- SSD kibeszélő
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Milyen videókártyát?
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Videós, mozgóképes topik
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
Hirdetés
-
Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
ma A friss, de meglehetősen Lite ajánlat mellé arrafelé aktivitáskövető és fülhallgató is jár.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Idén elmarad a BlizzCon
gp A hírek szerint más eseményeken lehet számítani a Blizzard idei bejelentéseire.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
freex
csendes tag
Hali!
Hát nem tudom. Múltkor hallottam egy riportot, a kínai motorokkal ugyanaz a helyzet, mint az összes kínai dologgal. Ruha, elektronikai eszköz stb. Csilli-villi, olcsó, de nincs élettartama. Egy szerelő nyilatkozta, hogy valami kínai robiban nem volt 5000km, már fúrni kellett. A kipuffogó, ami elvileg szép krómozott, az nem más, mint egy rozsdás vascső, rajta hőálló ''krómozott'' műanyag. Hát az nem sokat bír ki.
Új japán motor 2 éve 500-600e Ft volt, az megfizethetetlen.
Használt motorban mindenképp japánt vegyél, azok ha nem voltak széthajtva, örökösek.
Korábban írtam, nekem Yamaha ZR Jog-om van, ha az idő melegebb lesz, idén is azzal fogok járni melózni. Napi nekem is oda vissza 60km, egy élmény a motorozás. Meg persze jóval olcsóbb is, mert nem mindegy, hogy 3 vagy 6 litert eszik meg a járművem (ha autóról van szó, főleg nyáron klímával).
Amien még gondolkodtam, az az, hogy veszek egy elektromos robogót, ami nem a roller kategória, hanem 1000-1500W-os motorral rendelkezik. Az is megy 60-70 km-t 1 töltéssel, sebességre is 60-70-et tud. Ha az autót nézzük, akármilyen benzines 15 Ft alatt nem jön ki 1 km, robogónál már csak 7-8 Ft, elektromos robogónál pedig 1 Ft alatt. Új elektromos robogót is kapsz 200 ezerért. Én megvettem a Jog-ot még 2 éve, akkor 140e Ft-ért, ha pár hónappal későbbre tettem volna, tuti, hogy elektromosat vettem volna.
Na, akármit is veszel figyelj oda, mert a hozzá nem értőt simán átvágják, mint szart a palánkon.
Üdv, és jó vásárlást. -
Papa-Georgo
senior tag
válasz a.t.t.i. #1635 üzenetére
Nah igen...első motorom amit vettem, az Aprilia..énsem értettem tőlságosan hozzá. Vmennyire ezért is szívtam vele. Másodszorra már sikerült egy jó mocit kifogni.
Ami szvsz fontos. Általában fékcsöveken, felnin rajta szokott lenni a gyártási dátum, ott pontosan megtudod nézni mikor gyártották, ergo mennyi idős. Amennyire lehetőség engedi, betekinteni mociba, leszedni leszedhető részeket, bekukkantani alá, nem rozsdás e , nincs e törés nyom, folt, stb. Akku-ra ránézni, nem folyik e, nincs e kicsapódás rajta. Elemeket, lámpákat végignézni, nincs e törés, repedés rajtuk, burkolaton van e matricázás, az alatt esetleg nincs e vmi repedés, mert gyakran ilyenekkel fedik el. Akkor, érdemes levegőszűrű alá benyúlni, hogy nem tocsog e olajban, mert ha megszívja magát az gáz. Szóval, egy naon picit ugye annak olajosnak kell lenni, de tényleg csak annyira, amennyire a szivacsnak kell, de pl. aprilián ilyen összenymoható, ha összenyomos, akkor nem szabad, hogy fojjon belőle, vagy csöpögjön az olaj.
Megkell nézni van e rajta tuning, ált. sportlégszűrőt szoktak felrakni, ed azt elég gyakran kell tisztítani, megkéne nézni hogy mennyire dzsuvás az is sokat elárul róla. Akkor megkell még nézni, amikor mész, ha tudod, hogy hol állt moci, nézd meg placcot, hogy esetleg nem látsz e vmi foltot alatta, vmi folyást, amit mondjuk biztosan betudsz helyettesíteni a mocinak, mert az sem túl szerencsés, pl. csöpög az olaj a légszűrőből, vagy a benya szivárog, az már elég gáz...valszeg karbi már full dzsuva és tűszelep nem zár rendesen benne.
Ha ezeket úgy látszatra szemügyrevetted, akkor jöhet éles teszt. Aprilia nagyon érzékeny, berugás/önindító szempontból..tudom mert szívtam vele. Ha nagyobb blokk van benne, önindítót elis lehet felejteni. Szóval fontos, hogy persze függ attól mennyit ált, vagy járatták elötte e, de azt, ha kipuffra teszed kezed /csak óvatosan/ érzede meleg e. Szóval, hogy max. 3-5 berugásból bekell hogy induljon, de legjobb lenne, ha első pöcre menne. Hidegen ált. nem szeretik önindítót.De azért meglehet próbálni, hogy annak milyen hangja van, behúzza e, szeretnek elromlani. Szóval ha nincs csörömpölő hangja, és hallod, hogy indít rendesen akkor ok. Nah, hamár beindult, akkor szép egyenletes hangja van e, van e noirmlis alapjárat, egy kicsit ráhúzol, visszaenged, és megmarad e, nem fullad e le.MEnjél vele pár kört. szépen, egyenletesesn jár e moci, nem inog binog, még középsztemderre felhúzva nézd meg, hogy kerekeket megforgatva azok egyenletesen járnak e, nincs e oldalirányba holtjátékuk. Első keréknél spirál rendben van e? /ha sebességmérő mér, akkor valszeg igen / Próbálj ki rajta mindent, működik e rendesen.Ha mész vele, húzzál rá egy csutkagázt, hamár szépen bemelegedett, hogy reagál rá, szépen gyorsul e? Aprilia elég jól gyorsult nekem, ha érezhetően lomha lenne, akkor vmi gebasz lehetősége sztem megvan.
Nézd meg milyen gumi van rajta. sr, ha jól emléxem amit írtál...ilyen rallys jellegű, szeretnek cross gumit rakni rá, ilyen nagy kockák állnak ki gumiból...na pl. betonútra ha kész halál, szart is kirázza belőled. Akkor ülést ha felnyitod, akkor az nem lötyög e, nincs e eltörve. Nézd végig kasznit, hogy casvarok mennyire vannak meg, van e hiány belőle, elemek rendesen helyükön vannak e. Nézz mindent át rendesen.
Szvsz, ezek amik fontos dolgok lehetnek, de majd vmi nagy guru jön, és helyesbít ha kell.
Aztán ha mindezt legnagyobbb körültekintéssel megnézted...még mindig érhet meglepetés.
Vétel után érdemes talán szervízben átnézetni, olajakat mindenképpen kicserélni, karbit kitisztítani, beállítani. akksit megnézni, esetleg cserélni, illetve gyertyát, gyertyapipát ha kell.''Aki hisz abban, hogy a biztonsági termékek képesek önmagukban valódi biztonságot nyújtani, az megelégszik a biztonság illúziójával.''
-
senior tag
Üdv!
Nna, használt NRG mc2-esem viszem vissza ma, mert majd minden hibájától eltekintenék-illetve megjavítanám, de mikor tegnap aláznéztem, láttam hogy a váz hátsó részénél ahol a váznak van egy idétlen négyzet alakú odahegesztett vasdarabja amibe megy a hátsó rugóstag - na az szarrá van rozsdásodva és már kicsit meg is van hajolva.
Ezzel a vázsérüléssel már nem akarok mit kezdeni, viszem vissza és hozok valami más gépet - már szóltam is a kereskedőnek.
De azért annak az olasz 'firkásznak' is letörném a kezét aki így tervezte meg ezt az egész felfüggesztést. A robogókon ugye csak féloldali rugóstag van hátul, az egész terheléssel rajta, így fokozott figyelmet kellene szentelni neki, erre odab..sznak egy ilyen ócska vasdarabot hogy az majd tartja..
Hát kapják be! Megint alapjaiban megingott a bizodalmam az olasz gépekben.
(Pedig olyan kurva jól mennek és jól is néznek ki.. )
Az a baj hogy normálisabb robogóból nincs túl nagy választék, van ebben az árban Malaguti F12, vagy valami Peugeot robogó, illetve rákéne fizetni Yamaha Aerox-ra. Én már bekalkuláltam hogy áldozok valami jobb reményében, csak kérdés hogy pl az aerox megéri-e a pénzét, jobb-e annyival..? Iletve még NRG mc3-asok lennének sokkal-sokkal jobb állapotban - (Vajon ennél javították ezt a hibát?)
Látatlanban persze nehéz tanácsot adni, de hátha tudnákot pár szóval segíteni.. -
Topiccsendőr
addikt
Az egy tű lenne egy bimetálhoz rögzítve?
Hát bizony valamerre mozdulnia kellene.
Új ára biztosan ennyi, de inkább kérdezősködj bontókban. Igazán nem tudok senkit javasolni, mert nagyon lehúzzák az embert, én 3 db vízpumpa kihajtás csavarját vettem 1500 forintért Minarelli blokkhoz, illetve ezt lealkudtam egy ezresre.
A Moto Italiát is kérdezgettem, illetve ahol még kaptam használt, jó állapotú alaktrészt, az a Béke térnél volt kifelé( tehát nem a Hungária felé , Fáy utca, vagy vmi ilyesmi), rengeteg robogót árulnak, meg alkatrészt is. Oda bemehetsz (ha pesti vagy) és alkudj keményen! Nagyon átkúrósak, ha odarak eléd egy rozsdás vasdarabot, akkor be kell szólni, különben azt adják el ennyiért.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
golyani
addikt
alapjárat egyenletes?
könnyen indul-e önindítóval si rúgásra is?
elektronikailag rendben van-e?
blokk nem zörög-csörög?
kipufogó állapota (rozsdás, szét van rohadva...)
felniben idom belső oldalán megnézni az évjáratot.
jól gyorsul-e végsebessége megfelel-e, nem rángat, kattog etc menetközben?
ha függőcsapszeges az eleje megnézni nincsenek-e szétkopva a forgáspontok, nincs deformálódva.
teleszkópok finoman járnak, nem kotyognak, szorulnak , szimeringnél nem eresztik-e az olajat vagy a becsúszo ha olajos az nem jó.
kormánycsapágy kottyan-e, szorul-e.
vázat itt nem igazán tudod megnézni, de ha mégis akkor nincs-e repedve, rozsdálva
idomok állapota törték-e már illetve lettek-e javítva
ha a tulaj belemegy elvinni szakszervízbe átnézetni.
hát én kb ezeket nézném meg. -
Topiccsendőr
addikt
válasz ngabor2 #4331 üzenetére
neeem, nem kell leereszteni semmit, inkább ellenőrizd a fagyállót, hogy kibírja-e a maínuszt, meg dugaszold be a kipuffot, hogy ne menjen be a pára a hengerbe, aztán rozsdásodjon valami. A karbit érdemes leereszteni talán. Az lján szokott lenni egy leeresztőcsvar.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stargazer
senior tag
válasz Topiccsendőr #4677 üzenetére
na ezen is kicsit le van kopva a bevonat, de nem rozsdás mondjuk.
akkor azt mondod a persellyel lehet valami?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Atomgeszi
veterán
válasz Gergello #5377 üzenetére
user manual!
Ha veszel Shelles fagyállót 999ftért, az már használatra kész keverék. Tehát azt bele lehet önteni. Mi úgy szoktuk, hogy a vízpumpafedélen az alsó csövet szedjük le, ott kiengedjük a vízet, meg döntjük jobbra a motort, utána meg ahol a hengercsatlakozás van, ott is leszedjük, és döntjük megint a motort. Persze ez se tökéletes megoldás, de ha van felesleges ioncserélt vízed, akkor csinálhatod úgy, hogy a tartályba öntöd a vízet, az meg kijön a csövön alul, na most ezt nem muszáj, csak nekem, mert rozsdás szar víz volt,és a csöveket átakartam tisztítani. Utána visszarakod a csöveket, beletöltöd a tartályba a fagyállót, közbe döntögeted a motort, utána beindíthatod, hogy elkeverje az anyagot, és hogy feljöjjön a levegő, majd fog bugyborékolni, aztán mész vele egy kört , majd megin teletöltöd a tartályt, de utána valszeg még mindig lesz, hogy lejjebb fog menni, akkor megint kell bele tölteni. A hajtóműolajat én csak minarellinél tudom, ott a végáttételnél van alul egy csavar, azt kinyitod meg felül is, és kifolyik az olaj. Bezárod alul, majd beletöltesz annyit amennyi ccm bele van írva, nekem 110ccm van bele írva szal 1,1 deci olajt. Neked értelemszerűen más mennyiség kell majd biztos. -
fradi81
veterán
Hali
Rozsdás kipufogó garanciális téma? 2006-os Aprilia sr 50 még 3 év gari van kb. Vagy nem foglalkoznak vele és szedjem le csiszoljam fel fessem le?
[link]moto g72, Ninebot d28e
-
runner 125
nagyúr
Hali!
2004 3. havi-nem nevezném szinte újnak.
5500 mérföldet ír az eladó-ami ~8800km. (bár a kipufogó rozsdásodásából megítélve sztem több van benne..)
Biztos voltam benne h olsz import,nagyon jól át kell nézni vásárolás előtt!
Az área azért is ennyi mivel jelenleg 50ccm-esként fut. Azaz ha erre Te rendszámot szeretnél még,az kb + 130.000ft!
Üdv.M[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #5760 üzenetére
Ezt-azt én is hozzátennék. Szerintem a kipu rozsdásodás nem árul el semmiféle megtett km ert, csupán kort. Nem a megtett km el arányosan rozsdásodik, sőt, minél kevesebbet van használva, kívülről annál jobban korrodálódik, főleg ha kap esőt is.
A teljesítménylyukak keresgélése azért csalóka, mert erőátviteli probléma is lehet egy tök jó blokk mellett. Az import motorokra igazán jellemző nagy, alkatrész cserével járó hibákat keresném, mivel nagyon kevés embernek van olyan tapasztalata, hogy összehasonlítson két négyütemű 200 as blokkot.
Import robogóknál nem ritka a vázhegesztés se, amit idombontás nélkül nem láthat meg az ember, de még próbaúton sem sokszor érzékelhető. Alapvetően nagyon rossz állapotban kell lennie ezeknek a robogóknak, ha valamit megérez, vagy meghall az ember. Tehát én mindenképp egy hozzáértővel mennék. Nincs igazából minden helyzetre érvényes tanács, csak ez.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #5772 üzenetére
csomó komolyabb járműnél 1-2 évesen is tiszta rozsda a kipu.
amúgy meg általánosságban minél könnyebben rozsdásodik egy acélfelület,annál tisztább,erősebb.80%a? felétek lehet,h ez a divat,de felénk egyszerűen csak "sokat" futott gépek.itt akik behoznak,azok általában maximum aprókarcosakat hoznak,de 30-40ezer km-el,2-3 éveseket.kint teljesen normális futásteljesitménynek számit évi 15e km robogón.és ezek,igaz ,h második,harmadik 50es dugószettel járnak,de hibátlanok,csendesek,karbantartottak. én simán vennék egy ilyen 2-3 éves valós 40e km-t futott olasz importot.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #7077 üzenetére
"ETZn is mindig rozsdás volt a leömlő" - hát az enyimen nem... még krómozott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
AMD Power
titán
Egy kedves ismerősöm szeretne robogót venni. hozzá értök tanácsát szeretném kérni melyik a legmegfelelőbb.Négy féle típus van leírnám hogy melyik milyen,és a véleményekre lennék kíváncsi + és hogy szerintetek melyik mennyit ér.Köszönöm
1. Aprilia SR Replica 2000 évj 17500 km elöl tárcsa fék ,víz hűtéses ezüst metál szín .Gumi elöl Michlein 130/60-13, hátul Hutcanson 130/60-13 70%-osak. Akkumulátor nincs, üléshuzat kiszakadva, lyukas. Jobb oldal horzsolt indexe törött, bal oldalon enyhém horzsolt, a festék kicsit lekopott.
2.Honda dio 1998 sárga Akkumulátor elhanyagolt, gumi elöl Deestone 300-10, hátul Trayal 90/90, 50-és 90%-osak, üléshuzat kiszakadva, borítólemezek töröttek, kopottak, kipufogó rozsdás, festék lehorzsolva
3.Malaguti Ducati Corse F12 2000 évj,piros,ezüst fekete. Elöl-hátul tárcsafékes, léghűtéses.Akkumulátor nincs, gumi elöl Vee Rubben 120/70-12, hátsó 130/70-12, 30-és 40%-osak. Horzsolás az ülésnél, lábtartó pereme horzsolt, hátsó lámpa törött, első sárvédőn horzsolás, első maszk kormány alatt horzsolt.
4.Peugeot tkr 2005 évjárat fekete,Elöl tárcsafék, léghűtéses, csomagtartó.11 060 km Akkumulátor nincs, gumi elöl Funky 120/90-10 hátul 130/90-10 30%-osak. Kormány alatti borítólemez horzsolt,bal oldalon ülés alatti borító lemez törött, tükrök műanyag borítása lehorzsolt, bal hátsó index ragasztva
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
nLali
senior tag
Én a 99es Runner 50 SP-met kéz alól, 3 év állás után 135ért vettem. A szellőző körüli műanyagot jól lessed meg, ott ha fújva van, akkor hamar kiderül, hogy mennyit volt vízszintesen a motor.Jónak tűnik, de ennyiért, erősen legyen felújítva ennyi idősen. Akku takarót csavartasd le és nézz bele.Elég sokat látni a vázból, hogy milyen rozsdás. 12 év alatt már kell lennie valami kopásnak a vázon, akkor is, ha vigyáztak rá.Jobb oldalt a blokk felől nézz alá ! Próbáld ki ! A gép megtankolva 98 Kg, nem ugrik, mint egy kistestű.Féktárcsát, markolatot érdemes még nézni.Ha nem vállas a tárcsa, akkor még nem sokat volt használva, vagy cserélték a tárcsát( sokat volt használva ). Ha öreg rozsdás és gyári a fék, akkor gyári is lehet.Ha nem túl vállas, akkor valósnak tűnik a Km ! A típusa SP, ami azt is jelenti, hogy két féle színnek kéne rajta lenni.Lehet, hogy nem gyári a fény, " nyomokban gittet tartalazhat".
-
Samus
addikt
A fejlemények: nagyobb fúvókával meghajtottam, ugyanaz a gond, már ki sem pörög rendesen (melegen sem, szívatóval sem), csak néha-néha. Gyertyát holnap hozok, ma voltam, holnapra megjön, katalógusból néztük, csak egyféle van egy hőértékkel.
A mai nap termése: a két gyertyás "elemzővel" megnéztük, a szikra folyamatos, nincs kihagyás, még akkor sem, mikor épp leáll a motor (megszűnik a hangja), de még forog. Ilyenkor (kihúzatás után) mikor leáll, csökken a fordulat, néha el-elkapja, picit pörgeti, kihagy, pörög, de a szikra folyamatos, legalábbis a gyújtókábelen. Hogy a gyertya leadja-e, azt nem tudni (be nem látunk a hengerbe működés közben), de az elektronika és a komplett gyújtás jól működik.
Szétszedte a karburátort, szívócsonkot, pillangószelep tökéletesen zár, nem sérült, csipkézett, csonkrész tiszta, nincs repedés (nem tudom, mit jelent, méret (kör áthúzva) 20as, egy jelzés van rajta, csúccsal felfelé álló egyenlő szárú háromszög, benne fejtetőn egy másik ugyanilyen, de kisebb háromszög). Szimeringet még alaposan nem ellenőrizte, de sem a lendkeréknél, sem a kuplungnál nem látszik folyás, de ezt holnap, vagy utána teljesen szétszedi légkulccsal, ezt is ellenőrizendő.
Mikor kivette a gyertyát, vízcseppek voltak rajta. Lekapta a hengerfejet. Kicsit rozsdás belülről, látszik, hogy alig volt benne fagyálló...a tömítés nem a legszebb, de nem repedt. Viszont kivétel után egy-két darabja benne maradt a fejben. Ha van, akkor holnap jön, ha nincs, akkor megrendeli a szettet, külső-belső tömítés csere.
Jelenleg úgy állok, hogy sehogy. Remélem most már jó lesz, már Őt is érdekli, hogy mégis mi baja...
Ha már lekapta a deknit, mellékesen mondtam Neki a szíjat (már tudom, mit kell nézni ellenőrzéskor, ki lettem oktatva), nem zsír új, de még bőven jó állapotú (nem repedt, kopott). Most, hogy feltöltöttük fagyállóval (még régebben, keverve persze) az eddig átlátszó folyadék zöldes színű lett (kék fagyállóval...).'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Jamby18
senior tag
válasz DigitXT #9268 üzenetére
Megfogadom mindenki jó tanácsát,és várom is.
De! Valahogy a 120-130 közöttiek vagy régebbiek 2000-2 a másik meg ,hogy ilyen agyonjavítgatott kittelt,újrafestett rozsdásodó vázat nem szeretnék,ha csak megnézed a 4.képet már látod szépen van festve a váz is nem rohad,csavarfejek is épek... ez így mind szép és jó is csak az ár,nah annak én sem örülök és csak úgy mondom.
Illetve ad rá garanciát addig meg kihúzom valahogy,úgyse egyből az egy kerekezés a cél.
Viszont most kerestem megint és rátaláltam még 1 Debrecenire[link] ha jól kivettem a bal elején sérült,le van pattanva a festék,gondolom estek vele, illetve se gari, se motorszerviz
Mert ha Adorjan hirdetéséből indulok ki csak van valamicske bizalom,hogy szerviztől veszem értenek hozzá illetve csak nem adnak ki a kezük közül olyat amivel megszívnám. -
Atomgeszi
veterán
Én akkor, ha már legalább 15 fok van. Bár most lehet kicsit húzódni fog a dolog mert le kéne kapni a hengert és elvinni a szerelőhöz megnézetni, hogy elég egy új dugó vagy fúrni is kell. Utána ha megvolt a bejáratás még variókuplung hangolás kell. Meg valamit a puffommal is kéne csinálni mert nagyon rozsdás , de nem tudom lesz-e pénzem krómoztatni.
-
mocsanisi
senior tag
Kipufogó kicsit rozsdás volt meg ilyesmi, szóval leszedtem, lecsiszoltam a fémig, alkohollal lepucoltam, és kapott 4 réteg hőálló festéket. Egész normálisan néz ki, reggel felteszem. Végre nem úgy néz ki a kipufogó mint egy ócskavas
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Brogyi
senior tag
válasz PLaci58 #17097 üzenetére
Fiúk, ez ilyen nehéz lenne? A fém tartályba azért szoktak az öregek benzint rakni, hogy ne rozsdásodjon meg.Könnyen oxidálódik a vas.Biztos nem rozsdamentes drága fémből készítik.
Egy kicsit hasonló mint a tárcsafék.Néhány nap után már rozsdásodik.A benzin elzárja az oxigén, és az aktív levegőben lévő oxidánsok útját.De, ahogy szoktam mondani ha rám hallgatok akkor azt csináltok amit akartok. -
kokov
tag
válasz runner 125 #17266 üzenetére
Olyan a hangja, mintha műanyag verné a fémet és nem fém a fémet, más nem lehet ott csak a főtengelycsapágy? Menet közben bukóban egyébként nem hallom, csak ha alapjáraton megy a motor és ott állok mellette, nemtom a főtengelycsapágy nem hangosabb? Tuti onnan jön. Az fasza ha csapágyas
Megnéztem volna már csak az a baj, hogy a műanyagban az egyik csavar be van picit rohadva és a csavarfej mászik nem a csavarhúzó, így szereznem kell valami lötyit, ami lelazítja, mert nem merek rápróbálni izmosabban, mert félek, hogy teljesen elkenem a csillag csavarfejet aztán szvsz, ha meg jobban rányomom a csavarhúzót akkor meg a műanyag hajlik, mert nincs mögötte semmi ami alátámasztaná, csak a két műanyagot fogja össze a csavar, így félek azt töröm el, ha rányomok izomból. Szétver az ideg, mert az egész motor olyan, hogy enni lehet róla, az összes csavar tökéletes, ez az egy rozsdás, rittig becopom Ilyen a világon nincs. Nem is tudtam idáig hogy ott lennt is van egy csavar a műanyagban, csak amikor le akartam szedni. Nagyon vigyáztam rá, de így akkor ezek szerint nem kapok érte szart se...
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Először is javasolnám, hogy ami nem romlott el, azt ne javítsuk meg.
vákuumos benzincsapja van, ami akkor nyit, ha jár a motor. Tehát azért kell rugdosni vagy indítózni sokáig, ha nincs benzin a karbi úszóházában.
