Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Víz Elek

    senior tag

    válasz Real Ghoost #4694 üzenetére

    Sziasztok!

    Nem tudom, hogy ez ide tartozik-e, de nem találtam másik topicot, ami ezzel foglalkozna.

    Nos, az lenne a problémám, hogy régebben foglalkoztam kínai telefonok eladásával, itt hardveraprón, mint sokan mások.

    Ugyebár kezdetben volt az, hogy egyenesen Kínából érkezett a készülék, és itthon kiszedték a vámon, így azért természetesen ki lett fizetve a 27% áfa, plusz a kezelési költség, de akkoriban egyre lassabb volt a posta, volt, hogy hetekig állt a postánál a csomag, olykor-olykor tovább volt a magyar postán, mint ameddig maga a Kína-MO. tartana, így elkezdtem én is egy másik kínai webshoptól rendelni, ami Kína-Anglia-Magyarország útvonalon szállította a csomagokat, egyrészt a gyorsaság miatt, másrészt pedig azért, mert nem kellett annyit fizetni az áfa miatt, mint itthon.. Minden rendben is ment, mindaddig, míg a dollár árfolyama nem kezdett el az egekbe szökni, így abba is hagytam ezt a "hobbit", kereskedelemnek azért nem mondanám, mert 1-1 telefonon a tényleges haszon ~2000 Ft volt, de hogyha egyszerre többet rendeltek, akkor adtam kedvezményt, ekkor már inkább ~1500 Ft volt/készülék... természetesen amelyik készülék még garanciás, akkor azzal foglalkozok, megjavíttatom, stb..

    Nos, itt jön az érdekes rész, mégpedig az, hogy volt egy felhasználó, aki több készüléket is vásárolt tőlem, szinte ugyanazt a márkát, majdnem ugyanazokat a típusokat is, majd egyszer az egyik készülék elromlott, így garanciális ügyben visszaküldtem Kínába, ahol megállapították, hogy a készüléket nem javítható garanciális keretek között, mivel fizikai sérülés keletkezett rajta a nem rendeltetésszerű használattól (valószínűleg ráültek).
    Természetesen ezt a vásárló nem volt hajlandó elfogadni, így egy magyarországi szervizbe is elküldtem, ahol megállapította a szervizmérnök, hogy jó volt a kínai megállapítás, miszerint nem rendeltetésszerűen használták, így nem jár a garanciális javítás, természetesen ezt képekkel, szakvéleménnyel alátámasztotta, amit elküldött nekem, majd továbbítottam a vásároló felé.

    Természetesen ez sem volt neki elég, így mostanra már azzal fenyeget, hogy feljelent a NAV-nál, mivel nem adtam számlát a készülékről.. mondjuk nem is értem, hogy miért kellett volna számlát adnom, mivel ha jól tudom, akkor.:

    - Ingóságok magánszemélyek közötti adásvételénél nem keletkezik számla, mivel magánszemély nem is állíthat ki számlát. Max. adásvételi szerződést kellett volna írnunk, amire nem került sor.

    - Mivel 100e forint alatti az összeg, ezért még csak fel sem kell tüntetnie az eladónak az adóbevallásban, innentől kezdve a NAV mit tud vizsgálni? Semmit.

    Illetve még olvastam a minap olyat, hogyha a összbevételünk nem érte el az ilyen adás-vételből az évi 600.000 Ft-ot, akkor sem vagyunk kötelesek bevallani az adóba?!
    Ezt nyilván nehezen tudtam volna elérni azzal, hogy mondjuk 50.000 Ft-ért adtam el egy olyan készüléket, amihez én 48.000 Ft-ért jutottam hozzá, akkor nekem a hasznom ezen csupán csak 2 ezer forint volt.

    Ráadásul a vásárlónak kárpótlásképp adtam egy ugyanolyan készüléket, mint amelyiket tönkretette, igaz annyi hozzátartozik az igazsághoz, hogy a kijelzőn fehér fény mellett található 1-2 milliméter átmérőjű folt.

    Samsung S9

Új hozzászólás Aktív témák