- Apple notebookok
- Vezetékes FEJhallgatók
- iPad topik
- SPS-PRO 600I szünetmentestáphoz diagnosztikai szoftver /ingyenes/ keresek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
Hirdetés
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
ph Az AI PC-k mostantól hivatalosan is Copilot+ PC-knek számítanak.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz toeki #192191 üzenetére
I40 1.6 GDI-t vezettem, ami jó állapotban volt. Két problémám akadt:
1. 140k km-nél csúnyán zörgött a műszerfal, ha rossz útra tévedt.
2. Egy ilyen hombár autóhoz nagyon nem illik ez rövid kiosztású váltóval ellátott szívó benzin motor. Nagyon gyenge, pörgetve se indul meg túlzottan, és kissé idiótának éreztem magam, hogy egy ekkora autót bömböltetni kell azért, hogy haladjon. A 2.0 GDI se sokkal erősebb érzetre. Pl. egy Mazda 6-os sokkal kultúráltabb és fürgébb.Egyszerűen be kellett látnom, hogy ezekhez a közel 5 méteres, 1,5t+-os monstrumokhoz karakterben legjobban a turbó motorok állnak, vagy esetleg a 3L+ 6-8 henger, de ugye azok ritkák, drágák és sokat zabálnak.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz ngaba #192204 üzenetére
Azokat az Avensiseket én is néztem, mert szopó benzinből kb minden kiesett, de ugye ellenfél híján mocskosul megkérik az árát. A faceliftesekért irreális árakat kérnek, pedig 6-8 évesek, és a futásteljesítményük sem kevés.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
IMIIKE1998
őstag
válasz [CS]Blade2 #192152 üzenetére
Sziasztok!
Csak érdeklődök még, de mennyiből lehetne kihozni egy olyan "kisterepjárót", amit használhatok mindennapi közeledésre, de azért földutakra elmehetek vele szórakozni és kicsit magtaposhatom neki(jó, nekem földúton már az 50-60 is taposásnak számít, inkább az a lényeg, hogy legyen gyorsulása, nem a nagy végsebesség számít.
-
Somatom
veterán
-
-
Somatom
veterán
válasz IMIIKE1998 #192217 üzenetére
Nem ilyen egyszerű ez. A minden úttipusra jó autó igazából egyikre sem jó. A jó terepjáró egyszerű felépítésű, puritán, merev, kemény rugózású, robosztus, egyszerűen tisztítható. Országúton viszont magas, zajos, instabil széltoló. Mondjuk Lada Niva, vagy Suzuki Samurai.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #192215 üzenetére
Niva gázszettel vagy dízellel a belépő szint szerintem.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz IMIIKE1998 #192217 üzenetére
F150 Raptor. Azzal egész nap mehetsz 60-al földúton. Gyorsulása pazar. 100.000kmeket is beleverhetsz, bírni fogja. Annyi, hogy nem kicsi, hanem egy tank, ja és kb. két lakás ára.
-
Somatom
veterán
válasz [CS]Blade2 #192220 üzenetére
Fölösleges ez az amerika-imádat. Itt, Európában is van hasonló, évtizedek óta bevált technikán alapuló, olcsó terepjáró. G Merci 6x6.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
válasz IMIIKE1998 #192217 üzenetére
Daihatsu rocky, feroza, pajero, régebbi samurai, vitara, terios.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MaTpr0F #192184 üzenetére
Subaru Outback, igaz nem annyi lesz a fenntartása mint egy Octi Scout-é.
#nincsbennetarcsi
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Somatom #192218 üzenetére
Köszönöm szépen Mindenkinek!
Somatom: Elvileg pályázás jelenleg nincs betervezve. Természetesen tökéletes, főleg olcsón nem lesz, de úttesten sem szoktam száguldozni, 80-90-nel meg csak elközlekedek vele.Molnarpeter: Benzint hanyagoljam? Illetve láttam 4x4-et, az milyen?
[CS]Blade2: Bizzos jó, de nekem nagyon drága lenne.
[vilike]:
dj79:
Amúgy az fontos lenne, hogy alkatrész legyen hozzá olcsón, no meg ne igyon ki egy benzinkutat. Bár ahogy néztem, ha nem csikolod, a Niva elmegy 10 liter alatt is.
-
veterán
Ezt egyébként honnan lehet sejteni mennyi lesz egy autó fenntartása?
Mármint nyilván tudja az ember hogy egy 20 éves BMW-nek több mint egy új Swiftnek, de például egy Octavia és egy Outback közt (számomra legalábbis) nem ennyire egyértelmű.
Persze le lehet ellenőrizni:
- a kopó-fogyók közti különbséget (féktárcsa, lengéscsillapító, stb) vagy
- a fogyasztást.
De olyan dolgok mint:
- a korrózió
- bonyolult rendszerek (üzemanyagrendszer, automataváltó, részecskeszűrő) elromlása
- megmagyarázhatatlan elektromos hibák
- típushibák és use error okozta váratlan kiadások (pl elégtelen kenési rendszer vagy nem megfelelő gyakorisággal cserélt vagy nem megfelelő minőségű olaj miatti vezérműtengelykopás, főtengely csapágykopás)
szerintem sokkal nagyobb mértékben befolyásolják egy autó fenntartási költségeit.
Van erre valami statisztika?https://tinyurl.com/rasoapro
-
MaTpr0F
senior tag
Nem rossz, nem rossz. A jelenleginek kb. 10l a városi fogyasztása, ami nálam a lélektani határ. Plusz nekem idáig egy szerelő sem ajánlotta az öregedő boxer motorokat. Inkább a scout vagy crossover/terep. Esetleg van valami kishaszon szerű ami nem annyira fapados belül és nem vw caddy?
-
-
veterán
válasz bandus #192231 üzenetére
Na ez az, de mégis vannak vélemények ezzel kapcosatban, de számosítva nincs. Van néha egy cikk hogy egy autónak az első 5 éve mennyibe került az első tulajnak, hát ez pont nem ami az átlag magyart érdekli, inkább 10 és 15 közt.
kisza: lehet, hogy egy autóhoz nem 30 hanem 20 ezer egy féktárcsa, mindeközben az injektor nem 40-ért felújítható, hanem 170 ezer újonnan, akkor mégis az első autó fenntartása olcsóbb.https://tinyurl.com/rasoapro
-
válasz rasotamas #192233 üzenetére
Azért nagy átlagban megvan mi mennyire rozsdásodik, származás (pl. Ausztriában jobban korodálnak), ázsiaiakat vékonyabban fényezik.
Szívóbenyát veszel nem ilyen számokat fogsz látni.
Automata dieselnél megvan a rizikó mindenben.
De egy szívóbenya is lehet gatya, ha nem törődtek vele, csak más számok lesznek a számlán.
Dieselt az vegyen aki sokat megy, és úgy vegyél, hogy legyen egy nagyobb összeg a zsebben, ha rá kell borítani
A tuti a garis új autó lenne, ha olyan is a hozzáállás, mert most van aki szív pár éves autóval isEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
Jó azért van autóm 6 éve, van némi sejtése az embernek. De pl azt hogy mivel drágább azt a Subarut fönntartani mint az octáviát tényleg nem értem. Mert boxer? Mert japán? Mert sokat eszik? A japánt drága fenntartani alaptételt sem értem, ugyan annyiba kerül hozzá egy fék, lengéscsillapító vagy hasonló.
A nagyságrendeket viszont nem tudom perspektívába helyezni. Lehet, hogy egy komoly autó költsége akár 10szerese is lehet egy egyszerűnek? De előbbit kényelmesen alapjárat-nyomatékcsúcs közelében használod utóbbinka meg kiordíttatod a lelkét.https://tinyurl.com/rasoapro
-
IOX
tag
Én azt gondolom egy Subaru-nál azért fel kellene arra készülni, hogy nem minden van hozzá utángyártottban. Úgy emlékszem valahol írták, hogy a boxeressége miatt nem annyira olcsó néhány karbantartás rajta. Nem tudom már mi, a hengerfej környékén.
-
tboldi
nagyúr
-
footy
addikt
válasz rasotamas #192233 üzenetére
Az elso 5 evet egyszerubb szamositani pont amiatt amit irtal, mert a kotelezokon kivul jo esellyel nincs varatlan kiadas. Az 5-10-15 ev intervallumban talan sokkal jobban fugg a usertol hogy mennyibe kerul az auto. Ertem ezalatt a hasznalat modjat (boyracer vs autopalyas hosszu etapos user) es az autora valo igenyesseget. (zavarja-e egyaltalan a rozsda vagy hogy kopog a futomu)
Ismertem olyat akinek 5M-ba volt a 3-as Golfja 5-6 evvel ezelott, pedig azert mar kis tulzassal vadi ujat is vehetett volna...Szoval szerintem ilyen statisztikat(10+ eves autok tervezett kiadasa) lehtetlen kesziteni...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #192238 üzenetére
Nem azért mert boxer, bár vannak nehezebben hozzáférhető dolgok benne (pl gyújtógyertya) de önmagában nem a boxersége adja. Viszonylag ritka típus ezért sok alkatrészből nincs utángyártott csak gyári. Ez már eleve egy jelentős költségtényező. Mivel kevés van belőle így pl bontott karosszéria elemekből is eleve kevés van és az is drágább mint egy tucat Skodához pl. Az más kérdés, hogy jó szerelőből sem olyan sok van mint pl a Skodához.
Szóval ez egy összetett dolog.És ha forgatni kell akkor mi van? Semmi. Legyen üzem meleg és mehet neki a fordulat. Amúgy is a nyomaték öl nem a fordulat.
#nincsbennetarcsi
-
ZolAK
újonc
Sziasztok!
A másfél éve vásárolt, most 12 éves T-Jet Bravo-m cseréjén gondolkozom. Szeretem az autót, de sok apró nyűgje van már, most éppen beázik valahol...
Évi 8k km-et megyek, fixen havi egy Budapest-Mosonmagyaróvár, hétvégi túrák, plusz Pesten szaladgálás (jellemzően 2-5 km-es rövidebb utak, de van, hogy egy hétig nem mozdul a kocsi).
50% autópálya, 10% országút 40% város, talán nem ölnék meg egy dízelt sem(?), de a hibrid/plug-in lenne az ideális.Egyelőre ketten vagyunk barátnőmmel, de 2-3 éven belül jöhet a baba, utána valszeg városi használat arányában több lenne. Bárminemű vezetési élményről hajlandó vagyok lemondani a gazdaságos üzemeltetés és az alacsony értékcsökkenésért cserébe.
Igények:
Max 5-6 éves (legalább 5 évig megtartanám)
Jó világítás (LED, vagy minimum xenon – a Bravo csak pislákol)
Ülésfűtés, tempomat
Méretre C szegmens elég, ötajtós, vagy kombi kivitelben
Nem vagyok allergiás a motorzajra, de azért 130-nál ne forogjon 4000-etKeret: 3.5M, nagyon-nagyon max 4M + átírás, első szervíz
Ami tetszik:
Auris TS hibrid 2015 – ez az álom, de sajnos az értelmesebb darabok 4.5M körül indulnak, így ez ki is esik.
Civic 2015/2016 – az 1.6 DTEC-et néztem, ezek már vannak 3.5 körül, fogyasztásra meg Auris szint, a fenntartás kérdéses. A Tourer valami becsípődés folytán kifejezetten tetszik.
Megane IV – itt már 2017-es darabot is ki lehet fogni, az 1.6 szívó, de az 1.5 dci is talán jó lehet nekem.
PUG 308 SW – 1.6 vagy 2.0 HDi-vel. 3M fölött jól felszerelt 2017-es darabok is vannak.Esetleg plug-in C-MAX, de 4M körül a 200k km feletti futású autók vannak többnyire (viszont tudnám otthon tölteni). Kicsit félek, hogy a szervizelés is problémás lehet, nem egy gyakori típus.
Amperát elvetettem az alkatrész árak és az alacsony hasmagasság miatt (járunk túrázni, a szar utakon a Bravo is elég sokszor leér). Valamint a keretbe is csak régebbi darabok férnének be.Ahogy látszik még nagy a kavar a fejemben, hibridtől a dízelig minden felmerült. Ti ilyen keretből, erre a felhasználásra mit ajánlanátok?
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz ZolAK #192244 üzenetére
A kérdést nem fogom tudni megválaszolni, csak néhány észrevétel:
- A Megane 1.6 szívóval 4000-et fog forogni 130-nál (6 sebességes váltóval is). Vagy legalábbis nagyon meglepne, ha lényegesen kevesebbet... Szívóból minimum 1.8 kellene kényelmes pályás utazáshoz (Toyota Avensis például, illetve nemrég volt szó az alternatívákról, olvass vissza).
- A Pug 308 SW jó dízel opciónak. És sokkal inkább európai dízelt vennék, mint Japánt. A Renault 1.5 dci-jénél is jobbak a Peugeot HDI-jei szvsz.
- A Plug-in C-max jónak mondott.Benzinesből érdekes lehet nem közvetlen befecskendezéses modern turbóst is nézni, ami minimum 1.4-es: Ezek egy fokkal megbízhatóbbak (nem kokszolódnak), mint a közvetlen befecskendezésesek, de jellemzően többet fogyasztanak. Ha most vennék autót, ilyet néznék, azért írom. Engem is érdekelne egy teljes lista ezekről, szóval remélem a többiek folytatják a sort, szóval átmegyek kérdésbe is:
Ott van ugye a t-jet, illetve a J Astra 1.4 turbója. (A K Astrában már közvetlen befecskendezéses van sajnos.) Illetve a Renault 1.4 tce motorja is ilyen elvileg, de az csak 2012-ig van, ha jól tudom.A J Astra egyébként jó, csak nehéz... Az 5 ajtós még OK, de szerintem gyerekkel úgyis kombi lesz. (Kérdés #2: Rakták azt a B14NET motort más GM autóba, ami nem olyan nehéz?)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Érdeklődnék, mit ajánlanátok.
Feleségem 20 éves CVT-s Honda HRV-jét szeretnénk lecserélni mert a legutóbbi műszaki alkalmával már jelentős mennyiségű kittet kellett elhelyeznem rajta, néha a cvt is megcsúszik, stb.
Elvárás lenne a gerince miatt, hogy automata legyen, és nem bólogatós robotkuplungos, inkább bőgős vagy hagyományos, ne rángassa a hátát. Ha picit könnyebb lenne beszállni, picit magasabb építésű lenne az is pozitívum. Namost kinéztük a Prius2-t, azonban nem feltétlen látom ennyi pénz elköltését indokoltnak a heti 5x pár km+1x30km utakhoz. Emellett megnéztem a kínálatot, 4-5000 eurótól indulnak az épkézláb darabok (igaz 5-ért már láttam hollandiában lelakott félmilliót futott p3 taxikat is, de az messze van). Az autót németországban vennénk meg és itt üzembe is helyeznénk, majd mikor jövőre hazaköltözünk akkor hazapapítoznánk. Kivételt képez, ha otthon jobbak vannak mint kint.
Amiket néztem (nem jelenti hogy tuom milyen váltó van benne): A merci, pözsó 1007, Scenic, C3, Touran, Meriva, Cmax, B merci
Ami biztosan túl kicsi lenne: Smart, talán az 1007 is de megtetszett a tolóajtó
Valami olcsón fenntartható, nem rozsdásodó autó kéne, főként boltba járni, iskola/ovi/bölcsi járatnak, főleg településen belül és a szomszéd városba.
Keret: 2000€, mert józanul akarok költeni. Többért már lehetne prius2-t venni.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz molnarpeter #192248 üzenetére
Na az itt nem nagyon van, ha igen akkor is 3000 körül látok Közben 1-2 lepusztultabb P2 akad 2600 körül.
A többi mind szar amiket írtam? Pl ez nagyon közel van.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínos ügy lett az OpenAI Scarlett Johansson-botránya
- Apple notebookok
- Vezetékes FEJhallgatók
- iPad topik
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Politika
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- SPS-PRO 600I szünetmentestáphoz diagnosztikai szoftver /ingyenes/ keresek
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen