Hirdetés
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolAK
újonc
Sziasztok!
A másfél éve vásárolt, most 12 éves T-Jet Bravo-m cseréjén gondolkozom. Szeretem az autót, de sok apró nyűgje van már, most éppen beázik valahol...
Évi 8k km-et megyek, fixen havi egy Budapest-Mosonmagyaróvár, hétvégi túrák, plusz Pesten szaladgálás (jellemzően 2-5 km-es rövidebb utak, de van, hogy egy hétig nem mozdul a kocsi).
50% autópálya, 10% országút 40% város, talán nem ölnék meg egy dízelt sem(?), de a hibrid/plug-in lenne az ideális.Egyelőre ketten vagyunk barátnőmmel, de 2-3 éven belül jöhet a baba, utána valszeg városi használat arányában több lenne. Bárminemű vezetési élményről hajlandó vagyok lemondani a gazdaságos üzemeltetés és az alacsony értékcsökkenésért cserébe.
Igények:
Max 5-6 éves (legalább 5 évig megtartanám)
Jó világítás (LED, vagy minimum xenon – a Bravo csak pislákol)
Ülésfűtés, tempomat
Méretre C szegmens elég, ötajtós, vagy kombi kivitelben
Nem vagyok allergiás a motorzajra, de azért 130-nál ne forogjon 4000-etKeret: 3.5M, nagyon-nagyon max 4M + átírás, első szervíz
Ami tetszik:
Auris TS hibrid 2015 – ez az álom, de sajnos az értelmesebb darabok 4.5M körül indulnak, így ez ki is esik.
Civic 2015/2016 – az 1.6 DTEC-et néztem, ezek már vannak 3.5 körül, fogyasztásra meg Auris szint, a fenntartás kérdéses. A Tourer valami becsípődés folytán kifejezetten tetszik.
Megane IV – itt már 2017-es darabot is ki lehet fogni, az 1.6 szívó, de az 1.5 dci is talán jó lehet nekem.
PUG 308 SW – 1.6 vagy 2.0 HDi-vel. 3M fölött jól felszerelt 2017-es darabok is vannak.Esetleg plug-in C-MAX, de 4M körül a 200k km feletti futású autók vannak többnyire (viszont tudnám otthon tölteni). Kicsit félek, hogy a szervizelés is problémás lehet, nem egy gyakori típus.
Amperát elvetettem az alkatrész árak és az alacsony hasmagasság miatt (járunk túrázni, a szar utakon a Bravo is elég sokszor leér). Valamint a keretbe is csak régebbi darabok férnének be.Ahogy látszik még nagy a kavar a fejemben, hibridtől a dízelig minden felmerült. Ti ilyen keretből, erre a felhasználásra mit ajánlanátok?
[ Szerkesztve ]
-
ZolAK
újonc
válasz Integrale #192263 üzenetére
Köszi, megnézem! Már megpiszkáltam ott, de a gumit nem szedtem le, hátha. Az a furcsa, hogy az anyósülés lábtérnél volt csak vizes, a kárpit alatt. A levélrácsot kiszedtem, de ott sem volt különosebb kosz, még a szélvédő ragasztásra gyanakszom. Most egy hétig száradt a garázsban a hétvégén újra tesztelem.
-
ZolAK
újonc
válasz denko #192268 üzenetére
Ceed-et vezettem ugyanezzel az 1.4-es motorral (azt hiszem gamma motorcsalád), egyáltalán nem volt vészes, én is rosszabbra számítottam. Elvileg egy problémamentes motor.
Én még felvenném a listádra a Focus-t és a Megane-t, mindkettő 1.6 benzinnel.
A Mazdát ilyen korban elengedném a rozsda miatt, vagy tényleg nagyon alaposan át kell nézetni, aztán alvázvédelem.
-
ZolAK
újonc
-
ZolAK
újonc
válasz hdanesz #192403 üzenetére
Hasonló árkategóriában keresek én is, ngaba által ajánlott modellek mind képbe kerültek, mint jó opciók. Ezek mellé még bedobnám kérdőjelesen az előző generációs Mazda 3-at (2013-2018) a 2 literes benzin motorral. 130-nál 2700-at forog, a tesztek alapján kulturált járású, rugalmas motor a Skyactiv. Esetleg a topicból van valakinek közvetlen tapasztalata vele? Rozsda mennyire gáz?
-
ZolAK
újonc
válasz Veron #196369 üzenetére
Read-only-ban egy ideje követem a hozzászólásaid, nagyon hasonló kategóriában keresünk.
2018-as Auris-szal nem jön ki jobban a matek? 5M -5.5M-ből már ki lehet fogni keveset futottakat, bár 20k km-nél azért több lesz bennük, és nem Executive. Cserébe a Casco kb. 30-40 ezerrel kevesebb LED nélkül.
Akárhogy erőszakolom az excelt mindig az Auris jön ki nyertesnek (vagy dízel PUG 308 SW, de nálam 60% a pályázás aránya).
Ugyanitt kérdezném: a Hyundai/Kia hibridekkel vannak a topicban tapasztalatok? Mennyire ígérkezik megbízhatónak a DCT váltó?
-
ZolAK
újonc
Úgy látom erre nem jött válasz. Nálam is a radaron van/volt a hibrid Mondeo, szerintem jó irány, pár dolog, amit összeszedtem:
A hajtás Toyota technika, Li-ion akksi, elvileg sosem elromlós.
Fogyasztás 5-5.5l körül megáll. Pályán 130-nál 7l.
Auris hibridhez hasonló árban van, több autót kapsz kicsivel több pénzért.Ami miatt mégis inkább Aurist vennék, ha elég a hátsó lábtér:
Csomagtartó nem éppen jól pakolható az akkupakk miatt.
Nincs hibrid gari.
Drága márkaszervíz.
Zörejek az utastérben.
Kisebb kínálat, talán kisebb szakértelem a független szervizekben (?)Hibrid/plugin vonalon 5M körül normális csomagtartóval van még Passat GTE (bár inkább az alja ennyiért), illetve Ioniq sima hibrid. Meg persze az Auris/Prius vonal.
[ Szerkesztve ]
-
ZolAK
újonc
válasz Luck Dragon #201426 üzenetére
Mennyire vannak nyűgök az 1.6 / 2.0 HDI motoroknál az Adblue tartállyal? Valakinek tapasztalat? 2015 utáni 308-ak elég jó áron vannak már, de ez visszatart.
-
ZolAK
újonc
Sziasztok!
Szerintetek hogy viszonyul az alábbi három autó egymáshoz menetkomfort és várható költségek terén?
Leon 1.4 TSI 125le(2017)
Pug 308 1.2Puretech 110le (2017/2018)
Megane 1.6 szívó 116le (2017)Felhasználás: évi 10k km, heti 2-3 rövid 5-10km városi araszolás, random kirándulások (50-60km), havi egyszer 200-200km oda-vissza autópálya. Kombi és ferdehátú is lehet. Cél 4m ft-ig minél fiatalabb autó, 5-8 évig viszonylag gondtalan használat. LED lámpa jó lenne, de jól világító projektorossal is beérem. Köszi!
-
ZolAK
újonc
válasz MC Pite #201848 üzenetére
Köszi a részletes leírást, és footynak is + az Astra tipp is tetszik. A 308 felé hajlok, belülről az tetszik a legjobban, bár a kormány tényleg komikusan kicsinek hat, üléspróba eldönti. Ha ilyen jól tud világítani utólagos leddel, akkor hagyom is a gyári ledest, mínusz 30 ezer az éves cascoból. A Zeperfs alapján elég dinamikus a puretech, és gondolom akkor a 110 lovas chippel felhúzható 130ra.
Eredeti elgondolás Auris hibrid volt, de ilyen évjáratot 1 -1.5m felárral találni vagy hasonló árban plusz 100ezer km általában van bennük a Pugokhoz képest.
-
ZolAK
újonc
válasz 426os #202764 üzenetére
2015/16-os K Astra 1.4T (150le) jut eszembe, vagy 1.4 TB Giulietta, de súrolni fogják a 3.5milliós keretet. Az alfa lehet kicsi lesz, de mindkettő (ha jól tudom) szívócső befecskendezéses és megbízhatóbb típusoknak számítanak. Az árak meg tényleg nagyon elszálltak, én addig halogattam a vásárlást, hogy kiárazódtam a piacról.
-
ZolAK
újonc
válasz dangerzone #204561 üzenetére
Mito 1.4 szívó motorral még esetleg, ha elég a 3 ajtó (vagy 1.4 punto).
[ Szerkesztve ]
-
ZolAK
újonc
válasz szabonagyur #204838 üzenetére
Most már én is dobok be egy tippet : sedan, automata, kevés km
-
ZolAK
újonc
Sziasztok!
Lassan minden szabadidőmet hahu pörgetéssel töltöm, kíváncsi lennék külső szemmel hogyan döntenétek:
Keret max 5.5M Ft (nem baj, ha kevesebb)
Cél: minimum 5 évig ne kelljen az autócserén agyalni, mert túlságosan rápörgök
Felhasználás: évi 10k km, heti 2-3 városi mászkálás (5-10km / alkalom), havi egyszer 300-400km pálya. Kutya mindenhova jön velünk, fontos, hogy elférjen. Feleségem most tanul vezetni, illetve jövőre, ha minden jól megy bővül a családMinden út a kombi Auris HSD-hez vezet, viszont a keretet kimaxolva is 2015-17-es nem túl jól felszerelt, vagy nagyon sok km-es modellek vannak. Ebben az árban, sőt 1M Ft-tal olcsóbban már vannak 2019 körüli Megane-ok az 1,33-as jobb hírű turbóval, vagy K-Astra-k 1.4T-vel. Tényleg ennyivel kedvezőbb a várható fenntartása a HSD-nek? Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
ZolAK
újonc
Halogén fényszóróval is élhető az Auris? LED-es nagyon jó lenne, de egyrészt a keretembe nehezebben férnek bele, másrészt ahogy hallom a Casco elég húzós tud lenni.
Gombinyó: a megane nagyon tetszik, pályán valószínűleg jobban is illene hozzám, de pont a viszonylag sok városozás miatt félek tőle.
Paxker315: néztem Prius 3-at is, de ott még durvább árakat látok. A jobb fogyasztás mellett van még vmi előnye az Auris-szal szemben?
-
ZolAK
újonc
válasz AssAssynn #216653 üzenetére
Faterom négy éve pont így használja a 2008-as 1.6 CRDI Kia Ceedet (azt hiszem se részecskeszűrő, se kettőstömegü nincs abban a motorban). Évi kb 5e km, gyakorlatilag Lidl-Tesco oda vissza, 1-2km. Egyelőre bírja, de ez csak N=1 minta.
Mintha neked nagyobb autó kellene, úgy látom a Carensba csak a 2.0 CRDI-t tették, nem tudom az mennyire megbízható.
-
ZolAK
újonc
válasz AssAssynn #216655 üzenetére
Egy random kereskedésben az üllőin, bement, megvette... Akkor volt kb 195k az autóban, kb 3 hónap után elkezdett sípolni a turbó, az cserélve lett, de azóta semmi (néha el is irigylem tőle a kocsit, mondjuk belül a műanyagok minden kanyarban borzasztóan nyöszörögnek, de sztem ő nem hallja ).
-
ZolAK
újonc
válasz sevi90 #216682 üzenetére
Kötelező HSD ajánlás: Auris hibrid / Prius (a hatchback Aurisnak mondjuk vmivel kisebb a csomagtartója, és hátul is viszonylag szűkös, úgyhogy ezt üléspróbázni kell). Esetleg Lexus CT200h, de ez sem túl nagy.
Benzin fronton inkább turbóst néznék a sok pálya miatt.
5M ft körül: 1.4tsi VW jól fogyaszt, jól megy. Olasz fronton 1.4 T-jet Giulietta / Tipo. Szívóbenzinben 3-as Mazda 2.0 motorral - bár ezek még mindig elég beteg áron mennek, és a rozsdára is figyelni kell. Szép J vagy K Astra-t is lehet lőni ennyiért. A J Astra 1.4T-je még szívócső befecsis (többet fogyaszt, cserébe kevésbé kokszosodik), de a K Astra 1.4 turbója is jónak mondott, és a jobban felszereltekben szuper ülések vannak.
[ Szerkesztve ]
-
ZolAK
újonc
válasz adobodo #219126 üzenetére
Bár izgalmasabb autókat soroltál fel, de bedobnám még az előző gen Honda HR-V-t. Abszolút nem vagyok SUV/crossover fan, de tényleg nagy a hely benne a külső méretekhez képest, az 1.5 szívóbenzin sem tűnik egy problémás darabnak (szomszédnak dízel van, azzal sem volt semmi gond). Sajnos elég jól tartják az árukat, de 5-6M között ki lehet fogni őket.
Nem tudom budapesti 6-8km-ről van-e szó, de egy mondival elég szívás tud lenni a parkolás a városban. Plugin prius sem lenne rossz erre a felhasználásra, de biztos nézted.
-
ZolAK
újonc
Sziasztok!
Apumnak sajnos egy műtéti hibából adódóan nem működik a bal combizma, a kuplungolás sem megy, úgyhogy el kell adni a mostani autót és helyette nézni vmi automatát.
Keret: max 6M Ft
Felhasználás: kb 4-5km-et menne hetente párszor, plusz a nyári hónapokban peca (kb 100km), akkor fontos lenne, hogy tudjon aludni a kocsiban ledöntött ülésekkel. Évente max 5ezer km-et megy.
A belső komfortra nulla igénye van, szerintem fontos lenne a minél "hokedlibb" ülés, ne kelljen nagyon mélyről felállni.
Fontos a lehető legegyszerűbb fenntartás. Pl egy Outlander sztem tökéletes lenne, de nem fogja a Sztyopához vinni szervizre, illetve 8-10 évre tervezünk a kocsival, addigra nem tudom mennyire lesznek ezek eladhatóak 50% alatti akksival.Ő az automata S-Crossra van rágyógyulva (2018-2019-es évjárat fér bele), de sajnos én sem tudok jobbat mondani, pedig sztem elmebeteg árakon mennek a használt Suzukik. Prius plugin talán? Mondjuk Suzukiból jóval fiatalabbat kap.
Bármi ötletet szívesen fogadok.
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen