- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- TCL LCD és LED TV-k
- Amazon Kindle
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Autóhifi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5534-es csomag profilokon kívül mást nem kínál.
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #60769 üzenetére
Abszolút fillérbaszás, ahogy persuader is mondta. Ha egy centtel olcsóbb a műanyag láncvezető, akkor az lesz. Kínai csapágy Suzuki váltóba? Jó az, hozass egy konténerrel. Új beszállító vízpumpára? Micsoda? Egy euróval olcsóbb? Azonnal megrendelni! Valahogy így történhet.
-
Czimby
addikt
Itt a tél derekán érdeklődnék, hogy kinek mi a véleménye az ABS-es motorokról
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #61308 üzenetére
... és ez hogyan is kapcsolódik a kérdésemhez, Tisztelt Főspammer / Főoffolós Úr?
De ha már megszólítottál:
a.) schimán. Nálam is úgy tört le a kamera-tartó kar, mint a szél. Még csak agyrázkódást se kaptam.
b.) egy zárt motoros sisak rohadtul más felépítésű, mint egy nyitott sí-sisak.
c.) valami sziklát fejelt le nyitott sisakban, nem?
d.) a felvetés is abszurd. Egy pontszerű behatástól (hegyes kődarabra érkezéskor) is védenie kell egy sisaknak, és tudtommal úgy is tesztelik. Ez mit ront?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
V.Stryker
nagyúr
Na, látom már a szokásos abs, olaj és egyéb témák befulladtak, ezért indítanék egy újjat. Tudnátok tanácsot adni utassal való motorozással kapcsolatban?
Eddig soha semmivel nem vittem senkit, nem is nagyon vonz a dolog, de ez idén elkerülhetetlen lesz.
Mire kell figyelni vagy egyáltalán, hogy kezdjek neki vagy készüljek fel agyilag? Azt gondolom, hogy a fékút hosszabb, körültekintőbben kell fékezni, kanyarodni, több lesz a magasan lévő súlypont. Az utas ellenkezni fog a dőlés ellen.
Annyit tudok neki elmondani, hogy normál esetben vagy hátul vagy a derekamba kapaszkodjon, fékezéskor meg tenyereljen a tankra, hogy ne én tartsam. De így kb. ennyi.
Sport-túráról beszélünk ugye...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
Azért kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy a balesetek hány százalékát okozza a fekcső.
bogyo112: ABS műanyagból vvannak. A suzuki arra esküszik
Fireblade: gyertya csere, szelephézag állítás.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #62200 üzenetére
Ez igaz. Úgy értettem, amit írtam, hogy a robeszomon abszolút fényvédett helyen pukkant el a benzincső a taposó alatt. Ott azért nem sok UV érhette.
(#62201) V.Stryker: Én is így látom. Ha már fejben van, és rajta vagy a dolgon, akkor jó.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Bogyó bá' #62355 üzenetére
Ha már funkcionál akkor régen rossz. Ez nem több mint hamis biztonságérzet.
Tudod hogyan vitték el kolléga robogóját? Kinyitották a garázst és a kocsi mögül átrángatták a kocsi tetején. Csináltak anyagi kárt és a robogó is ment. Másik kolléga a bicaját amiből akár autót is lehet venni, még a fürdőbe is viszi nem viccelek. Mármint ha melóba van és végzett és megy fürdeni, amúgy tőle karnyújtásnyira áll. Húú hány ilyen abszurd lopást hallottam már.[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
Nem is tudom...a gsf-en van ABS?
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
Gondoltam megosztom veletek az elmúlt pár nap történetét bukósisak vásárlásával kapcsolatban.
Hosszas gondolkodás után 2 bukó mellett tettem le a voksom. Egy HJC SY-MAX III és egy NOLAN N104 Evo, bár ez utóbbi kicsit borsosabb árban van, de végül utánanéztem, hogy kintről ebayről (angol eladótól, szóval semmilyen más költségvonzat nem lenne) 75K-ból meglenne postával együtt. Így vettem a fáradtságot és elmentem az Euromotorba felpróbálni, hogy mégis mennyire kényelmes és melyik méret kellhet. Felpróbáltam az L-est (mivel az előző Airoh bukóm is L-es volt), és kényelmes volt, bár ahogy oldalra ráztam a fejem, kicsit külön életet élt a sisak. Így kíváncsiság miatt felpróbáltam a M-es méretet. Annak ellenére, hogy passzentosabb a fejemen, semmivel sem kényelmetlenebb, nem is mondanám, hogy szorított, és nem is mozgott külön a fejemtől. Így maradt az M-es méret. Közben azért még megkérdeztem mennyi is most náluk. Aszonták most tudnak adni 20% kedvezményt, mivel kifutó modellek, mert felváltja az Absolute sorozat. tehát olyan 95 körül tudtam volna elhozni. El is gondolkodtam picit, hogy mégsem 115, de nem is 75, viszont az a huszas talán megérheti az 5 év garit (bár visszajelzések alapján a pinlockon kívül még senki nem cserélt semmit ilyen sisakokban, arra pedig nem is érvényes a gari).
Szóval hazamentem, zsörtölődtem rajta 1-2 napot, aztán meggyőztem magam, hogy mégis jobb az az 5 év gari. Mire elhatároztam magam, kiderült, hogy elfogyott a méret azokból a színekből, amik mennek a mocihoz és amik tetszenének is mellé.
Hazamentem, mondom akkor marad az ebay. Közben megérkezett Murphy. nyilván ott is elfogyott azokból a típusokból az M-es méret. Csak a 110K-s árakból volt, annyit viszont nem szántam rá.
Addig addig kerestem, míg végül találtam egy angol oldalt, ahol volt még nekik 2 db M-es 78ért (postával együtt. meg is rendeltem és örültem is. De másnap este jött a mail, hogy elnézést kérnek és habár a rendszer azt mutatta, hogy van 2 db, de egyet sem találtak. Sőt, semmilyen fehér alapon fekete mintás N104 evojuk nincs már M-es méretben.
Néhány email váltás utána végül írtam nekik egy csöpögősen szomorú és kedvvesztett e-mailt, majd apoén kedvéért felvetettem, hogyha esetleg lenne az Absolute szériából már nekik, abboól nem tudnának e adni egy kitvételes árengedményt (20-25%) ha már szívok ezzel a vásárlással és- valljuk be- ők hibáztak.
Aztán kis idő mulva jött a mail, hogy rendben. +26 fontért odaadják az Absolute szériából bármelyik színből az M-es méretet. Így lett, hogy 216 fontért lesz egy új Nolan N104 Absolute bukesz.
A garanciát pedig adott esetben megoldják (a kipostázás és visszapostázás árát állják). Igaz, időigényesebb, bár úgy tudom, hogy ha ide viszem az eurotmotorhoz a náuk vásáolt Nolan bukót gariba, akkor ők is kiküldik.Így most örülök.
-
AndrewTdi
addikt
válasz FIREBLADE78 #62638 üzenetére
Ezt leszűrtem én is a kintről rendelt N104 Absoluttal kapcsolatban. Ha még 85-ért is volt rajta hasznuk....
-
Steven
addikt
válasz Bogyó bá' #62762 üzenetére
Tisztelet a kivételnek:
Én pl minek vegyek új motort mikor a 2006 fzs 1000 met 5000km el vettem magyarországi üzembe helyezéssel és vezetett szervizkönyvel és totál elvagyok veke... mi történt azóta?
semmi kb annyi hogy raktak rá abs-t meg injektort ... emiatt nincs ingerenciám plusz 1 millát rádobni...hogy legalább euro 3 as legyen...
amúgy a kocsi euro6 os... azt még jobban megértem ott inkább él az a szabály hogy minden régi szemetet behoznak
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
Gondoltam írok pár sort a mostanság vásárolt Nolan N104 Absoluteról pár alkalmas használat után.
Az első pár órában kicsit kényelmetlen volt az M-es méret, annak ellenére, hogy az EVO szériából az Euromotrnál kiállított és felpróbált M-es méret jó volt, de mostanra ( kb 500km) után már egyáltalán nem zavaró, sőt, kezd kényelmes lenni.
A színe, formája tetszik. A belseje is masszívnak tűnik, jó pufi belső párnázattal. Belebújni nehézkes. no nem csak azért mert teljesen jól illeszkedik a fejemhez, hanem mert a csatoknál vagy füleknél (kinek hogy tetszik) széthúzva a sisakot a széthúzáskor a mutatóujja(i)mat nyomja a sisakhéjj alja. Így picit macerás rendesen " rátenni a fejemre, inkább belecsúsztatásról beszélnék. Felvéve az az érzésem, hogy a fejem minden egyes négyzetcentijén érzem a sisakot, de már nem kényelmetlenül, nem nyomja semmimet. Tovább a bélés kicsit lejjeb ér mint a héj, így érzésre olyan mintha az állrészen túl leérne maga a sisak is. A Fülnek van egy picit kialakítás benne, ahol kisebb a párnázás, de azért hozzáér. De 2_3 óra után sem fájt a fülem. ami érdekes, hogy az állrészt lehajtva olyan érzésem van, mintha halántéknál picit összébb szorulna a sisak, de ez sem zavar. Az állrész és a bogárháló szó szerint az állam alá hajlik, pont ahogy kell. A látószög jó nagy, a plexije nem torzít. Az állrész felhajtásához nem kell sok erő, picit mintha magától is hátrahúzná valami, ez nekem tetszett. A napszemüveg annak ellenére, hogy nem a legsötétebb, a szembenap sem zavaró benne, egyáltalán nem kellett hunyorogni. A szellőzés a kedvencem. Van egy az áll résznél, illetve a fejtetőnél. Az előző Airoh sisakomnál ha kinyitottam az első szellőzőt, eléggé csapta a szememet is a "huzat". Itt nem éreztem ezt. A bajusz részt és az arcot érte a levegő, egyátalán nem csapva, amolyan kellemesen mozgott a levegő. A felső szellőzőt kinyitva éreztem, hogy a fejem tetejétől a tarkómig átjárja a levegő. most elég fasza volt, kíváncsi leszek nyáron mennyire segít visszaszorítani az izzadást.
Kb 100-ig viszonylag csendes a sisak. 120-140-nél már azért érezhető, de ott sem mondanám, hogy megőrülök, ha így kellene elmennem vele 60-80+ km-t. Hosszabb útra meg amugyis vennék fel füldugót. A szél nem rángatja a sisakot, szépen átsiklik a levegő körülötte, nem lebegteti a fejemen.Továbbá van egy kis összehasonlításom a Caberg Duke-val. Tény, hogy az haveromé, és motoron nem próbáltam, csak simán felvettem. Kívülről ami észrevehető, hogy a Nolan keskenyebb. A Caberg tetején lévő napszemüveg csuszka valóban elég kényelmetlen helyen van, főleg, hogy az én Cordura dzsekim elég szűköcske, és hónaljnál már már szétszakadás érzésem volt, amikor odanyúltam, arról nem is beszélve, hogy a mellkasomig felcsúszott a dzseki alja. ez jobb a Nolannal, ahol baloldalon lent a sisak alján van a csuszka. Szellőzést nem tudtam tesztelni a Dukeon, de ami szemmel látszik még, hogy az orr-rész magasabb. Felvéve ez is jól a fejemre illeszkedett, de nem volt olyan "fejemet körbeölelő" érzésem mint a Nolannál. és mintha nem si ért volna annyira le az állkapocs-csontom alá (ez valószínű, hogy a fentebb említett párnázottabb és a héjjon túlérő bélésnek köszönhető.). Ami még szembetűnőbb, hogy a Nolan plexitartó és elforgató mechanikája sokkalta jobban beleolvad a héj síkjába, míg a Caberg Duke-é 3-4-5 millimétert kijjebb áll. lehet, hogy ez is plusz szélzajt generálhat. A bélés nem annyira kidolgozott mint a Nolannal, továbbá a bélés alja a nyaknál műbőr, ami már el-el kezdett kirepedezni, pedig tavalyi vásárlás. a Nolannak puha, plüss-szerű szövet.
(nyilván nem egy árkategória a két sisak, csak eléggé közkedvelt a Duke, ezért gonodoltam írni róla pár sort a N104-hez képest)Első benyomások ezek. Ha valakit érdekel még valami, nyugodtan kérdezzen, ha rögtön nem tudom a választ, a következő gurulás alkalmával kipróbálok és beszámolok róla.
(annyit megjegyeznék még a külföldi vásárlással kapcsolatban, hogy korrektek voltak, számlát is adtak. olyannyira korrektek, hogy az ígért feladás után 3 napra írtam nekik, hogy sikerült e feladni, mert akkor számítok rá. Közölték, hogy elnézést kérnek, de nem tudták időben feladni, de holnap feladják és a kicsi késés miatt meglepnek egy aprósággal. Másnap fel is adták, kaptam is tracking nr-t. 4 munkanap mulva csengetett a DPD, hoyg meghozta. Kinyitottam a precíz csomagolást, benne volt a számla és a számlán a sisak alatt egy "free gift" felirat.
Kaptam ajándékba egy ezüst színű, vastag, UV álló motortakaró ponyvát, és 3 db multifunkciós motoros fejkendőt (ami lehet sál is, sapka is, stb), Így végül a sisakot és az ajándékokat átszámítva 86 ezer forintért kaptam meg. Eléggé meggyőző. Még ha nem si tartják magukat ahhoz, hogy a garis javíttatás szállítási költségeit állják (kb 8000ért viszi el odáig tőlem a DPD, ami nem sok), még így is megérte, tekintettel arra, hogy itthon közel 120K a sisak.)[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Motor vásárláson filózom, hogy mi legyen a második gépem nyárra. A gondom, hogy tájékozatlan vagyok, alig ismerek néhány típust, azokat is csak képről.
A mostani Kawa GPZ-m megszerettette velem a sportmotorokat, viszont egy óra után már kényelmetlen. Rövid távon viszont tökéletes. Ellenben kéne vmi olyasmi, ami sportos, full idomos, de lehet vele túrázni is akár több órát a nyeregben. Ez volna a sport túra? Mint a Honda VFR?
Ha jól látom ez a kategória meg már masszívabb, böszmébb gépeket vonultat fel, viszont nekem kifejezetten tetszik a "kicsi" gpz keskeny mivolta, beférek mindenhova, nagyon könnyű manőverezni, egyáltalán nem kacsázik még gyök kettővel gurulva se.
Szóval van vmi olyan sport motor, ami kényelmes 1-2 személynek több órára is akár?
Vagy merre felé kéne nézelődnöm? Full idom tetszik igazán, abból is a dupla lámpás fejidom éles vonalakkal, mint az R6, CBR RR, ZX6R, stb. De hol találok arról infót, hogy minek milyen üléspozíciója van?
Köszi!Jah a másik...
Nem találok infót arról, hogy milyen motorokon vannak menetstabilizátorok, mint a Bosch féle ABS, amivel lefektetett motorral is meg lehet állni. Jó a weboldal megemlít egy 1200-es KTM-et, de ez elég sovány infó.
Vmi Wikis lista kéne, vagy egyéb konkrét. Nem hiszem el, hogy csak egy-két konkrét típus legerősebb példánya kapja meg ezt a technikát.
Milyen hatszázasokra raknak menetstabilizátort?[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63112 üzenetére
A gpz nem sportmotor. Inkabb sporttura. (ha mar itt is elfaradsz hamar, akkor sportmotoron plane)
Az vilagos, h tajekozatlan vagy, nem baj. Csak hasznald egy picit a jozan paraszti eszed. Miert kenyelmetlen a sportmotor? Mire van tervezve? Ket szemelyre? Esetleg arra, h kenyelmesen eljuss vele a bol b be? Valoszinuleg nem. Tehat. Szukseged van valoban sportmotorra? Sztm ha ilyen kerdesek fogalmazodnak meg, akkor pont nem arra akarod hasznalni, amire gyartva lettek, igy egy ontokonszuras lesz az egeszbol.
Infot a szalonokban talalsz, ra kell ulni.
Menetstabilizatorok 600 asnal nincsenek, (gondolom kiporgesgatlorol beszelunk) elvetve vannak mindenfele megoldasok a csuszokuplung kivaltasara, de valodi menetstabilizator az ezreseken van, h uralni tudd a 200 lovat abs el karoltve. Abs viszont mar 600 asokon is van.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #63116 üzenetére
Fiatal vagyok és mohó, a kinézet fontos tényező, a sportmotorok jól néznek ki. :$
Menetstabilizátor alatt konkrétan a Bosch MSC-re gondolok, ez miért nem szériatartozék minden új vason mérettől függetlenül? Sztem nem csak 200 lovat szeretnék ilyen simán megállítani.
Vmi újabb vasra megyek rá, 8-9 évesnél idősebbek közt nem is keresgélek. Inkább 2010-hez közelebb, vagy néha látni az utánit is a keretben. ABS nélkül nem veszek motort, csak érdekel milyen évjárattól érhetők el a fejlettebb rendszerek, mint az MSC is. -
Archer
őstag
válasz Teasüti #63119 üzenetére
Hát azért na. Lehetőleg sportmotor legyen (ami minimum 600-ast jelent, ezek a 250, 300, 500 meg mindenféle köbcentis új sportmotorok azért messze vannak attól, nem a cm3, hanem minden egyéb miatt) 2010 közeli gyártás, ABS-szel és beleférjen ~1,2 millióba, szerintem ilyen nincs. Ha csak nem úgy lett a vas összebontózva meg kínai idomozva egy becsületesebb perec után. A jó állapotú 2010 körüli sportmotorok inkább a 2 millióhoz vannak közelebb, mint az 1-hez.
Lábtartó: én nem javítgatnám még ha meg is lehet valahol hegesztetni, eléggé elkönnyített anyagról van szó, kellemetlen, ha éppen egy 100 fölötti tempónál enged el a varrat. Inkább ebayről -vagy itthonról, ha van- gyári bontottat.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Archer #63145 üzenetére
12 találat első blikkre autotrader-en: max 7 éves, 3500£ alatt, abs, sporttúra.
És kvázi még nem is néztem szét nagyon a piacon.
A teljesség igénye nélkül van itt FZ6S, Bandit, CBF, XJ6.
Hmm, ez egész jónak tűnik. -
Teasüti
nagyúr
Azért, mert abszolút nem ez volt a mondandóm lényege, hogy az XJ6 túra vagy sem.
Kérném a hangnemre ügyelni, amíg megadom a tiszteletet...De rendben, játszunk így!
Mi volna a rólam kialakult kép, miszerint milyen motor lenne célszerű a vélt felhasználásomra?
Teljesen komolyan kérdem, minden ötletre vevő vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Teasüti #63148 üzenetére
Nem mondtad, hogy angol piacról van szó. Amiket felsoroltál, "kommersz" motorok, azért nem tesznek rájuk mindenféle csodaelektorinkát mert akkor pont a nagy fegyvertényüket vesztenék el, a viszonylag még megfizethető árat. Azért inkább az ezres föld-levegő rakétákra meg a nagy és drága túramotorokra teszik ezeket, mert ott már nem annyira árérzékeny a célközönség, 2-3-400 ezer 4,5-5 millió körül már nem annyira feltűnő, mint a 2 milliós kategóriában. ABS mondjuk jó dolog, az már van mindenen, bár ott is gondolom vannak jó meg kevésbé jó rendszerek, ár függvényében.
Mod: ha el van döntve a ráfordítható összeg, a max. életkor, meg hogy kell az abs, akkor innentől kb. azok vannak, amiket írtál, hiába ajánl valaki R6-ot, ha az majdnem duplájába kerül.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Teasüti
nagyúr
válasz AndrewTdi #63165 üzenetére
A technika azért van, hogy ne kelljen Talmácsinak lenni egy átlag Bélának, ha vészfékezés van. Kerültem már ilyen helyzetbe - országút 90 kmph vizes út, félálomban reggel kapcsolok, hogy 50 méterre előttem szinte már megállt a kocsi vmi miatt. Mindkét féket berántottam, bringás rutinomnak köszönhetően sikerült ráéreznem az optimális mértékre és csúszás nélkül lassítottam le és mentem el a kocsi és a szembejövők között 50-nel kb.
