Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Igazából a konzolokat felesleges ezekbe belevinni, mert nagyon fix a hardverkonfiguráció ahhoz, hogy egy csomó olyan dolgot is meg lehessen tenni, amit PC-n nem lehet a sok eltérő hardver miatt. Ez különösen hasznos akkor, ha a memóriáról van szó, mert ott például nem az OS kezeli ezt, hanem az OS-nek van egy saját szelete, majd a maradék memóriát direkten megkapja a fejlesztő. Tehát semmi OS általi menedzselés, úgy kezelik, ahogy akarják. PC-n ez nagyon nem működne, mert nem fix a hardver, így egy csomó trükktől már ott elesik a PC, hogy a program nem menedzselheti közvetlenül a memóriát, mert az OS nem engedi meg. És érdemes visszanézni például a Naughty Dog régi előadását, ami a memóriáról szólt, és ők eléggé körbejárták, hogy mennyivel egyszerűbb a konzolon ezt működtetni, mint PC-n, ahol az OS nem enged meg egy csomó mindent. De ugye okkal nem engedi meg, mert a programnak sok száz különböző konfigon működni kell, szemben a konzollal, ahol működik három-négy hardverrevízión maximum? Ez nagy előny, és sokban segíti azt, hogy a memória töredezettsége menedzselhető legyen, stb. PC-n meg dönt az OS, sokszor nem a legjobban, de még mindig jobb, mintha x GB memóriával rendelkező gépeken azt mondaná a program, hogy ilyen kapacitásra nincs megírva, aztán el sem indul.

    A konzol és a PC előnyei és hátrányai teljesen mások. A kérdés sokkal inkább az egy PC-s port esetében, hogy működhetne-e hatékonyabban. Ha a konzolt ide belekeverjük, akkor az alapján a PC mindig rossz hatékonyságúnak tűnik, de nem szabad elfelejteni, hogy PC-n az a cél, hogy egy csomó eltérő konfiguráción fusson, nem ugyanaz tehát a probléma jellege és mértéke.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák