- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- GoPro Topic
- Apple notebookok
- ZIDOO médialejátszók
- Mini-ITX
- Milyen lézer nyomtatót vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
Hirdetés
-
A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
ph 27 hüvelyk, 1440p, 240 Hz, Type-C és AI funkciók jellemzik dióhéjban a kijelzőt.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Szerintem meg jó dolog az Oly stabija, meg a Pana multi-aspect szenzora is!
-
FEDman
addikt
A G1-emen is rekeszelget a 45-ös, engem ez annyira nem zavar, pláne hogy már kezdem kiismerni.
Szobában valami csúcsfény felé fordulva szokott leginkább lerekeszelni élőkép közben. Mondtad is ha jól emlékszem, hogy koncerten is lerekeszel néha a hülyéje, pedig ott ezzel csak az AF dolgát nehezíti teljesen feleslegesen.
Leellenőriztem és ez gyakorlatban nem teljesen ez a helyzet, legalábbis az én G1-emen nem.
Azt figyeltem meg, hogy ilyen esetben A módban 1,8 rekeszen ilyen csúcsfény felé fordulva (talán a kiégésmentes élőkép miatt?) lerekeszel, viszont ha itt fókuszálok egyet akkor az élesség állítás idejére azonnal nyit teljes nyílásra és amint betalált visszarekeszel.
Azaz legalább annyi esze azért van, hogy az AF dolgát ne nehezítse feleslegesen. -
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #9762 üzenetére
Sokkal régebb óta gyárt a Canon fényképezőgépeket.
Viszont ha nagyon precízek akarunk lenni akkor pont a Canon G születésével egy időben szált be a Pana digi világba. Ez is csak azért ragadt meg bennem mert a Pana LC5 és a Canon G1 történetesen ugyan azt a több gépben is megjelenő obit kapta. -
FEDman
addikt
válasz PRO-peller #9820 üzenetére
"Nekem kifejezetten intelligens ez a felbontás."
D'oh!
-
FEDman
addikt
válasz PRO-peller #9822 üzenetére
G1-et használok, ami szintén elavult szenzorban, csak veled ellentétben én nem gyártok intelligensnek beállított elméleteket, hogy mindez azért van mert ez direkt jó nekem!
Nagy divat lett szidni a mai szenzorokat, "mindig csak a megapixelt növelik ahelyett, hogy a dinamikát növelnék" zengik sokan a betanult szöveget.
Az se zavar senkit, hogy a gyakorlat nagyon nem ezt mutatja.
Megsúgom neked megfelelő kidolgozás mellett ez a különbség akár egy 10X15-ös nyomaton kijöhet.
-
FEDman
addikt
válasz PRO-peller #9824 üzenetére
Cukorfalat vagy!
Pont azért írtam a dinamikát, mert az egy olyan tulajdonság amit adott esetben felbontástól függetlenül is lehet érzékelni.
De akkor én kérek elnézést, hogy egy ilyen gyakorlati példával éltem!
Amúgy én nem turkáltam a te zsebedben, te se tedd az enyémben.
No nem mintha a fent említett témának bármi köze lenne az anyagiakhoz. -
FEDman
addikt
Ez se így működik ám gyakorlatban. Ez a diffrakció túl van lihegve.
A jelenség persze létezik, de értelmes keretek között messze nem olyan drasztikus a hatása, hogy emiatt félni kéne tőle.
Egy FF vázzal f/16 rekeszen még minimális a hatása. Főleg ha leméretezed 21-ről 8 Mp-elre akkor máris semmi előnye nem lesz annak a 350D-nek. -
FEDman
addikt
válasz PRO-peller #9828 üzenetére
Csak keményen!!
-
FEDman
addikt
Pár kézből lőtt éjszakai kép.
-
FEDman
addikt
válasz schawo #10011 üzenetére
Én továbbra is azt mondom, hogy nem ugyanaz a szenzor.
A Focus Numerique-es OM-D képek meglepően életlenek voltak a G3-hoz képest, ami kicsit engem is elbizonytalanított.