Benzin szűrő a vákuumos benzincsap/szivattyúban van, ha nem rozsdás a tank, akkor nem fog eltömődni, nem kell cserélni.
olaj szűrő nincs benne, mert nem négyütemű. index relé? ha rossz akkor cserélni kell, de akku nélkül, lemerült akkuval csak fordulaton működik. sosem szokott tönkre menni Jogokban. Akkut ha rossz, akkor érdemes cserélni. Légszűrő mosható benzinben, ha nem morzsolódik, akkor mosni kell, nem cserélni. Gyújtás vezérlőt mi a ráknak kéne cserélni? CDI gyújtás ha rossz akkor be sem indul, nem állítódik el soha.Mivel az elején vagy nagyon, meg a kérdésekből ítélve tud meglepetést okozni a dolog, ha azt akarod, hogy normálisan működjön, el kéne vinni egy szakihoz, az rendbehozza. Mert fórumokról bevisznek az erdőbe az emberek, aztán lesz költség rendesen. de ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
kem
addikt
Sziasztok, köszönöm a gyors válaszokat
Szóval:
"ha nem rozsdás a tank, akkor nem fog eltömődni"
Sajnos rozsdás a tank, és a benzinszűrőben is vannak rozsdadarabok, ami a tank és a benzincsap(?) közt van. Ezt a hálós szűrőt szeretném papír alapúra cserélni, a tankot pedig rozsdátlanítani(erre pár tanácsot szívesen fogadnék).
index relé
Az indexek működnek, világítanak, csak a relé nem szakít meg, így kapcsolgatni kell kanyarodáskor Ezt merre találom?
"külön olajzásról megy-e"
Az előző tulaj gyári állapotban használta, szóval a szerelő ablakban lévő olajtartályba néha kell olajat önteni, a tankba pedig sima 95-ös benzin kell, amit egyébként tankoltunk az állott benzinre.Akksiból milyet ajánlanátok? Mindenképpen kell új, amiből kapásból 2 kell, mert bátyám is most vett egy jó állapotban lévő Mintet. Egyébként ugyan olyan akksi kell ezekbe?
Ha innen ajánlanátok valamit azt nagyon megköszönném, ők közeli ismerősök, szal van kedvezményKöszi!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Area51 #17672 üzenetére
vagy mindig hozzáért a kuplungpofád a haranghoz, vagy a tűgörgőid a végáttétel tengelynél (a hátsó tárcsa és kuplung tűgörgőit) soha senki nem tartotta karban, nem zsírozta meg, nem cserélte le, és baromi nagy volt a súrlódása, mert az ékszíj morzsalék és a ferodolpor eltömítette a kosarat. Vagy egyszerűen sokat állt és rozsdás volt.
Az első verziónak alapjárati gondokat kell okoznia, a másik verzióhoz meg nagyon igénytelennek kell lenni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz KatonaT #19136 üzenetére
Szia,
..felejtsd el ezt a Runner-t.
Nem emlékszem már mennyit kér érte, de tipikus kotla import. A színe gyárinak tűnik, az eleje biztosan, az oldalában már kételkedek, szerintem ennél telítettebb narancsban adták ki ezeket. De le van lakva, mint a kerti wc. Tiszta karc, kosz, karbi full olaj és redva, ráadásul mi az a kókány karburátor rajta?!?! Gyalázat.Markolat kapásból nem gyári.., kapcsolók kopottak. Önindítón már nincs is piktogram. Lámpakapcsoló alatt pl. a "Passing" felirat már nem látszik - vagy szimplán nem gyári már a kapcsoló. Első teló fotóról is egyértelműen kuka.
Tárcsák rozsdásak, régóta áll...
Évjáratot tekintve 2000-2001-es.
Ebben minimmum 45-50.000km van.Enyém ugyan 180-as, de most 26.000km-nél is nulla kapcsoló kopás, nulla tárcsaváll.
19-es karbival meg ~ 6 litert úgy be fog verni 100-on, mint a huzat. Ez nem jó vétel tényleg, hagyd a francba.
Mondd mennyit szánsz Runner-re, és nézek majd valamit, ami legalább fotó alapján egyben van."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz engine88 #19246 üzenetére
Nem semmi. Ez egyértelműen kuka. Felesleges javítgatni, mert olyan szinten rozsdás, h nem igaz.
Ha, teheted minél előbb vegyél rá egy kipufogót, mert ez a 2t motornak abszolút nem egészséges.
Egy ZX mehet a gyári 50-es hengerre is, max 5-10%-kal nagyobb fúvóka kell, plusz görgőzni kell. De, nem rossz alternatíva a gyári helyett.
sanyiboy
Motorolajat értelemszerűen elégeti a 2t motor. Betöltőnyílása annak általában a sisaktartó környékén szokott lenni.
A hajtóműolajra gondoltam. Hátsó kerékagynál keresd. Ott kell, h legyen felül egy nívópálca, amivel a mennyiséget tudod ellenőrizni, illetve itt tudod betölteni az újat, alul pedig a blokkon van a leeresztő csavarja, ami általában imbuszos.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
engine88
aktív tag
válasz runner 125 #19255 üzenetére
És ha a gyárit venném, annál gondolom semmi állítás nem kell.
Egyébként fúvókának mi az angol neve? És milyet kellene hogy vegyek bele ha Leo Vince-t veszek?dave: 400fontért vettem 300as árfolyamnál, 2006-osat. bukóval, 11k km-el, új akksival, remek állapotban, csak a kipufogó nem tudom milyen állapotba volt akkor de nem rémlik hogy ennyire rozsdás lett volna.
-
PLaci58
őstag
Feltettem ide a szerelésit : [link]
Találtam 2002-08-ast is, de azt nem lehet megnyitni.Ebben 2-6 Ohm között írja az automata szívató ellenállást 20 C-fokon. A világítás tekercsére pedig 0,25 Ohm körülit ír.
Hibás műszerrel csak szívatod magad!
Lehet, hogy a mozgatástól javult meg. Lehet rozsdás, gyenge érintkezés a csatlakozónál.
A tű pár millimétert mozdul csak el pár perc alatt ! 20 és 40 fok között 2 mm talán az eltérés. A melegedést talán jobban érezni.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
g@bo
nagyúr
válasz runner 125 #19636 üzenetére
asszem végleg elegem ebből a pg zip 4T szemétből, Runner hétvégén lemosom... lefényképeztem 5 oldalról és segítséget kérek a szövegezés és hirdetési felület tekintetében.
2T lesz ebből.
a verda az elmúlt héten már az 50 km/h végsebességet se vitte, lejtőn.. eddig 60 volt, fogyasztása szépen megugrott, 7L tankolás után 200 km et se mentem el, már bevillan. tegnap levettem a légszűrőt és kimostam, nem segített a helyzeten de legalább láttam, hogy 8 hónap használat után már rozsdásodik az alja, a kipufogó meg egy merő vasoxid.... tovább nézegetve ismét kiverte a szemem, a burkolati elemek ocsmány öntése/illeszkedése és szerelése. futóművét továbbra is kritikán alulinak tartom.
megy a háztól, amíg -valakinek- ér valamit.
-
SzlobiG
félisten
válasz dave93 #19665 üzenetére
Előfizettem megint a hd képekre megnéztem közelebbről a középső tuti cserélve volt, viszont néztem másikakat egyik se ugyanolyan színnel van amiket láttam, lehet hogy direkt van így nem tudom. Viszont ez a nap kiszívós dolog aprilia betegség gondolom szar minőségű műanyagból csinálják és elég hamar meglátszik mer nagyon sok ilyen ez azért nem vagy cserélve volt minden...amit nem tudok eldönteni hogy a hátsó rugó felül rozsdás vagy olyan színű.
-
engine88
aktív tag
Szerintetek az normális hogy 1 hónapos Leo Vince ZX-R így rozsdásodik?
(elég sok eső esett most errefelé) -
Tothgera30
Ármester
válasz SirKero #25193 üzenetére
Ezért a szövegért felgyújtanám az egész kereskedést,... a hülye állatok... !
ui.: Amúgy is, egy GTS 300-nál kevesebb tökösebb olyan kategóriájú robogó van, leheletnyi olasz érzéssel és lélekkel megáldva...
Ugye hogy férfias, feketében is nagyon vadas...
Így meg nagyon állat, fehér, fekete felnikkel, polírozott peremmel, meg hát a csaj...
#25198 Criton: Tudom én, a Totalcaron már kiderült egy párszor hogy mik vannak ott. Még csak le se köpném-hugyoznám a nagy részét. Csak azért nem jó ha fikáz egy márkát aminek kúrvarégre nyúllik vissza a története, azok a hülyeállatbaromf@szrágók meg ott vergődnek a kókány, rozsdás, szakadt vasaikkal.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
g@bo
nagyúr
válasz SzlobiG #25244 üzenetére
lehet, hogy motornál nem olyan kényes az évjárat kérdés, de én pár éve lestem egy opel kadett /újkasznis/ 1.6-os gépet, asszem mikor néztem 10 éves volt, gyöngyház színben, hibátlan állag és 5000km, garázsban állt.... a kora ellenére megkérték az árát, mivel tényleg pöpec volt. de aztán nem mertem megvenni, mivel ha tolom 2-3 évet, akkor a relatív szép állapot rohamosan romlik, mert ugyan addig nem kapott annyi /téli-sós/ vizet a kaszni etc., de ha jártam volna vele, akkor igen. szóval valami olyat szeretnék kihozni, hogy pár év alatt tuti sikerült volna a korához méltóan kívül belül leharcolni. ahogy a természet viszontagságai érik, a gép rozsdásodása és egyéb elérték volna a korához méltó állapotot / tán a motor nem, állásban nem öregedik, alu nem rohad / de a többi tuti, és nálam már a valós kor alapján lett volna eladható, pl 15 évesen, és a bukovári gigászi, mivel évesen meg "irreálisan drágán" vettem meg. 15 évesen meg kutyát se érdekli, hogy 10 éves koráig garázsban lakott, és 5000 km volt benne.......
na, érteni mit próbálok leírni elég bénán?
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz korpicschess #27699 üzenetére
ha már rozsdás, csiszold meg, utána kezeld csak le.
-
AndrewTdi
addikt
válasz runner 125 #28620 üzenetére
Látom Neked is nagyon rozsdásodik a kipufogód.
-
runner 125
nagyúr
válasz AndrewTdi #28622 üzenetére
Jaja, ezek ilyenek. Az összes Piaggio-n rozsdások a dob, de én leszarom. Most is csak azért látszik a leömlő könyök, mert fél motor hiányzik.
Gyári. Amíg bírja a gyári rész, marad ilyen.Hát jah, ez előfordul sajna. Nexus-ból még ezek ellenére is az tűnt a legjobb vételnek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ZozzHUN
addikt
válasz runner 125 #29238 üzenetére
Hát, nem fogok 20.000-ért újat venni, használt meg megint csak rozsdás lenne, már ha találnék bontottat.
Akkor heggesztek, thanks
Ultrahangos gépet szereztem, volt bent a cégben fent a polcon, Tesla csehszlovák darab, pont belefért a karburátora. 10 perc múlva leállt, és az istenért nem akart újra elindulni, pedig vadonat új volt. Szóval, tud valaki egy helyet ahol kipucolják rendesen a karbim pesten?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Szerda délután elkezdtem megcsinálni fater Sámsonját, ma délután lett kész. 10 évet állt szegény párás garázsban Minden nap látástól mikulásig ezzel foglalkoztam kb (betegség miatt volt ennyi szabadidőm)
Trafót kellett cserélni benne, de így is csak megtolva indul. Wartburgból valót kapott, teljesen egyformának tűnnek. Az üzemanyagcső a karbi és a tank között elöregedett, azt is cseréltem, és beraktam egy plusz szűrőt. A benzincsap ki lett tisztítva, házilag csináltunk bele tömítést A tank gusztustalanul rozsdás volt (ezért állította fater félre), kavicsokkal és citromsavval javítottam a helyzeten. A kipufogó ki lett égetve, a fojtások is ki lettek szedve onnan (a hengerben van meg már csak, a karbi alapból fojtatlan volt ), kis gumiámot raktam a hátul lévő tömítéshez a biztonság kedvéért, de sajnos itt-ott a krómozás elszineződött. A dolgok jó része eredeti rajta, csak a sebességmérő lett véve rá (kb 17k km van benne az óra szerint), az üléshuzat nem gyári már, és a csomagtartó le lett szerelve régebben, meg ugye mostmár a trafó is másik (Ladából valót fogok rakni majd bele, mert ezzel narancssárga a szikra ) A gumik még a Pneumantok, az első sajnos kezd felszakadni. Ez vajon jó lenne? Valamint a sztender az egyik oldalon hozzáér időnként a kerékhez a rugó miatt, erre van valami tippetek?
mp
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SzlobiG #29723 üzenetére
Én is mennék még a szimóval, ha elől nem a gyári Pneumant köpeny lenne... Hátra kapott egy enduro külsőt és új belsőt, de az eleje siralmas Én most az első telót fogom rendbe tenni (szimmeringcsere, olajat újat adok neki), meg hajtóműolaj is ritkasz.r, akkor már tömítés is lehet, hogy új lesz, hacsak nem csinálom meg az egészet ma, mert holnap tudnék venni tömítést Valamikor a télen lefestem a tank belsejét is, ha minden jól alakul, idegesít a rozsdásodás. Új gázbowden sem ártana, mert hétfőn alapjáratot állítottam, és ráhúztam neki párszor, hogy ne dögöljön be, de túl jól sikerült az egyik gázfröccs, vagy nagyon erős vagyok, mindenesetre 26 év után feladta, és elszakadt Féklámpát is be kell álítanom, mert folyamatosan ég (bár ez egyelőre nem zavar, úgyis csak földúton megyek). Ha sok pénzem lesz, kap majd egy babszi gyulát. A hajtúműre is ráfér egy kis átnézés, mert a főtengely minimálisan, de lötyög (egyáltalán nem vészes a helyzet, de nem árt egy kis felújítás).
mp
-
piki24
csendes tag
válasz sajtosbeats #30295 üzenetére
Szerintem ez a fém tankos motorokon érdekes,
hogy tele legyen ugy nem tud rozsdásodni de
a müanyag tankosoknál teljesen mindegy.
Gumi vásárlás engem is érdekel hol mennyi és melyiket javasoljátok
(130/60x13) -
runner 125
nagyúr
válasz SirKero #30753 üzenetére
..tipikus kerti wc feeling.
Szana-szét kopott, rúgott műanyagok. Festékréteg berúgó karról lerúgva, ezért szép rozsdás.
Oldala bezúzva, és az egész műszaki állapotán látszik a lelakottság.mod. jah és ABS kizárt.
Új maxi Honda-kon is ritka, nem ezeken.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz Attila17 #31700 üzenetére
Uhh hát ez szépen összeszűkült simán lehet ettől a gyengeség, de hogy sikerült ezt így behorpasztani? Bár amennyire rozsdás ez már úgy ellehet gyengülve, hogy nem nagy ütés kellett neki. Ezt megjavítani se nagyon lehet.
A csavar meg ha be van rohadva azt az életbe nem veszed le főleg ha elnyaltad már szépen a csavart. Nekem a féknyeregnél volt úgy berohadva, hogy még direkt csavarlazító fogóval se tudtuk lelazítani csak fúrás segített nagy nehezen.
[ Szerkesztve ]