- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Mini-ITX
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- MKV szerkesztés (mkvmerge gui, stb)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Intel Core i7-5xxx "Haswell-E/EP" és i7-6xxx "Broadwell-E/EP" (LGA2011-v3)
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
-
Stafni
aktív tag
válasz AMD Power #3302 üzenetére
Az Long Life olaj ami jó 30e-re nem 5eFt/ 4L
Mond a főnökömnek, hogy üljön BKV-ra. 50e km van a kocsijában. 10 éves a kocsi.
6 évnél lett cserélve az olaj. 30e km-t nem is ment vele.
Én 15e-ként cserélek, az opel x16xel meg előbb megeszi, mint 10e km az olajat. Mindig töltögetni kell. -
AMD Power
titán
Nem egy céges autóról volt szó, az más... mondjuk abba is illik 10e km olajat cserélni vagy évenként ha nem "long life" csoda olaj van benne-. De aki a saját autójába nem tud/akar 10e km olajat cserélni az leszivha*.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Stafni
aktív tag
válasz AMD Power #3306 üzenetére
Mivel gondolom BKV-t írtál Budapesten autózol. Én viszont nagyobb távot teszek meg mint mondjuk elmegyek a sarka ABC-be. A stílusodból ítélve valószínűleg nem is vagy túl óvatos vezető. Napi 50km-et autózok és sokszor a család is utazik. Ilyen használat mellett hülyeség 10e-ként olajat cserélni. Neked viszont lehet, hogy 5e-ként kellene, ha nem bánsz óvatosan a motorral.
Nem céges autóról beszéltem az 50e az 10 év alatt került bele. Főnököm autója.
-
AMD Power
titán
De óvatos és igényes vagyok és én megadom az autómnak ami jár. Az olyan barmok miatt hullanak szét az autók 10 évesen mint akik nem cserélnek benne "időben"olajat.. akkor az autó többi részére/alkatrészére nem is merek gondolni milyen állapotban lehetnek.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
NTonee
veterán
válasz MPowerPH #3309 üzenetére
Gyári előírás persze, csak azt felejti el mindenki, hogy az autógyártóknak semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy a megvásárolt autód jó állapotú legyen 10év után is. Nekik az a jó, ha 5év után lecseréled az új modellre.
Jól hangzik a 30-35ezres olajcsere periódus, az új autó vásárló örül, a használtautó vásárló meg majd fizeti a 100ezer után letérdelő motor felújítását. A gyártóknak addig vagy ügyfél, amíg meg nem veszed az autót, kábítják a népet ilyenekkel, hogy longlife, meg egyéb marhaságok, utána már csak pénzeszsák vagy. -
AMD Power
titán
Jól hangzik a 30-35ezres olajcsere periódus, az új autó vásárló örül, a használtautó vásárló meg majd fizeti a 100ezer után letérdelő motor felújítását.
Erről beszéltem.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
lsc
nagyúr
Teherautó vonalon már nem ritka a 100e fölötti olajcsere periódus, akkor arra mit mondasz ? Természetesen abba sem jó a tecsógazdaságos motorolaj, de ha nem működne szerinted a nagy üzemeltetők vennének újra olyan márkát ? Személyautónál sem "sima" olajjal kell érteni a magas csereperiódust, igaz meg is kérik az árát. Ráadásul a nálunk 100e után széthulló motor valószínűleg máshol már futott 2-300 ezret.
Az élet kegyetlen .
-
NTonee
veterán
A teherautóra csak azt tudom mondani, hogy nem érdekelnek, gyerekes dolog ilyennel visszavágni. Jó hogy azt nem kérdezed, hogy mi van az hajómotorokkal. A teherautók motorjait extrém futásteljesítményre tervezik, nem városi szaladgálósra.
Cseréli mindenki úgy, ahogy akarja, szimplán csak sajnálom a következő tulajt, aki ilyen autót vesz. Tegnap leírtam, tudom, hogy hülye vagyok. 250ezer van a 12 éves tehenemben, jelenleg évi 23ezret fut, évi 2 olajcsere van (ejtsd: kb. 11ezrenként cserélve), aranyárban mért hiperszuperüberkirálybrutálmegamenőcsoda olajjal. Én nem engedhetem meg magamnak az új autót 5évente, inkább megelőzöm a bajt, mint kockáztassak, napi szintű szükséglet az autó nálam. -
lsc
nagyúr
A teherautók motorjait extrém futásteljesítményre tervezik, nem városi szaladgálósra. A személyautókét sem 100e-re tervezik. Mindkét corollámban 240e körül van, 10e-ként /ennyi a gyári előírás/ megkapja az előírt minőségű /kicsit jobb/ olajat és mennek.
szerintem így kifizeted a motorfelújítást olajcserére, de a Te dolgod, ennyi.Az élet kegyetlen .
-
Stafni
aktív tag
válasz AMD Power #3308 üzenetére
Olyan állapotban, amennyire el vannak használódva. Nekem csöpög a hűtőm, igaz megvan már az új. Horpadt a csomifedél. Mindkét autóm, egyik sárvédője enyhén sérült. Nem megy az EGR szelep, lekupakoltam. Akkor kap alkatrészt, ha kell nem akkor amikor a gyár előírja.
Csak a vezérlést cserélem idővel. 10 év fölötti mindkettő és működnek. -
NTonee
veterán
Ha szerinted a motorfelújítás összege + az autó kényszerpihenője egyenlő a 10ezer km-enkénti olajcsere árával (időarányosan) és a ráfordított kb fél órával, akkor tényleg ennyi. Én inkább kifizetem a 10ezres km-es olajcserét, ami kerül 15ezer Ft-ba (drága olajból), és fél óra munkába. Átlagautósnak ez évi egyszeri tizenegy-két ezer forintjába fáj(na) évente.
-
Tökmindegy
senior tag
Nem vagyok egy hívő alkat Konkrétan nem hiszek senkinek ,és semmiben.
Volt jó pár negatív tapasztalatom különböző kutaknál,úgy benzin,mint gázolaj terén. OMV az megfelelő volt mindig. Más kutaknál előfordultak problemák.
Volt ,hogy belassult a jármű egy egy tankolás után,vagy akadozott. Volt olyan is hogy irtózatosan megugrott a fogyasztásom.Lehet csak kút specifikus volt a dolog de az ember hajlamos általánosítani,így kvázi megbélyegzi a szolgáltatót. Tulképp csak érdekességnek írtam le a tapasztalatomat,mondjuk ha kételkedsz benne az a te dolgod,olyan nagyon nem bánkódom miattaFúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
zsid
senior tag
Leginkább kamionoknál adnak meg 100k kmes csereperiódust, abban az esetben ha csak normál terhelésű, hosszú távú fuvarozásra használják. Ez azt jelenti, hogy a motor üzemidejének 95%-a 1100-1400 rpm között van. ( mondjuk pályán napi 9óra 1350rpmmel ).
Ahol nagyobb terhelést kap, ott jóval kisebb a csereperiódus.Az előző munkahelyemen kísérleteztek egy ideig az olajokkal, aztán feladták. Egyik sem ment el 60 000-nél többet. Amikor elkezdte enni a motor az olajat, rögtön csere volt, nem töltöttek rá ( az átlag amit bírt új - 3 éves autóknál 50-55 000km volt). A 100k km-es olajcsere az haszonjárműveknél is nagyon ritka (hiába megy el gyári előírás szerint az új R420as Scania 120 000-ret csere nélkül).
<tRucKdriFteR>
-
FF23
senior tag
válasz Tökmindegy #3319 üzenetére
Konkrétan nem hiszek senkinek
Önmagadnak sem nagyon
Átlag 15% különbséget tapasztaltál, 400 ruppós shell naftánál 460-as labancost jelent(ene). Nálam ez már a konkrét átb@szás kategória lenne, nálad még csak a: lehet, hogy átállok. ahogy előrébb írtadEgyébként 25+ éves jogsim van -ha ez számít- Molnál és Shellnél tankolok ~90/10 arányban és semmi eltérést sem tapasztalok.
Kedvenceim az ilyen placebószökevények: [link] [link]
100% etanollal nagyjábol azonos fogyasztás mellett, teljesen jól indul, nincs check engine lámpa, ugyan ugy gyorsul.<->bár...bár...bár nagyon tojáson vezettem
Ugyanannyival mentem, mint benzinnel, csak sokkal lassabban...
Hozzá a logikai bukfenc, hogyha ennyire számít a költség, akkor a drága benzinnel miért nincs tojás a lába alatt?[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Tökmindegy
senior tag
Figyelj! Megemlítettem valamit amit meglepődve tapasztaltam. Ne rugózzunk már ezen ,asszem nincs értelme. Ez a retek autó ami most ezeket az értékeket írja 8 lityi alatt még az életben nem ment városban ,klíma ide vagy oda. Kétszer tankoltam itt és meglepődtem. A vezetési stílusom nem hiszem ,hogy változott volna ,a hideg sem predesztinálja a motort kisebb fogyasztás elérésére.. Kb 2 hónapja volt olaj ,meg mindenféle csere de ugyan úgy 8.5 volt az átlagom. Mivel semmi más körülmény nem változott úgy te mire gondolnál? De ha a komputer nem is pontos akkor is jelentős a különbség. Vagy ! beszart Na még ez is elképzelhető ,lévén francia.
Fúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
FF23
senior tag
-
Szplöttyy
senior tag
Annyira túlértékelitek ezt az olajcserét... Mindenki attól lesz igényes tulaj, meg mitudomén, mert 10ekm +- 2km után cserél olajat?! Hagyjuk már... Mire kijön az, hogy 10e helyet 11e cserélsz, lesz 400e a motorba... Meg persze, az rohadtul nem számít, hogy hogy hasznátok az autót, Budapesten 120al mentek a Hungárián De megkímélt, mert mindig volt benne olaj cserélve... LOL
Smoke & Torque
-
Integra
titán
pár észrevétel, csak zárójelben.
alapvetően mo-i értékesitésre 1-2 finomitóból hozzák az üzemanyagot (ez más eu-s országokban is hasonlóan működik). az az üzemanyag, ami a tartálykocsikba kerül minden tekintetben megfelel az amúgy rendkivül szigorú eu-s előirásoknak és normáknak. amiben eltérnek ezek az üzemanyagok, az a különböző olajtársaságok által hozzá adott adalékokban jelentkezik. ha... ugyanis ezt előszeretettel nem teszik bele vagy lopják ki a kutasok hogy zsebre értékesitsék etc etc...
ehhez hozzájön az, hogy a tartálykocsik mennyire tiszták/szennyezettek, az adott kúton mennyire gyorsan pörög ki egy adott üzemanyag fajta az adott tartályból.. ami gyorsan kipörög, ott nem nagyon rakódik le semmi a tartályba, ami lassabban pörög ki, ott nagyobb az esélye, egy 95-ös jobban fogy, mint az evo1000000-res. nem is nagyon van különbség közöttük. egy kúton 3-4 tartály van asszem átlag, de ez változhat persze.
higgyétek el, akkora a szórás, hogy még az sem biztos, hogy másnap ugyanolyan üzemanyagot tankolsz ugyanazon a kúton ugyanabból a töltőőisztolyból az autódba, mert annyi apró tényező van, ami bármikor borithatja a képletet...
omv is ugyanolyan mint a többi egyszer jobb, máskor rosszabb, aki azt hiszi hogy egy márka minden kútján pontosan ugyanolyan üzemanyagot tankol, az óriásit téved....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
2x
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #25954560 #3328 üzenetére
igen, schwechat-i finomitóból. szvsz a mol semmiben nem marad el.
én személy szerint mo-n 95-ös lukoilt nyomok a gépbe (ez van a közelben és útba esik), teljesen jó. csak városi használatnál 8.5-9 liter. semmi értelme komolyabb benzinnek, annyit nem ér.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
VR6-Fan
veterán
válasz Integra #3326 üzenetére
pontosan ezt tapasztalom én is
mióta nálam a kocsi, azóta 5 különböző kúton tankoltam ebből az egyik ahol a tankolások 90%-át végzem egy azon kút fejnél, mindig, és tényleg van olyan hogy egyik nap jó másik nap szar...
ennyi, ez magyarország
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
FF23
senior tag
válasz Integra #3326 üzenetére
Teljesen életszagú.
Még ilyenkor a nyári-téli üzemanyagra váltáskor lehetnek különbségek, attól függően, hogy jön ki a dolog, vagy mert nagyobb forgalmú kutaknál hamarabb kipörög.
MOL:
Nyár: május 1- szeptember 30-ig
Tél: november 1- március 31-ig
Átállási idôszak: április és október hónapokPostázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
nyogo83
senior tag
Inkább nem mondok erre semmit Ha lehet még idén érdemesebb megvenni, durván lehet vele spórolni egy két esetben.
Ez vár a használtautó-vásárlókra - itt vannak a 2012-es átírási illetékek
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
AMD Power
titán
válasz dízelracer #3337 üzenetére
Ha nem talál ki nálunk is valami kompenzációt a cég akkor jövőre már nekem sem lesz.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
soldi3r
veterán
-
zsid
senior tag
válasz hobizoli #3344 üzenetére
Nem jó 10x annyi ideig, sok pályázásnál max 60 - 70 000km, ha jó minőségű az olaj és fiatal az autó. Nekem a Magnum általában 42-45 000nél elkezdi enni az olajat(1 046 000km van benne). Ez már csak 4.5szeres intervallum. Ha hozzáveszed, hogy nálam a max fordulatszám amin használom az 1800, ez is csak ritkán. Általában 1400 főlé nincs pörgetve. Egy dízel személyautó azért gyakrabban ugrik 2000 fölé.
Olyanoknál, amik jobban gyilkolva vannak , pl a billencsek ott az olajcsere intervallum a fentieknél jóval kisebb. Ahol meg inkább az üzemóra pörög, nem a km, ott még kevesebb.
Sztem a 3 liter helyetti 30 liter az átlagban kb 3-5ször annyi km-t bír ki.Tudok egy extrém esetről. Egyik X. kerületi cégnél vettek 0km Renault Premium vontatókat (11literes 450lovas euro5ös CR motorral). Az olajat nem cserélték benne, mert minek, annak bírnia kell. 270 000km ig csak rátöltöttek, ott volt az első szűrőcsere. 330 000kmnél meghalt a motor a vontatóban. Élt 2.5 évet
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
33as
senior tag
Na, ma adta meg magát a vízpumpám, de nem panaszkodhatok mert csere óta 150000km bírt ki. Holnap viszem a szerelőhöz!
MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
-
AMD Power
titán
válasz dízelracer #3347 üzenetére
Nekem sem az... de 1x imádok vezetni. Meg nagyon sok olyan helyzet van mikor nagyon jó ,hogy van kocsim.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Integra
titán
lehet megkövezni, de tetszik az új 3-as. 2 literes, 245 lovas benzines turbóval, 8 gangos zf automatával, startstoppal. ha elmegy 10 literrel a gyár által behazodott 6.5 helyett, már jöhetne is. csak ne lenne legalább 11 milla...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Mini-ITX
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel