Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    nem nagyon érek most rá megbeszélést tartani, Farkas és JColee beszéljétek meg, hogy hol találkozunk holnap és pontosan mikor. Nekem mindegy. Aztán majd írjátok ide fórumra vagy Farkas megcsörget. Este sem leszek itthon.

    --------

    Na egyébként tegnap mentem néhány kört ausztrálon. A versenytáv ugye 35 kör lesz. A program több benzint ír, de 2.8 litert számoltam 1 körre, tehát 35 kör teljesíthető 101 literrel, beleszámoltam a felvezetőt is, és igen, teljesíthető.

    Először 35 körrre tankolva (101 liter) mentem csere nélkül lágy gumival, megnézni, hogy mennyit bír és hogy.
    Aztán 35 kör ugyanígy a közepes keverékkel.
    Aztán 52 literre tankolva lágy gumival, box friss gumi és megint 52 literre tankolva még egy etap.

    Nézzük az első esetet: telemetria.
    28 kör bírtam menni a lággyal, aztán a bal első defektes lett. Mivel ez nem a verseny setupom, nagyon rossz volt az egyensúly ennyi benzinnel, az első gumik sokkal jobban koptak mint a hátsók. A 28. körben a hátsó gumik csak félig voltak elkopva. Ez azt jelenti, hogy hátrébb tolt súllyal simán kibír a lágy csere nélkül 35 kört.
    7-8 kör kell ahhoz, hogy kb rendesen meglegyenek a gumik hőmérsékletei, ezután már nem nő a hőmérséklet érdemileg. Értelemszerűen a bal első volt a legmelegebb, 105-111-112 fokok kívül-középen-belül.
    A köridők úgy alakultak kb., hogy 2 x 1:25-ös kör, aztán ~7 x 1:26-os kör, kb 10 x 1:27-es kör és utána 1:28-as körök.
    Összidő: 2457 mp (28 kör), kb 3072 mp lehet 35 kör, de ~ 5 mp hibám volt, tehát 3067 mp, persze ez akkor ha hátrébb van a súly tolva és ezért kibírja a 35 köt a gumi, de a hátrébb tolt súly elvileg kedvez kezelhetőségben nálam, tehát még jobban is alakulhat kicsit az össz idő ...

    Második eset: telemetria.
    A közepessel sokkal jobb volt a helyzet, még ezzel a rossz súlyeloszlással is kibírta a 35 kört.
    4-5 kör elég ahhoz, hogy meglegyenek a gumik hőmérsékletei, aminél már nem nagyon megy feljebb. A bal első 98-102-104 fokos volt max.10%-os maradt az utolsó körre, a hátsók ~70%-osak.
    7-8 1:26-ös kör, legalább 20 1:27-es kör, illetve 1-2 1:28-as.
    Összidő:, 3069 mp (35 kör) 9 mp hibával 3060 mp

    Harmadik eset: telemetria.
    Rendkívül elégedett voltam, hiszen sokkal jobban feküdt az autónak a feleannyi benzin és nagyon jó érzés volt így vezetni az autót. 52 liter 17 körre volt elég. Ez a 17 kör kb úgy nézett ki, hogy 3 x 1:24-es kör, de még legalább 1 lehetett volna ha nem vagyok béna, aztán 8 x 1:25-ös, és 4-5 x 1:26-os kör. A 17. körben, amikor mentem a boxba, a bal első 46%-os volt, jobb első 60 felett, hátsók kb 70. A max hőmérsékleteket a gumi ismét 7 kör alatt érte el, mint az első esetnél. Ezek a bal elsőnél: 104, 109, 111 fokok voltak.
    A boxban ismét 52 literre tankoltam és friss lágy gumikat kaptam. A max hőmérsékletek eléréséhez most inkább 9-10 körre volt szükség. Most 18 kört tudtam megtenni. A bal első 44%-os volt az utolsó kör végén, tehát hasonlóan alakultak a dolgok, mint az 1. etapban. 3 db 1:24-es kör volt, 3 db 1:25-ös, a többi mind 1:26-os, az utolsó volt 1:27-es.
    Összidő (boxolással persze): 3032 mp (35 kör), de 7 mp hibám volt, tehát 3025 mp.

    Tehát nem éri meg box nélkül végigfutni egy verseny. Persze ez eddig is valószínű volt, de most a gumi fogyás volt a kérdés tárgya. A közepes keverék hamarabb eléri azt a hőmérsékletet, aminél nem megy feljebb, 4-5 kör, a lágy 7-8-9-10 kör alatt éri azt el.

    JColee telemetriáján a lágy gumi már 4-5 kör alatt elérte azt a hőt, 66 literre tankolva, ez mondjuk fura, de neki már az első mért körében is melegebbek voltak a gumik, tehát a felvezető körében jobban megdolgozhatta őket.

    Ezek után, már csak 2 dolog érdekel engem.
    Egyik: 2 box kiállás tényleg versenyképes lehet az 1 kiállással szemben?
    Másik: Szuzukában is megtankolom 52 literrel a kocsit, aztán 10 kör lággyal. A 10. körre legalább 115 fokos gumikat szeretnék látni, hogy elhiggyem, hogy jól működik a dolog.
    Ezeket még ki kell tesztelni.

Új hozzászólás Aktív témák