De azóta egyre biztosabb vagyok benne, hogy azok egyszerűen fókuszhibásak. A kép nagy részén sokkal életlenebb az Oly, míg a kis piros kocsin ami kicsit előrébb van ott meg már az Oly az élesebb.Az általad linkelt összevetésnél pedig írja a csóka, hogy ezt az életlenséget az Oly képeinél plusz élesítéssel korrigálta. A plusz élesítés pedig több zajt eredményez és így lett az eredmény nagyjából azonos.
Korrekt egyenlő körülmények között viszont az Oly szerintem jobb lesz.
Legalábbis én most ezt így látom. Az is lehet tévedek, de előbb utóbb úgyis kijönnek a komolyabb tesztek és akkor majd kiderül mi az igazság.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #10052 üzenetére
A filmmel szemben a mai digitális szenzorok elsősorban mélységben kiemelkedő mikrolencsék miatt sokkal érzékenyebb a a sarkokban a meredeken érkező fényre.
Ezért is nehéz büntetlenül a mirorless gépeken a szenzorra tolni a palacsinta obikat.
No most ehhez képest nagyon úgy fest, hogy a Sony a 24Mp-es szenzorán olyan mikorlencséket alkalmazott ami különösen érzékeny erre a jelensége.
Hogy őszinte legyek pont egy ilyen szenzort tenni egy csúcskategóriás mirrorless-be az szerintem az utóbbi idők legnagyobb égése..
A Sony-tól ekkora hülyeséget én még nem láttam, pláne hogy ott volt a 16-os lapkája ami ilyen téren is teljesen problémamentes.
Ami meg a 30-as és 50-es obikat illeti meg az a legdurvább, hogy ezek egyike se az a kifejezetten a szenzorra tolt obi, azaz ez a jelenség itt relatíve még nem is olyan erős.
Például ha rácsavarsz a NEX-7-esre egy 2600$-os Leica 24/3,8-as fixet akkor még jól be is lilulnak emiatt a képszélek.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #10058 üzenetére
Nagyobb bázistávolság esetén is létezik ez a jelenség, de ott értelemszerűen sokkal kisebb ennek a jelentősége.
Szerintem jó hogy PZ tesztel NEX-7-esen is, nem árt tudni, hogy ott mit művelnek az obik.
Meg hát az obit sose lehet önmagában kezelni. Most képzelj el egy nemrég több százezret kiadó NEX-7 tulajt amint nézegeti a széleken takony képeit és közben azt mondogatja magában, nyugi ember, semmi gond, az obi valójában sokkal jobb ennél..
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #10105 üzenetére
Ezt nem értem, mit léptek meg?
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #10107 üzenetére
Nehogy azt hidd, hogy bármit beláttak és szenzort cseréltek.
Az A65 az eggyel magasabb kategória, azt jelenleg nem váltotta le semmi, az fut tovább a 24-es szenzorral.
Az A57 az A55-öst váltotta amibe eddig is 16-os lapka volt.
Ez csak a szokásos szenzorral is meghúzom a kategóriák közötti a határvonalat játék.
-
FEDman
addikt
Jel/zaj arányával nekem sincs semmi bajom, de amit NEX-7-esen múvel az obik rajzolatával.
Ilyet produkál a rendszer E 30/3,5-ös macro obival.
És többek között az ilyen képszélekre extra érzékeny szenzorok eredményezik, hogy a Sony képtelen a NEX-re kis méretű obit tervezni.
Azaz ennek a lapkának nem kis köze van ahhoz, hogy jelenleg nincs rá olyan üveg amit szívesen rátennél.
Az új NEX lens roadmap is árulkodó, 8 új obi, ebből 7db zoom és egyetlen egy palacsinta obit az is csak 2013-ra.
Ha engem kérdezel jól megszívattak magukat ezzel a szenzorral.
-
FEDman
addikt
Amúgy rengetegen pont azért izgultak rá az NEX-7-re, mert hogy focus peaking-el milyen állat lesz már a távmérős obikkal, egy relatíve olcsó M9-et láttak benne és máris a rendelési toplista élére került a NEX-7-es.
A méregdrága Leica obi meg lehet kicsit túl extrém példa volt. Érdemesebb talán itt a nagyon jó árú és bitang jó Voigtlander 12 és 15mm-es kis pici fixeket megemlíteni. Ezek is míg 5-ösön teljesen jól elvannak addig a 7-esen vadul lilulnak.
sebgutkopf:
Igen, de ez a NEX-7-esen nem segít.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #10124 üzenetére
Jogos, benéztem azt a roadmap-et!
Így van 8-ból 3 fix. Viszont ezek közül valószínű pont az érzékeny szenzor miatt csak egy olyan amit rámertek tolni a szenzorra. A fényerős standard várhatóan nem lesz kicsi, a tele obikkal meg úgy általában nincs ilyen jellegű gond.
A szenzornak meg piszok jó a felbontása, ezt egy pillanatig se vonom kétségbe. Csupán csak annyi, hogy ezt nem sok obi tudja kihasználni, még a jobbak se feltétlenül.
(Az A55 EVF-ébe egyszer néztem bele és engem is nagyon meglepett, hogy messze nincs még az öreg G1-em szintjén se.)
-
FEDman
addikt
Az a baj, hogy ez nem spéci dolog, a 16-os is ugyanolyan szenzorra tolt obi, mint a rangefinder obik.
Vagy ott van pl. remek Samsung 30/2 palacsinta, az is ilyen jellegű obi és lehet nem véletlen nincs még mindig ilyen NEX-re, mert ott a szenzor miatt egy ugyanilyen obi elvérezne.
Pedig hát nem ártana NEX-re is egy pici fényerős fix alap obi..
-
FEDman
addikt
Mondjuk ha azt vesszük, hogy rumos-nak fontos volt a gyors AF videó alatt is, valamint hogy tudja használni a már meglévő obijait is akkor részéről teljesen logikus választás volt az SLT.
Én könnyen beszélek nekem nem fontos a videó és egy szál Sony/Minolta obim sincs.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Annyira nem is volt sok, mint gondoltam.
Bár az összesen 200 képből párat kivettem.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #10156 üzenetére
Azon a "részeges" pilótán én is jót mosolyogtam.
-
FEDman
addikt
válasz Daniel Alves #10189 üzenetére
Köszi, madgie megfertőzött ezekkel a csillagokkal, tegnap este is kint bénáztam a vaksötétben.
-
FEDman
addikt
Ha jól látom azt írják, hogy a tervek alapján egy 10 centi hosszú obiról van szó.
Persze ha kikapcsolás után összehúzza magát fele ekkorára akkor..
Amúgy meg!
És nem az zavar, hogy fényerőtlen kit obi, kell ilyen is a kínálatba, ami bosszantó, hogy már megint duplikál a Pana/Oly páros..Bár lehet ezzel most kicsit előreszaladtunk, a legtöbb szabadalomból nem is lesz semmi.
-
FEDman
addikt
Ujujj, nagyon úgy fest, hogy bejöttek az E-M5-el kapcsolatos megérzéseim.
A G3-nál zajban, dinamikában jobb alap és magas iso-n egyárant.
Ráadásul mindezt úgy, hogy közben az Oly élesebb, részletgazdagabb képeket is készít!(Most már az is biztos, hogy korábbi a focus-numerique-es képek egyszerűen nem voltak fókuszban.)
-
FEDman
addikt
Ja nem írtam, dpreview-n fent vannak a studió képek, egyenlőre az ACR konverziókat nézem.
Mondjuk úgy, hogy vannak meglepő és mulatságos részek.
Pl.:
iso3200 E-M5
iso3200 NEX-5nÉrdemes megfigyelni a jel/zaj arányt iso3200-nál a szenzorban etalon NEX-5n-el szemben.
Zajban kb. egy kategória a kettő, ellenben az E-M5 sokkal élesebb, részletgazdagabb! -
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #10264 üzenetére
Bizony!
Megnéztem most pl. a Pana GX1-et iso1600-on, azt nemrég tesztelték.
Összevetettem a G3-al, amivel ugye elvileg koppra azonos és ott is van 2/3 EV különbség!Ezek szerint a dpreview ilyen téren nem törekszik a precizitásra, azaz felesleges az expo adatokat nézni.
Na majd talán a DXOmark mérés után okosabbak leszünk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen