- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Melyik tápegységet vegyem?
- Plazma TV topic
- E-book olvasók
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- SSD kibeszélő
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ronny3
aktív tag
Tudja valaki, hogy lehet új értesítési saját hangot felvenni a listára?
Mert sms hangnak egyedit szeretnék adni, de ezt nem találom, hogy lehet megoldani, csak a csengőhangnak enged egyedit hozzáadni[ Szerkesztve ]
-
Brain75
senior tag
válasz Sapphi #37200 üzenetére
Nincs már 3 napos szabály. Az eladó jóindulatára van bízva a dolog.
Csak webáruházakra vonatkozik az hogy 8 napon belül muszáj nekik visszavenni vagy kicserélni ha nem kell vagy pedig hibás./LOGITECH Kormány, Játékvezérlő, Hangfal, Egér, Billentyűzet, Dell, Toshiba, Fujitsu, Acer notebookok és minden egyéb elektronikai termék szakszerű, gyors JAVÍTÁSÁT vállalom/
-
srq2
csendes tag
köszi mindenkinek de sztem most olyan lusta vagyok h előbb megpróbálok egy újabb romot. legfeljebb ha kell csinálok gyári visszaállítást, s2-n is megvolt biztos menne itt is xxemb5 van vkinek, van rajta magyar? más. aokp rom hogy hogy csak 150 mb? mert a samsung romok giga felett vannak szóval így nem értem ezt a kis különbséget xd
-
srq2
csendes tag
feltettem az XXEMB5-öt eredmény ugyanaz.. :// az a pattanó hang ott van minden rendszerhang után pár másodperccel de csak akkor hallom ha a fülemhez tartom a telefont közben mármint a hátsó kis hangszórót.. előző s3-mal nem vettem ezt észre igaz azon ics volt max meg cm. nem hiszem el.. tiszta ideg vagyok semmi kedvem szórakozni meg visszavinni rohadt hercehurca meg idő.. ráadásul lehet kicserélik egy ugyanolyanra. másnak nincs ez a pattanó hang?? mert ha széria hiba akkor inkább megpróbálok együttélni vele.. anno s2-met is háromszor cserélték mert akadozott a videofelvétel és semmit nem értem a cserékkel -.-
viszont az "új" zene alkalmazás ami ebben a romban van nagyon gusztustalan ez a google-féle azt hiszem..
[ Szerkesztve ]
-
srq2
csendes tag
ok, Siyah-s3-v1.8.9.tar ugyanaz a pattogó hang.. ha elég csend van és a fülemhez tartom még hallok egy halk zajt is a "pattanásig" után néma. nem hiszem el h csak én vagyok ilyen szerencsétlen :sdsd
-
srq2
csendes tag
Na ilyet meg nem lattam fent van a siyah kernel nevjegyben mutatja bootnal van jingjangos szemem megis mikor recoverybe belepek (volume up + home + power) akkor a gyari samsung recoveryt adja be.. agyverzest kapok :sss
Otlet vkinek hogy mi ez es hogyan lepjek be a siyah recoveryjebe? :/
[ Szerkesztve ]
-
oggy71
tag
válasz Brain75 #37204 üzenetére
De van még símán a 72 órás csere vagy pénzvisszafizetés!
A Tesóban nemrég vettem egy dvd lejátszót ami hibás volt.
D.e. elhoztam és este visszavittem, ott teszt és hálisten negyed óra után produkálta a hibát, ezért visszakaptam a lóvét, automatikusan, mivel utolsó db volt. -
Ronny3
aktív tag
válasz Brain75 #37204 üzenetére
De van három napon belüli szabály!
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
-
félisten
válasz Brain75 #37204 üzenetére
Látom, éppen lemaradtam, de azért hadd maradjon itt:
A garanciális szabályokat a 151/2003. kormányrendelet szabályozza, aminek a 7. §-a a következő:
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Fontos, hogy három munkanapról van szó, tehát a szombat-vasárnap akkor sem játszik, ha a bolt ekkor is nyitva tart!
Ez a lehetőség egyébként mindig is a meghibásodásokra vonatkozott, "nem tetszik"-jellegű okra hivatkozva elállási jog sosem volt a magyar jogban, ez csak egy közkeletű tévhit.A webáruházas nyolc napos elállási lehetőség is nyolc munkanapot jelent.
Üdv: MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Ronny3
aktív tag
válasz MaCS_70 #37220 üzenetére
Na sikerült ugyanazt leírnunk kb
Ám egy kis javítás:
Mert amit leírtál az nem teljesen fedi a valóságot, csak a 3 napra vonatkozóan nem volt, de 8 napos "nem tetszik" visszavásárlási kötelezettség volt! :(6/1990. (IV. 5.) KeM rendelet az üzletek működéséről), mely 1997-ig volt hatályban, és kimondta, hogy a vásárlástól számított nyolc napon belül a fogyasztó kívánságára a kereskedő, az üzletében vásárolt árut minőségi kifogás nélkül is köteles kicserélni, amennyiben az áru hibátlan és azt a fogyasztó még nem használta.
[ Szerkesztve ]
-
Brain75
senior tag
-
#TOTTI
őstag
válasz Ronny3 #37219 üzenetére
Itt egy olyan módosulás van, hogy csak akkor köteles vissza venni 3 napon belül, ha egyértelműen gyártási hiba, ha ez nem egyértelműen bizonyítható, akkor el kell küldeni a beszállítóhoz és ilyenkor tényleg csak a kereskedő jóindulatára van bízva, hogy vállalja e a következményeket.
Nekem most cserélte ki a T-mobile a telefonom, mert leesett szerencsére volt biztosításom rá. -
rjg
őstag
Nincs mit! Ebben a cikkben találtam rá. Nekem a keep alive nem működött benne 100%-osan. Ha még azt be lehetne állítani, hogy melyik app milyen prioritással fusson - és ezt meg is jegyezné - ez lenne az ultimate megoldás. Elvileg most is benne van ez a lehetőség, de mintha az S3 ezt felülbírálná néha.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
srq2
csendes tag
válasz Varszegig #37217 üzenetére
Jo visszatettem mindent gyarira cm-mel is ugyanugy kattan egyet minden rohadt hang elott ertsd erintesi hangok billentyu hangok stb. Es akkor is hallom ha megy a teve kozben tehat nem annyira halk.. De csak akkor ha nem nyulok hozza par masodpercig mert ha folyamatosan irok akkor pl tiszta. Abbahagyom utana ket harom masodperc mulva egy kattanas es mikor ujra van erintes hang akkor kozvetlen elotte ujabb kattanas. Kezdek kilenni tole.. mennyi ideig nem lesz telom ha visszaviszem? Ott kifogom probalni van-e ez a hang mert ez elviselhetetlen minden iphone-os haverom rajtam fog nevetni mert biztam ebben a szarban.. igy nem merem kezebe adni senkinek tok ciki! -.- ne gyertek a haromnappal mert dolgozom nincs idom ezzel szorakozni talan majd jovoheten.. es t-mobile-ba vettem..
[ Szerkesztve ]
-
rjg
őstag
Arról volt szó, hogy a vásárlástól számított 3 munkanapon belül vagy, ezért nem érti senki, hogy miért küzdesz? Menj vissza, ragaszkodj az azonnali készülékcseréhez. Ha a hiba reprodukálható és valós, ott azonnal ki kell cseréljék a telefont a vásárlás helyszínén. Ha nem akarnak segíteni, nyugodtan hozd fel a fogyasztóvédelmet és a hivatkozz a 3 napon belüli kötelező csere/garancia lehetőségére.
Ha nincs időd és ezért kiesel a három napból, akkor a hátralévő időszakban fogsz szívni; szervizest hívni, arra várni, vagy szervizbe menni stb. Egy biztos, megúszni az utánjárást nem fogod, a többség szerintem a cserére szavazna, de a döntés természetesen a Tiéd. De ne várj konstruktív javaslatokat
[ Szerkesztve ]
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
félisten
válasz Ronny3 #37221 üzenetére
Igen, de a gyakorlatban ez csak a bontatlan termékekre vonatkozott, ami szerintem nagyon más eset, mint a nyolc munkanapos indokolás nélküli elállás. Az esetek döntő többségében a nem tetsző vagy duplán kapott ajándékok esetén volt érvényesíthető.
Nagyon csendben megjegyezném, hogy tőlünk nyugatra általános az ügyfél-elégedettségi garancia, tehát szinte mindent vissza lehet vinni a BOLTBA, nem csak rendelés esetén. Ez engem először akkor sokkolt, amikor éppen szinte napra húsz éve álltam egy skót műszaki áruházban és azon vacilláltam, hogy melyik walkmant vegyem meg. Aztán jött az eladó, és azt tanácsolta, hogy vigyem el azt amelyik tetszik, legfeljebb visszaviszem -- és nevetve hozzátette, hogy a kb. húsz típusból az egyik előbb-utóbb csak megtetszik.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
#01696768
törölt tag
Mert hibás ifon nincs...
Pedig ezt cseréltetni kell, ez tuti HW-es.
(#37229) MaCS_70: Ez itt (Svájc) is így van, bármit bármikor (nyilván nem 5 év múlva) bármivel visszavihetsz, és ha elég rámenős vagy, mindent javítanak/cserélnek. Inkább, minthogy elveszítsék a vásárlót, vagy rossz hírük legyen. Számtalan szituból kibeszéltem már magam a "hát nem igaz, hogy egy ilyen drága/presztízses/stb. üzlet/szolgáltatás/termék..." szöveggel.
[ Szerkesztve ]
-
-
fuximaxi
senior tag
-
JocR
csendes tag
Hello!
Telefonom elkezdett mostanság(1hete) kikapcsolni magától és durván laggolni. Van, hogy csak aksi kiszedése segített. Tapasztalt vki hasonlót? Csak a gyári visszaállítás segíthet? -
Ronny3
aktív tag
válasz #TOTTI #37223 üzenetére
Egyáltalán NEM így van ez sem!
A EBH2007. 1744 Bírósági Határozat Döntvény alapján:
A tartós fogyasztási cikkek esetén - a három munkanapon belül érvényesített - csereigény épp azt valószínűsíti, hogy a hiba gyári eredetű. Ilyen, szinte azonnal észlelt hiba esetén a Rendelet kötelezővé teszi a termék cseréjét és eltér a Ptk. általános szabályaitól.
A Korm. rendelet 7. §-ára hivatkozással megállapította, hogy e rendelkezés alapján nincs helye a hiba eredetének kicserélés előtti vizsgálatára, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű működést akadályozza.
Ezen rendelkezés abban jelent kivételt a GKM rendelet 4. §-a alól, hogy a csereigény három munkanapon belüli érvényesítése esetén a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM rendelet 4. §-ának (1) bekezdését, vagyis nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.
(#37222) Brain75: Pont azt írtam le, hogy MÁR nincs csak volt!
vagyis NEM csak egy ideig volt hatályon kivül helyezve a rendelet, hanem most már nincs hatályba 1997. év óta, ahogy írtam...[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy annak sem szabad bedőlni, hogy a szerviznek kell kivizsgálnia a hibát!
Az alapelv az, hogy a kötelezettnek kell bizonyítani azt, hogy a hiba a nem megfelelő használat miatt következett be (tulajdonképpen jogszabályi vélelem él a gyári hiba mellett). A három nap pont a rövidített ügyintézést szolgála, azaz a fogyasztó terhére történő bizonyítást a helyben bizonyítás körérre szűkíti le. Ha tehát ott helyben nem tudják kizárni a garanciális igényt, kötelesen helyt adni annak -- ami egyébként nem zárja ki azt, hogy utólag igazolják a kifogásukat, azaz visszaköveteljék a cseredarabot, pénzt.Üdv: MaCS
UI: Ronny mindig egy lépéssel előttem jár -- csak nem szakmabelinek tetszik lenni?
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #01696768 #37237 üzenetére
De működik! Nálam különösen az, hogy bejelentem, hogy ügyvéd vagyok.
Konkrét eset: három önmagában is alapos, támadhatatlan, jogilag szerintük alátámasztott indokkal utasították el, hogy kicseréljék a nyomtatómat. Miután közöltem, hogy ügyvéd lennék, minden átvezetés nélkül már csak a sajnálatukat fejezték ki, hogy helyben nem tudják kicserélni, vissza kell hogy fáradjak a boltba a csereigazoló papírjukkal.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
fuximaxi
senior tag
Jótállással kapcsolatban jó olvasgatást mindenkinek.
www.nfh.hu - Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal
[ Szerkesztve ]
Ha segítséget szeretnél kérni, akkor azt ne privátban tedd. Valószínűleg mások is tudnak segíteni illetve nem csak neked lehet szükséged az információra.
-
rjg
őstag
válasz MaCS_70 #37236 üzenetére
Így van, ilyen esetekben sokszor csak a határozott fellépés segíts. A feleségemnek vettem ~ két éve egy HP G72-t, aminek még a vásárlás délutánján beszakadt a touchpad bal gombja. A kisker szervizese szerint a mi hibánk - mintha kalapáccsal vertük volna a vadiúj gép gombjait - de közöltem, hogy az ügyvédem szívesen áll a rendelkezésükre, ha nem tesznek eleget a jogszabályi kötelezettségüknek, így az értékesítő kicserélte egy másik (megbízhatóbbnak tűnő) HP ProBook-ra. (Ami azóta már kétszer volt szervizben, mert rosszul tervezték a videokártya hűtését, de ez már egy másik történet )
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
Ronny3
aktív tag
válasz MaCS_70 #37236 üzenetére
Jól írtad
Nem vizsgálhatják a hibát 3 napon belül, főleg ha az olyan, hogy nem lehet percek alatt ellenőrizni
Vagyis ELL KELL hinniük a hibát amit mondassz, de érdemes olyan hibát mondani, ami akadályozhatja a rendeltetés szerű működést, ilyen pl. ha leszakadozik az adat hálózatról a telefon... Ez már elég ok a cserére 3 napon belül, külön vizsgálódás nélkül!
Ugyanis nem küldhetik sehova a telefont 3 napon belül bevizsgálásra sem!!!!!! Ez nagyon fontos és csak idő húzásként szokták alkalmazni az eladók, vagy azért, hogy hátha kiderül a vizsgálat során, hogy a vevő csinált valamit rosszul!
Szakmabeli féle vagyok igen a szavatossági és jótállási dolgok a fő területem
(#37237) fl0werstar: ez jó volt
Ám a sárm és a stb helyett elegendő egy hiba bemondása bizonyítás nélkül, de az olyan legyen ami közvetlen összefügg a telefon használatával.. kijelző, hangszoró, térerő, stb.. A hiba nem keverendő a rongálásos fizikai sérüléssel!!!Ám van amikor tényleg erőteljesebb fellépés és kitartás kell, hogy csináljanak valamit érdemben az eladók!
Nekik ugyanis nem érdekük a 3 napon belüli csere, csak a bajuk lesz vele, de ez már az ő dolguk[ Szerkesztve ]
-
apaszka
veterán
Sajnos nekem is voltak gondjaim termékekkel !
Békéltető testülethez 3x fordultam!
- Vodafone
- LG
- Auchan
ellen nyertem a segítségükkel ,megjegyzem 100% ban nekem volt igazam!-Már azt hittem magamról,hogy egy hülye köcsög vagyok ???
Viszont arra jutottam,hogy csak fogyasztó vagyok,és kifogom a hibás termékeket! Pl most az új kenyérsütőm vacak! Direkt azért vettem drágát (33000 ft) ,hogy ne legyen gondom vele,,,erre meg a régi filléres sokkal jobb volt !
Telefonok közül ez az első ami elsőre jó!!!
Még a fiam S3 ja is vacak volt mikor kihoztuk,és a feleségem új telója is egy óra múlva behalt!
Szóval tudom milyen vacak terméket megvenni!
SAJNOS ! ! !https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
#01696768
törölt tag
válasz Ronny3 #37241 üzenetére
Teljesen egyetértek. Az a baj a jogszabályokkal, hogy ha helyben kell dönteni, vagy mint legtöbbször, nem feltétlenül áll rendelkezésre az összes szükséges vizsgálat, akkor igencsak az "erősebb" nyer. Ez valahol igazságtalan lehet (mint a kolléga, akinek telefonon hülyeséget mondtak, vagy elhajtották), de persze lehet is vele játszani, amit ha kicsit ügyesebb az ember, kihasznál. Én értem annak az erejét, ha úgy sétálsz be a boltba, hogy ismered az adott jogszabályt, de sokszor sajnos ez így önmagában nem elég. Ugyanakkor viszont ha tudod, hogy nincs igazad, még akkor is van remény, csak nem szabad nagyon naivan előadni a dolgokat.
Jaj, bocs apaszka kenyérsütőjéről eszembe jutott a pirítónk, aminek eltört a lapátja, mert egy kicsit lenyomtam a szelet kenyeret. A jótállásban az állt, hogy késsel tilos belenyúlni, amit a boltban is rám akartak bizonyítani elsőre. De mivel pici vagyok és kékszemű, leráztam az agresszió vádját. Végülis villa volt, de azt senki nem kérdezte. Lett is új pirítónk. Sry az offért, csak bátorítani akartam mindenkit, hogy menjetek nyugodtan csini csajokkal vagy szekrény haverokkal gariztatni, az is működhet éppúgy, mint a §.
[ Szerkesztve ]
-
derrik
őstag
CM 10.1 alá melyik kernelt javasoljátok, vagy használjátok?
-
maci74
tag
Sziasztok!
Ki milyen appot használ sms,mms küldésre a gyári program alternativájaként?
Köszi
"De Ford! Mi csak egy kis gyengédségre vágytunk!!! Ford Fairlane: Örüljetek a ráadásnak! whaouuuuu!"
-
anonymus89
addikt
Van egyáltalán olyan lehetőség, hogy hívás után egyből lezárjon a képernyő?
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
rjg
őstag
válasz apaszka #37242 üzenetére
Ilyen múlttal én a helyedben azonnal leszerződnék egy jogi biztosítóval Viccet félretéve, igen, a tanulság az, hogy ki kell állni a jogainkért a szolgáltatókkal, gyártókkal szemben is, különben mi fizetünk rá ügyfélként, vásárlóként.
[ Szerkesztve ]
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- Jogász topic
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- 2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Luck Dragon: Kenyér
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1
- Elden Ring
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen