- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Mi a gondod ezzel?
spurika: BMW benzin sor 6 a legjobb a világon. És elég neki 8 is, nem kell túlreagálni a fogyasztását. A diesel meg hiába spórol meg 2l -t 100km -en, ha utána egy nagy szervize 3x annyiba kerül, mint a benzinesé. Részecskeszűrő, porlasztócsúcsok, turbo, mindegyik egy vagon pénz. Amit megspórolsz fogyasztáson, annak a többszörösét ráköltöd a szervizre.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
"aki ezt megveszi szerintem 3 év alatt minimum 2 millát..de inkább 3at is rákölthet, mert a felsoroltak fele sincs benne kicserélve valójában"
Az megeshet, a vétel után pedig biztosan az árát még ráköltheted. Ellenben a piaci ára stimmel, ennyiért mennek most ezek a Mercik. A többség már rohad, még ha szemmel nem is látod, mert eltüntették. Állandó elektronikai és motor probléma jellemzi, és garantáltan lerobbansz vele az út szélén, vagy a házad előtt. Tapasztalat, a céges E220CDi és E320CDi után.
zoo8800: Az automata 10 alatt nem eszik, ez köztudott. De egy jóféle manuál igen. Normális tempóban 8,2l/100, előző nyaralás 7,5l/100 körül lett vele. Odafelé 70l -el 950km körül mentem. Met itthon tankoltam, és amikor odaértem, mentem a kúthoz.
Nekem most 7.9, 1 hónapos adat ez.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz zoo8800 #1331 üzenetére
Igen, szerinted. M52TU B28 @M54 -es blokk.
Itt az 5.9, látszik a megtett km is. Pécs-Paks, oda-vissza, 6-os úton, klíma nélkül, 90 tempomat.
Ez meg a mostani átlagom, majdnem 2 hónap, csak neked, csak most kiugrottam a garázsba lefotózni.
És a fedélzeti jól mér, fogyasztáskorrekciós tényezőt direktbe beállítottam, mert mikor megvettem mindig 7l -t írt, én meg nem értettem miért fogy a tankból a nafta.
És a 7.5-öt is valóságos. Ha kiszámolod, hogy 70l/950km, akkor megkapod a megoldást. Én se vagyok hülye, hogy ekkora távon kipótolom a többlet fogyit az utasok helyett.
A reális vegyes fogyit meg én tudom, mivel én használom már 6 éve. Az sem mind1, hogy 98.9 hó előtti vagy utáni az autó. Az előttiek szimpla Vanos -osak, euro 2, plusz 1,5l -t rá kell számolni. Ha automata, akkor +2,5l. E hónap utániak dual Vanos -osak, euro 3. Itt az automata megint +1l minimum.
Városban más a helyzet, nyáron a nagy melegben, mikor teljes erővel még 50 -nél is forog a viszkó, akkor bekapja a 13-at. Télen 10-11-el el lehet járni vele.
De én városban nem használom, leginkább Bp-n nem, csak ha mindenképpen be kell mennem.Xero: Tökéletes választás. 8l lazán elég lesz neki. Az is M54-es blokk, csak B25-ös.
dízelracer: Nem nem. Nézd csak meg az év motorjait ebben a kategóriában. Majdnem csak BMW, 10+ évre levetítve.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Tomcsi megmondta. A 8l -ben benne van a rohanás is. Rohanni sem lehet mindig. Van olyan hónap, amikor 9-10 körül van az átlagom. Na de akkor úgy megyek, ahogy egy kis diesel -el lehetetlen. A mostani időkben meg kell gondolni, mikor nyomod a gázt. Az említett nőszemélyt se egyfolytában nyélen használod. Azért néha kicsit kóstolgatod. Az 5.9 -es fogyi meg csak kíváncsiságból készült. Többet nem fordulhat elő olyan, mert nem erre való, ez tény. De ha kell, akkor tudna ilyet is, legalább tisztában vagyok vele.
Mindenki mondja, hogy a BMW az zabálja a naftát. Én meg mondom, hogy ha a megfelelő modellben ülsz, akkor beéri nagyon kevéssel is. Annyi a különbség, hogy nekem már bizonyított. Van a BMW V8, nah, mindenki azt keveri ide. Az tényleg zabál, de felszaggatja az aszfaltot a kerék alatt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz zoo8800 #1377 üzenetére
Mert az 1.4-essel 90-ről csak nyögvenyelősen tudsz kielőzni. És ha kedved tartja, élményautózni sem jó. Igen, benne van, minden benne van. Hiába mondod, ott az átlagom, direktbe Neked csináltam a képet. Ha nem hiszed, akkor gyere, és megmutatom, én állok elébe. Városba folyamatosan bemegyek, csak nem Bp.-re. Paks, Szekszárd, Pécs, Dunaföldvár, Solt.... Most mit csináljak, evvan. Biztos nyaraláson is, 4 személlyel, agyig pakolva a 950km úgy jött ki 1 tankkal, hogy titokban, éjszaka a parkolóban 5l-es kannából után töltöttem mindig, hogy meglegyen a 7.3-as átlagom. E39 klubbon informálódj.
Pl. azt elhinnéd, hogy egy 300 lovas 535D 6.3l/100-al kimegy németbe, és visszajön? Én nem hittem el, aztán találkozón megmutatta a tulaj, hogy igen.
De tudod mit, nem is érdekel. Én tankolom az autót, így én tudom mennyit kajál. [moderálva][ Módosította: 7 ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dízelracer #1519 üzenetére
Igen, és ki tudja, hogy azok a kis feltöltős motorok mennyire lesznek tartósak?! Én is azt mondom, hogy diesel. A mostani céges autónkkal, az A6 4.2 -vel annyi probléma van, hogy bizony tervben van a csere, a mellett hogy borzasztóan sokat is fogyaszt. A 4x4 az kell, ilyeneket nézünk. Ebből vennénk kettőt, mert a 400k km-et futott 2.0-ás Mondeo -t is le kellene cserélni. Passat -ban is gondolkodtunk, de mindenki azt mondja, hogy csak Skodát nézzünk, igényesebb mint a Passat. Ezt mondjuk már magam is tapasztaltam.
mod: Én anno egy 1.4-es Seat Cordoba volánjánál tanultam. Asszem 74 lovas, mikor 5 -en ültünk benne elég volt vele a 70-et elérni. Egy szenvedés, előzni nem lehet vele biztonságosan, mivel 90 fölött nincs benne tartalék.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Ugye mindig azt mondom, hogy a traktor gázolajjal, az autó benzinnel megy.(és hátul kapar ).
Qru: Az akkor nem olyan jó. Enyém 150-nél kéri a 8-8,5 -öt, tempomattal. Ezek az olajkályhák meg 6 literrel járnak akkor is. Bár ha megjön az említett drágulás, akkor lesznek még meglepetések. Én örülnék neki, nekem mostanában úgysem lesz diesel autóm.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz soldi3r #2444 üzenetére
Az az 1.6 -os motor miatt felejtős... Szvsz, nem gazdaságos(8,5-10l-es fogyi vegyesben! <> 102 ló), cserébe lomha. Ellenben tényleg nem kényes, költeni nem nagyon kell rá, szemben a többi motorral, amikre folyik a pénz. Inkább 1.8T, csak abból nehéz találni megkíméltet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz golya32 #2446 üzenetére
Nem a 3000-es mocival van a gond, azok tényleg eljárnak 7.5 -el, de nem az automaták persze. Itt a probléma a V8 -al, és a 32V -vel van. Ez még a régi típusú, Vanos nélküli erőforrás, 1992-es fejlesztés. E32-től kapta meg arra az időre, amíg a 28 -as motor nem készül el. Ez kb. 1 év volt csak, tehát elég ritka az ilyen kis V8-as ebből a típusból.
Egyébként M60B30, és hiába V8, elég 'nyomatékszegénynek' érződik, mert azt a 290NM-t csak 4500RPM körül adja le.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz golya32 #2449 üzenetére
Ehhez a kasznihoz is elég lenne ez a motor, de a karakterisztikája végett mégsem az. Annyiból más lehet, hogy itt nincs olyan, hogy erőtlen...magyarul 2000-től is húz, egyenletesen. Ezek a nagy dögök még alapjáratról se fulladoznak, főleg a V8-ak. De ha ne adj isten sietősre vennéd, akkor bizony vissza kell váltani. És itt jön az ellentét, ez nem pörgős V8-as, 5800-nál már el kell váltani. Tehát van szűk 1500RPM -es tartomány, ahol domborít az autó.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz golya32 #2452 üzenetére
Javítási költségek terén nem a motorral lesz probléma. Az majdnem elpusztíthatatlan, a kötelező szervizen kívül semmi pluszt nem igényel. A V8 miatt a nagyobb szervizeknél kicsit költségesebb lesz minden. Elektronikailag lehetnek gondok, öreg autók, bonyolult megoldások.
Tessék, ez jó kombó. 28-as motor, dual Vanos, csak az automata váltó problémás. Az +2l. Ha ilyet találsz manuállal, akkor 9l alatt is eljárhatsz vele. Csak a 1998.08 utániak a jók, előtte csak sima M52-es mocik vannak. Ha nem félsz nagy költségekbe verni magad, akkor 730D. Az városban is 10l alatt eszik.
zoo8800: Jah, hát az ilyen 7-es BMW-ket, és nagyobb motoros autókat arra veszi az ember, hogy városban furikázzon vele. Sarki zöldséges és vissza... LOL....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz hobizoli #2459 üzenetére
Az elpusztithatatlan szot nem a 4 hengeres eroforrasokra ertettem... Nem is nagyon ismerem egyiket sem, hogy oszinte legyek. Amit tudok, a sor 6, V8, V12 -es motorok nagyon tartosak, kimennek a vilagbol. Gyengejuk, ha elmarad az olajcsere, felforr a viz. Ha ilyen nem esik meg, es a szerviz intervallum is be van tartva, akkor nem lehet veluk problema. Akinek eszi az olajat a sor 6 vagy V8, annak mar oda van a motor. Mert vagy keson cserelte az olajat, vagy nem oda valot ontott bele.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Sajnos ez igy van. Azert kell vasarlas elott utanajarni par dolgnak. Ha ismert, szamon tartott autot veszel, akkor nem lehet gond. BMW eseten pedig duplan figyelni kell, mivel a vasarlokozonsege leginkabb sportos vezetest kedveli. Ez igy meg nem is lenne problema, ha a kesobbiekben nem olyan sportember venne meg, akinek szervizre nem jutott mar penze az auto melle. En pl. Kereskedohoz csak megnezni mennek, vasarolni biztosan nem.
Egyebkent nem jellemzo, hogy a motorhoz kell nyulni, ezt klubos szinten tudom. Ott majdnem csak sor 6, es v8 van. Kivetel a diesel eroforrasok, azokra a gatyad is ramehet, ha bemondja az unalmast. Marpedig ezeknel gyakori.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz soldi3r #2535 üzenetére
Akkor igen.
mod: Garanciális autót a népnek... Marketing bullshit rulz.
LuckyL: Nekem van egy ismerősöm itt Pakson, Golf 2 1.6D -vel jár. Csak étolajat tankol, és jobban kijön, mintha gázzal menne.
hobizoli: Én gázzal nem próbálkoznék. Ha annyira jó lenne, akkor már rég elterjedt volna. Egy modern diesel autó is tökéletes spórolásra. 335D pl, átlagban 6,5 körül eljársz vele, és megy mint a veszedelem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz soldi3r #2541 üzenetére
E39 klubbon van egy lepke nevezetű fórumtag, aki már egy olyannal járja európát.
Parancsolj, tempomatos 145, 4.9l/100. De vannak még extrém adatok hátrébb. Ő tényleg használja az autót, havi szinten sok ezer km, amit levezet.Persze vannak szélsőségek, amikor tartósan 230 fölött ment 8000km-et, és kukázni kellett az abroncsokat, mert elfogyott a közepük. Még a gyári Contik voltak. Egy tankkal bőven 1200km fölött megy átlagban.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz soldi3r #2583 üzenetére
Szerintem nem értetted amit mondtam. A Xenon -nak kell az automata magasságállító, mert a nélkül kiveri a szembejövő szemét. Lámpamosó hülyeség, a bogarat az sem húzza le. Mikor jönnek szembe a sok ezer K-s illegális Xenon fényszórókkal, akkor az ember semmit nem lát, sőt, szabályosan megvakít. Tessék elmenni olyan helyre, ahol beteszik a auto magasságállítót, ha már Xenon -t akar az illető. Ha az nincs benne, akkor hiába állítod be, hintázni fog. Komplett Xenon szett nem egy vagyon. Aki ezt nem teszi meg, annak olyan bírságot, hogy legalább az 1db szett árát be keljen fizetnie, abból majd tanul.
izomhod: Az nem túl jó dolog. Elengedett a tömítés. Típustól függ, búrát le kell varázsolni, és cserélni a szigetelést.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Én nem tudom, hogy Ti eddig milyen szerkezetet láttatok, de a BMW esetében egészen más volt a helyzet. Gyárilag aktív a magasságállítója, és szerintem nem csak ennek. Mert az aktív magasságállító a kötelező, tessék jobban utánanézni. Amikor gond volt a hátsó szenzorommal, a magasságállító inaktív lett. A fényszóró teljesen leült. Ellenben bukkanóknál mindig hintázott, szemmel jól láthatóan, mert szépen bevilágított mindent. Tudom, hogy működik, én magam szedtem szét az egész rendszert amikor gond volt, majd raktam össze. Nálam még az emelkedő végén is módosítja az irányszöget, így minimális az az idő, amikor a szembejövőt bevakítja.
És a fénytörés is zavaró lehet. Ellenben pont a vízcsepp generálhat olyat/működhet prizmaként is. Fagyásról én nem tudok, induláskor letakarítom, és csókolom. Nekem ilyen problémám soha nem volt, hogy lefagyott a lámpám, pedig mentem már hóesésben, -15-ben a Tátrában nem egyszer.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #2596 üzenetére
"Nálam még az emelkedő végén is módosítja az irányszöget, így minimális az az idő, amikor a szembejövőt bevakítja."
Kicsúsztam az időből. Ezt kiegészíteném azzal, hogy közvetlen emelkedő után egészen lent ül a fényszóró, majd kb.1s kell ahhoz, hogy újra a megfelelő pozícióba álljon. Akkor most miről is beszélünk? Egyébként 2db szenzor tartozik hozzá, 1 hátul, és 1 elől helyezkedik el. Ne az utángyártott, bóvli megoldásokból induljatok ki, azok tényleg nem így működnek.
Egyébként a Xenon az hideg fény...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz VR6-Fan #2644 üzenetére
Mármint kettő szart? Mert előtte egy 3.0TDi fos volt. Azzal csak motorbajok voltak. A 4.2FSi -vel már minden van... No, nem mintha a 320CDi jobb lett volna.
dízelracer: Pedig hátul teker. Pályaversenyeken mi a leggyakoribb hajtás? Na mi?
mod: Ezek a spéci verdák meg idekeverendők. Ezt egy másik, valamire való márkából is ki lehet hozni, és elég gyakori is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dízelracer #2676 üzenetére
Lehet Téged nem érdekel, de az emberek többsége inkább a pályaversenyt nézi. Úgy ahogy én Erről ennyit, soroljam a híres sorozatokat, vagy megy magadtól is? Túl könnyűnek hiszed azt. Pont az a nehéz benne, hogy mindig ugyan ott kell menni, és nem lehet tévedni féktávokon 1s -et sem. Ott nincs hibalehetőség, míg máshol simán belefér a figyelmetlenség.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz hobizoli #2679 üzenetére
Nem így van. Főleg most, hogy sok helyen az 1.6T motorokat vezették be. De attól még ez a pályaverseny, és igenis ez a legnépszerűbb. Amcsik csak Indyt és Nascar -t néznek.
mod: Meg is érdemlik... De az ilyet örömmel befizetik, csak az a 300Ft fájt, kb kétszer 1 évben.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Minek ide a hibrid meg a gáz, ha a nélkül is lehet ilyet?
zolikaDB: Alfa... Bár ezzel a JTS mocival nagyon kevés szaladgál itthon. Megmondom őszintén, még semmi jót vagy rosszat nem hallottam róla.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Politika
- BMW topik
- További aktív témák...