- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- iPad topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz XSiGma #48189 üzenetére
30-50k attól függően, hogy elég-e a két gyakorlati óra (kismotorozol-e), vagy sem. Én nulláról kezdtem, összesen 8 órát vezettem (+1 a vizsga), így mindennel együtt, kézbe a papír 53k-ban állt meg tavaly (a motort ők adták természetesen a gyakorláshoz)
(#48191) XSiGma: ja bocs, benéztem: tavaly a jelentkezéstől a gyakorlati vizsgáig kb. 3 és fél hét volt, meg még plusz 12 nap alatt jött meg a papír postázva. Mindez Kalocsán.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #48312 üzenetére
Motorakku töltésére is alkalmas automata töltőt kell használni, az szólni fog, ha készen van.
Sima, régi fajta, autó-akkutöltővel max. felforralni, felrobbantani, tönkretenni lehet egy kis robogó akksit.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ha a RESZURSZ-1 típus, akkor elhiszem: a töltőárama fokozat nélkül állítható (a műszeren látod), a 14,4 V elérésekor meg lekapcsol. A többi régi autós töltő viszont nem ilyen... Nekem is volt valamikor, de az öcsémnek ajándékoztam vagy 10 évvel ezelőtt.
szerk: az összes többi orosz töltő mind sz*r volt kis kapacitású akkuhoz....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz alba-regia #48569 üzenetére
Szűrőt nem tudom (én cserélném, de ha akkora macera, akkor maradhat a gyári előírás szerint), az olajat viszont nyugodtan felhasználhatod, csak más típussal ne keverd. Még a vacak MOL-olajokon is 60 hónap a feltüntetett szavatossági idő felbontatlanul.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz 30z.Samu #48777 üzenetére
Ha a B125 letétele után 2 éven belül leteszed a korlátlan A-t, akkor nem is fog többe kerülni az eksön összesen, mintha egyből A-ra mennél. Vedd úgy, hogy 2 részletben fizeted ki. (Ha van autóra jogsid, persze...)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Annyi trükkje volt az egésznek, hogy szóltam az (amúgy jó ismerős) oktatónak, hogy csak akkor engedjen vizsgára, ha szerinte át is megyek. így 2 óra helyett 8-at vettem, a 9. volt a (sikeres) vizsga. Így mondjuk nem 30-35k volt mindenestől, hanem 53k-ban állt meg az eksön. Ennyi...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem az első 2 óra nagyon sz*rul ment (a váltással semmi gondom nem volt egy pillanatig sem, hiszen közel 35 éve autózom, aránylag nem is keveset), a kanyarokat "ki akartam egyenesíteni", egyszerűen nem mertem döntögetni a motort. Aztán ráéreztem, a következő foglalkozáson (mindig egy óra rutin + egy óra forgalom, csak legelőször volt 2 rutin egyben) ráéreztem, és marhára elkezdett tetszeni is a dolog. Mondjuk az YBR125 az egy kezesbárány, gondolatvezérléssel is szépen kanyarodik, és van rajta FÉK!.
(A sajátommal meg újra meg kellett tanulnom motorozni, mert ez meg egy rosszindulatú dög: sem rendes fék nincs rajta, sem kanyarodni nem szeret. Előbb "semmi", aztán meg szabályosan "bezuhan" a kanyarba. Nem biztos, hogy meg tudnám vele csinálni a rutinpályát hibátlanul, taknyolás nélkül. Bár ez erdélyi szerpentinek sokat javítottak a kanyartechnikámon... ).[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #48963 üzenetére
A gumik "újak", már ha az elsőt, amit vásárláskor tettem rá (azóta 12k km van benne , és a hátsót, amiben kb 7e ), annak tekinthetjük. Egyébként mindkettő a gyárilag felszerelt Bridgestone volt, DOT-számuk megegyezett a motor évjáratával. Kopnak ezért már rendesen. A guminyomásra kínosan ügyelek, a kormánycsapágy sem kotyog, nem is szorul. A túl hegyes villaszög lehet a fő oka szerintem, friss gumikkal is ilyen sz*r volt....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #48998 üzenetére
Ha a kereskedő tulajdonában van a motor. Ezt úgy szokták kijátszani, hogy csak bizományosként, a régi tulaj nevében árulják a motort, biankó, előre félig kitöltött adásvételivel (amikor beveszik a gépet eladásra, a volt tulajjal kitöltenek egy fél adásvételi szerződést, a másik oldalát meg a vevővel majd akkor, ha tényleg létrejött az adásvétel. Íg viszont magánszemélyek között történik az ügylet, "megtekintett állapotban".)
Legalábbis autónál ez a szokásos módi.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
(#49121) DigitXT: akkor ez most egysebességes, mint a régi Babetták voltak?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz szentkuti11 #49183 üzenetére
Na ezért kell Hondát venni. Azon mindig megvannak a sebességek, "nem lehet mellé váltani". TROLL OFF.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #49316 üzenetére
Én B1-ben fizettem 3250-et a Csótányra a K&H-nál az idén. Tavaly a Groupamánál kötöttem először, ott 9000 fölött volt A0-ban.
(Én marha nem néztem szét előtte, mivel minden más biztosításom is náluk volt, így a motorral is oda mentem. Azóta a kocsit is elhoztam tőlük, csak a kocsi Cascoja meg a lakás van náluk. Érdekes, azokra tudnak jó árakat adni...)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #49321 üzenetére
Akkor tudod a Maja bónuszát áthozni a Madisonra, hogyha az előzőt eladtad, azaz amaz már nem a te neveden van. Eladás után felmondod a régi biztosítását, és akkor ott kapsz egy bónusz-igazolást. Ezzel meg mégy a másik (vagy ugyahhoz) a biztosítóhoz.
szerk: ráadásul a régi biztosítását (ha egész évre ki volt fizetve) időarányosan vissza is fizetik neked.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #49331 üzenetére
Sajnos csak erősen használt motort.... ...az újak közül még a legsatnyább 125-ös sem jön ki (regadóval, üzembe helyezve értem). A legkisebb értelmes 250-es (Suzuki Inazuma ABS) meg 1,3 millában áll meg, mire nevedre kerülne. CBF 250 meg már nem létezik újonnan.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #49334 üzenetére
Ember, ez egy 13 éves, 120LE-s (végletekig kihegyezett), 600-as sportmotor! Ez a fél életét nyelezve tölthette szerintem. Ha nem taknyoltak vele (nagyot) akkor is valószínű hogy pénztemető...
szerk: egyébként gyanítom, hogy a festése sem gyári.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz szentkuti11 #49377 üzenetére
B-s jogsival utast nem szállíthatnál akkor sem, sőt ha rendszámos (tehát motorkerékpár) lenne a Simson, akkor egyedül sem vezethetnéd.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #49471 üzenetére
Nono: 3 literes villatáska elöl, 2 db 10 literes oldaltáska hátul, fixre szerelve...
Egyébként ne nézd le, 75-80-ig rendesen szedi a lábát a kisöreg, igaz, meg kell dolgozni vele (váltó/kuplung/digitális gázmarkolat). Utána meg a szélirány és az út lejtése dönti el, hogy mennyi is az annyi...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #49473 üzenetére
Na nem is motoroznék vele szívesen Pesten, az tuti. Itthon meg a lámpáknál beállok a 3-4 db autó mögé, eszembe sincs előre "furakodni". Szerencsére a vidéki lét egyik előnye, hogy a dugó az ismeretlen....
Ja, itthon az autót is alig használom, max. a heti nagybevásárlásra, a kisebb dolgokat egyszerűbb biciklivel intézni (ótvar kisváros, de a terület 3/4-e el van látva kitűnő, az úttesttől elválasztott bicikliúttal. A kocsival is szinte csak az országutakat járom, ezért a jó fogyasztás.
1000-es Yaris: országút, 95-105 km/h közötti tempó: 5,5-5,6 liter. Város kb. 7,0 liter, A fogyi 110 fölött ugrik meg, méghozzá drasztikusan: autópálya-tempóban a 8 is lemegy a torkán, de ott már annyira hangos belül, hogy nem csak takarékosság miatt nem járok annyival.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #49679 üzenetére
Tedd be aláírásnak!
Más, és nagyon OFF: végleg lemondtam a nagyobb motoros jogsiról, rájöttem, hogy nekem igazából semmi szükségem rá, maradok lenézett 125-ös. Nekem ez így megfelel. A főnöktől megkaptam a beígért prémiumot (fél havi nettó fizu, 75k, ez ment volna jogsira), és el is csesztem egy windowsos 8"-os tabletre. Erre már régóta nagyon vágytam. Nooormáááális?!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
A nagyobbik pont a mérete miatt szóba sem jöhetett: csak 3 centivel lett volna kisebb, mint az utálattal cipelgetett 11,6-os notim. Ez tündéri, csak még a Win8 ismeretlen terület előttem, ezzel fogom tölteni a hétvégét. 2 és fél órája települnek csak a windows-frissítések rá. Mindig talál újabbakat a dögje...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Herczi #49787 üzenetére
A Hahu-n van egy, igen szép állapotban és jó áron. A Suzuki VanVan koppintásának tűnik, csak annál komolyabb motorral. Nem ismerem, de nekem is tetszik!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz body007 #49800 üzenetére
Nekem meg van rendes, biztonságos zárt bukóm is (beépített napszemüveggel), de mostanában szinte mindig a semmit nem érő nyitott kínait veszem fel, mert az kényelmesebb: szemüveges is vagyok, meg a zárt ebben a nedves, hűvös időben nagyon hamar bepárásodik. (pinlockom az nincs sajnos).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #49828 üzenetére
Tavaly karácsonykor és szilveszterkor is +11-14 fokok voltak, én mindegyik napon motorozgattam, Karácsony másnapján még a Mecsekbe is elpöfögtem... Nekem, az én ócska cordura göncömben (termobéléssel) kb. 10 fok a határ, amikor már hajlandó vagyok motorra ülni (de mint már többször mondtam, én csak kirándulgatni járok a motorral, szóval 60-100 km-nél kevesebbet soha nem megyek egyszerre).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #49950 üzenetére
Elvileg robogóba mindegynek kellene lenni (ha a viszkozitása és az API minősítése amúgy stimmel), az olajban futó kuplunggal rendelkező váltós motorokba nem jó az autós olaj, mert a súrlódáscsökkentő adaléktól folyamatosan csúszna a kuplung.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs