Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NTonee

    veterán

    válasz lsc #3314 üzenetére

    A teherautóra csak azt tudom mondani, hogy nem érdekelnek, gyerekes dolog ilyennel visszavágni. Jó hogy azt nem kérdezed, hogy mi van az hajómotorokkal. A teherautók motorjait extrém futásteljesítményre tervezik, nem városi szaladgálósra.
    Cseréli mindenki úgy, ahogy akarja, szimplán csak sajnálom a következő tulajt, aki ilyen autót vesz. Tegnap leírtam, tudom, hogy hülye vagyok. 250ezer van a 12 éves tehenemben, jelenleg évi 23ezret fut, évi 2 olajcsere van (ejtsd: kb. 11ezrenként cserélve), aranyárban mért hiperszuperüberkirálybrutálmegamenőcsoda olajjal. Én nem engedhetem meg magamnak az új autót 5évente, inkább megelőzöm a bajt, mint kockáztassak, napi szintű szükséglet az autó nálam.

  • zsid

    senior tag

    válasz lsc #3314 üzenetére

    Leginkább kamionoknál adnak meg 100k kmes csereperiódust, abban az esetben ha csak normál terhelésű, hosszú távú fuvarozásra használják. Ez azt jelenti, hogy a motor üzemidejének 95%-a 1100-1400 rpm között van. ( mondjuk pályán napi 9óra 1350rpmmel ).
    Ahol nagyobb terhelést kap, ott jóval kisebb a csereperiódus.

    Az előző munkahelyemen kísérleteztek egy ideig az olajokkal, aztán feladták. Egyik sem ment el 60 000-nél többet. Amikor elkezdte enni a motor az olajat, rögtön csere volt, nem töltöttek rá ( az átlag amit bírt új - 3 éves autóknál 50-55 000km volt). A 100k km-es olajcsere az haszonjárműveknél is nagyon ritka (hiába megy el gyári előírás szerint az új R420as Scania 120 000-ret csere nélkül).

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák