételosztás, fejadagok, vízszállítmányok, minden mozgósítható erő mobilizálása, szociális intézkedések, emberek informálása, stb. És mindig egy központi vezetés intézte, általában az, amelyik épp hatalmon volt. Egy ilyen helyzetben nem releváns, hogy amúgy a hétköznapi életben mennyire politikailag inkompetens népségről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Crystalheart
senior tag
Az autók működéséhez nem igazán értek, meg kell vallani, soha nem is fogok... Szóval sejtésem sincs, mi szükséges a működésükhöz, vagy hogy pl. egy katonai járműben mi van, mennyire függ az elektromosságtól. Ja, és az aksik sem működnének ezek szerint? De azt nehezen tudom elképzelni, hogy a ma használatos autók jó részébe ne lehetne valahogy belebuherálni az elektromosság megkerülését. Akár egy új beépíthető eszközzel. De nagyrészt úgyis mindegy, mert az üzemanyag-felhasználást ilyen esetben korlátoznák és a hadseregnek, gyártósoroknak meg a főbb szállítmányozásnak tartanák fenn, a kis személyautókról mindenképp le kellene mondani.
Tételesen nem fogom kifejteni, annyi időm nincs. Mindenesetre a futárok második virágkora jönne el. Még a II. VH-ban is gyakran futárral postázták az utasításokat, mert a távírókat szinte mindig lehallgatták. De sok esetben nem is volna rá szükség, mert a tisztek helyben közvetlenül intézkedhetnek.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
régi benzines autókat, legyen új, régi, nem lehet beindítani. Szikra mindenképp kell
Az új diesel autókat is el lehetne felejteni, mivel tele van mindenféle elektronikai kütyüvel.
Viszont régi adagolós (kb 90 előtti) autót, ejtőtartályos rendszerben (nem kell benzinpumpa) simán belehetne indítani, csak agyig kell növelni a kompressziót, plusz be kell tolni indításkor, leállításkor pedig lefullasztani...Amúgy majdnem az összes kétütemű motor átlehetne alakítani, simson, mz, trabi, barkas stb
-
Dany007
veterán
Naná! Az ördög a részletekben rejlik.
Ahogy Crystalheart mondja lehet lovakkal menni, vagy épp megfelelő autóval / motorral. Inkább motorral, mert autóba sok benzin kell, amit áram nélkül nehézkes szivattyúzni. Gondolom a benzinkúti tartály azért nem működne úgy, hogy ledugsz egy csövet és megszívod... Főleg mert a föld alatt van. De másik autókból tudnál benzint szipkázni tehát ez nem lenne gond.
Kérdés, hogy hány ilyen alkalmas jármű lenne városonként / falvanként. Mert azért az infókat jó lenne eljuttatni mindenhova. De elképzelhető hogy lesz több olyan település ahol nem marad más mint a lábbusz.
Amit még érdemes figyelembe venni az a hirtelen áram eltűnéséből adódó autók azonnali leállása. Ott ahol vannak. Lehet ez épp a pesti dugó kellős közepe vagy épp az autópálya... Az összes mozgásban lévő autó ott ragad ahol éppen van.
Ebből adódik a következő kérdés hogy milyen évszak van? Tél? Hó és mínusz 20 fok? Mert akkor az necces kint az autópályán minden nélkül. Vszínűleg kimenteni se lehetne ennyi embert... mert hát nincs mivel...A vészforgatókönyv számomra is kérdéses. De azt elismerem, hogy hasonló helyzetre biztosan van. Viszont az idei téli hóviharból következtetve kb semmit nem ér az egész Meg azért elég nagy különbség van aközött amikor 1-1 megyében akár elmegy az áram meg az egész országban elmegy. Elvégre hirtelen nem tudnának mivel menteni... Meg azt se tudnák hova menjenek... nincs kommunikáció.
Az első hetek tuti káosz lenne. Viszont ahol egy agilis épeszű vezető ki tud állni és tényleg képes vezetni, ott hosszútávon nem lenne probléma. A Crystalheart féle mezőgazdasági termelést kellene erőltetni és nem várni a csodát Pestről. Főleg, hogy még ha találnának / csinálnák áram nélkül működő autókat / mozdonyokat jóval kisebb lenne a szállítási kapacitás mint a megelőző időkben.
Első körben a lokális vezetőknek kellene megoldani, hogy az adott helyi közösség - legyen az egy 3000 fős falu vagy egy 100 ezer fős város - önellátó legyen. Majd utána ha már kialakult egy kommunikációs rend, csatlakozni országos szintű felújítási / fejlesztési projektekbe.
Egyébként a szituáció még érdekesebb lenne mondjuk az orosz tundrán... ahol több száz, ezer km-ekre is vannak egymástól falvak városok... De ez az USA-ban is okozhat gondot. Ott azért nem 50-100km-es távolságok vannak.
-
Dany007
veterán
Érdekes amiket írsz! Folytathatnád! Még a végén tényleg összejön belőle valami.
Állandóan győzködtök. Hol te, hol Kristályszív. Már nem tudom mit fogadjak el. Valahol a kettő között szvsz.Az biztos, hogy egy 8 osztályt végzett is gyorsan leszűrné a szituáció globális mivoltát. Főként a működésképtelen autókból... zuhanó repülőkből. Meg persze pár óra múlva a zuhanó műholdakból! Csakhogy adjak plusz adalékot. Áram nélkül a műholdak még keringenek pár órát a pályájukon, aztán korrekció nélkül pár órán / napon belül lehull mind! És van belőlük több tízezer. V.színűleg a légkörben lég mind, de attól még látványos lehet.
Szal minden azon múlik, hogy a helyi döntéshozók milyen gyorsan és milyen hatékonyan tudják összecsődíteni a népet. Aztán kell nekik mondani valami hiteles, biztató jövőképet. Kész és értelmes megvalósítható tervekkel kell előállni. Mert ennek hiányában az adott döntéshozó hitelét veszti és az embereken ekkor fog igazán eluralkodni a pánik. Mikor nincs ki megmondja mit kell tenni és mi vezet jó végkifejlethez. Szóval minden ettől függ majd szerintem. Ha sikerül fenntartani a kontrollt ésszel, akkor nincs gond. De csupán erőszakkal azt nem lehet.
De én se hinném, hogy a városi vezetők erre képesek lennének. Forgatókönyv ide vagy oda. PL a vörös iszap katasztrófánál sem Kolontár vagy Devecser polgármesetere vette kezébe az irányítást, hanem az országos katasztrófavédelem Pestről. Ezek a mezei politikusok nincsenek erre felkészülve.
Ha nincs hiteles vezető akkor ugrott a kontroll és mindenki megy majd a maga feje után.Érdekes lenne na!
-
Doze
aktív tag
Volt egy ilyen posztapokaliptikus játèk a fallaout 1-2 nekem nagyon bejött... mondjuk ott jóval a háború után voltak az esemènyek.
Már ott is volt eg olyan rèsz. Mikor kibujnak egy hatalmas bunkerból az emberek ( mindenuk megvan ami csak kell) de nem adanak senkinek, a többi menekültet lenèzik, rabszolgaságba taszítják. Mindezt hatalmas aroganciával.
Ezzel a dologgal azt akartam mondani, biztos lennènek itt is olyan csoportok akinek mindene megvan ès soha nem segítene a másikon....
Az információ áramlásra van 1-2 ötletem.
Mondjuk egy miskolc-pest távot simán nincs 1 nap ha váltják a lovakat/futárt règen is ìgy ment. Bár ezt is meg kell szervezni.
A franciáknál talán, egy torony renszert èpìtettek ki, ès zászló jelekkel komunikáltak.
-
sziku69
senior tag
Tehát vidéken, jobb a helyzet, persze csak egy darabig. Itt is az a legnagyobb probléma, hogy senki nem tud semmit. Nincsenek válaszok a kérdésekre, csupán feltevések.
Próbálok/próbáljatok real time-ban gondolkodni...
Tehát egy vidéki faluban vagyunk. (ebben az esetben maradjunk Győr közelében)
Ott élünk x év óta. Néhányan közülünk a faluban dolgozik. Néhányan a városban. Mindegyikünknek van családja.Gyermekek, feleség. Győr kb 15 km-re van a falutól. Kora délután van. Május hónap.Megtörténik.
Akkor éppen a műhelyben dolgozom egyedül. Éppen mérek valamit. A rádió a Class Fm-re van hangolva.
Hirtelen elhallgat. A villany elalszik, a hegesztőgép ventilátorának hangja elhalkul. Csend, de valami olyan csend, amit eddig még soha nem tapasztaltam. Mintha a levegőből is eltűnt volna valami.
A pi...ba, már megint áramszünet. Csinálnom kéne a munkát mert nem leszek kész határidőre. Gondoltam.
Na mindegy, talán nem tart majd sokáig. Mennyi lehet az idő? Olyan 2 óra lehet talán. De mi ez a síri csend? Ez nagyon furcsa. De valami hangot hallok halkan, de egyre erősebb. Na ne már, ismerős a hang, mintha filmekben hallottam volna ilyet. Beleborsózik a hátam a gondolattól. Ez csupán néhány másodperc volt. Kiszaladtam a műhely elé. Nem, nem rakéta volt, de ez sem sokkal jobb. Egy utasszállító tartott meredeken a föld felé néhány kilométerre. Mozdulni sem tudtam. Lángcsóvát láttam feltörni az ég felé. Pár másodperc, és megérkezett a robbanás hangja is.Majd egy kisebb lökéshullám, nem volt túl nagy, de azért minden beleremegett. Mi ez? Mi történhetett? Na ez benne lesz a tv-ben este az biztos!
De hirtelen más félelem lett rajtam úrrá. Úr isten, A kisfiam, a párom. Vajon mi van velük? De már meg is jött a válasz, a fiam sírását hallottam, hiszen a műhely itt van a háznál, ők meg fenn az emeleten. Rohantam mint az őrült felfele. Nem foglalkoztam az utcára kilépő emberekkel. Felértem. Párom szemében rémület, a fiam csimpaszkodik belé. Mi történt? Válasz sehol. - Várj, felhívom a sógoromat. Már amúgy is itthon kéne hogy legyen. Kezemben a telefon. Elég megbízható darab egy B100-as. De miért nem működik? Úgy emlékeztem fel lett töltve. A Párom odaadta a sajátját. Az se működik. Közben, még egy robbanás hallatszik. Az egész ház beleremeg. Szerencsére jól bírják az ablakok. Mi ez? Kitört a háború? Próbáltam nyugtatni őket. Lassan eluralkodott rajtam a felismerés. Mi lesz ezután?..........................................................................................................................................................
Na most hirtelen ennyi jutott eszembe. Sajnos nem tudok napi 1-2 óránál többet írni, mert tényleg melóznom kell.
Szerintem megpróbálhatnánk azt (ha benne vagytok) hogy leírnátok Ti is a kezdeteket, a Ti szemszögetekből. Nem akarom ezt egyedül csinálni, szóval elkelne a segítség. Nem tudom, mi lesz a vége, de ha már elkezdtük, majd meglátjuk. -
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
Azért az alapfelállást muszáj tisztázni mindenki előtt. Mert ugye a totál képtelenség elveszi az ember kedvét, hiszen illúzióromboló.
Pl úgy hogy megszűnik az elektromosság, mert akkor kb minden másik megszűnne vele együtt... Tehát így már nem lenne értelme az egésznek.
De a nano-izék még mindig elképzelhetőbb forma. -
HuMarc
addikt
Azért a repülő nem zuhan le attól, hogy elmegy az áram, történt már ilyen repülőn, és az esetek viszonylag nagy részében sikerül a kényszerleszállás. Nyilván a tenger felett nem nagyon lesz olyan, hogy sikeres kényszerleszállás.
Persze ez most nem lényeg, most már a folytatáson (1. nap, 1. hét, 1. hónap) gondolkozunk.
Egyébként jó kis olvasmány, lehetne belőle több is
@Danny007 (#168): Oké, de ha elmegy az áram, te pillanatnyi áramszünetre, vagy 100 évesre számítasz? Szerintem arról, hogy az állapot tartós, és globális, a kormány értesülne először.
[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
A víz nem akkora nagy probléma - a szivattyúzás működik dízel motorokkal is (Jelenlegi technológiával is néhány hét/hónap alatt át lehet állni). Addig működtethető az osztásos rendszer. Az elérhető elavult technológia miatt magyarország nem lenne akkora gondban, mint a "fejlett" nyugat. Oroszországban meg pedig lehet, hogy észre sem vennék...
A legnagyobb gont az olaj kiaknázásával és finomításával van. De szerintem ez is megoldható elektromosság nélkül is.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Dany007
veterán
Ja a víz kérdése fontos. De a vízről még annyit se tudok mint a repülőkről...
Az biztos, hogy a víznyomást vagy hidroglóbusz adja vagy pedig szivattyúk. A víztoronynak is kell ugye az utánpótlás stb...Na meg a víztisztítás. Ami a fertőzések elkerülése végett fontos. Szóval ezek a rendszerek meg szinte biztos, hogy elektromosak. Hogy hogy lehetne mechanikusan megoldani meg mennyi idő alatt fogalmam sincs. Talán erre is van vészforgatókönyv csak nem tudom milyen. Szerintem megoldható. De fogalmam sincs hogyan.
Mondjuk ahol gond volt a vízzel - árvíz meg hasonlók - ott lajtos kocsival hordtak vizet. Na de az nálunk megintcsak kiesik.A tűzoltás is égető probléma. Szó szerint. Elvégre nem lesz áram, a gázellátást ez nem tudom hogyan s miként befolyásolja gondolom valamennyire igen. Legalábbis egy idő után biztosan.
De az újépítésű lakóparkok többségénél már nincs közvetlen bevezetve a gáz a lakásba, csak a lépcsőházba pl a fűtéshez. Ezért ott elektromos főzőlappal főznek / sütnek) az emberek.
A kis gázmelegítők biztos működnek addig amíg van gáz. Esetleg palackos megoldások is működőképesek lehetnek pár napig. Ha sikerül szerezni / elosztani akkor ebből nem lesz komolyabb gond.
De biztos lesz aki megpróbálkozik tűzgyújtással stb... Ami növelni fogja a tűzesetek számát.Kommunikáció, magyarul telefon híján elég nehéz lesz értesíteni a tűzoltókat a tűzről. De mindegy is, mert jármű és elektromosság nélkül nehéz lesz tüzet is oltani a jelenlegi technikákkal.
Sok tűzeset lesz szvsz amit majd házilag próbálnak eloltatni több, de inkább kevesebb sikerrel.
Nem tudom a jelenlegi rendszer mennyire működhet mechanikusan. Most itt a locsolócsövekre gondolok.. Ott mi adja a víznyomást? Gondolom valami szivattyú nyomás alatt tartja a tartályt a kocsiban és úgy lövell ki a víz? Passzolok fogalmam sincs.
Plusz azt se tudom a tűzoltóautókban milyen motor van? Ha esetleg az a régi típusú diesel amiről Neduddki beszélt, akkor azok működhetnek. Ha nem akkor azok se fognak.@sztanozs:
Jó meglátás, köszönjük a kiegészítést!
Víztisztító berendezésekről valami infó? Mert gondolom nem egy az egybe kapjuk a vizet az adott vízforrásból.Szerk.: benzint a leállt autókból lehetne szippkázni hagyományos módszerre. Aztán dízeles szivattyúval pedig a benzinkutak mélyéről a maradékot. Azokkal azért el lennénk egy jóideig. Főleg ha csak ilyen létszükségleti motorokat kellene hajtani vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
Egyszerű, valamilyen szűrőn leszűröd a vizet, aztán felforralod, 5-10 percre, lehet kicsit sárga stb... de meg lehet inni, ezt központilag sem kéne csinálni, mert szerintem kis időráfordítással mindenki megcsinálja magának.
A stirling motor pedig nem egy elhanyagolható dolog, nagyobb erőgépeket, mint vízpumpákat stb simán lehetne vele hajtani. kb 40% a hatásfoka, ami nem is rossz...
Szerintem mondjuk ebben a helyzetben az információ áramlás az egyik legfontosabb dolog, főleg a szervezéshez, rendfenntartáshoz stb.
Épp valami alternatív rádión, vagy távközlési egységen gondolkozok, ami nem igényel energiát.... megyek elszívok egy cigit
-
lapa
veterán
az elektromosságtól függés önmagában nem annyira káros. ami káros, az a közszolgáltatott elektromosságtól való függés. és igen, azon kéne inkább agyalni, mert hatalmas potenciál van benne.
asszem a stirling elvi maximális hatásfoka <40% (vagy akörül, lásd carnot-ciklus), és rendkívül bonyolult olyan pontos tűréseket gyártani. egy autó dugattyúit nyilván meg sem tudja mozdítani az a kis meleg levegő. mindenesetre az gondolom sokat mond, hogy nemigen terjednek naperőműnek sem, a méregdrága, de karbantartásmentes napelemek helyett...
[ Szerkesztve ]
-
HuMarc
addikt
Nem, 100 év az 3 generáció. Esélytelen, hogy 3 generáció múlva lesz bárki, aki behajtaná azon a generáción, amelyiknek a szülei nincsenek benne egyetlen adatbázisban sem.
Ráadásul mivel az emberek nem tudhatják, hogy 100 év, vagy mindörökké, ezért azt csinálnák, mint a Trantoriak a Nagy Dúlás után (Alapítvány sorozat Isaac Asimov-tól), azaz lerombolják a felesleges épületeket, szétszedik az elektromos tárgyakat, és beolvasztják a fémeket, újra felhasználnak mindent.
-
Doze
aktív tag
egy cső lefektetése nem feltétlen nagyobb feladat, mint az elektromos hálózat kiépítése (itt egy kis új nagyságú csőre gondolva), bár nagyobb távolságok áthidalásához muszáj lenne "átjátszókat" építeni ami ismétli az egész üzit...
azt tegyük hozzá ha nem lenne áram akkor muszáj lenne valamit kitalálni...
-
neduddki
nagyúr
\hi2
felen meg az 60as evek elej is igy mukododtt
udv
neduddki
mod: kasza nem vot eltbizotositas kojokkoromaban a kezemben szenagyilkolaskor, igy inkabb a vasvella maradt ram:- ))) nagyapam beteg volt az egyik tavasszal sokaog es en vetettem el mindent, a kukorica amr boven masfel meter folott vot amikor elosszor latta, oda is hivott es mutatta, hogy ebbennem lehet nyulat fogni /felen az oregek kepesek voltak negyzetre elvetni a kukoricat/ mondom neki, most dolncse el kukoricat akar v. nyulat vadaszni....:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
lapa
veterán
"össze lehet állítani egy ilyen rendszert"
ahol a hangsúly nyilván az egy darab rendszeren van. az olyan apróságokat hagyjuk, hogy mire a legközelebbi autógyárig eljutsz már csak a betonalap lesz meg belőle... szóval ötletelgetni lehet, de nem pont így fog kinézni a dolog, hogy mindenki otthon legózza magának a pneus rendszert. más kérdés, hogy aki igen, azt másnapra megették a kannibálok, plusz lett egy jó kis pneumatikus rendszerük. amibe ők sem tudnak gázolajat szerezni, lásd mire egy kútig eljutsz addigra már akár kézipumpával is üresre szívott. egy szó mint száz végül kidobják az eleve sose létezett gőzgép mellé...
@Viszlát: rosszul tartod. valahogy csípőből kell fordulni. meg az se baj, ha a kasza éles, mint a beretva. már tervezgetek késélezős konyhanyelvet, de mégiscsak ki vagyok én, hogy kés élezésről meséljek, mikor a lakás egyetlen éles kését egy szorgalmas kínai fente.
[ Szerkesztve ]
-
Blindmouse
senior tag
http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_semaphore
Pár kilóméterenként ismételni kell. Ember van rá, ma is az emberek kétharmadának teljesen felesleges a munkája (kedvencem a Tmobil sorozatszám-nyomó néni). Gyanítom az elektronika eltűnésével ez az arány csak javulna.Tényleg ezen elgondolkodhattok, mennyire felsleges lennétek. Én mondjuk villamosmérnökként nem sokat érne a tudásom. Mondjuk pár hónap alatt átképezném magamat más mérnökké. De ezt mondjuk nem tudnám elképzelni a "SAP Consultant", "Enterprise management", "Java programmer", "xy manager" és hasonló kamuszakmákból.
[ Szerkesztve ]
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
-
Doze
aktív tag
nah szóval...
én nem igazán tudok érdekfeszítően írni... de az alap szitu nem én....az unalmas .
Épp mindennapi munkából tartok hazafelé a szokásos hétköznapos ingázásaim egyike, de mivel ma épp haza készülök meglátogatni szüleimet, (a hosszúra nyúlt meló miatt már jócskán sötét van) így úgy döntök nem megyek már haza, hanem nekivágok egyből a szüleimhez vezető útnak, menek közben gyér forgalommal találkozok. 1-2 kamiont megelőzve hosszú percekig senki elöttem utánam, fel is kapcsolom a reflektor, gondolom magamban....
Majd abben a szem pillanatban, a motor mintha csak motorfékkel mennék: búgással el kezd lassulni.. pánikba is esek mert hirtelen az orromig sem látok, a szememet erőltetve talán a korlát kirajzolódik, beletaposok fékbe nehogy letérjek, neki csapódjak bárminek is... Azonban rögtön feltűnik: műszerfal, rádió is teljesen sötét...
mikor megállok, rögtön kulcs vissza fordít majd megint gyújtás helyzetbe rak de meg sem mukkan... itt elvesztve türelmemet kipattanok az autóból, na mondom fasza biztos valamelyik biztosíték halálozott el.
Felpattintom a motorháztetőt, de az orromig sem látok. El is gondolkodtam valami világítás kéne mert így nem sokra fogok menni. Előhalászom a zsebemből a telefont, bőszen nyomkodom a gombját de nem reagál, végig fut az agyamon: biztos lemerült az égésznapi telefonálgatás miatt... itt már majd fel robbanok...
Nagy dohányos lévén előveszem az öngyújtómat, majd azzal világítok. A nagy idegességre már elszívok egy cigit (mondom is magamban) cigi a számban majd a jól ismert módon kattogtatok, de csak nem gyullad meg a láng, kicsit magam felé fordítva kattogtatom, de látom nem szikrázik benne semmi...na mondom király itt vagyok a semmi közepén, és még a cigimet sem tudom begyújtani...
Hirtelen eszembe jut: a kesztyűtartóban van egy másik! megpróbálom azzal, meg is találom, aztán szikrákat hányva meg is gyullad, nagy volt az örömöm hirtelen. Megnyugodva 1-2 mélyet slukkolva a cigiből kezd kicsit jobb kedvem lenni... álldogálva feltűnni hogy még nem jött senki, elnézve a távolba sem láttam egy halvány fénycsóvát sem.
Aztán a gondolataim is tovább szálltak, a nyüves biztosítékokra, az öngyújtót használva átnéztem az összeset de csak nem lelem a hibát.
Mit tehetnék még, rágyújtva a köv. cigire, megkérdezem magamtól. Meglöktem az autót bepattantam de csak nem indult be..
Mostanság tényleg elég gyér a forgalom: mondom megint magamban, mert nem jött még mindég senki.
Aztán telefon hiányában leültem a padkára.. majd leintek valakit jegyzem meg magamban, el is ballagtam távolabb az autótól kirakni a háromszöget.Kicsit elvesztve az időérzékemet, kihasználva a tökéletes csendet és a kellemes esti időt, el is bóbiskoltam az autó mellett..
Majd hirtelen, felriadok mikor valaki a vállamra rakja a kezét, hatalmasat ordítva pattan ki szemem: Mi a fas*?!!! A sokk okozta ordibálás néhány pillanat múlva csendesül, az idegen mentegetőzik ne haragudjak már...
Nagy nehezen üdvözlöm, és megkérdem tőle helybeli? Mondja nem, a kamionját hagyta a pálya szélén mert meghalt teljesen... kérdezem tőle mi történt? nem tudja, gúnyosan megjegyzem akkor már ketten vagyunk...
Kicsit beszélgetve, elmondja odébb olyan 5-6 km-re van egy pihenő, ott biztos van segélyhívó telefon... mit volt mit tenni, beleegyeztem az ötletébe, mert most mit tehetnék? Azonban nekiszegezem a kérdést: van telefonja? mondja van de nem kapcsol be... ez már több mint furcsa
-
sztanozs
veterán
Miért, mi a különbség az egyik élőlény és a másik között?
Vagy minden kipusztul, ami nem "intelligens"? VAgy egyszerűen csak leáll az idegműködés?Ezután az egész annyira nyakatekert és értelmetlen... Ha valami blokkolja az elektromágneses mezők létrejöttét akkor az gyakorlatilag kipusztít minden életet...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Dany007
veterán
Jó hát azért nem lesz olyan könnyű bármit is fejleszteni úgy, hogy a hagyományos elektronikus gépek használhatatlanok...
De a bioáram jó ötlet. Tényleg nem zárható ki mert ha az emberekben van akkor másban is és fel is lehet használni. Persze ha már arra használnád az így nyert elektromosságot, hogy meghajts vele egy PC-t akkor PC szintén nem működne, elvileg. -
HuMarc
addikt
Én abból a szempontból nem örülnék, hogy én minden nap vagy olvasással, vagy zene (na jó, nem zene, hanem hangoskönyv) hallgatásával alszom el, mondjuk ez csak kényelmi probléma.
A városban eddig is biciklivel közlekedtem, ha nem lesznek autók az utakon, csak még nagyobb biztonságban leszek.
Itt, a 2. emeleten, ahol eddig sem védett semmiféle árammal működő riasztó, vagy akármi, semmivel sem lesz kisebb a biztonság, mivel az ajtóban van egy kis fém.
Valójában nem nagyon tudom, hogy mennyire borulna fel a világ nekem, mint városi gyerek, aki még iskolás, mivel alapvetően szerintem nekünk továbbra is iskolába kéne járnunk.
Kérdés: Vasút lenne? Az oké, hogy az árammal működőek nem működnének, de a gőzmozdonyok? Nem tudom, hogy mennyi működő darab van még. De egy pár biztos van.
[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
Elektronok "vándorlása" nélkül nincsenek kémiai folymatok, nincs ionos kötés. Sőt a szervezetben a Na - K pumpa sem működik, ami a test idegi-ingerület átviteléért felelős.
Amúgy, ha közelebbről nézzük a dolgot, az elektronok tényleges vándorlásának nem túl sok köze van az elektromos áramhoz - hiszen ha csupán csak az elektronok mászkálnának, akkor még nagyságrendileg sem tudná az megközelíteni elektromos áram "sebessége" a fénysebességet ([link]).
Az elektronos tényleges haladási sebessége egyenáram esetén mm/h (miliméter per óra) nagyságrendben található. Váltóáram esetében az elektronok "tiszta" ocilláló mozgást végeznek, tényleges "haladás" nélkül.JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
lapa
veterán
nem lehet megvédeni semmit, amíg a katonák is éhen halnak. nincs kommunikáció, mire letelik az első pár nap és elkezdenek a hírek szállingózni (valaki elbiciklizik a paranccsal vagy odahajt a kicsit ritka dízelmotorbiciklivel), addigra a katonák már sehol. eleve nincs olyan hivatásos létszám, na mindegy. ezer sebből vérzik ez a dolog.
értem, hogy jópofa és jó sokáig merengős fikciónak nézett ez ki elsőre, de a világ kicsit szigorúbb ennél a rőzseszín romantikánál.
-
lapa
veterán
egy szót nem írtál a hogyanról, de ezt is sokadjára írom le feleslegesen. azt írod mit kéne, azt nem, hogy ez hogyan oldható meg ott és akkor.
szerintem én itt hagyom a lelkes csapatot, ennek a logikát nagymértékben nélkülöző merengésnek tényleg nem látom értelmét.
@neduddki: azért látod te is mennyire sovány az a 900 kiló mondjuk egy 7,5 tonnás közepes teher ellen.... a járdasziget kicsiny, 15 kilós darabokból áll, egy csákánnyal széthordja az ember. egy nyergest elég nehéz elbontani csákánnyal.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
hI!
kivalo az ural,zil,tatra.maz, etc is, de abbol nem tok ijjen felkeszultet, igazat mevalva en nem is gondolkodom varosban, hanem pakolni es tunni el amint lheetfalura optimali esetben falun lenni a balhe kitoresekor
nalunk a mezogazdasag adott ellneben a jol vedhetoseg az teljesen megoldatlanudv
neduddki
mod: ja amugy uniformizlani mindet amennyore csak lahet a szedett vedett dolgok pokolian megbosszujak magukat
sosem egy auto indul el min, 2
bv206 /haglung/ is kivalo rescu jarmu de tarto rol etul modern de abbol van mo-n[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
sztanozs
veterán
A tatalékosoknak nincs hova "menniük". Be kell őket hivatalosan hívni, nincs vészhelyzeti protokoll a tartalékos vagy passzív készenlét állomány számára.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Dany007
veterán
Én is inkább a kettő közé tenném magam de igen erősen Lapa felé húzva.
Crystalheart szerintem túl könnyedén vesz mindent. Sok esetben csak rámondja a dolgokat anélkül hogy belegondolna az apró részletekbe.
Ellenben persze mezőgazdasági / önellátási kérdésekben nem szállnék vele vitába!