Nagyon egyetértek itt mindenkivel, aki szerint tudni kell motorozni, de ezek az elektronikák azért vannak, h megkönnyítsék és biztonságosabbá tegyék az életünk. Én üdvözlök minden ilyen újítást. Megkockáztatom, hogy kevesebben csinálták volna ezt utánam, mint amennyien lereagálják. Elég megnézni milyen béna balesetek vannak, vagy akár a rutinpályára ha visszaemlékszem - kb senki nem értette a kikerülő manőver ellenkormányzásos mivoltát. Mégse mondom, hogy jó abs nélkül, mert nem.
Miért rossz, ha ez nekem fontos? Lehet legközelebb nem leszek ilyen ügyes... -
#79335424
törölt tag
válasz -Mosquito- #63173 üzenetére
Engem még az ingegrál fék is zavart a VTX1800 -on, a BMW "chopperének" ABS -éről nem is beszélve.
-
yodamastah
őstag
válasz -Mosquito- #63184 üzenetére
Ez csak bofosott és nem merte ledönteni Húzta a féket az meg felállítja a motort és megy ki érintő irányba. ABS itt még be se kapcsol
Elektronika jó dolog, de előbb meg kell tanulni motorozni. Mert amíg ez nincs meg, a megfelelő tudás hiánya sokkal nagyobb veszélyforrás mint az ABS/TCS hiánya.
Egyébként visszanézve az elmúlt 15 év baleseteit amit az ismerősi körben, fórumokban elszenvedtünk, a legnagyobb veszély továbbra is az a szituáció amikor a városi közlekedésben nem kapunk elsőbbséget. Itt meg egy sima alap ABS ami talán segít de sokszor kevés ez is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Archer #63178 üzenetére
Bizony. Én amúgy továbbra is úgy gondolom, a motoros fejében és a motoros képességein múlik 80%-ban a balesetek elkerülése, megelőzése, és csak a maradék 20% a motor, aminek része vagy sem pl. a speckó ABS.
Nyilván, hasznos lehet az ABS egyeseknek, bizonyos szituációkban, de ugyanakkor nem szabad azt hinni, hogy az majd hű, de megvéd, ha hülye vagyok, vagy fáradt, vagy figyelmetlen.
Én továbbra is jobb befektetésnek gondolok pl. egy jobbfajta vezetéstechnikai képzést. Engem párszot megmentett, az ABS hiánya viszont még nem sodort bajba, pedig volt párszor, hogy frankón lesatuztam a hátulját. (A véletlen megégetett betét csodái. )
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
Korábban kitárgyalásra került hogy az ABS igenis jó és hasznos, és le lett hülyézve aki azt mondta hogy ide nem ABS kell hanem tudás.
Most valaki felhozta a kanyar-ABS-t ami ugyanazt tudja, csak kanyarban is. Erre a reakció: teljesen felesleges, hülye az aki ilyet akar, tanuljon meg motorozni mert kanyarba nem kell blokkolásgátló.
Haláli ez a fórum, fő a következetesség
(#63187) togvau: Talán az a különbség, hogy kanyarban a gumi kevesebb fékerőt visel el, ezért hiába van normál ABS-ed, baszhatod? Nem a blokkolást kell akadályozni már, hanem az oldalra csúszást...
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
Sosem szabad túl komolyan venni, mert belehülyülsz...
Amúgy az én véleményem is formálódott a vitákból, mostmár azért jobban rálátok, hogy vannak, akiknek nincsenek jó beidegződéseik, vagy nem érzik annyira a fékezést, vagy a határokat, és olyanoknak tényleg nagyon hasznos lehet az ABS.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
nem.
korabban az volt, hogy hsm reflexei jobbak, mint egy abs, es nem fog satuzni elsovel egy veszhelyzet kellos kozepen, hanem szep finoman elinditja a fekezest egy lehelletnyi fekkel, hogy beuljon az eleje majd ..blablabla.most eljutottunk odaig, hogy megerti, hogy ezt rajta kivul nem mindenki tudja megcsinalni, es hogy ezeknek a szegeny, nyomiknak kifejlesztettek egy abs nevu rendszert
nem szemelyeskedem, dehat ez van
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63202 üzenetére
Nem mondtam, hogy nyomik, akik inkább mennek ABS-el.
Én is repültem át bicaj kormányán párszor, mire megtanultam használni a féket, ez ilyen. De megtanultam. A hidraulikus tárcsafékes kerékpár után a motor már nem volt nagy kihívás. -
Teasüti
nagyúr
válasz togvau #63187 üzenetére
Kanyarban a tapadás fogy el, nem feltétlenül a kerék blokkol.
Itt annyit csinál a technika, hogy folyamatosan számon tartja a becsült tapadást a dőlés és sebesség függvényében (meg még van mellé minden egyéb, amit egy 5D-s szenzorral meg lehet oldani - kipörgésgátló, egykerék gátló, stb.) és a határ alatt tartja a fékerőt. Kanyarban ugye a fékerő mellé hozzájön a centrifugális erő, amit közvetíteni kell a talaj felé. Na itt vérzik el a sima abs.Illetve az ugye gondolom megvan, hogy ha függőleges a motor, akkor nem szükségszerűen zakózól a kerék blokkolásakor, amíg nem kezd el kimenni alólad a gép. Ez akár egy-két méter is lehet. Biciklivel is csúsztam már első kerékkel legalább fél métert esés nélkül.
Ledöntve viszont elkerülhetetlen a zakó. -
togvau
senior tag
De blokkolást kell akadályozni, mert azért csúszol el a kanyarban, mert blokkol. És az ABS nem fix fékerőkre korlátoz, legalább is gondolom az a lyukacsos tárcsa nem véletlenül van ott, hanem azért hogy érzékelje mikor áll meg a kerék, így tökmindegy milyen a fékerő korlát, hóban, esőben, szárazon, kanyarban is, ugyan úgy érzékelnie kéne a blokkolást, és korrigálni.
Motorral még nem sikerült kanyarban elcsúsznom(csak egyenesben sunyimurván, abs nélkül), de biciklivel mindig blokkolás miatt csúsztam kanyarban (bár többségében kavicsos úton lefelé, ahogy blokkolt és megindult kifelé az első kerék visszavettem a féket, és egyenesbe rántva megúsztam).
[ Szerkesztve ]
hitler, sztálin, micro usb
-
togvau
senior tag
válasz Teasüti #63218 üzenetére
ezen a becsült dolgon gondolkoztam én is, de ez így nagyon bénának tűnik. Nem csak az időjárás zavarhat be, hanem a gumi keménység, az útburkolat minősége (rendes aszfalt vs jégpálya fehér aszfalt)... van egy tippem, hogy ez az kanyar ABS ha erre az elvre alapszik, akkor csak a gyártó tesztpályáján működik olyan jól, a gyártó tesztpilótájával, és a gyártó által felkészített motorral
És ezt sajnos a gyártón kívül senki nem fogja kipróbálni, mert nagyobb a kockázat.hitler, sztálin, micro usb
-
Something_
őstag
válasz Archer #63209 üzenetére
Huh, hát a szabadidő az nagyon nagy hiány nálam Jó lenne ilyen dolgokhoz érteni, mint hegesztés, körbekérdezek a baráti körömben, hátha valakit be tudok fogni ilyen célra. De még ha levágatom az elemeket, akkor is jobban kijövök, hogyha csak össze kell hegeszteni/össze legózni a kertben.
Kíváncsi vagyok anyag árban mennyi lenne, na majd utána járok. Ahogy nézegettem 150k körül már lehet kapni faházakat, az se lehet rossz. Habár tuti jön még az apróbetűs rész, szállítás 20e, összerakás 30e, ilyen fixáló 20e..Baboss: jól néz ki, de szerintem is elfújná a szél
Szerk.: ja igen, a fő hozzászólásba elírtam az árat, nyilván ha 50k lenne, akkor már rendelném is
ABS téma: 4 fokban indultam haza melóból, nyomtam egy féket a macskakövön, kiment a hátulja. Milyen jó lett volna az ABS vagy legalább hegyi bringa múlt
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Teasüti #63214 üzenetére
Mivel ez egy új dolog ezért egyenlőre "prémium" gépekbe (BMW,KTM,Ducati ) szerelik be. [link] 5M egészen 10M-be kerülnek ezek. Itt már belefér az árba,hogy benne legyen. Mondjuk ha 3-4M lenne egy "középkategóriás" motor és tételezzük fel 500eFt-ba kerülne ez az extra,kérnéd?
Szóval vagy veszel egy új ilyen gépet gyorsan (csoda,hogy még élsz e nélkül ) vagy tanulsz/fejleszted magad.Ui:
Én is fel vagyok háborodva,hogy a Varán nincs lézeres fényszóró,mint a BMW 1600GT/L extraként rendelhető 1Millás tétel,na jó beérem LEDes fényszóróval is mint a nedves GS-en az meg ~200-300eFt tétel. A manóba, maradunk a dupla H4 izzónál.togvau:
Túl sok sci-fit nézel. Motorrevü 2016/2 számában tesztelték a kanyar-ABS-t.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
KoVee84
senior tag
Elég visszás ez az ABS kérdés itt a topikban.
Az elmúlt ehhez kapcsolódó hszekből kb. az jön le, hogy aki sose járt pályán, az utcán nagyon tud motorozni/fékezni/kanyarodni. Azok, akik meg járnak legalább néha pályára, azok meg tudják, hogy marhára nem tudnak még motorozni és mindig van fejlődési lehetőség, amikhez viszont nagy segítség az ABS/TC stb... vicces -
HSM
félisten
válasz KoVee84 #63241 üzenetére
Abból aztán sokat lehet tanulni pályán, ha az ABS fékez helyetted.
(#63242) bob.zxr: Bizonyos szempontból még jóval többet is ér egy sokéves hegyikerékpáros múlt. (Nem csak simán kerékpárról volt szó.) Ugyanis ott laza talajon, egy sokkal instabilabb szerkezet kell kordában tartani, sokkal szélsőségesebb útviszonyok mellett. Ahoz képes a betonon motorozni nokedli....
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Kerekparos multat szerintem nem nagyon tudod atultetni olyan szinten, ahogy irod. De tenyleg kivancsi vagyok mar egy fektavodra
De ki tudja, ha tokos gyerek vagy, es az elso fekedet hasznaltad valoban, ki tudja, a feknyomasponthoz es annak erzesehez van koze, tehat legyen ugy, h megis at tudod ultetni, nem ez a hihetetlen.Az abs el, mint mondtam azert jarsz jol, mert egy utolso hulladek cbf600 ason ha megtanulod hasznalni, (es meg kell, hogy mik a hataraid ugy, abs el) ledontve satufeknel csak arra kell koncentralnod, hogy az alulkormanyzott motorodat - ami tolja az elso kereket, de nem fikalsz el nagyon-nagyon hosszu ideig - mikor allitsd fel. Es nem ugy, mint abs nelkul, a foldrol
Az a baj, h ezt ki kene probalbod, es igazabol mindig ott verzik el az egesz hozzaallasod, h tapasztalas nelkul, fejben te kigondolsz dolgokat, es ragaszkodsz ahhoz a fajta valosaghoz, ugy, h nem volt abs es motorral semmilyen elmenyed, ami ennyi agalo hsz utan is az achilles sarkad barmilyen abs vitaban
A masodik fejben eldontott dolog pedig, h hogyan kell fekezni, es hogy te hogy fogsz reagalni egy veszhelyzetben. Ez fejben nalad le van jatszva, es te egy kibaszott terminator vagy, aki egy tartalykocsi tengelye kozeledtenel sem fogsz satuzni, mert te ra vagy keszulve es szepen elinditod a fekezest esatobbi. Nem erdekel, h a combcsontodon fustol a teherautogumi, te nem fogsz satuzni, hiszen uriemberek vagyunk, egyenes hattal, finom fekezessel allunk meg.De mar megint elkezdodott
Szoval en most hoznam a jegyzeteimet az olajokrol[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
KoVee84
senior tag
Ezt írtam volna?
Arra céloztam, hogy a te motoros tudásod az biztosan nem az a szint, ami gyorsabb lenne pályán abs nélkül, mint azzal
De nézzünk egy szemléltető példát, hátha így megérted.
Hungaroring, célegyenes vége. Kicsit elnézted a féktávot, 100m van a kanyarig, fogaid összeszorítva reménykedsz, hogy be tudsz fordulni az SV-vel. A félelemtől megemelkedett adrenalin szinted miatt melegség önt el, minden érzékszerveddel a kanyarra és a pontos fékerőre fókuszálsz. Egyszer csak felvillan benned egy rég elfeledett emlék. Az augusztusi DH Eplényben még 8 évvel ezelőttről. Az a nagy jobbos, ahol laza volt a talaj és majdnem nyakad törted. Akkor is megcsináltad, most is fog ez menni, meg lesz ez. Rutinos mozdulatokkal majdnem csúszáshatárig húzod a féket, a motor erőteljesen lassulni kezd, ekkor leszállsz az első fékről, és bedőlsz. Már biztos, taknyolás nélkül meg lesz az ív. Ekkor egy S1000RR kívülről megelőz, úgy, hogy a srác cigizik meg újságot olvas közben, bal kezével meg a lelátóra integet az ismerőseinek. És tudod miért? Mert ő nem beszél sületlenségeket az abs-ről, hanem használja és élvezi
A hozzászólásaidat olvasva nekem mindig az jön le egyébként, hogy nem vagy valami túlzottan alázatos a motorozáshoz. Ez nem gond, az én hozzáállásom is hasonló volt (az abs dolog kivétel, mert azt mindig is szerettem volna), csak utána elestem párszor[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #63257 üzenetére
Az első ABS-es észrevételed jogos. Tényleg nem gondoltam bele, satura fékezve kanyarban jól jön, és abból lehet tanulni. Ebben valóban nincs tapasztalatom.
Ami a második pont, az viszont éles helyzet. Voltam már 10cm-re teherautó kerekétől (ott is én voltam hülye btw) illetve ami még nemrég történt, kocsi melelttem lévő külső sávból sávváltás rám a belsőben, másik oldalon meg ott figyelt a villamos... Megoldás nyilván satufék, és a villamossal való intim távolság (vagyiis közelség) felvétele. És végig higgadt voltam, hiába volt centiméterekre a kocsi is meg a villamos is, a fékezést is szépen megcsináltam, bár az égett hátsó betét miatt a hátsóval azért rajzoltam pár nyolcast. Eszembe is juttatta, hogy már tényleg kéne bele ép betét.
De ugyanez volt, amikor tempónál kijöttek elém a buszsávba, még emlékszem is, hogy káromkodok magamban, miközben szépen végigcsinálom a megfelelő vészfékezés+kikerülés technikát.
Nem tartom magam terminátornak, be kell gyakorolni, és akkor megy, én így gondolom.
No, meg én kicsit mindenhol azt lesem, honnan fognak az életemre törni, mikor motorozok, szval nem lepődök meg, ha ez néha ténylegesen be is következik, igyekszem is elkerülni ezeket a szitukat, amikor is csak lehet előrelátással.(#63260) V.Stryker: Van egy olyan rossz érzésem, hogy nem ugyanúgy fog megállítani egy 300KG-os szerelvényt, mint egy 110kg-osat.
(#63261) persuader: Avid Juicy 5 185mm-es tárcsával. Elég harapós fajta. De rengeteget mentem haverom 203mm-es Juicy 5-össel szerelt bicajával is. Nekem mondjuk ahhoz sanszosan gyenge lett volna már a teleszkópom, azért került előre csak 185-ös tárcsa, így is tekergeti azért.
Míg fiatal voltam és bolond, addig eléggé toltam neki rossz utakon. Ott meg ha akarod, ha nem, csúszkál alattad mindenfelé a bicaj. +vízmosások, kövek, homokos részek, erre dől, arra dől, így lejt, úgy lejt, itt fa, ott fa, ehhez képest motoron azért egyszerűbb az élet.
Euroringen tuti nem érnélek utol, egyszerűen azért, mert nincs benne rutinom. Én inkább békésen túrázgatós vagyok, mint csapatós motoron. Kerékpáron már épp elégszer törtem ki a nyakam, ott már "kiéltem magam" szerencsére.
(#63262) KoVee84: Igen értelek. Bár az S1000RR nem az ABS, hanem az 1000X jobb fék+futómű+gumi (+talán geomateria?) kombó miatt tehetné meg ugyanezt. Mikor tesztvezettem azt a bizonyos asszem 2013-as GSXR1000-et, alaposan teszteltem a fékjét, és iszonyat, mit tud. Szóval tényleg, ha összef*som magam úgy koncentrálok sem tudnék a büdös életben az SV-vel közel akkorát sem fékezni, mint azon a motoron a legelső tesztvezetés alkalmával az első kemény fékezés próbánál csont nélkül megtettem. Ha más meséli, tán el sem hittem volna, micsoda difi van. Mondjuk nálam még a gyári atomgagyi gumik vannak az SV-n, ha majd elkoptak, jelzem, mennyiben voltak ők a hibásak. Bár tuti nem csak rajtuk múlt, mert a GSXR-en két ujjal húztam, az SV-n meg húzom akár 4-el is erőből, az meg ugye nem a gumi problémáját jelzi.
Ami az alázatot illeti, igyekszem az maradni, és igyekszek másokat is óvatosságra, és a természeti törvények tiszteletére bíztatni. Ugyanakkor fiatal vagyok és még mindig talán kicsit bolond, lehet, nem mindig sikerül ezt átadni, vagy megvalósítani. Eddig szerencsére nem lett perec belőle, bár néhány esetben ez sajna inkább a szerencsémen múlt, mint a tudásomon. Ezen igyekszem változtatni.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
Ha már ABS akkor milyet rakjak a Dragstarra? 200-ról olyan nehezen akar megállni
Viccet félredobva. Április 17-én kirucanunk Egerbe egy laza évnyitó gurulásként ha valakit még érdekelné az szóljon. Visszafelé felmennénk a hegyekbe is ha az idő olyan lesz.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #63268 üzenetére
ABS-szel?
-
fattyu
veterán
azt ugye tudod hogy amikor figyeled a balfaszt és TUDOD érzed a zsigereidben hogy meg fogja csinálni a faszságot az már nem pánikreakció? mert késznelétben vagy, ha akár csak mentálisan is, akkor is az már nem az a zsigeri sakk matt pánikreakció.
50 ezret lemotoroztam. donorként. Megoldottam számtalan olyat amiben ott lehetett volna maradni. és pereceltem pániksatufékest olyan helyzetben amiben kb a motorfék is elég lett volna.
A megoldottak jelentős része olyan volt ahol látod hogy julika mire készül. és köré tervezel. Volt totális sakk mattom ahol utassal fékeztem stoppiet sikító első kerékkel és sikerült SZINTE állóra fékezve beletoccsanni az előttem besatuzó baromba. Motor fel se dőlt. Iszonyu büszke voltam mert ha azt elkúróm akkor utassal motorral csattanok bele jóval gyorsabban a baromarcúba.
Vagy amikor megkezdem az előzést két autósat és a hátsó nekiáll amikor mellette vagyok, nem érdekli ( hogy nem hallotta a 8-10 ezren visító CBR900RR-t azt valahogy nem hiszem ) és kirántja a kormányt. Szintén utassal lehetett kimenekülni oldalra a felfestésen túl a porba és húzni tovább menekülni előre.
Aztán ott volt a pánikfékes perec. Elbambultam egy tizedmásodpercre. csorogtam a két sor között 50-60. villant egy féklámpa valahol. felrezzen belemarkol fetreng. Ettől megvédett volna az abs.
Ez mondjuk három eset volt ami a hirtelen nem készültél fel. két olyat ami lehetett volna nagyon csúnya hibátlanra megoldottam. az ártatlan semmibe meg mert éppen egy pillanatra máshol voltam elfetrengés.
Csak azt akarom ám mondani hogy a közutakon ha figyelmesen vezet az ember akkor tényleges zsigeri azonnali reakciót kiváltó szitu NAGYON kevés van. Mert megtanultad felismerni a hülyéket. Ergó ezeket megoldani NEM egyenlő a pánikreakciókkal.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
AndrewTdi
addikt
Ennyi ABS-es meg motorozástudás-fitogtatás után nem is merem ON-ba rakni. Ma megjött a prop-techtől a jó fokozatkijelző, meg küldtek a csomagban egy 500-as bankót, hogy a nem az én motoromra valót küldjem vissza. beszereltem, működik. jó szopás dolgozni a tank alatt. és nem erre gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz Topiccsendőr #63267 üzenetére
Van akinek abs nelkul, egett betettel es rongy gumikkal es jobban megy a fekezes mint neked. Dolgozzad fel, ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest