Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hegyirabló

    veterán

    válasz mycso #2311 üzenetére

    Egyrészt valóban sok időm van, ráérek, másrészt, ez, hogy "Hülyeséget írsz!", ez nem érv. Ez a tudatlanok érve, akik nem tudnak valamit, nem értenek valamihez, de ezt beismerni nem képesek, ilyenkor jön ez.

    Na most én tíz éve foglalkozom társadalmi munkában, civil tevékenységként fogyasztóvédelemmel. A teljesség igénye nélkül a következők ellen értem el sikert: Telekom, Telenor, Vodafone, Aqua Computer, Carlsberg Magyarország, BKK, Deichmann, Pepsi, UPC, sorolhatnám még. A legnagyobb sikerem ez idő alatt egy 1 millió 200 ezres bírság a Telekomnak. Aki tudta rólam, hogy ezzel foglalkozom, és megkeresett, ha tudtam, segítettem, úgy számolom, hogy 80% felett van a sikerességi rátám. Mert tudom, hogy mi az, amiktől a cégek félnek. Én pedig egyezkedés keretében felajánlom nekik a választás lehetőségét: teljesítik, amit kérek (pontosabban, amit az kér, akit képviselek), vagy a másik megoldás. Az egyik kerül x ezer forintba, a másik kerülhet több millióba, plusz presztízsveszteség.

    Egy példa. Megkeresett valaki nyáron, hogy sehol nem lehet kapni a Pepsi nyereményjátékos kupakú üdítőit, pedig már régóta tartott az akció, a boltokban nem volt sehol. Írtam egy levelet a Pepsinek, hogy még is hogy van ez, legyenek kedvesek a képviseltemnek kárpótlásul egy karton nyereményjátékos üdítőt házhoz szállítani. Visszajött a levél a marketingigazgatótól, lekezelő, és flegma. Na most erre megemlítettem neki, hogy nem mellesleg újságíró vagyok, és hogy mellette fogyasztóvédelemmel foglalkozom, mellékeltem neki a már említett Telekomos bírság határozatát. Másnap jött a telefon, hogy hova szállíthatják a nem egy, hanem két karton üdítőt kárpótlásul az "ügyfelemnek", az okozott kellemetlenség miatt.

    Tavaly nyáron a nekem volt nézeteltérésem a Telenorral. Megkerestem személyesen a kommunikációs igazgatót, mint szakmabelivel talán szót értek. Flegma, lekezelő, fenyegetőző volt. Azt mondta, csinálhatok amit akarok, ők nem teljesítik a kérésemet. Fogtam, beadtam egy adatgazda igénylést a NAIH-hoz, megjött pár nap alatt az engedély, kértem kölcsön egy pultot egy politikus ismerősömtől, felragasztottam rá a megfelelő szövegeket, és kiálltam aláírást gyűjteni az Astoria Telenor elé. Kijött az üzletvezető, azt mondja, utánanéz a dolognak. Visszajött, mondja, hogy a vezetőség elzárkózik továbbra is, gyűjtögessem az aláírást nyugodtan. Így is tettem. Két óra alatt aláírta vagy 50 ember. Idősek, fiatalok, nők és férfiak, értelmiségi és munkás. Ott panaszkodtak nekem, szidták a Telenort. Odajött az Origo egy újságírója, el volt ájulva, hogy milyen civil kurázsi ez. Volt egy fickó, aki azt kérte, had fotózzon le engem és a pultot, mert idézem "Ekkora oltást egy céggel szemben még nem látott.". Még egy kerekes székes férfi is aláírta. Természetesen mind Telenor ügyfelek.

    Két órát bírta a Telenor. Két óra múlva, miután látták, hogy volt olyan, mikor öten álltak a pultom előtt (sok párt örülne, ha választási kampányban öt ember állna oda a pultjukhoz), és látták, hogy mennyien aláírnak, újra kijött az üzletvezető azzal, hogy egyezzünk meg. Befejezem az aláírásgyűjtést, cserébe teljesítik a kérésemet. Rájöttek, hogy nagyobb a presztízsveszteség, mint amennyibe az én kérésem kerül.

    Na, most mivel a Coronnal is volt már nézeteltérésem, tavaly velük kapcsolatban is beadtam a NAIH-hoz egy kérvényt, meg is kaptam, most ellenük kezdek aláírást gyűjteni, GVH felé, piacfelügyeleti eljárást kérve a Cordon ellen. Szerinted mennyi százaléka fogja aláírni azoknak az ügyfeleknek, akik éppen akkor hagyják ott néhány hónapos, 50-100-150 ezer forintos készüléküket? Borítékolom, hogy akik akkor járnak a Cordonnál, amikor én éppen aláírást gyűjtök, azoknak a 90% alá fogja írni.

    Mai napon Sonyval kapcsolatban is beadtam egy NAIH kérvényt, pár nap, és azt is megkapom, ellenük is gyűjteni fogok. Meglátjuk, melyik éri meg nekik jobban, egy lehetséges piacfelügyeleti eljárás, aminek vége több tíz, vagy több százmilliós bírság is lehet, vagy az, hogy kicserélik a készülékemet. Nyilván te sosem leszel egy ilyen cég vezetője, de tételezzük fel, hogy igen. Lehetséges, hogy nem fog a hatóság semmilyen bírságot kiszabni a cégedre, de megkockáztatnád? Na, ezért írtam, hogy tudom, mitől félnek az ilyen cégek.

    Ja, és szintén tavaly megbeszéltem a Prohardver illetékeseivel is, hogy akár a fórumon is közzétehetem, hogy keresem azokat, akik szintén elégedetlenek Cordonnal, Sonyval. Tehát ezt is fel fogom használni.

    UI: "Sok ráérő időd van." <-- Én még csak most tanulok a másoddiplomában nyelvészetet, de szerintem ilyen mondat nincs... :(

    Aquila non captat muscas.

Új hozzászólás Aktív témák